Sporen toegestaan in alle klassen, hulpteugels toegestaan, jammer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
smeetjoew schreef:Interessante verandering!
Enige aparte vind ik dan dat je bij de YoungRiders verplicht bent om met S&T te starten - volgens het reglement van 2010. Of komt dit dan ook te vervallen?
Cowgirl schreef:Als je op het inrijterrein al niet zonder hulpteugel kan wat doe je dan in de baan??
terug naar huis en oefenen en als het goed gaat weer terug komen.
Alle klassen toestaan met sporen te rijden? Prima maar ik hoop dan ook dat het keihard gestraft wordt wanneer iemand deze sporen niet op de juiste manier gebruikt.
Over het algemeen gezien is alles wel een goede vooruitgang.
S__L schreef:Ik zie de martingaal niet als hulpteugel die dient voor de nagevelijkheid en de aanleuning...
Citaat:De martingaal is een hulpteugel voor paarden met een onrustige en vooral hoge hoofd- en halshouding. Een opwaartse beweging wort zo opgevangen, maar bij een sprong mag de beweging van het paard niet gehinderd worden. Indien een martingaal gebruikt wordt moeten de teugels steeds voorzien zijn van vleugeltjes die voorkomen dat bij een val de martingaal zich vasthaakt achter de gespen van de teugels.
De lengte van de martingaal kan men meten door naast het paard te gaan staan en de twee ringetjes moeten dan ongeveer tot aan de kaakbeenderen van het paard komen. Een andere methode is nog wanneer de ruiter op het paard zit, terwijl de teugels worden vastgehouden, mogen de twee ringetjes de teugels niet naar beneden trekken.
Bron: http://www.karindonckers.be/html/body_keiveilig_3.html
S__L schreef:Ja dat snap ik ook nog wel.. Maar dat dwingt het paard toch niet met zn hoofd in de goede houding? Wat een slof wel doet en een tiedeman ook een beetje. Wel iets minder.
Drunksheep schreef:Ik erger me dood aan iedereen die zegt dat het toegestaan is om in alle klassen met sporen te rijden,
want dat was het allang [en nogal dom als je dat niet wist]. Het is juist toegestaan om in alle klassen zonder sporen te rijden.
Jantine_ schreef:Super dat het regelement is veranderd!
Ik ben wel benieuwd wat ze met het LDR gaan doen.
Fiebie schreef:goh, dan erger jij je wel snel zeg....
Waarom is zoiets dom? Je kan het ook opvatten als onwetendheid..
maar dat is mijn bescheiden mening....
sheilarianne schreef:Lielle schreef:Thiedemann is in het verleden al vaker toegestaan, dat is niet zo'n enorme wijziging.
Sheilarianne, nee. Daarom staat er ook bij dat er bv in kadervormingswedstrijden S&T verplicht kan worden.
Nou nu dan maar hopen dat de FEI ook eens gaat kijken naar de regelgeving en Nederland als voorbeeld neemt! Wie weet zien we dan bij de Olympische Spelen of wereld ruiter spelen wel Toppers met enkel een Trens en gereden zonder sporen