Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EeCee schreef:Bij de laatste foto:
Paard van Dennis; "Hey! Weet je wel wie je op je rug hebt?"
Paard van Anky; "Mjah, lekker chicky toch?..."
spatter schreef:EeCee schreef:Bij de laatste foto:
Paard van Dennis; "Hey! Weet je wel wie je op je rug hebt?"
Paard van Anky; "Mjah, lekker chicky toch?..."
![]()
![]()
![]()
persoonlijk vind ik dat ze nog steeds teveel druk op de teugels houdt maar goed, alle begin is moeilijk, ook voor haar
ik vind dit ook een mooiere combinatie als haar vorige (lease) paard
hopelijk krijgt ze de smaak nu echt te pakken en gaat ze om, laat ze de opgeknoopte dressuurpaarden links liggen en gaat ze rijden met een los teugeltje
het moet voor haar toch een hele aparte ervaring zijn geweest om op dit evenement te starten en onder de proef gewoon aangemoedigd te worden
ik ben heel benieuwd hoe ver ze gaat geraken in de toekomst

Elliebelle schreef:Ik vind het ook super van haar dat ze ook bij de wran begint, onderaan waar iedereen (ooit) begonnen is. Ik weet niet of ik het goed gezien heb, maar er was niemand anders (bekends) bij haar om haar te helpen. Alleen een groom geloof ik.

Wranglerbutt schreef:*ooggetuige meldt zich*
Anky viel in de inrijbak in heel positieve zin op vanwege haar bijzonder nette & rustige rijstijl
Het pattern begon met een run-in, stop & back-up, wat er keurig uitzagDaarna volgden de spins, waarvan bij de eerste de aanzet niet lekker ging (het paard ging een aantal stappen achteruit) verder zagen de spins er redelijk uit, al leek Anky's timing nog niet helemaal scherp (lichte onderspin + lichte overspin) Snelheid en ritme was gewoon goed. De cirkels, speed control & changementen zagen er best goed uit en de daarop volgende rundowns & stops ook, alleen bij de 1e rollback deed het paard eerst weer enkele stappen achteruit. Ik weet niet bij hoeveel stappen achterwaarts je off-pattern bent en of ze een 0-score kreeg, anders had ze voor de 1e spin en 1e rollback denk ik wel een boel penalties.
De foutjes/onvolkomendheden lijken mij vooral te wijten aan gebrek aan (show) ervaring, verder deed Anky het helemaal niet slecht en hoort ze IMO gewoon in de L1 thuisIk hoop haar vaker reining te zien starten
Anders is het geen mening maar gewoon even gillen.