Russel, leren paardrijden op de manege kan je wel vergeten als het verhuren van dieren verboden gaat worden, zoals de PvdD wil
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Huertecilla schreef:KiWiKo schreef:maar heee........... dat betekend dat
Je loopt vooruit en dat is hoe dan ook geen reden om geen criteria op te stelllen. Wel een indicatie van hoe hard het nódig is![]()
Het is ONBEGRIJPELIJK dat deze grove situatie door vertraging en sabotage in stand gehouden wordt door mensen die beweren alles over te hebben voor het dier wat ze blijkbaar massaal suboptimaal houden omdat zíj zo graag wat willen met dat arme dier.
hc
Heino schreef:Huertecilla schreef:Wie heeft het over natuurlijk dan?
Nuja, als je heel strikt criteria voor paardenwelzijn op gaat stellen, kom je uit op 100% natuurlijk in mijn ogen. En dat is dus niet gedomesticeerd.
Karl66 schreef:Het voortbestaan van de gedomesticeerde paardensoort is geen paardenbelang, dat is mensenbelang.
Citaat:moet je allemaal maar net kunnen betalen joh
Huertecilla schreef:KiWiKo schreef:maar heee........... dat betekend dat
Je loopt vooruit en dat is hoe dan ook geen reden om geen criteria op te stelllen. Wel een indicatie van hoe hard het nódig is![]()
Het is ONBEGRIJPELIJK dat deze grove situatie door vertraging en sabotage in stand gehouden wordt door mensen die beweren alles over te hebben voor het dier wat ze blijkbaar massaal suboptimaal houden omdat zíj zo graag wat willen met dat arme dier.
hc
geerke schreef:toch eigenaardig dat sommige 'paardenliefhebbers' zo fel reageren op artikel.....je zou denken dat als je van paarden houdt je juist blij zou zijn dat een partij zich inzet voor paarden....
Jannepauli schreef:Citaat:moet je allemaal maar net kunnen betalen joh
Tja... moeten we dan ook maar alles krijgen wat we willen? Ik heb die Ferrari ook op m'n verlanglijstje, of een staatsloterijtje...
Ik denk dat het allemaal zo drastisch niet hoeft te zijn dat het overgrote deel van paardenhoudend Nederland het paard ter slacht moet aanbieden, maar een aantal basisvoorwaarden, die zouden wel gecreëerd kunnen worden. We kunnen voor onszelf praten als Brugman dat het paard het écht zo slecht niet heeft op die 3 x 3, maar laten we nou 's écht eerlijk zijn..
We kijken er niet meer van op dat er regels zijn gekomen voor professionele kippenhouders - die arme beestjes in hun ijzerdraadhokjes en afgeknipte snavels. Wij kijken er niet meer van op dat er regels zijn voor varkenshouders en voor koeienboeren. Waarom reageren we dan zo krampachtig op regelgeving voor paarden? Als paardenwelzijn serieus genomen zou worden is er vast wel een slimme subsidieregeling te vinden die de professionele paardenhouders ( pensionstallen etc.) de financiën bieden om middels een overgangsregeling betere voorzieningen voor onze vrienden te maken.
joyce B schreef:geerke schreef:toch eigenaardig dat sommige 'paardenliefhebbers' zo fel reageren op artikel.....je zou denken dat als je van paarden houdt je juist blij zou zijn dat een partij zich inzet voor paarden....
niet als dat gebeurd met zwartpraterij van de hele paardensector en alle paardenliefhebbers, zowel professioneel als hobbymatig...
Er zijn misstanden, maar je moet niet doen alsof 90% van de paardenmensen hun paarden mishandeld en verwaarloosd.
. Misschien kunnen ze folderen bij een Feyenoordwedstrijd, een paar hooligans zouden niet misstaan in het bestuur van die partij en zouden het niveau opkrikken. Karl66 schreef:Jannepauli, het gaat niet om krampachtig reageren op basiswelzijn voor paarden. Die "krampachtige" reactie is een reactie op verboden uitwassen en overdrijvingen in het artikel waar de meeste paardensporters (ik tenminste wel) niet mee geassocieerd wil worden en ook niks mee te maken heeft.
Het gaat om het onterecht wijzende vingertje, waar ik niet mee aangewezen wil worden, omdat ik wel paardensporter ben en tegelijk niks met die uitwassen van doen heb.
piezze schreef:Karl66 schreef:Jannepauli, het gaat niet om krampachtig reageren op basiswelzijn voor paarden. Die "krampachtige" reactie is een reactie op verboden uitwassen en overdrijvingen in het artikel waar de meeste paardensporters (ik tenminste wel) niet mee geassocieerd wil worden en ook niks mee te maken heeft.
Het gaat om het onterecht wijzende vingertje, waar ik niet mee aangewezen wil worden, omdat ik wel paardensporter ben en tegelijk niks met die uitwassen van doen heb.
Dit vind ik de beste reactie van de avond
piezze schreef:Das waar (Hermelientje) maar geen regels over kinderhouderij is toch ook niet goed. Nu kunnen ze de daders tenminste nog enigszins straffen.

Citaat:Deze juf in debat met Sjef Janssen, dat lijkt me nog eens geinig .
Wat wil je nog meer?