FEI houdt conferentie over rollkur trainingsmethode

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: FEI houdt conferentie over rollkur trainingsmethode

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:46

In het Z mag je ook niet met slof op het inrijterrein rijden :D

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:48

KiWiKo schreef:
In het Z mag je ook niet met slof op het inrijterrein rijden :D

Springen wel :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:51

is dat zo?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:52

Bij springen mag veel meer.

Nou ja, waarom dan ook die slofteugels het is, vrees ik dezelfde reden denk ik als waarom die Roll kurr 'twijfels' oproept. De paarden worden te langdurig in een soortgelijke houding rondgereden.

Dat hebben niet alle ruiters nodig. Diverse ruiters hebben er gerust wel me geëxpermenteerd, maar niet iedereen heft dit nodig. Was Dhr. gal er ook niet vanaf gestapt, ik moet zeggen dat paard maakt mij wel héél erg blij. Die kan echt bewegen, en die twee hebben lol samen.
Ik zie een interessante band tussen hem en zijn paard, heb ik bij een ander toppertje wel eens anders gezien...Afbeelding

Maar da's vast een ander onderwerp. Sorry. :o
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 29-01-10 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:52

Ja, tenminste paar jaar geleden wel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:54

Gal en zn dier maken mij ook blij............ live is het echt pure emotie wat die twee laten zien, in alles.......

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:58

Yep, en hij rijdt géén LDR ... ik geef toe niet meer.

Ik vond hem een jaar of zeven terug, of is dat ook al weer langer... ofzo al interessant toen hij hier op indoor Zeeland de jonge hengsten netjes in de L uitbracht. Mooi los aan de voorkant met een zeer smakelijk achterbeengebruik. Hij viel toen al op.
Hij leek even 'van het pad af te gaan', maar nee, gelukkig hij bleef zichzelf. Als ik zie wat hij met zijn talentvolle paard laat zien denk ik JA.

Nee ik denk meer, ik denk verdorie dat lijkt wel een Spaans paard OLÉ !

Dat is dressuur zoals het is bedoeld, EN ik zie je op een verrekte leuke manier met je paard omgaan. Het is niet mijn discipline, maar door hem zou ik het bijna weer wel leuk gaan vinden die witte rijbroekjes.
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 30-01-10 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:59

Paardentango schreef:
Bij springen mag veel meer.

Nou ja, waarom dan ook die slofteugels het is, vrees ik dezelfde reden denk ik als waarom die Roll kurr 'twijfels' oproept. De paarden worden te langdurig in een soortgelijke houding rondgereden.

Dat hebben niet alle ruiters nodig. Diverse ruiters hebben er gerust wel me geëxpermenteerd, maar niet iedereen heft dit nodig. Was Dhr. gal er ook niet vanaf gestapt, ik moet zeggen dat paard maakt mij wel héél erg blij. Die kan echt bewegen, en die twee hebben lol samen.
Ik zie een interessante band tussen hem en zijn paard, heb ik bij een ander toppertje wel eens anders gezien...Afbeelding

Maar da's vast een ander onderwerp. Sorry. :o

Gal gebruikt geen rollkur??? Sinds wanneer dan?
Is me volgens mij compleet ontgaan...

Edit: Lees net voorgaand bericht :P
Hij is wel van het voorwaarts-neerwaarts wat door velen OOK tot LDR/Rollkur/hyperflexie wordt gebombardeerd....

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:02

Waarom quote je alles steeds Janine1990, wij kunnen zelf ook teruglezen hoor?

Nee, hij gebruikt het wel in stukjes van de training, maar niet zo langdurig. Daar zit denk ik ook het grote verschil tussen weten wat je doet en waarom, en zomaar wat doen omdat een ander het ook doet.

Dat laatste, daar reageert de FEI nu o.a. op.
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 30-01-10 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:02

en dat bedoel ik met leken met een mening........... levensgevaarlijk :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:03

Word hier nu ook al bepaald hoe ik moet reageren?????

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:04

Yep KiWiKo.

Ben reuze benieuwd naar de conferentie, gek dat ze ons niet hebben uitgenodigd.

He, Janine1990 doe eens een beetje volwassen, ik vraag gewoon dingen aan je. Verder niks.
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 30-01-10 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:05

dat ze ons niet hebben uitgenodigd heb ik al een boos briefje over gestuurd :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:06

Als hier wordt bepaald hoe ik moet reageren, reageer ik liever niet.
Persoonlijk vind ik het handig om iemand te quoten in mijn berichten, voor mijzelf en voor anderen... Zodat er niet over mijn reactie heen wordt gelezen, en zodat ik zelf weet waarop ik ga reageren en voor later, waar op ik heb gereageerd.....

