Ik snap niet wat die hengst dan heeft gehad om zijn eigenaar zo aan te vallen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
renatevb schreef:Sabinee__ schreef:Ik vind dit persoonlijk niet echt normaal hengsten gedrag. Dominant oke, maar ik heb nog nooit gehoord over paarden in een kudde met afgescheurde ledematen ..
helemaal mee eens.. Maar we zullen nooit weten waarom dit paard dit gedaan heeft.
renatevb schreef:Sabinee__ schreef:Ik vind dit persoonlijk niet echt normaal hengsten gedrag. Dominant oke, maar ik heb nog nooit gehoord over paarden in een kudde met afgescheurde ledematen ..
helemaal mee eens.. Maar we zullen nooit weten waarom dit paard dit gedaan heeft.
JaBa schreef:Sabinee__ schreef:Ik vind dit persoonlijk niet echt normaal hengsten gedrag. Dominant oke, maar ik heb nog nooit gehoord over paarden in een kudde met afgescheurde ledematen ..
Ik ken verschillende paarden die hun been zijn afgetrapt door een soortgenoot. Dat is geen abnormaal gebeuren.
JaBa schreef:Eum, wat moet ik met de penny-opmerking? Het zijn geen leugens die ik vertel. Het gebeurt dikwijls dat paarden niet zo lief zijn onderling en bijvoorbeeld door een trap van een ander paard een been breken. Ik ken zelf persoonlijk al drie zulke paarden. En mijn veearts zegt dat het regelmatig gebeurt en dan vooral bij hengsten. Omdat die al eens op een ander paard durven te springen. Als dat paard trapt, krijg je heel vaak een fractuur van het bovenbeen van een paard. Volgens de kliniek de meest voorkomende breuk bij hengsten.
JaBa schreef:Sabinee__ schreef:Ik vind dit persoonlijk niet echt normaal hengsten gedrag. Dominant oke, maar ik heb nog nooit gehoord over paarden in een kudde met afgescheurde ledematen ..
]
Ik ken verschillende paarden die hun been zijn afgetrapt door een soortgenoot. Dat is geen abnormaal gebeuren.
Cassidy schreef:JaBa, Caira wil het woord "hengst" niet in de discussie zien, omdat het om een "paard" gaat en ook een ruin of merrie dit had kunnen aanrichten. En dat is gewoon niet zo. Een hengst krijgt te maken met hormonen, en gaat op de momenten dat hij wordt geconfronteerd met een hengstige merrie waar hij niet bij mag, of wordt uitgedaagd wat betreft het leiderschap door waar een merrie of een ruin zouden stoppen. Tot de dood er op volgt. De hele discussie is gewoon niet mogelijk zonder de specificatie dat het om een hengst gaat.