Paard afgemaakt na botsing met quad in Oud-Turnhout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:10

ik beoordel niemand hierop!! en dat zouden anderen ook niet moeten/hoeven doen ;) wat er ook gebeurd is, of de quad rijder het paard nu wel of niet gezien heeft.. het maakt allemaal niet uit!! Het paard heeft het helaas niet gehaald en dat is het ergste.

En wie weet hoe die bestuurder zijn eige nou wel niet voeld??

Veel sterkte voor de nabestaanden!!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:16

Citaat:
En wie weet hoe die bestuurder zijn eige nou wel niet voeld??

Tot het jezelf eens overkomt,dan praat je anders!!

Zulke mensen kan ik echt verwensen. :(
Heb ook absoluut niet te doen met die kerel.
Tegenwoordig ben je helemaal nergens meer veilig door de bleudheid van een ander!
:( :(

_sparta_

Re: Paard afgemaakt na botsing met quad in Oud-Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:18

Ik mag hopen dat jij niet een keer per ongeluk een ongeluk veroorzaakt. Hoe zou jij het vinden als mensen dan zo over jou zouden spreken?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:22

per ongeluk is heel wat anders dan wat hier gebeurd is!
Deze man croste over een pad waar ie niks te zoeken had en zeker niet met zo'n hoge snelheid.

Ik ga zulke mensen beslist geen aai over het bolletje geven en gutteputtie lopen doen,tis zn eigen fout met fatale gevolgen.
Als jij door een bocht vliegt met hele hoge snelheid en je kunt niet zien wat er zich verderop afspeelt dan rem je af als je de bocht neemt.
Dat heeft hij niet gedaan met alle gevolgen van dien.

Ik heb zo te doen met dat meisje en dr arme paard!!!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:24

Het was een openbare weg. Waarom had hij daar minder recht om te zijn dan de ruiter? En hij heeft dit niet met opzet gedaan, dus is het gewoon een ongeluk. Dat wat jij en ik ook kunnen veroorzaken.

En dat heeft niets te maken dat je niet te doen hebt met dat meisje en dat paard. Maar een ongeluk is een ongeluk.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:25

was een zandweg/pad waar geen toegang was voor gemotoriseerde voertuigen!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:26

Waar heb jij dat gelezen? Daar heb ik dan overheen gelezen. :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:28

eerste berichtje de groene balk aanklikken.lees de berichten van ooggetuigen en mensen die de omgeving kennen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:32

Dat had ik al gelezen en heb daar het volgende zien staan:

Citaat:
Ongeval gebeurde op een onverharde weg, maar niet op een speciaal ruiterpad.

Citaat:
Graag had ik geweten hoe jij zo zeker bent dat op die plaats geen motoren mogen rijden? Ik spreek dat niet over crossen, maar verantwoord rijden weliswaar.
Ik was daar namelijk ook op de motor en voor zover ik weet bevond ik mij op een openbare weg, of niet?

Er is dus helemaal geen duidelijkheid dat de quad daar niet mocht komen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:34

en al had ie daar mogen komen,dan nog is het ronduit aso en egoistisch om zo'n rijgedrag te vertonen.
Als je perse wilt crossen ga dan naar de crosbaan en niet in de natuur,daar hebben zulke dingen niks te zoeken!

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:36

Jeetje wat een droevig verhaal. Gelukkig bij ons maar zelden crossers en als ze er al zijn, doen ze het laat, omdat het volgens mij niet eens mag daar, maar de sporen verraden ze. Fietser, vooral mountainbikers, kunnen wel vrij hun gang gaan en helaas kruisen de specifieke paden zich regelmatig en let de ene bestuurder beter op dan de andere. Reden te meer voor mij om altijd bedachtzaam te zijn hierop en altijd met een fluoriserend hesje en materiaal op mijn paard te rijden, ook overdag. Zo goed mogelijk opvallen.

Dit is een tragisch ongeluk, niet voor te stellen dat het opzet zou zijn... En ik hoop van harte dat het dat niet was. Waar gaat het dan met de wereld heen... als het opzet was...

Het blijft zoals Simon zegt... ken je bos, ken de recreanten die er komen en hoe zij zich kunnen gedragen. Ben jij in ieder geval op je hoede, dan kan iedereen gemeenschappelijk genieten van dat beetje moois wat er is op zijn manier. Het bos is niet van ons, het bos is niet van hen, maar van ons allemaal en we dienen ons er te gedragen in lijn met het behoud van de natuur. Ik denk ook dat er beter plekken zijn om met een quad te crossen wellicht, maar zo zullen wandelaars vinden dat ik ongehoord bezig ben als ik op een mooi bospad met mijn paard galoppeer, want stel je voor dat ik em niet tijdig stop krijg... Rekening houden met elkaar en bewust zijn dat iedereen situaties anders inschat dan jij.
Laatst bijgewerkt door Jana_en_Ik op 09-03-10 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:37

funnyhorses schreef:
en al had ie daar mogen komen,dan nog is het ronduit aso en egoistisch om zo'n rijgedrag te vertonen.
Als je perse wilt crossen ga dan naar de crosbaan en niet in de natuur,daar hebben zulke dingen niks te zoeken!

