Buurt eist eind aan leed van vermagerde paarden Voorburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:01

Jericho91 schreef:
Kleine up-date vanuit Den Haag: krijg net een telefoontje van Marlene (bekend van het filmpje SBS-6, Telegraaf en TV-West), zij is ter plekke. De Haflinger heeft geen strobedje in zn nachthok. Daar zijn de DB en LID ook niet gaan kijken..... Verder zijn er dit weekend 4 grote honden bijgekomen in de kleine kennel. Ik weet werkelijk niet meer wat te doen. Die paarden staan nu tot ver over de knie in de bagger en glijden constant uit over die houten platen.... Heeft iemand alsjeblieft een idee/suggestie/oplossing of wil graag meedenken!
Aankomende week wordt deze ellende door Dion Graus, bij een debat met de ministers, onder de aandacht gebracht. DIT KAN ZO ECHT NIET LANGER

Die paarden staan dus nu niet meer droog!
Dus op dit moment voldoet ze niet aan de eisen.

Onmiddelijk zorgen dat er foto's en filmpjes gemaakt worden van de huidige situatie als bewijsmateriaal.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:05

Jericho91

Re: Buurt eist eind aan leed van vermagerde paarden Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:09

tuurlijk, maar ze moeten er wel bij kunnen! Die ene IJslander staat te drinken uit de viezigheid, vlak onder de container. Ze durven er niet uit omdat ze gelijk 50 cm naar beneden zakken in de drab. Het hooi hangt ook buiten aan een hek.

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:17

De haflinger had van de week gewoon stro liggen.
De Db en Lid en politie zijn gewoon bij hem wezen kijken.

Tuurlijk is de situatie niet goed te keuren.
Maar er zitten nu verschillende instanties bovenop , waarom moeten jullie dan zo door hameren hierop.

Tevens is de eene pony niet eens een ijslander.
En durven ze wel degelijk eruit , of ze het prettig vinden is een ander verhaal.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:26

Jericho91 schreef:
tuurlijk, maar ze moeten er wel bij kunnen! Die ene IJslander staat te drinken uit de viezigheid, vlak onder de container. Ze durven er niet uit omdat ze gelijk 50 cm naar beneden zakken in de drab. Het hooi hangt ook buiten aan een hek.

Met een breed begrip doel ik op het bewijs.
Als ze nu nergens meer droog kunnen staan is het misschien nu eindelijk eens erg genoeg om in te grijpen.

Ik weet niet hoe erg het bij de andere twee paarden was voordat die eindelijk werden weggehaald.

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:34

Joanna74, dat is gewoon niet waar! Als het er vrijdag had gelegen, kan het toch niet vandaag weg zijn???? t Zal wel helemaal onder de blubber verstopt zitten want zijn schuilplek ligt lager dan de paddock!
We hameren door, blijven we doen, omdat op de één of andere manier de betreffende instanties het wederom op zijn beloop laten!
En tot slot, wel of geen IJslander dat maakt toch niet uit! t Lijkt er in ieder geval erg veel op (als t postuur normaal is)!

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:43

De haflinger heb met eigen ogen van de week in het stro zien staan, het stro zat zelfs nog aan z'n buik.
Blijkbaar heeft hij er gelijk dankbaar gebruik van gemaakt.

Jullie hameren door over deze situatie maar er zijn nog 6 van dit soort gelijke situaties in Den-haag alleen al.
Maken jullie je daar ook hard voor ?

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:52

Als ik zou weten waar en het dagelijks zie, tuurlijk gaan we daar ook voor!
Laten we nou eerst maar eens zorgen dat deze stumperds een beter leven gaan krijgen....

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:54

Vergeet daarbij niet, dat we hier al lange tijd mee bezig zijn! En niet alleen voor de paarden maar zeer zeker ook voor de honden!

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:03

Misschien wel even off topic!

JERICHO91, petje af voor jou! Ik volg dit ook al een tijdje, en heb geen begrip voor deze situatie. Ik snap ook dat even wat stro is gestrooid en dit niks oplost. Wat je eraan kan doen, zou ik absoluut niet weten.

Weet dat hier ook bokkers zijn, die op jou berichten afgaan, en jou hierin steunen. Ga zo door. En hou ons op de hoogte van hoe en wat er gebeurd!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:06

wat je eraan kan doen is elke dag een foto maken met onderop de kop van de telegraaf van die dag.

Zo kan je bewijzen dat die foto, op die dag gemaakt is ;)

en dat elke dag weer :)

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:42

Dank jullie wel voor de bemoedigende berichies!!!!! 'Geeft de burger moed'! Inderdaad gaan we, wederom, dagelijks foto's maken! Kreeg gelukkig een mailtje dat de Telegraaf 100% achter ons staat en er zich er weer mee gaat bemoeien!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:17

goed zo Jericho dat je die foto's maakt. en hoe meer media zich ermee bemoeid hoe beter.

