Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:36

Ingmar_ schreef:
Ik ben nog niet wakker geschud nee ;)

Joh, heb je nu niet gelezen? Jij zegt dat je gewoon vlees blijft eten van paarden omdat dat in NL paardvriendelijk geslacht wordt. Nu vertel ik jou, en dat kun je nazoeken, dat dat vlees van snacks wel degelijk afkomstig uit dit soort slachthuizen... en vervolgens zeg jij dat jou dat niet van gedachten doet veranderen?

Wees dan helder en zeg dat het je geen reet interesseert dat dieren op deze manier aan hun einde komen en dat jij je 's avonds vergenoegd omdraait in bed met een buik vol snacks en je geen seconde druk maakt, en de volgende dag hier weer roept dat je een grote paardenvriend bent....

ps: en haal aub dat soort smilies weg. Dit onderwerp leent zich daar niet voor.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:38

Jolliegirl schreef:
Laat ze dan fatsoenlijk vlees gebruiken. Ik vind paardenvlees heerlijk, en eet het ook gewoon.
Mits fatsoenlijk geslacht.. oke dan schijnbaar die frikadellen uitgezonderd.

Fatsoenlijk vlees is te duur. Het gaat niet alleen om frikadellen maar om snacks in het algemeen.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 04-04-10 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Janine1990 schreef:
Iedereen is anders, het lijkt me niet aan jou om daar over te oordelen hoor...
Ik werd ook niet misselijk van de foto's, ben ik nu een dierenbeul of hou ik niet genoeg van dieren? :+

Dat kan, niet ieders gewetensfunctie is evengoed ontwikkelt.
En nu chargeer ik even: wanneer iedereen over evenveel gevoel en geweten beschikte kon er niemand in dit soort slachthuizen werken en hadden gevangenkampen nooit kampbeulen gekend....

Bermudaa

Waar zijn de filmpjes evt te bekijken?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:39

Ninx schreef:
Janine1990 schreef:
Iedereen is anders, het lijkt me niet aan jou om daar over te oordelen hoor...
Ik werd ook niet misselijk van de foto's, ben ik nu een dierenbeul of hou ik niet genoeg van dieren? :+

Dat kan, niet ieders gewetensfunctie is evengoed ontwikkelt.
En nu chargeer ik even: wanneer iedereen over evenveel gevoel en geweten beschikte kon er niemand in dit soort slachthuizen werken en hadden gevangenkampen nooit kampbeulen gekend....

Helemaal waar!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:40

Alleen de tekst bezorgt me al kippenvel .. walgelijk .. en de zin : "een paard dat vriendelijk z'n neus uitstak naar een medewerker, en vervolgens door z'n oog wordt geschoten" .. gaat mij ontzettend aan het hart.. ;(

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:41

Janine1990: ik ken ook mensen die een heel andere mening hebben dan ik. Het gaat er om dat je het 1 predikt en het ander doet.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:41

Oef hier word ik echt misselijk van, die foto´s trekken me aan, maar ik ga ze niet kijken.
Vooral van deze zin krijg ik tranen in me ogen: 'Een paard dat vriendelijk zijn neus uitstak naar een werknemer werd vervolgens in zijn oog geschoten.'

Ik zal er serieus géén moeite mee hebben die even flink te mishandelen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:44

Bramasole schreef:
Janine1990: ik ken ook mensen die een heel andere mening hebben dan ik. Het gaat er om dat je het 1 predikt en het ander doet.

Maar dat mensen het erg vinden, betekent dat dat ze het niet mogen bekijken?
Niet iedereen in deze wereld is zo verdoemd als wat we op tv horen....

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:44

Iedereen heeft zijn eigen mening. Dit topic is volgens mij niet bedoeld om discussies over waar je frikandellen of paardenbiestukken vandaan komen en of er dit soort slachthuizen zijn in NL en BE.

Ik richt me eerder met het aanpakken van zulke slachthuizen. Discusseren lijkt me in dit geval hopeloos.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 12:44

De foto's van de paarden waarvan de eigenaren worden gezocht kun je gerust bekijken.
Die dieren staan gewoon in een paddock.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:45

ik denk echt dat er weinig aan gedaan kan worden ,

het is z`n grote industrie , als alle dieren 1 op 1 moeten worden geslacht net als hier in nederland moeten er heeel erg veel werknemers bij komen heel veel slachthuizen bij etc etc.

En volgens mij worden in canada ook de paarden van amerika geslacht omdat paarden slachtten in amerika verboden is,
(volgens mij , misschien is er iemand die dit kan onderbouwen)

Hoe erg het ook is : slachtten op deze manier is sneller en tijd is geld :r

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 12:46

toot schreef:
En volgens mij worden in canada ook de paarden van amerika geslacht omdat paarden slachtten in amerika verboden is,

Dat klopt inderdaad. Er zijn ook paarden met Amerikaanse ID-tags aangetroffen van het ministerie van agricultuur, en ook paarden uit andere naburige landen worden naar Canada gebracht om te worden geslacht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:47

toot schreef:

het is z`n grote industrie , als alle dieren 1 op 1 moeten worden geslacht net als hier in nederland moeten er heeel erg veel werknemers bij komen heel veel slachthuizen bij etc etc.

Volgens mij gaat het slachten er niet anders aan toe dan hier in Nederland bijvoorbeeld. (Hier wordt ook op grote schaal geslacht bij koeien bijvoorbeeld)
Alleen het ombrengen van de paarden is verre van humaan....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:47

Pip_Norman schreef:
Iedereen heeft zijn eigen mening. Dit topic is volgens mij niet bedoeld om discussies over waar je frikandellen of paardenbiestukken vandaan komen en of er dit soort slachthuizen zijn in NL en BE.

