Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:De ziekteverschijnselen bestaan uit een aantasting van de maagdarmwand, waardoor o.a. maagzweren , maagdarm-verstoppingen en bloedarmoede kunnen ontstaan. De eerste zichtbare symptomen zijn een verminderde eetlust, koliekverschijnselen en een donker gekleurde urine. Als je paard tijdens het poetsen gevoelig is in de buikstreek is alertheid geboden.
joyce B schreef:Er zou een waarschuwing op de site komen, en een stuk in de hoefslag. Ik vraag me af hoe ze andere paardenhouders willen bereiken/waarschuwen... Zoveel mensen kijken niet uit zichzelf op de sites van klinieken en de hoefslaglezers zijn natuurlijk ook beperkt...
joyce B schreef:ik woon in Zuid-oost Friesland (regio Drachten) en heb nog nergens wat gelezen. Welk dagblad was dat?
Marigold schreef:ook niet iedereen leest die krant...
Citaat:@Diana, of pas gewonnen kuil besmet kan zijn ligt eraan of je land besmet is...
als blijkt dat het land waarvan het gewonnen is besmet is, lijkt het me verstandig om de kuil daarvan niet meer te voeren..
maar ja zo lang niet duidelijk is wat het nou precies is, is het alleen maar gissen, of zoiets al dan niet in kuil kan zitten, of het daarin overleefd, enz.
pyrodaantje schreef:Dank je..... In het gebied Drachten, Heerenveen, Assen.... De kliniek belde me trouwens nog dat er nog 1 in dit gebied afgelopen week is overleden.