Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
randalinpony schreef:mijn idee is dat deze eigenaar heel zieke of oude paarden opkoopt?
randalinpony schreef:je zou je toch ook schamen voor die bruine?
Maar als zijn darmen bijv niet goed meer werkten of langzaam op gang kwamen...randalinpony schreef:Als jij meer weet over de achtergrond van deze dieren, zou ik dat graag horen hoor.
Rianneke schreef:randalinpony schreef:je zou je toch ook schamen voor die bruine?
Ja maar bij mij zou die ook zo in het land hebben gelopen... Misschien dat ie bij mij wel beter was opgeknapt, omdat ik ziekelijk veel van voeding weetMaar als zijn darmen bijv niet goed meer werkten of langzaam op gang kwamen...
rianneke schreef:ellenstuart schreef:en ook al vindt een enkeling dat ik zwaar overdrijf
Nou dat is echt niet een enkeling hoorIk denk dat dat er veel meer zijn als dat jij denkt. Alleen spreken die mensen dat niet uit op bokt of rechtstreeks aan jou
yvonnedv schreef:maar je geeft zelf aan dat je er niet bent wezen kijken waar praat je dan over?
Als ik had geweten dat de situatie zo slecht was had ik me er vast wel mee bemoeid alleen dan wel op een andere manier... AnnetB schreef:Denk toch dat er meer mensen zijn die aan jou mening twijfelen, ik onder andere ook. Gelukkig zijn die dan wel eerlijk en spreken dat wel uit.
En er zijn altijd 2 kanten van een verhaal...
op had gereageerd als ik het zo zonder verdere info had gelezen... Rianneke schreef:Als ik wist waar die scharminkels precies vandaan kwamen had ik daar allang gaan kijken! Gewoon omdat deze man ze juist wilde opknappen (wat helaas dus niet gelukt is binnen zijn kunnen), maar ze zijn toch ook ergens zo mager geworden?
AnnetB schreef:Ach Rianneke je moet nu echt ophouden! Er zijn 2 paarden DOOD hoor ik weet niet of je dat wel helemaal doorhebt, anders moet je dit hele topic nog maar eens goed doorlezen!
Daar heb ik dit topic niet voor nodig...yvonnedv schreef:Op mijn vragen geef je geen antwoord.
yvonnedv schreef:Zou jij hem dag en nacht buiten laten lopen dan? Hem geen deken op gedaan hebben? Zijn gebit na hebben laten kijken? enz. enz.
Bij de eerste melding/controle toen dat paard in de sloot was gegleden heeft de eigenaar zijn behandelplan vertelt en de DA was er bij geweest. Denk je niet dat instanties zoiets natrekken?Gulpje schreef:Rianneke: heb jij persoonlijke banden met de eigenaar van de paarden? Dat is werkelijk de enige reden die ik kan bedenken dat jij haar acties zo afkeurt...had ze dan volgens jou NIETS moeten doen?
Ze had het gewoon aan de AID over moeten laten...
als dat zo zou zijn zou deze man ook de nodige verzorging aan deze dieren moeten bieden en dat is absoluut niet gebeurd, anders had het nooit zo afgelopen. Gulpje schreef:ik vind het werkelijk nog steeds vreemd dat jij hier zo op haar loopt te hakken terwijl je er zelf helemaal niets aan hebt geprobeerd te veranderen?
bigone schreef:want als liefhebber ga je dan juist wat vaker langs als je in de buurt woont
Rianneke schreef:randalinpony schreef:je zou je toch ook schamen voor die bruine?
Ja maar bij mij zou die ook zo in het land hebben gelopen... Misschien dat ie bij mij wel beter was opgeknapt, omdat ik ziekelijk veel van voeding weetMaar als zijn darmen bijv niet goed meer werkten of langzaam op gang kwamen...
Gini schreef:Dan haal je de DA erbij.
Gini schreef:Je vermeldt dikwijls in dit topic dat je het niet wil goedpraten, maar wat denk jij dat je aan het doen bent.
Rianneke schreef:En toen het mis was is de AID geweest en hun stellen met de eigenaar een plan op... Dan ga je toch niet (en zeker als je je naam er eigenlijk niet aan wilt verbinden) al die media nog aanhalen? Waar is dat dan goed voor? Om heel nederland te laten zien hoe erg die beesten er aan toe was? Om iedereen maar ahhh en zielig te laten zeggen? Want daar los je niks mee op. Dat oplossen moet de AID doen!
Rianneke schreef:Ik zeg toch ook niet dat zijn manier van paarden houden mijn manier van paarden houden is?
Eerder een manier van paarden verwaarlozen. Paarden redden van de slacht is een heel nobel gebaar áls je de paarden een betere kwaliteit in leven kán geven. Doodhongeren is gewoon vele malen bruter dan een paard afmaken.