Item over oplichting door paardenverkoopster op tv *CLIP*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:45

iemand die de verkoopster herkent? is dit MM? (haar initialen dus?) het verhaal is zo typerend voor haar namelijk...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:47

Daar zeg je zowat....
Laatst bijgewerkt door Abeltje77 op 15-02-10 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:47

Maar als het paard ver weg staat en je wilt het door je eigendierenarts laten keuren moet die toch ook bij jou thuis staan,aangezien mijn dierenarts niet helemaal naar andere kant van het land rijd. En ik heb liever mijn eigen dierenarts dus dan kom je er toch niet onderuit eerst keuren en dan kopen? Of de oude eigenaar moet het daar mee eens zijn.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:48

luffwinny schreef:
Maar als het paard ver weg staat en je wilt het door je eigendierenarts laten keuren moet die toch ook bij jou thuis staan,aangezien mijn dierenarts niet helemaal naar andere kant van het land rijd. En ik heb liever mijn eigen dierenarts dus dan kom je er toch niet onderuit eerst keuren en dan kopen? Of de oude eigenaar moet het daar mee eens zijn.

Je kunt toch een onafhankelijke dierenarts uit de buurt bellen? Zo heb ik het wel gedaan tenminste. Gelukkig zat er een grote/bekende kliniek in de omgeving waar Abel vandaan komt, dus is een arts van hun gekomen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:50

Ik snap niet goed waarom de kopers het paard niet vóór de koop hebben laten keuren. Neemt niet weg dat de verkoopster zich aan het contract moet houden, maar vind dat van de kopers ook niet zo snugger.

dutchy_

Re: Item over oplichting door paardenverkoopster op tv *CLIP*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:56

Zou goed kunnen, kannie, maar ik weet het niet.
Komt er nog een vervolg?

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:58

Sommige mensen hier op bokt denken toch weer dat mensen geen fouten kunnen maken? Als jij die verkoopster vertrouwt blij bent dat je je eerste paardje krijgt ga je er toch niet aan denken dat dit kan gebeuren? ik vind dit helemaal niet de fout van dat meisje zij heeft er vertrouwen in. En nu is ze en haar geld kwijt en haar paard waar ze al een jaar lang bevriend mee is. Fouten kunnen gemaakt worden hé en dat die verkoopster daar nou mooi gemeen even gebruik van maakt dat is niet menselijk!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:59

Kannie, ik heb je even gePB't om het allemaal maar niet in het topic te gooien. :)

Dat paard niet voor de verkoop gekeurd is; geen idee, misschien 'gebrek aan evaring', het is immers haar eerste paardje. Maar als er een contract opgesteld is, zal ze zich daar aan moeten houden, anders had ze het niet moeten ondertekenen. :)

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:44

Te jammer dat dit moet gebeuren!! Een paard (elk dier) koop je niet voor even maar voor zijn/haar hele leven en dat dit dan weer moet gebeuren is gewoon triest! Zoals in het filmpje wordt gezegd niet alleen financiele schade maar ook emotionele schade en die is vaak het ergst..

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:45

Jeete, je hoort het steeds vaker! :(

Juul_sintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:48

Hmm klinkt niet goed, ik kan het filmpje helaas niet zien.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:57

kannie schreef:
iemand die de verkoopster herkent? is dit MM? (haar initialen dus?) het verhaal is zo typerend voor haar namelijk...

Ik dacht aan MK

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:08

jury schreef:
kannie schreef:

Ik dacht aan MK

haha wie weet hoeveel namen ze heeft.
ik bedoel iemand uit deurne....

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:10

Iemand uit deurne? Wie dan? Graag PB!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:10

word hier wel nieuwschierig van :D

Ik vond het erg dom heb het ook gezien.

voor 1900 euro kun je niet veel verwachten dus is een keuring VOOR aankoop natuurlijk altijd verstandig! waarom eerst betalen en dan keuren?

En dan met dat ondertekende briefje, wie tekent er nou iets voor die het geld ontvangen heeft? Imo beetje naief allemaal.

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:39

obiron schreef:
wat ik begreep uit het verhaal is dat ze het paard inmiddels al een jaar op stal had staan, waarom zolang wachten voordat je hem laten keuren??

Het paard was nadat ze hem een week op proef had gekeurd. Toen die was afgekeurd heeft ze de verkoopster gebeld.
Maar die kwam het paard niet ophalen.

Daarna zijn ze met een advocaat ermee verder gegaan, wat een jaar duurde voordat de rechter een uitspraak had gedaan.

Na 1 jaar is die meegenomen en dat Melanie 1500 euro terug zou krijgen met behoud van het zadel.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:45

__Nathalie__ schreef:
word hier wel nieuwschierig van :D

Ik vond het erg dom heb het ook gezien.

voor 1900 euro kun je niet veel verwachten dus is een keuring VOOR aankoop natuurlijk altijd verstandig! waarom eerst betalen en dan keuren?