Ik wil best volwassen doen, maar dan moeten vragen ook op een redelijke wijze aan me worden gesteld en niet zo aanvallend en bepalend...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:07

KiWiKo schreef:

En dat is juist waar ik steeds voor waarschuw, leken met een mening hebben in het verleden al een hoop kapot gemaakt en kunnen nog steeds een hoop kapot maken.
Zie de link die ik eerder gaf waarin staat dat er blijkbaar een docu aan zit te komen over misstanden in de paardensport. Het ligt er maar aan hoe het in beeld wordt gebracht en door wie. Door een zo'n uitzending kan je zomaar heel niet paardrijdend Nederland ook nog eens tegen je krijgen.

Edward Gal kon de redding van de Nederlandse dressuursport weleens zijn. Als ze het slim aanpakken tenminste.

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:08

Edward Gal rijdt volgens hetzelfde systeem als de andere Nederlandse ruiters, dus ook hij gebruikt LDR.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:09

Rymke schreef:
Edward Gal rijdt volgens hetzelfde systeem als de andere Nederlandse ruiters, dus ook hij gebruikt LDR.

Al een tijdje niet meer toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:09

ThePast03 schreef:
KiWiKo schreef:

En dat is juist waar ik steeds voor waarschuw, leken met een mening hebben in het verleden al een hoop kapot gemaakt en kunnen nog steeds een hoop kapot maken.
Zie de link die ik eerder gaf waarin staat dat er blijkbaar een docu aan zit te komen over misstanden in de paardensport. Het ligt er maar aan hoe het in beeld wordt gebracht en door wie. Door een zo'n uitzending kan je zomaar heel niet paardrijdend Nederland ook nog eens tegen je krijgen.

Edward Gal kon de redding van de Nederlandse dressuursport weleens zijn. Als ze het slim aanpakken tenminste.

Ja ik wacht nog steeds op die docu, ben er heel erg nieuwsgierig naar.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:10

Hopelijk kun je jezelf daar overheen zetten Janine1990, ik vind jouw inbreng in elk geval interessant genoeg om te lezen èn om serieus te nemen en om er op te reageren.

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:14

ThePast03 schreef:
Rymke schreef:

Al een tijdje niet meer toch?

Ik zou niet weten wanneer hij dat dan gezegd heeft. In een interview hoorde ik Sjef nog zeggen dat hij Edward geen les meer geeft, maar dat hij nog steeds volgens hetzelfde systeem rijdt.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:18

Van wie krijgt Edward Gal dan nu wel les?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:20

Rymke schreef:
Ik zou niet weten wanneer hij dat dan gezegd heeft. In een interview hoorde ik Sjef nog zeggen dat hij Edward geen les meer geeft, maar dat hij nog steeds volgens hetzelfde systeem rijdt.

Hetzelfde systeem behelst meer dan alleen LDR en gaat ook niet alleen over zeker 20 minuten met de neus op de borst zoals ik echt met eigen ogen heb mogen aanschouwen (hoe bedoel je afwisseling in houding?). Even voor de goede orde, dit laatste gaat dus niet over Edward Gal.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:21

Hier ben ik weer (even de stalpaarden gevoerd), dhr. Gal rollkurt zich een slag in de rondte, alleen niet a plein public, hij zal wel gek zijn, staat hij zo op you tube met alle nare gevolgen van dien. Maar misschien bieden de burgers een oplossing of de vliegende brigade, die zich lekker nestelen in het struikgewas met een telelens en verrekijker?
En desondanks rijdt hij fijn, dat vinden we dus bijna allemaal!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:23

Dat is denk ik ook zo, en hij heeft er zonder twijel mee geëxerimenteerd. Maar dit paard en hij zijn natuurlijk ook nog eens een uizonderlijk team SAMEN.

Dat zie ik liever dan een gillende..... :x die haar paard niet eens aan de hand naar de medische keuring durft te brengen, dan moet het paard aan de hand, en dat durft ze niet. :=

Nee, en dan zie ik Dhr. Gal met een paard lopen en denk ik "Hé, jij hebt niet de macht over dat paard, jij hebt gezag. Da's leuk. Vooral die grijns van het bokje afgelopen zondag in Amsterdam. Dan denk ik alleen maar 'Jij hebt het begrepen vriend, jij begrijpt paarden'.
Ik heb je dat eerder zien doen, en zijn rijden, ik denk dat hij een goede middenweg heeft gevonden. Een beetje flexen kan geen kwaad, heus niet, maar er zijn WEL grenzen.

Macht over een paard of gezag.

Maar goed.
Ik praat te veel.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:45

volgens mij moet de rollkur niet meer afgestraft worden dan elke ruiter die verkeerd met slofteugel rijd.. Jullie zien alleen die rollkur en al het andere leed (dat vaak nog 10 maal erger is) daar doen jullie vaak niets aan, en dit gebeurt dagelijks in elke manege, waar elk van ons rijd.. Ik ben ook niet voor de rollkur, versta me niet verkeerd, maar ik vind dat het wel gewoon de keuze is van die ruiters/ amazones. En daar hebben wij niets over te beslissen..