KWPN hengst Krack C maakt comeback in wedstrijdring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:21

double schreef:
Janine1990 schreef:
Krack was erg in trek bij veel mensen die een veulentje wilden fokken, toen Anky hem reed...
Zal dat nu nog zo zijn?????

Zijn sperma zal er niet slechter door worden dat hij ineens 'minder' heeft gepresteerd, of doordat Anky hem niet rijdt. Hij heeft zich al bewezen (in sport en fokkerij) dus dit staat er los van. Voordat hij zijn comeback maakte was hij met pensioen. Of je nou een hengst kiest met pensioen is, of die een comeback mag maken met een nieuwe ruiter (prestaties daargelaten, want ze zijn net een combinatie, als ze volgend jaar continue eerste worden hoor je niemand zeuren).
Een hengst kies je omdat hij 'matcht' met je merrie. Niet puur en alleen op prestaties.

Juist daarom heb ik niet gezegd fokkers. Maar ik denk dat een groot deel van dit soort hengsten geld opbrengt, vanwege prestaties...
Want over het volgende kunnen we het wel eens zijn; Er wordt nog steeds te veel gefokt op de hengst, en niet gekeken naar de merrie.
En dan doel ik wederom niet op de fokkers....

Bizzybijtje schreef:
Tuurlijk is het niet slecht, ze zijn hier gewoon afentoe een beetje jaloers :D
Nogmaals, ik vind het echt heel leuk voor Brigitte!

Zó grappig is het, dat het ergens niet mee eens zijn meteen een vorm van jaloezie is hier op bokt... _/-\o_

double

Re: KWPN hengst Krack C maakt comeback in wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 08:48

Met het dekgeld van Krack C (€ 1.500,-) denk ik niet dat Krack C een hengst is die veel gekozen wordt door 'hobbyfokkers'. Voor dat geld neem je geen gok, lijkt me, en ga je kijken of deze hengst wel wat toevoegd aan je merrie.
En nogmaals, de prestaties staan al. Dat verandert niet doordat hij nu een comeback maakt. Wie weet doen ze het straks hardstikke goed, dit is één prestatie. Daarop kun je niet beoordelen of zijn prestaties minder zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:07

Er zijn anders genoeg mensen met paarden en geld. Dat wil niet meteen zeggen dat het ook paardenmensen zijn....
Dat dekgeld maakt niets uit voor sommige mensen....

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:43

Janine1990 schreef:
Er zijn anders genoeg mensen met paarden en geld. Dat wil niet meteen zeggen dat het ook paardenmensen zijn....

Wat een dooddoener!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:44

Janine1990 schreef:
Bizzybijtje schreef:
Tuurlijk is het niet slecht, ze zijn hier gewoon afentoe een beetje jaloers :D
Nogmaals, ik vind het echt heel leuk voor Brigitte!

Zó grappig is het, dat het ergens niet mee eens zijn meteen een vorm van jaloezie is hier op bokt... _/-\o_

Waarom zou je het er niet mee eens moeten zijn dan? Beestje is 16, er gaan zoveel paarden van 16 nog op wedstrijd. En bovendien is het alleen maar mooi voor Brigitte dat ze het paard aangeboden krijgt... Zeg nou 'ns eerlijk, zou jij het afwijzen als je Krack C aangeboden kreeg? ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:53

1500 dekgeld is niet heel duur hoor. ;) 5500 wel. :D

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:02

Janine1990 schreef:

Dat was als voorbeeld bedoeld.. Want er zijn genoeg mensen die wél belang hechten aan dekgeld, zéker mensen die 'zomaar' gaan gokken.. Maar ook dat dekgeld verandert niets aan de prestaties die hij neergezet heeft..
Als je voor prestaties kiest, kun je nog steeds voor Krack C kiezen, die prestaties heeft hij namelijk al neergezet..
Hij is in 2006 voor het laatst door Anky uitgebracht, in de afgelopen jaren zijn er genoeg mensen geweest die voor Krack C hebben gekozen, vanwege zijn prestaties. Waarom zouden mensen dan nu NIET voor Krack C kiezen, omdat hij met een jonge amazone op één wedstrijd (want daar baseer je het op, toch?) minder gepresteerd heeft.

