Confrontatie met "malafide paardenhandelaar" op tv *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:44

__Marloes schreef:
Kim zit op bokt en had dit in een HK topic getypt, dus ik neem aan die quote gewoon waar is, in zo'n aflevering word de helft van de info al weggehaald _O- Niet alles wat op tv komt is meteen waar.

Waarom meldt ze zulke belangrijke informatie niet als SBS6 bij haar op bezoek komt? Zou ik in ieder geval zeker hebben gedaan.

PieterBel

Re: Confrontatie met "malafide paardenhandelaar" op tv *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:48

Ik heb het gemist, zo eens kijken? Is het een bekende paardenhandelaar of wordt er geen naam genoemd?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:48

marloes als je op een programma als in "das je goed recht" halve informatie geeft snijd je jezelf gigantisch in de vingers als het lijd tot een eventuele rechtzaak.

nee daar moet je niks uit lezen, luisteren!
het dier is goedgekeurd door een DA er word nergens gezegt dat er een vals of verkeerd keuringsrapport bij zat.

zoals eerder gezegt is, durven de da bij twijfelgevalletjes de 3tjes op de benen een paard al niet meer goed te keuren. want stel je voor dat een paard met een 3tje op de benen zich verstapt en daardoor kreupel word een beetje minne eigenaar steld de da hiervoor aansprakelijk en dat gebeurd.
dus wat de een acceptabel vind is voor de ander al een afkeuring of een verhoogd risico

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:49

Beeeeeeeeh schreef:
@MarcelDufour
Laat hem dan maar beginnen bij "Het Sportpaard" daar werd zijn naam genoemd (vandaar bronvermelding)
Afgezien van het feit dat hij te herkennen was

Dat is iets waar jij geen invloed op kan hebben. Als hij besluit om bij jou te beginnen, dan zit je daar mooi mee. Dan krijg je advocaatskosten en een hoop ellende. Wie hij besluit aan te klagen is helemaal aan hem om te beoordelen. Maar...het was alleen maar een advies om je te waarschuwen dat we in een tijd leven waar dit niet zomaar meer kan.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:51

Citaat:
Er staat , en er wordt gezegt in de clip dat die veearts hem goedkeurde, wat moet je er dan uit aflezen dat het paard goedgekeurd is zogezegt. Dus daar lijdt ik uit af dat er een verkeerd keurings rapport afgeleverd is.

OF: paard is klinisch goedgekeurd. Koper wil paard laten verzekeren en moet daarvoor rontgenfoto's hebben. Op deze foto's is paard niet goed, maar klinisch wel....

Ik ben dus wel benieuwd hoe het met die keuringen is gegaan.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:51

Is het niet handig om eerst de uitzending zelf te bekijken als betrokkene en dan toestemming te geven of het zo uitgezonden mag worden ofniet? Dan kunnen er ook geen dingen half verteld worden.
Ik ga zo even kijken..

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:53

Michael1104 schreef:
marcel, als je op i-net gaat zoeken dan zal je zien dat hij echt vele slachtoffers gemaakt heeft. Beschuldigingen komen niet zomaar aanwaaien bij deze man...

Ik geloof je zomaar, vandaar dat ik al meerdere keren schreef dat ik niet weet of het wel of niet zo is, maar desondanks ben je toch maar mooi in de aap gelogeerd als hij gelijk zou krijgen vanwege het eerdere rapport dat hij had, en dan kan dat haar/hem veel geld gaan kosten aan advocaat en gerechtskosten. Het was ook meer een waarschuwing dat in deze tijd je dit soort dingen pas kan roepen als een rechter daar een uitspraak over gedaan heeft. Ik brand mijn vingers er in ieder geval niet aan om te zeggen of het wel of niet zo is. Dat beslist de rechter maar.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:57

Kim helemaal geweldig;)...

nou we gaan gewoon verder...
aanpakken die wvv

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:57

randalinpony schreef:
En toch kan je in de problemen komen. Beschuldigen kunnen we namelijk allemaal, een rechtbank moet deze beschuldigingen eerst valide verklaren, en dan nog mag je alleen een naam noemen als daarmee het algemeen belang wordt gediend o.i.d, anders gaat privacy toch echt voor.

