ook waren er wel afbraakstalletjes bij op dat terrein......... maargoed ..........
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hanneke65 schreef:Graag wil ik reageren op dit artikel. Ik rij zelf op de paarden van Quirine en het verhaal is wel heel erg eenzijdig.
De paarden van Quirine zijn in top conditie. Zij zijn zeer waarschijnlijk onder de gelukkigste paarden van Nederland. Wat het verhaal niet vertelt is dat de paarden elke dag prachtige buitenritten maken door duinen en naar het strand. De paarden zijn lief, relaxed en aanhankelijk. Ze krijgen eten van top kwaliteit. Sterker nog: twee van de vijf paarden rijden met succes endurance wedstrijden, waarbij ze maar liefst vier keer per wedstrijd worden gekeurd. Het oordeel is altijd hetzelfde: top conditie!!
Het regent op het moment veel in Nederland. Hoeveel paarden staan er in Nederland in de modder in de wei? En hoeveel paarden staan er op stal met weinig of geen beweging? Dan maar een paar benen in de modder: deze paarden zijn zielsgelukkig!
HK
madeliefw schreef:Ik woon er ook vlakbij. Het is idd een grote bende...
Het is gewoon geen plek voor paarden, Het plekje wordt aan drie zijden begrensd door enorm drukke spoorwegen.
Vanaf hier is het trouwens nog 7 a 8 km voordat de duinen beginnen, dus hoe ze daar dagelijks komen? Trailer?
Gargoyle schreef:Ik zit dit hele topic met groeiende verbazing te lezen en kan het dus ook niet laten te reageren.
Idd is de modder een groot probleem en ik ben het met iedereen eens dat dit aangepakt moet worden of eigenlijk al aangepakt had moeten zijn. Het is niet zo dat de paarden 365 dagen per jaar in de modder staan zoals meerdere mensen hier beweren. Nu met de herfst is het een jaarlijks terugkerend probleem.
En beste Madeliefw hoe denk je dan dat wij in de duinen komen? Het zijn gezonde paarden en we rijden via de bossen en de Waalsdorpervlakte zo de duinen in! Het strand en dagtochten naar bijv Noordwijk zijn voor deze paarden heel gewoon! Weer of geen weer. En daar komt dus geen trailer aan te pas...
Gargoyle schreef:Ik zit dit hele topic met groeiende verbazing te lezen en kan het dus ook niet laten te reageren.
Idd is de modder een groot probleem en ik ben het met iedereen eens dat dit aangepakt moet worden of eigenlijk al aangepakt had moeten zijn. Het is niet zo dat de paarden 365 dagen per jaar in de modder staan zoals meerdere mensen hier beweren. Nu met de herfst is het een jaarlijks terugkerend probleem.
En beste Madeliefw hoe denk je dan dat wij in de duinen komen? Het zijn gezonde paarden en we rijden via de bossen en de Waalsdorpervlakte zo de duinen in! Het strand en dagtochten naar bijv Noordwijk zijn voor deze paarden heel gewoon! Weer of geen weer. En daar komt dus geen trailer aan te pas...
VanHuisUit schreef:Ben ou toch ondertussen wel benieuwd of er nog iets is gebeurd of dat het allemaal nog hetzelfde is.
Een geluk, het is vandaag mooi weer.
Nog even als reactie op een paar pagina's terug. Ik ben inderdaad sinds een paar jaar wat moedeloos geworden over de soms paardonterende toestanden waarin pony's / paarden soms worden gehouden en helaas, helaas, vaker hier in de Randstad dan in de buitengebieden.
Vandaar dat ik dus ook benieuwd ben of hier dan wel eens actie wordt ondernomen en niet tijdelijk maar definitief.
Of dat het voor de gemeente Den Haag aanleiding kan zijn eens een discussie in de gemeenteraad te houden over dierenwelzijn/ paardenwelzijn.
Haagsemeid schreef:madeliefw schreef:Ik woon er ook vlakbij. Het is idd een grote bende...
Het is gewoon geen plek voor paarden, Het plekje wordt aan drie zijden begrensd door enorm drukke spoorwegen.
Vanaf hier is het trouwens nog 7 a 8 km voordat de duinen beginnen, dus hoe ze daar dagelijks komen? Trailer?
Een jaar of 6 geleden was het gewoon nog allemaal prima. Totdat de Randstadrail kwam. Toen moest er veel gesloopt en verplaatst worden. Ik vind het dan ook een beetje onzin om te zeggen dat het geen plek is voor paarden.
Je kunt zeer gemakkelijk naar de duinen rijden, is geen enkele trailer voor nodig. Je bent dan zo'n 3 uur weg.
kohtje schreef:even off topic: Ben benieuwd wat de mensen die vinden dat een paard de hele dag in een padock moeten staan ipv een stal hier van vinden?
Cayenne schreef:dravergekkie schreef:ff tussendoor hierboven staat dat die 2 paarden in beslag zijn genomen dat is dus niet zo !
Die staan er nog gewoon.
Heb ze net nog gezien.
Mischien handig om niet te gaan speculeren![]()
Ben ik toch benieuwd waarom de politie ook verklaard heeft dat de paarden weg gehaald zijn?
Huertecilla schreef:kohtje schreef:even off topic: Ben benieuwd wat de mensen die vinden dat een paard de hele dag in een padock moeten staan ipv een stal hier van vinden?
- dat paarden hoe meer ruimte hoe beter hebben
- dat paarden beter in een paddock staan dan op stal
- dat paarden beter in modder staan dan in uitwerpselen
- dat paarden beter op droge ondergrond staan dan op natte
- dat paarden beter op een harde ondergrond staan dan op een zachte
etcetera....
Ik weet niet of alleen in een stal opgesloten beter is dan met een maat buiten in de modder. Het is allebei suboptimaal.
Beter met een maat op een gedraineerd stuk verhoogde verharding in de paddock.