Lante schreef:
1500 dekgeld is niet heel duur hoor. ;) 5500 wel. :D

Was een voorbeeld, en € 1500 is wel veel voor iemand die 'zomaar' een hengst op zijn merrie wil hebben.. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:19

Maar double, hoe zie jij het dan dat Gribaldi pas dit jaar uit de sport werd gehaald? Terwijl hij al twee en half jaar niet meer is gestart? Lijkt me ook maar een verkooppraatje... ;)

BB: Ik denk dat jij het allemaal niet helemaal begrijpt. Ik zou Krack C wel afwijzen... Ik rij een nakomeling van hem, en dat is écht geen makkie. Laat staan dat ik Krack zelf zou kunnen rijden!!! Daarnaast heb ik meer in mijn leven dan enkel paarden.
Zó grappig dat je echt denkt dat mensen allemaal hetzelfde willen... Want dat is niet zo... Je moet ook realistisch zijn naar jezelf en naar zo'n paard. Ik zou niet goed zijn voor zo'n paard... Zo simpel is het... Dat toegeven is heel belangrijk.
Edit: Krack is geen 16 meer hoor... :+ :+ :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:23

Janine1990 schreef:
Maar double, hoe zie jij het dan dat Gribaldi pas dit jaar uit de sport werd gehaald? Terwijl hij al twee en half jaar niet meer is gestart? Lijkt me ook maar een verkooppraatje... ;)

BB: Ik denk dat jij het allemaal niet helemaal begrijpt. Ik zou Krack C wel afwijzen... Ik rij een nakomeling van hem, en dat is écht geen makkie. Laat staan dat ik Krack zelf zou kunnen rijden!!! Daarnaast heb ik meer in mijn leven dan enkel paarden.
Zó grappig dat je echt denkt dat mensen allemaal hetzelfde willen... Want dat is niet zo... Je moet ook realistisch zijn naar jezelf en naar zo'n paard. Ik zou niet goed zijn voor zo'n paard... Zo simpel is het... Dat toegeven is heel belangrijk.
Edit: Krack is geen 16 meer hoor... :+ :+ :+

En daarom zij ook niet?
En sorry hoor.. dat ik mis ben met de leeftijd

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:25

Zij moet zich nog bewijzen. Ik zal niemand iets opleggen... Mooie kans, maar ik vraag me af of de eigenaren wel alle consequenties hebben bekeken....

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:11

Janine1990 schreef:

Ik snap even niet wat je bedoeld? Verkooppraatje dat Gribaldi uit de sport werd gehaald, omdat hij die tijd er tussen niet gestart is? Dat is toch een keuze van de eigenaren, wanneer en waarom een paard uit de sport wordt gehaald. Daarbij heeft er bij Krack ook 2 jaar tussen gezeten, als ik me niet vergis.. (Correct me if I'm wrong)

Het gaat toch uberhaupt niet om wanneer een paard iets bereikt heeft, maar wát dat paard bereikt heeft?
Voor de mensen die naar prestaties kijken, want nogmaals.. Niet iedereen kijkt alleen naar prestaties.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:23

double schreef:
Janine1990 schreef:

Ik snap even niet wat je bedoeld? Verkooppraatje dat Gribaldi uit de sport werd gehaald, omdat hij die tijd er tussen niet gestart is? Dat is toch een keuze van de eigenaren, wanneer en waarom een paard uit de sport wordt gehaald. Daarbij heeft er bij Krack ook 2 jaar tussen gezeten, als ik me niet vergis.. (Correct me if I'm wrong)

Het gaat toch uberhaupt niet om wanneer een paard iets bereikt heeft, maar wát dat paard bereikt heeft?

Ik vermoed bij Gribaldi dus echt een verkooppraatje.
Anky heeft eerder al gezegd dat ze wilde stoppen op het hoogtepunt. Of er bij hem ook zoveel tussen heeft gezeten weet ik ook niet, volgens de site van Van Uytert lijkt het van wel!
Maar bij Gribaldi is het me vooral opgevallen door het staken. ;)
Alleen even ter vergelijking ;)

Het gaat er ook niet om wanneer iets is bereikt, maar de huidige maatschappij draait wel om het hier en nu... En ik denk dat het aandeel in de fokkerij van mensen die fokken om de hengst, behoorlijk groot is....
Een hengst die heeft gepresteerd is interessant, een hengst die het weer probeert, maar wat niet lukt. Is dat nog interessant???? Dat vraag ik me af......

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:24

Janine1990 schreef:
Zij moet zich nog bewijzen. Ik zal niemand iets opleggen... Mooie kans, maar ik vraag me af of de eigenaren wel alle consequenties hebben bekeken....