Zou dus aan een mod vragen de naam te verwijderen.

Dat is precies wat ik ook zou doen. Heel goed advies.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 11:59

tamoreliefje schreef:
Er staat , en er wordt gezegt in de clip dat die veearts hem goedkeurde, wat moet je er dan uit aflezen dat het paard goedgekeurd is zogezegt. Dus daar lijdt ik uit af dat er een verkeerd keurings rapport afgeleverd is.

Dit soort aannames komen dit topic dus niet ten goede. Er wordt nergens gezegd dat er een verkeerd keuringsrapport is afgeleverd.
aub geen aannames doen :) Dat is nergens voor nodig.

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:00

Beeeeeeeeh schreef:
@MarcelDufour
Laat hem dan maar beginnen bij "Het Sportpaard" daar werd zijn naam genoemd (vandaar bronvermelding)
Afgezien van het feit dat hij te herkennen was

Misschien is het toch handig de jaargang en aflevering van Het Sportpaard te noemen, dan kan iedereen het nalezen.

Michael1104 schreef:
marcel, als je op i-net gaat zoeken dan zal je zien dat hij echt vele slachtoffers gemaakt heeft. Beschuldigingen komen niet zomaar aanwaaien bij deze man...

Ik weet niet welke zoekmachine je gebruikt maar als ik google op deze naam levert dat geen zoekresultaten m.b.t. paardenhandel of oplichting.

Het advies van Randalinpony zou ik ook opvolgen.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:02

Cayenne schreef:
tamoreliefje schreef:

Dit soort aannames komen dit topic dus niet ten goede. Er wordt nergens gezegd dat er een verkeerd keuringsrapport is afgeleverd.
aub geen aannames doen :) Dat is nergens voor nodig.

Waarschijnlijk, hopelijk, bedoelde ze dat er een verkeerde diagnose gesteld is. En zelfs dat is subjectief, daar ik het echt vaak meegemaakt heb dat de ene arts gaten ontdekte in de katrol, en de andere zei gewoon dat het schaduw of onduidelijke foto's waren. Moeilijke materie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:07

he marcel...je zit in het'verkeerde' topic! :D

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:15

MarcelDufour schreef:
Ik denk dat Hans :7 van zaterdag tot woensdag mooi zelf kan gaan rijden.

precies, maar ik begin dan zelfs op vrijdag ;)

Maar ff ontopic :D
Keuringen blijven dus gewoon heel moeilijk en altijd een discussiepunt. Ook als je daar dan weer 2 onafhankelijke artsen naar laat kijken, dan kan het zijn dat die ook weer een verschillende mening hebben.

We hebben zelf onlangs zo'n zelfde situatie meegemaakt (als verkoper dus)
Meisje kocht met papa een paard met rontgenfoto's. DA hier met hun erbij naar gekeken, klinisch en rontgenologisch in orde. Na een aantal weken bericht dat de verzekering hem niet neemt op de foto's.
Niet zeuren dan, knol terug en een andere meenemen.
Dan krijgen ze bij ons dus ook geen geld terug, wel een ander fijn paard. Je moet toch proberen je naam zuiver te houden als handelaar zijnde.
Deze man is dus gewoon gruwelijk dom bezig en z'n eigen ruiten aan het ingooien. Zo ver moet je het als handelaar gewoon nooit laten komen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:20

Gentlegiant schreef:
ik heb het gister ook gezien en hier vbiel mijn mond van open!

als je een paard koopt heb je een bepaalde termijn volgends mij 2 weken om hem te laten keuren word hij dan afgekeurt MOET de verkoper hem terug nemen...

en zij heeft hem wel optijd laten keuren

persoonlijk vind ik 3000 ook wat weinig voor een jong paard met protentie voor de sport M/Z

maargoed ik hoop dat deze mensen hun recht krijgen en dat zal vast ook wel

en wat betreft die ene vrouw als ze 2 gezonde paarden van hem heeft staan zou ik ze of gewoon verkopen of ze gewoon doorijden want inmiddels is het haar paard ze betaalt namelijk meer als een halfjaar alles toch?
ze handelaar zou 1000 euro in de maand voor bijde paarden betalen maar volgends mij is dit de laatste tijd niet meer gebeurt?
Ik snap goed dat haar schoonmoeder boos is want ik zou het ook niet leuk vinden als ik mijn paard uit het oog verloor maarja dan moet je niet verkopen aan een handelaar of be ik nu dom?