En het is in POLITIEK Den Haag hoe schrijnend..........

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:07

Als ik het hele verhaal zo volg dan vraag ik me af of het die vrouw van de paarden nu daadwerkelijk gaat om de dieren of om dr eigen stijfkoppigheid door te zetten.
Ik bedoel,als ik zo "belaagd" zou worden door vele mensen omdat ik mn dieren niet goed verzorg dan was ik allang ergens anders gaan staan om het dan wel goed te kunnen doen!
Ik ga ervan uit dat wanneer je zoveel dieren hebt dat een andere stal ook zo is gevonden want dan heb je toch geld?

Triest dat het zo moet gaan en nog triester dat er dus wetten moeten komen zodat dat soort mensen hun dieren goed gaan verzorgen!
Maar mensen zet jullie door,dit kan zo echt niet langer.Straks breken er nog ziektes uit in dat moeras,gatver!Langleve de muggen als het zonnetje gaat schijnen,ieuw!!!!!!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:29

Jericho91 schreef:
Dank jullie wel voor de bemoedigende berichies!!!!! 'Geeft de burger moed'! Inderdaad gaan we, wederom, dagelijks foto's maken! Kreeg gelukkig een mailtje dat de Telegraaf 100% achter ons staat en er zich er weer mee gaat bemoeien!

_/-\o_

funnyhorses: de paarden staan nu op z'n goedkoopst - lijkt me niet dat deze "dame" een andere lokatie wil.
Daarbij kan ze genoeg aanpassingen maken zodat de dieren wel droog staan.. Ze heeft duidelijk aangegeven dat de wil er niet is. Hulp heeft ze ook afgeslagen

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:18

zo iemand verdient geen paarden!
Arme dieren,wat een leven |(
Ik beschijt me van geluk dat ik 2 pony's heb en dat ze het goed hebben en ik er plezier van kan hebben en dan zie je zoiets,dan draait m'n hart zich om!!! |(

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:25

... en t wordt nog erger! Mevr. heeft snel een baal stro in t schuilhok gegooid en staan de paarden dus droog!!!!! Ze (LID en DB) blijven het in de gaten houden. Mijn vraag aan hun is: heel heel graag om de dag! Ik heb natuurlijk gelijk gereageerd naar hun via email....

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:07

ik zou dan wel eens willen zien hoe die dame met een kruiwagen die schuilhut wil uitmesten!
da's toch geen lopen door zo'n diepe drek?

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:13

k Zou zeggen, kom eens kijken en beoordeel zelf! Geldt voor jullie allemaal....

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:28

is voor mij wat ver weg maar anders had ik er vast es een kijkje genomen hoor.
Wel goed dat jullie dat doen!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:50

dat met een kruiwagen door die blub komen om uit te mesten geen doen is had ik eerder ook bedacht... Wat een drama, kan het me nog wel herinneren uit mijn jeugd. En klaag hier thuis al als mijn zandpaddock wat nat is en ik die uit moet mesten.

Ben ook erg benieuwd hoe ze dat voor elkaar gaat krijgen. Maar goed, ik denk dat dit nog wel een vervolgverhaal krijgt...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:11

Jericho91 schreef:
... en t wordt nog erger! Mevr. heeft snel een baal stro in t schuilhok gegooid en staan de paarden dus droog!!!!! Ze (LID en DB) blijven het in de gaten houden. Mijn vraag aan hun is: heel heel graag om de dag! Ik heb natuurlijk gelijk gereageerd naar hun via email....

Maar hopelijk vinden ze nu een gegronde reden om de paarden eens weg te halen.
Ik ben blij dat ze het goed in de gaten houden.
En hopelijk komen ze nu echt dagelijks.

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:16

Ik blijf doorzeuren bij ze! Anders komen ze pas weer over een week of 3!!! Onbegrijpelijk....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:24

Jericho91 schreef:
Ik blijf doorzeuren bij ze! Anders komen ze pas weer over een week of 3!!! Onbegrijpelijk....

Ze gaat vanzelf de fout in, ze balanceerd nu op het randje en als ze op dat moment langskomen dan is het raak.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:41

als ze nu die modder af liet graven en er schone gewassen maaszand ofzo liep kiepen dan was het probleem waarschijnlijk met 70% gedaald!
Verder had die mevrouw in de stal/schuilhut rubbermatten(van die speeltuintegels)kunnen leggen,paarden gaan daar graag op liggen,heb ze zelf ook.Is tevens zéér goed schoon te houden.Je veegt het uit en klaar,dieren staan droog en kunnen zacht liggen.
Er zijn zo veel mogelijkheden om de dieren op een kleiner verblijf het zo prettig mogelijk te maken als het weer natter word.

Snap niet dat ze zichzelf zo in de nesten werkt op deze manier!