Heb jij hem daar zien crossen dan???? Als je daar aanwezig was tijdens het ongeval ok. Maar anders kun je toch niet met zekerheid zeggen dat hij aan het crossen was?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:37

Ik sluit me helemaal aan bij Delphi.

En eerst roddel je met zekerheid dat hij er niet mocht komen. Dan kom je er achter dat het onzin is en veroordeel je op een andere manier.
Ik hoop echt dat jij nooit een ernstig ongeluk veroorzaakt en dat de tegenpartij niet zo is als jij nu. Wat zul jij je dan nog meer ellendig voelen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:45

En jij bent iemand die nooit schrikt en daardoor een verkeerde handeling doet? Goed van je.
Je zult niet de eerste zijn die bijvoorbeeld de gas intrapt ipv de rem, als ze toch echt willen remmen.
En jij hebt nooit in de auto gezeten dat het maar goed is dat een ander ziet dat jij een fout maakt en zodoende een ongeval uitblijft? Nou ik wel. En dat is dan dom van me, maar ook gewoon menselijk.
En gelukkig door de oplettendheid van een ander goed afgelopen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:46

was het een quad met kenteken?die moeten zowiezo op de weg waar de auto s rijden,ik heb zelf ook eentje ik mag absoluut niet op een fietspad met dat ding.konden we maar erachter komen wat het voor een weg is.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:49

sammy1 schreef:
was het een quad met kenteken?die moeten zowiezo op de weg waar de auto s rijden,ik heb zelf ook eentje ik mag absoluut niet op een fietspad met dat ding.konden we maar erachter komen wat het voor een weg is.

Het was een onverharde weg sam! ;)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:50

daar mag je dus niet komen of wel?begin nu aan mezelf te twijfelen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:52

op onverharde wegen heb je met gemotoriseerde dingen niks te zoeken.
Tenzij er borden staan die aangeven welke uitgezonderd worden zoals landbouwverkeer.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:53

Dat kun je zo niet zeggen. Hier in de buurt liggen verschillende onverharde wegen, waar je gewoon met een auto of motor mag komen. Maar staat er een bord met verboden voor gemotoriseerd verkeer, dan mag het niet. Anders wel. of Belgie moet daar anders in zijn, maar dat geloof ik niet.
Laatst bijgewerkt door _sparta_ op 09-03-10 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:55

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=LN2N68LI

Citaat:
OUD-TURNHOUT - Op de Kievitvenweg nabij natuurgebied De Liereman is gisteren rond 11 uur een quad achterop een paard gereden. Het paard kwam ten val omdat door de aanrijding de beide achterbenen volledig over waren. Het dier kon niet meer gered worden en is ter plekke door een dierenarts afgemaakt. Amazone V.A. (23) uit Kasterlee viel van het paard, maar bleef ongedeerd. De bestuurder van de quad is V.P. (46) uit Oud-Turnhout. Hij liep lichte verwondingen op. De volgende dagen wordt onderzocht wie verantwoordelijk is voor het ongeval en of de quad wel toelating had om in de bossen te rijden. Volgens burgemeester Jef Kersemans (CD&V) van Oud-Turnhout is gemotoriseerd verkeer toegelaten op de Kievitvenweg. Het gemeentebestuur maakt werk van trage wegen zodat er hoogstwaarschijnlijk op termijn geen quads meer mogen rijden

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:56

ah dus hij mocht er komen,weet ook iemant hoe hard hij dan reed?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:56

tja moeten weer eerst doden en gewonden vallen zodat men weer een wet erbij kan proppen omdat mensen niet in staat zijn zelf logisch na te denken!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:58

_sparta_ schreef:
Dat kun je zo niet zeggen. Hier in de buurt liggen verschillende onverharde wegen, waar je gewoon met een auto of motor mag komen. Maar staat er een bord met verboden voor gemotoriseerd verkeer, dan mag het niet. Anders wel. of belgie moet daar anders inz ijn, maar dat geloof ik niet.

nee nee zo gaat het hier in België ook hoor.. Ik vind het een verschrikkelijk ongeluk! Maar wat ik mij afvraag is hoe snel die man wel niet reed..Want het lijkt mij dat als je in een bocht komt waar je niet veel ziet, je toch vertraagt en de paarden nog op tijd ziet? In elk geval hoop ik dat het paard niet te lang meer heeft moeten afzien. Ocharme dat meisje, t zal je paard maar zijn!

edit: ik vind het nu ook wel geen oplossing om alle quads te bannen van die wegen. Wij rijden soms roadbooks met de 4x4 en natuurlijk zijn daar een heleboel cowboys onder die op niets of niemand letten, maar er zijn er ook een hele boel die echt wel respect hebben! Wij gaan vaak op pad met de landrover club en als we paarden passeren worden gewoon alle auto's afgelegd..
Dit kon evengoed gebeuren op de baan met een auto, we kunnen nu eenmaal niet alles verbieden toch?!
Laatst bijgewerkt door Feria op 09-03-10 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:59

Dat zullen ze nu wel uitzoeken Sammy.
Funnyhorses, wordt jij niet zelf ook een beetje moe van je ongenuanceerde uitlatingen?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:00

ik blijf dit zeker volgen,vind het voor ze allebei erg,