Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:00

MamboBeach schreef:
Wat is een HTK-merrie dan? Wat versta je daaronder dan, DL_?

Huis- tuin en keuken merrie. Niet beter dan gemiddeld. Gemiddeld exterieur, gemiddelde beweging, geen predikaten.

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:00

Ooh wat fijn als ik mijn merrie nog had had ik het zeker gedaan

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:02

DL_ schreef:
MamboBeach schreef:
Wat is een HTK-merrie dan? Wat versta je daaronder dan, DL_?

Huis- tuin en keuken merrie. Niet beter dan gemiddeld. Gemiddeld exterieur, gemiddelde beweging, geen predikaten.

Dan blijven er toch nog veel goede merrie's over...
Als ja daar naar moet kijken... Ik weet het niet hoor...

Springert

Re: Moorlands Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:05

Citaat:
De moederlijn is ook belangrijk.
Om heel eerlijk te zijn....de moeder is veel belangrijker dan de vader. Al was het alleen maar omdat zowat de hele opvoeding door de moeder gedaan wordt.

Bloem10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:05

Ik ken Huis- Tuin- en Keukenmerries die toevallig wel predikaat hengsten en merries als nakomelingen hebben... Dus kan altijd, mits er naar goed naar de afstammeling wordt gekeken of er toevallig niet hetzelfde bloed in voorkomt... anders krijg je dus WEL misbaksels

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:06

MarcelDufour schreef:
Citaat:
De moederlijn is ook belangrijk.
Om heel eerlijk te zijn....de moeder is veel belangrijker dan de vader. Al was het alleen maar omdat zowat de hele opvoeding door de moeder gedaan wordt.

De opvoeding geeft geen beweging door ;)

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:07

Als je daar naar moet kijken....??? Waar wil je dan naar kijken?
Je kan het ook van een andere kant kijken, het is zonde om een hengst van zulk kaliber als Totilas op een gemiddelde merrie te zetten.

Maar ik denk dat er bij ons al een groooooooot verschil zit in de opvatting van wat een gemiddeld en goed paard is.. ;)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:08

Citaat:
De opvoeding geeft geen beweging door
Uiteraard er van uitgaand dat de moeder ook al wat bewezen heeft. Uit een shire krijg je inderdaad nooit een dressuurpaard.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:10

Anders hebben we ook Botilas nog.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:10

DL_ schreef:
Als je daar naar moet kijken....??? Waar wil je dan naar kijken?
Je kan het ook van een andere kant kijken, het is zonde om een hengst van zulk kaliber als Totilas op een gemiddelde merrie te zetten.

Maar ik denk dat er bij ons al een groooooooot verschil zit in de opvatting van wat een gemiddeld en goed paard is.. ;)

Alleen daar naar kijken zou ik te weinig vinden...

Hoezo een groot verschil? Ik vind een gemiddeld paard zeker goed en jij vindt het een lulletje ofzo?
Leg dat eens uit! Ik vind het knap dat je zo kan oordelen en dat alleen maar omdat we van mening verschillen...

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:12

Bloem10 schreef:
Totilas is wereldrecord houder!!! Dit soort tophengsten moet juist ingezet worden voor de fokkerij. Het kan altijd beter en zolang er geen misbaksels uit voort komen, waarom niet?

goeie reden ook om ermee te fokken, omdat ie een wereldrecord heeft...

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:15

Zal wel rond de 3500euro zitten qua dekgeld.
Ik ben benieuwd of ze selectief zijn voor wat betreft de aangeboden merrie's.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:17

NiNM schreef:
ben benieuwd wat voor een merrie's hij gaat krijgen...

Ik ga ervanuit dat als de vraag zo groot is dat ze heus wel selectief omgaan met het soort merries dat hij (dmv KI ;) ) mag bedienen.

Het is de bedoeling natuurlijk dat zijn nafok ook groots gaat presteren en dat zal met een hoop HTK-merries niet lukken.

Ben ook nog op zoek naar 2 hengsten voor mijn merries. Vind het wel verleidelijk om 1 door Totilas te laten dekken, maar eerst maar eens afwachten wat het dekgeld wordt.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:18

Mytens schreef:
Zal wel rond de 3500euro zitten qua dekgeld.
Ik ben benieuwd of ze selectief zijn voor wat betreft de aangeboden merrie's.

