Seks met dieren is nu echt definitief verboden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:16

malloesje schreef:
Dus mierennéuken is ook verboden vanaf nu? :D

Zie de positieve kant.
De PVV mag niemand meer voor geitenn*uker uitmaken.
Krijgen ze aanzetten tot illegale praktijken aan de broek.

irmadehoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 01:07

Fijn dat sex met dieren nu bij wet verboden is. Nu nog een wet die verbiedt om ze op te eten.

paars

Re: Seks met dieren is nu echt definitief verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 01:12

Prima wet. Werd hoog tijd.

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:50

irmadehoop schreef:
Fijn dat sex met dieren nu bij wet verboden is. Nu nog een wet die verbiedt om ze op te eten.

nou dat vind ik dan een beetje ver gaan hoor..
misschien de wetten wat beter aanpassen zodat deze dieren een beter leven hebben voor ze naar het slachthuis gaan..
maar helemaal geen vlees zal nooit gebeuren.. onder de dieren zelf heb je toch ook dat ze een ander dier op eten

irmadehoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:18

onder de dieren zelf heb je toch ook dat ze een ander dier op eten

Ze hebben ook sex met elkaar....

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:24

irmadehoop schreef:

Een hond met een kat? Of een olifant met een giraf? Nooit gezien. En gelukkig zijn wij geen beesten. Wél omnivoren. Dus een verbod op het eten van dieren lijkt me een beetje omslachtig.. :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:52

Ik ben nogsteeds van mening dat dit meer een wet is voor de eigenaar dan voor het dier.
Laten we beginnen met vast te stellen dat de filmpjes in Oost Europa geschoten worden waar het niet verboden is, en dat dus de aanvoer daarvan niet minder gaat worden.
Dan gaan we ons afvragen of de boer die zijn leuter in de achterkant van zijn koe duwt 's avonds in de schuur hier nu door gaat stoppen. Gaat ook niet gebeuren.
Dan kunnen we ons af gaan vragen waar een paard meer last van ondervind, iemand die zijn hele arm in haar achterkantje stopt omdat de eigenaar graag een veulen wil hebben, of een man die zijn (veel kleinere) pielie erin stopt omdat hij graag klaar wil komen. Ik vermoed het eerste, aangezien het dier geen idee heeft van intenties, maar alleen de gevolgen daarvan ondervind.
Verder kunnen we gaan denken aan kleinere dieren, cavia's etc. Deze zijn al beschermd onder de wet tegen dierenmishandeling, want zodra je het dier pijn doet, drogeerd of beschadigd val je onder deze wet.

Het enige waar deze wet voor is, is om te zorgen dat je als eigenaar aangifte kan doen en de politie diegene kan stoppen, omdat de eigenaar het vervelend vindt (wat heel erg begrijpelijk is).

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:59

Myukii schreef:
irmadehoop schreef:

Een hond met een kat? Of een olifant met een giraf? Nooit gezien. En gelukkig zijn wij geen beesten. Wél omnivoren. Dus een verbod op het eten van dieren lijkt me een beetje omslachtig.. :')

[PP] Varken masturbeert op paard?? :=

irmadehoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:15

Geef je net de verkeerde voorbeelden, een hond eet geen kat en olifanten eten meestal geen giraffen.... De opmerking was bedoeld om mijn verbazing te laten blijken over de verontwaardiging om sex met dieren, terwijl diezelfde mensen het niet erg vinden dat dieren dood worden gemaakt en opgegeten. Omdat het nu eenmaal gewoner is dat dieren worden gedood en gegeten, maakt dat het in mijn optiek niet verwerpelijker dan sex met dieren. Daarmee is het inderdaad meer een wet voor de eigenaren en de sentimenten, maar als je dierenleed echt wil beperken, moet je toch echt je biefstuk laten staan. Omnvoor zijn is een keus...

