Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:31

Citaat:
(ANP) NOCNSF evalueert Sportgala
11 december 2009



ARNHEM (ANP) - NOCNSF is van plan in januari de formule van het jaarlijkse Sportgala met de topsporters te bespreken. ,,Wij zijn tevreden over de huidige opzet'', zegt Geert Slot van de sportkoepel. ,,Desondanks staan wij open voor suggesties.''


De afgelopen dagen had een aantal topsporters kritiek op het ,,format'' van de verkiezing van sportman- en vrouw, die komende dinsdag opnieuw in de RAI wordt gehouden. Oud-zwemmer Pieter van den Hoogenband zette als eerste de aanval in, vervolgens lieten dressuuramazone Anky van Grunsven en trainer Sjef Janssen weten het feest te mijden.


Slot, woordvoerder namens NOCNSF: ,,Al tien jaar werken we met de formule dat de sporters uiteindelijk zelf de winnaar uit de genomineerden kiezen. Volgens ons gaat dat goed. Wij zijn tevreden over de A-sporters als jury. Nu nog voor de komende verkiezingen de regels veranderen doen we niet. Dat hoort niet.''


Daarna is wel alles bespreekbaar. Slot: ,,We gaan zeker met de sporters in discussie. Het is hún feestje. Ik begrijp dat Van den Hoogenband praat over een vakjury, dat Van Grunsven de kijkers via sms wil laten stemmen. Vanaf januari zijn we bereid naar alle suggesties te luisteren. We staan er open in.''


Bron: knhs.nl

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110971
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 13:32

Uh ja, dat staat dus al op de voorpagina :+ :D

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:33

Woops, daar had ik nog niet gekeken :P

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:59

Tja, wat moet ik hier nou van vinden. Op zich hebben ze wel een punt. Maar dat statement is wel lekker makkelijk gemaakt. Waar zijn die twee nou nog van afhankelijk?
Waar ik wel bang voor ben is dat het beeld van paardenmensen weer eens lekker bevestigd wordt: zelfingenomen kouwe kak dat geen tegenspraak duldt.
ff voor de duidelijkheid: ik vind dit niet hoor, maar ik hoor om me heen dat dit een beetje het beeld is dat men heeft van 'paardenmensen'.
Daarnaast wordt ook door meer van jullie aangegeven dat paardensport het ondergeschoven kindje is. Denken ze nou echt dat ze met een sms-format wel prijzen binnen gaan slepen? Dan kun je de prijs net zo goed elk jaar aan de voetballers en hockeyers geven.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:02

ilse86 schreef:
Tja, wat moet ik hier nou van vinden. Op zich hebben ze wel een punt. Maar dat statement is wel lekker makkelijk gemaakt. Waar zijn die twee nou nog van afhankelijk?
Waar ik wel bang voor ben is dat het beeld van paardenmensen weer eens lekker bevestigd wordt: zelfingenomen kouwe kak dat geen tegenspraak duldt.
ff voor de duidelijkheid: ik vind dit niet hoor, maar ik hoor om me heen dat dit een beetje het beeld is dat men heeft van 'paardenmensen'.
Daarnaast wordt ook door meer van jullie aangegeven dat paardensport het ondergeschoven kindje is. Denken ze nou echt dat ze met een sms-format wel prijzen binnen gaan slepen? Dan kun je de prijs net zo goed elk jaar aan de voetballers en hockeyers geven.


Ze zijn in navolging van Pieter van de Hoogeband en Mark Tuitert ;)
Zoals Spits lijkt te vertellen en het ANP

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:14

Ulissa schreef:
Michael1104 schreef:
omdat er meer sporters ondergewardeerd worden, moet anky maar niks zeggen?


Als ze persoonlijk genomineerd was voor Sportvrouw van het jaar, dan heb ik geen moeite met haar statement.
Dit omdat het haarzelf dan betreft.
In dit geval is het Dressuurteam genomineerd, dus niet Anky alleen.
In een team wordt rekening gehouden met elkaar en dat mis ik hier nou aan.



er gaat dus niemand behalve Imke, vind je dat Adelinde en Edward Londen ervoor af moeten zeggen>?

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:32

Citaat:
er gaat dus niemand behalve Imke, vind je dat Adelinde en Edward Londen ervoor af moeten zeggen>?


Natuurlijk moeten ze daar London niet voor afzeggen!
Dit is een goede reden om niet aanwezig te zijn

Er is al zoveel reklame gemaakt dat Edward en Totilas naar London komen.