Je mag toch aannemen van wel. Het is vast niet de bedoeling hem met een willekeurige merrie te kruizen , met alle kansen dat er een mismaakt veulen uitkomt. Ik denk dat ze een merrie kiezen die passen bloed voert, en Totilas' sterke punten aanvult en zwaktes kan corrigeren om zo ook fatsoenlijke veulens te krijgen. Want ook zij hebben er niets aan als hun tophengst als waardeloze prut hengst te boek komt staan door verkeerde combinaties. Daarnaast staat in de openingspost al aangegeven dat ze selectief te werk zullen gaan.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 01-02-10 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:21

Moderatoropmerking:
Vriendelijk doch dringend verzoek om in de eerste plaats on-topic te blijven en daarnaast respectvol op de anderen te reageren!

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:32

Mytens schreef:
Daarnaast staat in de openingspost al aangegeven dat ze selectief te werk zullen gaan.

Volgens mij staat er niet dat ze selectief te werk gaan maar dat hij beperkt ingezet zal worden. Misschien wel wie het eerst komt wie het eerst maalt. Dus geen kwaliteitselectie. Of het dekgeld zo hoog dat er selectie plaatsvindt, maar dat is dan ook geen kwaliteitsselectie.

Wat is trouwens wel een goede merrie voor Totilas? Wat zijn jullie meningen daaroer?

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:37

Hoelang tot een eigen totilas-stamboek _O- _O-

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:46

Cayenne schreef:
Een goed sportpaard maakt nog geen goed dekhengst.
De tijd (en het merriemateriaal) zal het leren..

Idd net zoals Florencio 2 WK was geworden en KWPN goedgekeurd....iedereen rende erachteraan, maar zijn veulenrapportage was uiteindelijk niet wat men verwacht had ;-)

Tuurlijk als je +/- 3000 dekkingen hebt zullen uit "goede" moeders er best wel een paar goede tot hele goede tussen zitten (zie bv Jazz, Gribaldi),
maar een aparte wordt geboren en wordt vervolgens gemaakt (dat laatste is nl afhankelijk van heel veel factoren!)
(is gezond en blijft heel, komt op het juiste adres terecht, heeft de juiste opleiding en begeleiding, treft de juiste ruiter en blijft bij de juiste ruiter, is werkwillig en slim, kan het mentaal en fysiek handelen etc.)

Over dat zwart: als je een kleurenfokker bent kun je mi maar beter zowiezo stoppen en een leuke zwarte kopen :+ Gribaldi zelf geeft trouwens ook mega veel vos ;)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:51

Sjuimpje schreef:
Vermoedelijk wordt donderdag bekend gemaakt wat de voorwaarden zijn.

Daar ben ik wel heel benieuwd naar! Er zal denk ik echt inderdaad enorme vraag naar zijn!! Ik ben ook wel benieuwd naar het dekgeld. Zou het een ziek bedrag zijn??

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:51

Lovely schreef:
Als het de eigenaren echter gaat om het zo snel mogelijik zo veel mogelijk aan hem te verdienen, dan komt er geen subjectieve dekbeperking en zal het bedrag hoog maar haalbaar blijven. Het maakt de eigenaren misschien niet zoveel uit dat er slechte Toto's van komen, als het er maar veel zijn.

wie zegt dat de eigenaren er zo snel mogelijk en zoveel mogelijk aan willen verdienen?
Wat een speculaties weer :Z

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:52

Ben ook echt benieuwd wat ze ervoor zullen gaan vragen!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:54

Lovely schreef:
Is er al iets bekend over de gezondheid van Totilas, ik heb wel gehoord dat hij luchtzuigt en nog iets in de benen heeft.

Jij durft wel met je uitspraken.
Flink gedurft en van horen zeggen?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:57

Liesje, dat wil niet zeggen dat Lovely dat zegt. Ze heeft dat gehoord en wil graag via dit middel achterhalen of dat waar is. Denk niet dat ze daar kwade bedoelingen mee heeft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:59

En hij is alleen beschikbaar via diepvriessperma. Ook dat is een barriere voor veel fokkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:02

liesje23 schreef:
Lovely schreef:
Als het de eigenaren echter gaat om het zo snel mogelijik zo veel mogelijk aan hem te verdienen, dan komt er geen subjectieve dekbeperking en zal het bedrag hoog maar haalbaar blijven. Het maakt de eigenaren misschien niet zoveel uit dat er slechte Toto's van komen, als het er maar veel zijn.

wie zegt dat de eigenaren er zo snel mogelijk en zoveel mogelijk aan willen verdienen?
Wat een speculaties weer :Z

Hoezo speculatie, het is toch de enige logische reden om hem nu de dekdienst in te duwen?? Vergeet niet dat er eerst heel dik gedaan werd over het niet inzetten van Totilas tot na de spelen enzovoort. Die uitspraak heeft het staartje van het vorige dekseizoen stand gehouden en niet langer. Goud blinkt, maar niet per se van een medaille.