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:03

Mijn voorbeeld was ook niet echt serieus ;)
Omnivoor is geen keus. Honden en katten zullen elkaar eten als ze de kans hebben en honger natuurlijk (dus niet de gewone htk dieren die gewoon gevoed worden). Hoewel het natuurlijk ook afhangt van de plaats in de natuurlijke voedselketen, eventueel de samenstelling van een groep en de hoeveelheid voorradig voedsel. Ratten, varkens, beren, chimpansees en mensen zijn verschillende zoogdieren die omnivoor zijn. Daar hebben wij als omnivoor ook de tanden voor. Tuurlijk kan je kiezen of je wel of geen vlees eet, maar als soort gezien zijn wij omnivoor. Overigens zijn olifanten en giraffen herbivoren dus die vind ik niet echt in jouw rijtje thuis horen. Als je ervoor kiest om geen vlees te eten als individu mag je je dan herbivoor noemen? Ik weet niet hoe dit verder zit, ben geen bioloog. Bij mijn vriend in de klas op de basisschool zat een jongen die veganistisch was. Bij hem thuis was iedereen veganistisch, dus ook de kat (vraag me nog steeds af hoe je zoeits voor elkaar krijgt...). Maakt dat de kat (als individu) een herbivoor? Als wij over katten spreken hebben we het over carnivoren, toch?
Maargoed, ik denk dat de discussie over het wel of geen vlees eten erg veel toevoegt aan de discussie over sex met dieren. Ik vind ook niet dat je het verder echt kan vergelijken. Het kan allebei een vorm zijn van dierenmishandeling, maar wel een heel verschillende vorm. Als je dierenmishandeling wil voorkomen, waarom moet je dan je biefje laten staan? Waarom is biologisch vlees niet goed?

irmadehoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:44

Omdat er voor elk biefje een dier gedood moet worden... Biologisch vlees is vast beter dan de bekende "kiloknallers", maar toch moet het dier dood. De overeenkomst tussen sex met of eten van dieren is de exploitatie van het dier. Als je de sex veroordeeld, maar wel meewerkt aan de bio-industrie door het eindproduct te kopen en op te eten, doe je met je linkerhand, wat je met je rechterhand veroordeeld.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:55

irmadehoop schreef:
Omdat er voor elk biefje een dier gedood moet worden... Biologisch vlees is vast beter dan de bekende "kiloknallers", maar toch moet het dier dood. De overeenkomst tussen sex met of eten van dieren is de exploitatie van het dier. Als je de sex veroordeeld, maar wel meewerkt aan de bio-industrie door het eindproduct te kopen en op te eten, doe je met je linkerhand, wat je met je rechterhand veroordeeld.

Ontzettend mooi verwoord... _/-\o_

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:24

Naar mijn mening is het eten van vlees gewoon de natuur. De manier van het houden van dieren niet, maar omdat de mens nou eenmaal als een grote populatie woont op een relatief klein gebied en er een kleine groep mensen verantwoordelijk zijn voor de verspreiding van voedsel, kunnen dieren niet op 100% natuurlijke wijze gehouden worden. Niet dat het als excuus beschouwd mag worden om voor deze vorm van dierenleed de ogen te sluiten. Het slachten van dieren vind ik overigens (mits het goed gebeurt) humaner dan afschieten in het bos (als je het echt 100% natuurlijk wil zien, want dan zijn ze meestal niet in 1x dood). Alle vormen van bioindustrie brengen dierenleed met zich mee, en als mens heb je de keuze eraan mee te werken of niet. Hoewel die keus door financien bij vele nederlanders de strop is. Hoe zielig het ook is, een kipfilet is goedkoper dan een vleesvervanger en/of eventuele supplementen die je nodig hebt om je lichaam te bieden wat het nodig heeft.
Daarnaast vind ik het nogsteeds een hele logische stap voor de mens om vlees te eten juist omdat wij omnivoren zijn. We gaan een beer toch ook niet zeggen van 'He, ga eens alleen plantjes eten!'. Beren jagen ook en een dier wat ten prooi valt aan een beer zal er veel slechter vanaf komen dan wanneer een jager een dier doodschiet voor consumptie. Dat is namelijk wel wat ik belangrijk vind: dat de dieren die doodgaan niet sterven om vervolgens weggegooid te worden. En dat is iets wat de bioindustrie en de supermarkten juist promoten. Makkelijk, goedkoop, dus een wegwerp artikel. Maargoed, dit is het dierenleed waar je het makkelijkst iets aan kan doen. Er zijn nog zoveel andere dieren die lijden door toedon van de mens, of het nu bewust is, door een ongeluk of gewoon onwetendheid. Maar ondanks dat er dieren lijden doordat zij in dat geval dienen voor consumptie van de mens, is het toch mooi dat er nu een andere vorm van dierenleed word aangepakt?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:12

oud topic, slotje hier