Olympia!
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 11-12-09 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:34

Ulissa schreef:
Citaat:
er gaat dus niemand behalve Imke, vind je dat Adelinde en Edward Londen ervoor af moeten zeggen>?


Natuurlijk moeten ze daar London niet voor afzeggen!
Er is al zoveel reklame gemaakt dat Edward en Totilas naar London komen.

Olympia!


Het is ook maar de vraag of Imke heengaat, als enige ruiter??

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:36

Dat lijkt me echt niet leuk voor haar. :n

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:38

Mocht Edward nog verkozen worden tot sportman van het jaar .......dan is er vast nog wel een Internet verbinding. :+

Travel_me

Berichten: 1279
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:03

Ulissa schreef:
Mocht Edward nog verkozen worden tot sportman van het jaar .......dan is er vast nog wel een Internet verbinding. :+

Vast wel, maar meestal wordt er niet iemand gekozen die er niet is. Maar het is eigenlijk sowieso wel zeker dat hij niet wint. Denk dat het Epke wordt, maar hoop op sven kramer.

Ik ben het trouwens wel eens met VDH, maar heb geen idee hoe ze het anders moeten doen.
Overigens vind ik wel dat meeste de juiste persoon de prijs wint. Zoals vorig jaar had Vos het ook verdient. Er werd haar een enorme druk op de schouders gelegd, dat ze wel ff 3 medailles mee naar huis zou nemen. Dat is ook niet niks voor iemand van 21. Daarnaast ben ik het ook met diegene eens die zei dat je niet naar prestaties uit het verleden moet kijken. Veel sporten kun je nu eenmaal niet zoveel jaar doen(met paardensport wel het geval).

Ik denk dat Anky niet won, omdat mensen vinden dat paardrijden veel minder zwaar is vergeleken met veel andere sporten. Vroeger toen ik zelf nog reed was ik daar altijd fel tegen. Maar sinds ik met paardrijden ben gestopt en aan schaatsen/skeeleren/wielrennen en hardlopen doe, heb ik eigenlijk dezelfde mening gekregen. Je merkt gewoon dat die sporten fysiek veel zwaarder zijn. Je moet er veel meer voor doen om op een hoog niveau te komen. Dat is bij paardrijden natuurlijk ook zo, maar als je al een goed opgeleid paard hebt, kom je al snel veel verder.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58120
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:14

Ik heb ook een andere sport gedaan buiten paardrijden (vrij intenstief geturnt) maar ik ben nog steeds van mening dat paardrijden gewoon een sport is.

Travel_me

Berichten: 1279
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:15

pharagirlke schreef:
Ik heb ook een andere sport gedaan buiten paardrijden (vrij intenstief geturnt) maar ik ben nog steeds van mening dat paardrijden gewoon een sport is.

Daar ben ik het mee eens, maar vind het wel fysiek minder zwaar.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58120
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:17

^Dat hangt er maar net van af hoe je traint en hoeveel je traint. :+ Als je alleen op de shet van de buren rijd om de drie dagen en dan maar een half uurtje dan idd wel.

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:44

Janine1990 schreef:
ilse86 schreef:
Tja, wat moet ik hier nou van vinden. Op zich hebben ze wel een punt. Maar dat statement is wel lekker makkelijk gemaakt. Waar zijn die twee nou nog van afhankelijk?
Waar ik wel bang voor ben is dat het beeld van paardenmensen weer eens lekker bevestigd wordt: zelfingenomen kouwe kak dat geen tegenspraak duldt.
ff voor de duidelijkheid: ik vind dit niet hoor, maar ik hoor om me heen dat dit een beetje het beeld is dat men heeft van 'paardenmensen'.
Daarnaast wordt ook door meer van jullie aangegeven dat paardensport het ondergeschoven kindje is. Denken ze nou echt dat ze met een sms-format wel prijzen binnen gaan slepen? Dan kun je de prijs net zo goed elk jaar aan de voetballers en hockeyers geven.


Ze zijn in navolging van Pieter van de Hoogeband en Mark Tuitert ;)
Zoals Spits lijkt te vertellen en het ANP


Ja ok, maar stemmen via sms wordt m toch niet? Of vind je van wel? Dan heb je helemaal geen schijn van kans meer, gezien de populariteit van de sport. Paardrijden heeft een 'harde kern' aanhangers. Sporten als hockey, voetbal en schaatsen heeft veel meer actieve aanhang als je t mij vraagt. Dus wat is wijsheid? ;)

Grote_Beer
Berichten: 1305
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:37

pharagirlke schreef:
^Dat hangt er maar net van af hoe je traint en hoeveel je traint. :+ Als je alleen op de shet van de buren rijd om de drie dagen en dan maar een half uurtje dan idd wel.