Ik hoop dat deze malafide handelaar eindelijk eens voor de rechter gesleept word!

Ik denk dat die man wel zo slim is om de papieren van de paarden die hij bij haar in stalling heeft staan, bij zich te houden. Zij kan die paarden dus niet verkopen, aangezien hij de papieren heeft. Of vergis ik me daarin?

vrodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:20

Voor 3000 euro kun je ook weinig verwachten!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:21

vrodie schreef:

lees eerst het topic door.....

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:22

vrodie schreef:

Dat terzijde.. Die handelaar is gewoon slecht bezig. Laten we eerlijk wezen, elke handelaar maakt wel gebruik van de kennis die een potentiële koper NIET heeft, maar het moet wel binnen de perken blijven.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:22

vrodie schreef:

Volgens mij is er 3000euro toebetaald bij een ander paard voor dit paard. Werd alleen niet verteld in het filmpje.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:25

kohtje schreef:
Voor 3000 euro een paard voor de hogere dressuur?

...dat dacht ik ook ... :o

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:25

Trieske_ schreef:
vrodie schreef:

lees eerst het topic door.....

Dit topic hoeft ze niet zozeer door te lezen....
Ik ken de persoon ik kwestie(W. dus) ook maar al te goed ;)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:28

Ach we kunnen hier wel gaan spectaculeren over hoe het is en blablabla

die man word toch sculdig bevonden anders had sbs6 het helemaal niet uitgezonden we weten dan kim in haar recht staat
en de rechter zal dit uitwijzen ;)

Maar ik zou als ik die man tegen kom iets doen wat je niet wilt weten maar dat tegenzeids ;)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:41

schoentje schreef:
MarcelDufour schreef:
Ik denk dat Hans :7 van zaterdag tot woensdag mooi zelf kan gaan rijden.

precies, maar ik begin dan zelfs op vrijdag ;)
Maar ff ontopic :D
Keuringen blijven dus gewoon heel moeilijk en altijd een discussiepunt. Ook als je daar dan weer 2 onafhankelijke artsen naar laat kijken, dan kan het zijn dat die ook weer een verschillende mening hebben.
We hebben zelf onlangs zo'n zelfde situatie meegemaakt (als verkoper dus)
Meisje kocht met papa een paard met rontgenfoto's. DA hier met hun erbij naar gekeken, klinisch en rontgenologisch in orde. Na een aantal weken bericht dat de verzekering hem niet neemt op de foto's.
Niet zeuren dan, knol terug en een andere meenemen.
Dan krijgen ze bij ons dus ook geen geld terug, wel een ander fijn paard. Je moet toch proberen je naam zuiver te houden als handelaar zijnde.
Deze man is dus gewoon gruwelijk dom bezig en z'n eigen ruiten aan het ingooien. Zo ver moet je het als handelaar gewoon nooit laten komen.

Precies. En dat is ook waarom jullie stal goed aangeschreven staat in de paardenwereld!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:43

kohtje schreef:
Voor 3000 euro een paard voor de hogere dressuur?

Dat was ook het eerste wat ik dacht. En dan zo'n paard kopen op een handelsstal?
Lijkt me een niet erg waarschijnlijke stap om aan een goed dressuurpaard te komen. Helemaal niet voor 3000 euro...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:46

leeeeeeeeees!

die vrouw heeft d'r paard ingeruilt en 3000 euro bijbetaalt voor dat paard wat ze nu heeft!