double schreef:Janine1990 schreef:Krack was erg in trek bij veel mensen die een veulentje wilden fokken, toen Anky hem reed...
Zal dat nu nog zo zijn?????
Zijn sperma zal er niet slechter door worden dat hij ineens 'minder' heeft gepresteerd, of doordat Anky hem niet rijdt. Hij heeft zich al bewezen (in sport en fokkerij) dus dit staat er los van. Voordat hij zijn comeback maakte was hij met pensioen. Of je nou een hengst kiest met pensioen is, of die een comeback mag maken met een nieuwe ruiter (prestaties daargelaten, want ze zijn net een combinatie, als ze volgend jaar continue eerste worden hoor je niemand zeuren).
Een hengst kies je omdat hij 'matcht' met je merrie. Niet puur en alleen op prestaties.
Juist daarom heb ik niet gezegd fokkers. Maar ik denk dat een groot deel van dit soort hengsten geld opbrengt, vanwege prestaties...
Want over het volgende kunnen we het wel eens zijn; Er wordt nog steeds te veel gefokt op de hengst, en niet gekeken naar de merrie.
En dan doel ik wederom niet op de fokkers....
Bizzybijtje schreef:Tuurlijk is het niet slecht, ze zijn hier gewoon afentoe een beetje jaloers![]()
Nogmaals, ik vind het echt heel leuk voor Brigitte!
Zó grappig is het, dat het ergens niet mee eens zijn meteen een vorm van jaloezie is hier op bokt...