Ik denk dat je v.w.b. dit topic uit moet gaan van mensen die een bepaalde sport als topsport beoefenen en er dus (vrijwel) fulltime mee bezig zijn. Dan ben ik van mening dat paardrijden absoluut een sport is, maar niet de meest zware sport die er is. De ene sport is naar mijn mening gewoon zwaarder dan de andere en dan denk ik niet alleen aan paardensport vs andere sporten. Voor mij heeft een een tourrenner het ook zwaarder dan een profvoetballer bijvoorbeeld.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58120
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:49

Dat durf ik ook al te betwijfelen, denk dat wielrennen en proef voetbal wel te vergelijken is kwa krachtinspanningen... :)
Paardrijden is gewoon moeilijk, want springen is bv al weer een heel andere inspanning dan dressuur :') Paardrijden is gewoon een sport apart :j

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:10

Citaat:
Vanavond zal Anky in RTL Boulevard reageren op haar statement over het Sportgala dat ze afgelopen woensdag op deze site zette.

De uitzending begint om 18.30 uur op RTL 4
Bron: Anky

Grote_Beer
Berichten: 1305
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:21

pharagirlke schreef:
Dat durf ik ook al te betwijfelen, denk dat wielrennen en proef voetbal wel te vergelijken is kwa krachtinspanningen... :)


Is echt pertinent en absoluut geen vergelijking! 3 weken lang bijna iedere dag urenlang op de fiets zitten en honderden kilometers over bergen heen moeten fietsen in vaak extreme weersomstandigheden is een bijna onmenselijke opgave. En het is echt iets totaal iets anders dan een wedstrijdje van 2 x 3 kwartier waarbij de heren voetballers nog beginnen te zeuren als ze er meer dan 2 per week moeten spelen. ;)
Ik heb overigens wel eens met open mond zitten kijken naar het gedrag van de spelers van het 1e van Feyenoord die kwamen eten in hetzelfde eetcafé als waar ik zat. Meer dan de helft rookte als een schoorsteen! Nou niet echt het gedrag van een op en top sportman, vind ik. Ken geen één zichzelf respecterende wielrenner die rookt, zelfs niet bij de amateurs.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58120
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:22

:x Voetballers trainen natuurlijk niet he :+ Stuk voor stuk natuurtalenten die niet hoeven te trainen :D

Grote_Beer
Berichten: 1305
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:42

pharagirlke schreef:
:x Voetballers trainen natuurlijk niet he :+ Stuk voor stuk natuurtalenten die niet hoeven te trainen :D


Ja, ze trainen wel, maar denk je dat wielrenners dat niet doen dan? Die steken op de dagen dat ze geen wedstrijden hebben zeker 2 a 3 keer zoveel tijd in hun training als een voetballer namelijk.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:45

Ulissa schreef:
Citaat:
Vanavond zal Anky in RTL Boulevard reageren op haar statement over het Sportgala dat ze afgelopen woensdag op deze site zette.

De uitzending begint om 18.30 uur op RTL 4
Bron: Anky


Hmm mooi programma om daarin te reageren :+

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:54

Tja het zegt meer over Anky en Sjef dan over de organisatie van het Sportgala vrees ik... Komt op mij heel onsportief over. Als je zelf dan niet wint kun je toch blij zijn voor degene die wel wint of is het zo erge haat en nijd onder elkaar bij sporters? Beetje jammer.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:09

ilse86 schreef:
Janine1990 schreef:
Ze zijn in navolging van Pieter van de Hoogeband en Mark Tuitert ;)
Zoals Spits lijkt te vertellen en het ANP


Ja ok, maar stemmen via sms wordt m toch niet? Of vind je van wel? Dan heb je helemaal geen schijn van kans meer, gezien de populariteit van de sport. Paardrijden heeft een 'harde kern' aanhangers. Sporten als hockey, voetbal en schaatsen heeft veel meer actieve aanhang als je t mij vraagt. Dus wat is wijsheid? ;)


Naar mijn idee absoluut niet, ze kunnen beter kijken naar de Oscars ;)

Michael1104

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:28

piezze schreef:
Tja het zegt meer over Anky en Sjef dan over de organisatie van het Sportgala vrees ik... Komt op mij heel onsportief over. Als je zelf dan niet wint kun je toch blij zijn voor degene die wel wint of is het zo erge haat en nijd onder elkaar bij sporters? Beetje jammer.



heb jij het stuk wel gelezen? dat is de strekking helemaal niet...