Ik richt me eerder met het aanpakken van zulke slachthuizen. Discusseren lijkt me in dit geval hopeloos.

Onzin, de vraag bepaald het aanbod. De enorme vraag vanuit NL naar goedkoop paardenvlees voor in onze snacks bepaald de werkdruk van dit soort slachthuizen voor een groot deel.
Los daarvan zou in de USA het slachtverbod opgeheven moeten worden, en moeten die achterlijke amerikanen hun paarden eens na het 4e levensjaar gaan inrijden zodat ze niet allemaal voortijdig kapot gaan....
Discussiëren is van grote waarde merk je in zo'n topic, want vrijwel niemand lijkt te weten dat je eigen consumptiegedrag van grote invloed is op dit soort zaken.
Het grootste gebaar dat je kunt maken om dit soort praktijken af te keuren, is dit vlees niet meer eten.

Marliesje

Re: Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:49

Wat ik me nu afvraag, worden de andere dieren daar ook zo gruwelijk geslacht? Of alleen de paarden?

Ninx

Cayenne schreef:
toot schreef:

Dat klopt inderdaad. Er zijn ook paarden met Amerikaanse ID-tags aangetroffen van het ministerie van agricultuur, en ook paarden uit andere naburige landen worden naar Canada gebracht om te worden geslacht.

Ik herhaal maar even een post van mezelf 1 pagina terug:

Dit is dus een hele grote 'onwaarheid'.
In de US mogen paarden niet meer geslacht worden, misplaatst idee van paardenliefde. Men ziet paarden daar als gezelschapsdieren en niet als consumptiedieren.
Alle dieren worden dus (lekker diervriendelijk) dagenlang vervoerd naar Mexico en Canada. Daar worden ze zeer bruut geslacht (dit was al langer bekend van Mexicaanse slachthuizen) en dat vlees gaat veelal naar Europa. Nederland is daarin dus 1 van de grotere afnemers.
Wanneer mensen het echt iets interesseert gaan ze nakijken welke snacks paardenvlees bevatten en stoppen ze acuut met het eten daarvan.
Anders is je betrokkenheid een wassen neus....

toot

Moet je nagaan dat sommige paarden misschien eerst weken op transport moeten voordat ze komen te overlijden,

Ik heb weleens een documentaire gezien dat 6 van de 10 paarden de reis niet eens overleefen.

Je kan wel een petitie tekenen dat er niet meer geslacht mag worden in canada maar dan moeten de paarden nog verder op transport.
Teken dan een petitie dat er in amerika mag worden geslacht maar wel 1 op 1.
je kan dit natuurlijk nooit allemaal controleren , maar de reis erheen is de paarden in ieder geval bespaard.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:50

Marliesje schreef:
Wat ik me nu afvraag, worden de andere dieren daar ook zo gruwelijk geslacht? Of alleen de paarden?

Ik denk dat je het antwoord wel kunt raden.
Alleen al in NL zijn meer dan genoeg misstanden, en dat terwijl hier zoveel toezicht is.
De enige sleutel is het minderen van je vleesconsumptie. En dat is nu net de enige sleutel die mensen niet willen oppakken.
En toch roepen ze dat het vreselijk is.... ik begrijp dat werkelijk niet meer.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:51

toot schreef:
Moet je nagaan dat sommige paarden misschien eerst weken op transport moeten voordat ze komen te overlijden,

Ik heb weleens een documentaire gezien dat 6 van de 10 paarden de reis niet eens overleefen.

Je kan wel een petitie tekenen dat er niet meer geslacht mag worden in canada maar dan moeten de paarden nog verder op transport.
Teken dan een petitie dat er in amerika mag worden geslacht maar wel 1 op 1.
je kan dit natuurlijk nooit allemaal controleren , maar de reis erheen is de paarden in ieder geval bespaard.

1: slachtverbod in de US opheffen.
2: geen paardenvlees in NL snacks meer eten.
3: meer toezicht aanstellen in slachthuizen.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:52

Janine1990 schreef:
toot schreef:

Volgens mij gaat het slachten er niet anders aan toe dan hier in Nederland bijvoorbeeld. (Hier wordt ook op grote schaal geslacht bij koeien bijvoorbeeld)
Alleen het ombrengen van de paarden is verre van humaan....

nee hoor ,
hier word het slachtten diervriendelijk gedaan.
Ik heb mijn paard van de week op laten halen en die man was zo extreem aardig.
Hij heeft me nog gebeld toen hij geschoten werd.
Kijk maar eens op de exursie van nijkerk.

De koeien slacht heb ik ook een keer bijgeweest,
de beesten worden verre van bruut afgeslacht.

d_amersfoort

Marliesje schreef:

Ook de andere dieren, als je doorzoekt vind je daar ook foto's van..

Bramasole

Petitie tekenen is niet nodig, Ninx geeft het antwoord al maar dat vergt wat meer van jezelf dan een krabbel plaatsen.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:53

Ik help wel degelijk mee tegen dit soort pratijken.
Ik eet totaal geen frikandellen, en ik eet alleen keur-merk varkensvlees, koeienvlees en kip.

Keur-merken worden toch geinspecteerd of het allemaal diervriendelijk wordt gedaan en dat de welzijn van de dieren in orde zijn, toch?!

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:54

weet je of een deel van nl stopt met het eten ervan het gaat toch door hoe erg het ook is......
verder heb ik de filmpjes ook gekeken een schimmel hangt al aan zijn benen en verkoopt de man met het mes een flinke klap....alsnog word hij geschoten.
heel erg op zeker zou mezelf niet kunnen vergeven als een van mijn paarden daar terecht zou komen....
maar het is ook de keiharde waarheid we worden weer eens wakker.