En dan met dat ondertekende briefje, wie tekent er nou iets voor die het geld ontvangen heeft? Imo beetje naief allemaal.

Dat keuren voor aankoop altijd verstandig is ben ik het met je eens. Maar dat je voor 1900 euro 'niet veel' kunt verwachten ben ik pertinent NIET met je eens.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:47

1900 euro voor een paard lijkt me toch wel een reden om pertinent eerst te keuren en dan te kopen.

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:03

__Nathalie__ schreef:
1900 euro voor een paard lijkt me toch wel een reden om pertinent eerst te keuren en dan te kopen.

totaal mee eens hoor, ik vind persoonlijk ook dat je voor 1900 niet een paard kan kopen waar je de garantie hebt dat ie nits mankeerd. geen een paard wat je koopt heeft de garantie dat ie zijn hele leven goed blijft.
maar ik twijfel of je voor dat bedrag een gezond paard kan kopen. maar dat is echt mijn mening en zullen 100en zijn die die mening niet delen.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:05

Daar ben ik het niet mee eens nathalie en mhtimmerwerk, je kan prima paarden kopen voor 1900 of minder.
Dan heb ik het over gezonde recreatiepaarden die wellicht niet de klasse of schwung hebben voor dressuur of springwerk, maar gewoon gezonde dieren die correct op de benen staan.
Zoals al eerder gezegd 3 paarden van mij kostten bij elkaar minder dan 1900 euro en die zijn gezond als visjes ;-)
EDIT:Mijn gepensioneerde springpaard daarentegen kostte wel wat meer dan 1900 euro en die heeft sinds zijn 14e spat....garanties heb je nooit.

Ik dacht in eerste instantie aan een stal die nog niet zo gek lang geleden van naam verandert is, maar die neemt uberhaupt geen paarden terug maar ruilt ze alleen tegen een andere en voor zover ik weet is die redelijk rieeel en correct bezig nu.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:11

nobel1 ik zeg ook nergens dat paarden van 1900 euro niet correct kunnen zijn maar imo is een paard van 1900 euro wel een reden om vooraf te keuren want er lopen er meer die niet helemaal goed zijn als die wel goed zijn in die prijsklasse

vrodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:11

Tegenwoordig kan dat prima hoor een paardje voor 1900 euro helemaal als het en recreatiepaardje is!! Hier is de verkopen de schuldige en niet de koper. Wanneer je onervaren bent in paarden kopen vind ik het helemaal niet vreemd dat ze het paard niet eerst hebben laten keuren. Het is achteraf naturlijk erg vervelend en ze zullen zichzelf nu ook vast wel voor de kop kunnen slaan, maar daar gaat dit niet om.

Die verkoper is gewoon een onmeunig dom wief!! Volgens mij was het niet die bedriegster uit deurne. Heb ik helaas ook ooit een pony bij gekocht die door naar de slacht moest. Maar goed van fouten leren we keihard!!
Vind het sneu voor het grietje, hoop dat ze inmiddels een ander paardje kan kopen of heeft gekocht.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:15

jemig hebben jullie het nu nog steeds over of je nu wel of niet van dat geld een gezond paard kan kopen?
De ene zegt van wel en de andere van niet. Zullen we het daar niet gewoon bij laten?

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:17

__Nathalie__ schreef:
nobel1 ik zeg ook nergens dat paarden van 1900 euro niet correct kunnen zijn maar imo is een paard van 1900 euro wel een reden om vooraf te keuren want er lopen er meer die niet helemaal goed zijn als die wel goed zijn in die prijsklasse

Keuren lijkt me in elke prijsklasse verstandig ;)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:18

mhtimmerwerk schreef:
dat geeft zij zelf aan in het prgramma, dat zij verder wilde in de dressuursport

Jij zit in de war met het programma van vorige week, deze heeft daar niets over gezegd ;)

mhtimmerwerk schreef:
totaal mee eens hoor, ik vind persoonlijk ook dat je voor 1900 niet een paard kan kopen waar je de garantie hebt dat ie nits mankeerd. geen een paard wat je koopt heeft de garantie dat ie zijn hele leven goed blijft.
maar ik twijfel of je voor dat bedrag een gezond paard kan kopen. maar dat is echt mijn mening en zullen 100en zijn die die mening niet delen.

Een recreatief paard "mag" toch ook wel dingen mankeren die normaal functioneren niet in de weg staan? Een kennis van me wilde haar paard verkopen, ook recreatief. Wilde de koper haar laten keuren, is paard afgekeurd op het feit dat ie blind was aan 1 oog :+
Ja, dat wist iedereen al, maar voor het paard is het verder geen enkele belemmering geweest.
Arts zei: als ie aan het andere oog ook blind wordt kun je er niks meer mee. Ja als ie zijn been breekt ook niet :+
Maar neem bv lichte cornage of licht eczeem. Paard is dan niet 100% gezond maar kan als recreatiepaard prima uit de voeten. En Melanie pretendeerde niet meer te eisen ;)