Het is misschien niet iedereens keuze, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten wat de consequenties zouden zijn. Hij heeft zich toch al bewezen. Ik kan me niet voorstellen dat men Krack nu minder gaat vinden omdat hij de eerste keer met een nieuwe ruiter nog niet al te hoog scoort.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:26

Janine1990 schreef:

Gelukkig heb jij daar niks mee te maken :Y)
Moet wel zeggen dat je het allemaal nogal negatief bekijkt hoor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:33

Misschien een beetje pessimistisch aangelegd... Of dat neem ik mee uit m'n opleiding...

Hopelijk pakt het in ieder geval beter uit dan hoe ik het zie... :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:46

Ach kom op. Krack heeft niets meer te bewijzen. Heeft Internationaal succesvol GP gelopen en reeds jaren een gekeurde hengst.

Verder is hij nu ook al een van de oudere garde hengsten, dus denk zowieso dat zijn dekkingen minder zijn dan enkele jaren terug. (ivm nieuwer bloed via zijn gekeurde zonen)

Laat ze gewoon lekker wennen aan elkaar. Vergeet ook niet dat ze midden in een dekseizoen start en dat dat mss ook wel zijn impact had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:57

Janine1990 schreef:

En wat zijn de consequenties volgens jou?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:41

Bizzybijtje schreef:
Waarom zou je het er niet mee eens moeten zijn dan? Beestje is 16, er gaan zoveel paarden van 16 nog op wedstrijd. En bovendien is het alleen maar mooi voor Brigitte dat ze het paard aangeboden krijgt... Zeg nou 'ns eerlijk, zou jij het afwijzen als je Krack C aangeboden kreeg? ;)

Hij is inmiddels al 18.

Vind het overigens wel grappig. Zoek hier op Bokt op naar het afscheid van hem destijds in 2008. Iedereen reageerde daar enthousiast, dat het op het juiste moment was, dat het zeer verdiend was etc. En nu, na twee jaar moet hij ineens weer op wedstrijd?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:10

Bomba schreef:
Bizzybijtje schreef:

Hij is inmiddels al 18.

Vind het overigens wel grappig. Zoek hier op Bokt op naar het afscheid van hem destijds in 2008. Iedereen reageerde daar enthousiast, dat het op het juiste moment was, dat het zeer verdiend was etc. En nu, na twee jaar moet hij ineens weer op wedstrijd?

niks is verandelijker als.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 17:31

Dat was toch ook zo met Inspekteur? Die ging ook met veel bombarie met pensioen, en nu loopt ie ook weer wedstrijden.
Als het kan, dan kan het blijkbaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:32

Bizzybijtje schreef:
Janine1990 schreef:

En wat zijn de consequenties volgens jou?

Wat heb ik tot nu toe allemaal al beschreven?
Waarvoor was dat dier het meest waardevol de afgelopen jaren?
Even logisch nadenken aan de hand van wat ik hier heb beschreven, en je weet precies waar ik op doel...
Schijnbaar hebben anderen het wel begrepen...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:58

Ach janine, de fokkerij is minder en minder geinteresseerd in hem. Nakomellingen zijn inmiddels gekeurd en idd een paard dat ergens maar staat te roesten is ook geen vraag meer naar.
Dus mss dat dat juist de beslissing was om hem toch nog terug de sport in te laten gaan. Zodat hij terug in the picture komt. Dat het debuut nu niet perfect was, wil niet zeggen dat de successen zullen uitblijven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:00

bulck schreef:
Ach janine, de fokkerij is minder en minder geinteresseerd in hem. Nakomellingen zijn inmiddels gekeurd en idd een paard dat ergens maar staat te roesten is ook geen vraag meer naar.
Dus mss dat dat juist de beslissing was om hem toch nog terug de sport in te laten gaan. Zodat hij terug in the picture komt. Dat het debuut nu niet perfect was, wil niet zeggen dat de successen zullen uitblijven.

Daar heb je zeker gelijk in Bulck!
Er zitten natuurlijk niet alleen maar nadelige consequenties aan...

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:26

bij van Uytert werd ie uiteraard ook weer getoond.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 07:44

niet onder het zadel, wel aan de lange lijnen met zijn oren in de nek. (was er op zaterdag) Vond het wat geforceerd overkomen. Al zag hij er verder prima uit hoor!
Lijkt me voor het paard wel prettig dat hij weer gereden wordt. Komt ie ook weer een keer extra van stal. Kan me niet voorstellen dat zulke hengsten overdag lekker in de wei staan eigenlijk...