ilsse schreef:Nee maar ik kies er ook niet voor dat de overheid in 1 keer een lelijk gebouw voor mijn neus plant

En dat vragen ze ook niet aan mij.
Je argumenten snap ik goed. Maar ik denk er gewoon anders over

Miss heb ik daar een meer nuchter beeld op.

ik vind eerder dat je te bekrompen kijkt...
wat mooi en lelijk is heeft te maken met smaak en daar valt niet over te twisten... en kun je reageren als men voornemens heeft een gebouw ergens neer te zetten, overheid of prive... je kunt informeren bij je eigen gemeente waar bouwaanvragen worden gepubliceerd en hoe je bezwaar kunt indienen.
en daar gaat het ook niet om, of een gebouw mooi of lelijk is...
ilsse schreef:Ik vindt veel regels gewoon te ver gaan. Je hoord zo vaak dat iemand een bak bouwt en de gemeente dit dan 'gedoogd'. Tja sorry of niks of alles, toch?
Aan de een kant roep je dat de regels getreden moeten worden, en aan de andere kant moeten ze alleen maar handhaven...
Daarbij zit er genoeg marge in de regels.... je mag zoveel bijbouwen én je kunt daarnaast nog ontheffing aanvragen voor extra meters...
Als je er dan zelf voor kiest om een woning te kopen en niet te informeren dan kun je toch niet gaan eisen dat de overheid de regels maar moet aanpassen aan jouw situatie??
ilsse schreef:Ik vindt NL gewoon moeilijk in sommige dingen. En tuurlijk behouden van landschap ben ik met je eens hoor. Maar jeetje.... Dien je iets in wat mooi in het landschap past en de gemeente(Van het dorp/stadje) er mee eens is maar de provincie gemeente niet. Dan kun je het op je buik schrijven. Ook al zegt de gemeente zelf dat hun niet zo uitmaakt maar dat de provincie niet mee wil werken. Dat vindt ik gewoon zonde.
kijk eens buiten het hokje...
een stuk land verdeelt in 4 ruime percelen....alle 4 behoren toe aan paardeneigenaren...
Wat denk je dat er dan gebeurd als er geen regels zijn?
In mum van tijd staan er stallen, schuren, lichtmasten, erfverharding... de een vindt vakwerk mooi, de anderen damwandplaten, die weer hout etc...
Zouden ze dan zeggen dat je mag bouwen maar het vakwerk moet zijn, dan krijg je weer een topic zoals deze dat zo'n bouwstijl heel duur is en dat de overheid niet mag beslissen over andermans beurs etc etc... en dat de kleine man ook de kans moet krijgen ...
en daarom zijn er regels.. . en dat betekend voor de personen waar dit topic over gaat dat ze zich beter hadden moeten informeren eer ze besloten hebben te kopen....
en daarnaast zijn er pesnionstallen,dat zijn bedrijven doe de kost verdienen met het onderbrengen van paarden.... zou je wildbouw toestaan, kunnen de meesten hun deuren sluiten...