Mede-eigenaar wil medaillewinnaar Parzival verkopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:23

Abeltje77 schreef:
En dat weet jij zo zeker omdat................... ?

Ze/hij gewoon goed op de hoogte is.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:26

CGJ12 schreef:
Abeltje77 schreef:
En dat weet jij zo zeker omdat................... ?

Ze/hij gewoon goed op de hoogte is.

Altijd leuk om te zien dat zo iemand met 3 geposte berichten op bokt goed op de hoogte zou zijn :D Zou Adelinde ook een bokker zijn geworden ?

Lante

Re: Mede-eigenaar wil medaillewinnaar Parzival verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:16

Zou best kunnen, ik geloof hem/haar zomaar. Ik denk ook niet dat ze Parcival verkoopt, anders was ze destijds geen ook mede eigenaar geworden lijkt mij, die stap heeft ze toen gezet om te voorkomen dat hij verkocht zou worden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:19

Is er trouwens al een koper voor het deel van K?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:31

Lante schreef:
Zou best kunnen, ik geloof hem/haar zomaar. Ik denk ook niet dat ze Parcival verkoopt, anders was ze destijds geen ook mede eigenaar geworden lijkt mij, die stap heeft ze toen gezet om te voorkomen dat hij verkocht zou worden. :)

dat hoeft niet altijd het geval te zijn , de meesten worden mede eigenaar op het moment dat jet paard nog jong is maar wel talent blijkt te hebben ...dan is het qua instap nog doenbaar ... om later ook te delen in de winst
verschil is nogal groot als ze het paard nu zou verkopen en de helft krijgt of als ruiter 10% commissie ..en daargaat het in 90% van de mede-eigenaren gevallen toch over ...risico's beperken , kosten delen etc

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:59

Update: Gezien de uitspraak in de zaak Tornaxs/Vos - Pepping lijkt de zaak meer dan duidelijk.

De zaak is knap vergelijkbaar.
Vos bezit echters slechts 0%, Pepping de volle 100%
Toch mag Vos het dier tot in het oneindige blijven berijden. Zo lang ze maar wil. Een vorm van oneindige huur.

In dat geval hoeft Adelinde zich al helemáál geen zorgen te maken en had ze zelf de helft niet eens hóeven te kopen.......... :=

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:52

southfield schreef:
Hoezo moeilijke keuze.... HELEMAAL GEEN MOEILIJKE KEUZE,

Spreek a.u.b. voor jezelf, als ik dat een moeilijke keuze vind, dan vind ik dat. 2 miljoen gooi je nou ook weer niet bij voorbaat weg, hoor. Ik niet tenminste. :)

southfield schreef:
Het verhaal krijgt een verkeerde wending. Adelinde verkoopt Parzival NOOIT punt. De mede-eigenaar wil zijn deel al zeer geruime tijd verkopen en niet nu na het EK. Ze wil geen zak met geld om een eigen bedrijf te beginnen zonder Parzival. Ze heeft een aantal paarden in training op een zeer fijne stal in Drenthe en een aantal leuke jonge paarden in het verschiet. Een paard als Parzival is uniek er zijn misschien wereldwijd 10 van. De kans dat er nog zo één op de stoep staat is zeer klein. Mede-eigenaar wil zijn deel verkopen en Adelinde verkoopt haar deel NOOIT.

Jij zegt wel erg vaak NOOIT in één zin. ;) Zo werkt het volgens mij niet helemaal. De originele eigenaar heeft Parzival nog altijd 50% in handen, als hij moeilijk wilt omdat Adelinde dwarsligt kan ook hij dwars gaan liggen, dus de munt kan twee kanten oprollen. Maar als je meer van deze zaak afweet nodig ik je uit meer te vertellen. :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:09

En dan blijft dus de vraag: hoezo weet jij dat allemaal?

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 01:25

wat een kat en muis spelletje seg het is hier echt een welles nietes spelletje aan het worden , hallo word even wakker,
wij kunnen enkel ons steun betuigen of je gaat de helft moeten over kopen en zo steunen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 07:40

besita schreef:
Lante schreef:

dat hoeft niet altijd het geval te zijn , de meesten worden mede eigenaar op het moment dat jet paard nog jong is maar wel talent blijkt te hebben ...dan is het qua instap nog doenbaar ... om later ook te delen in de winst
verschil is nogal groot als ze het paard nu zou verkopen en de helft krijgt of als ruiter 10% commissie ..en daargaat het in 90% van de mede-eigenaren gevallen toch over ...risico's beperken , kosten delen etc

Ik heb een interview gelezen met haar waarin ze dit zei, dus ik denk dat het in dit geval wel klopt wat ik zeg, maar die reden die jij aangeeft; delen in de winst bij verkoop wordt inderdaad ook gebruikt, maar was in dit geval niet de reden dat ze zich heeft ingekocht (als dat artikel klopte en ik neem aan dat dat het geval is). ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:51

goh, wat wordt het hier fel... toch nergens voor nodig?
Adelinde heeft zich ingekocht en zal haar deel niet zo snel verkopen. Maar dat hoeft toch niet?
Het is toch aan de andere eigenaar om te proberen zijn andere helft te verkopen aan iemand die de helft van dat paard in bezit wil hebben? Dat is al lastiger dan een heel paard kopen. Net als dat een huis wat onderverhuurd is, moeilijker verkoopbaar is.

Niemand kan Adelinde dwingen haar deel te verkopen zodat het paard in zijn geheel verkocht zal kunnen worden, daar moet ze echt zelf mee instemmen.
En ik hoop voor haar dat ze bij inkopen in het paard bedongen heeft dat in het contract staat dat zolang zij haar helft bezit, zij het paard rijdt. Maar zoals CGJ12 al schreef, hoeft dat blijkbaar niet eens gezien een recente uitspraak van een rechter in geval van eigenaar/ruiter en geschil omtrent verkoop paard...

Is er al een koper?

Het gebeurd overigens wel vaker dat een paard, zeker die (toekomstige) toppaarden of dekhengsten, meerdere eigenaren hebben.
Delen van de risico's, en deels kunnen profiteren van de potentiële waardestijging/opbrengsten van een paard. Zijn wel fokkers die dit soort dingen doen en hengstenhouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:35

Volgens het interview in de Hoefslag, heeft Adelinde wel rekening gehouden met het feit dat de mede eigenaar wil verkopen en ze zegt dat het haar geluk is dat ze hem ooit heeft kunnen kopen voor de helft, zodat ze hem kon blijven rijden. Zij heeft destijds besloten tot koop, omdat ze Parzival niet kwijt wilde. Serieuze kopers dienden zich na de NK aan maar gingen eerst 2 weken op vakantie en toen heeft Adelinde toegehapt.
Ze wil volgens het interview graag een grote sponsor.

Verder zegt ze in het interview het volgende:
Over haar parzival praat de sympathieke amazone graag, alsof het om een familielid gaat dat haar na aan het hart ligt."Hij is mijn maatje. Ik zou niet zonder hem kunnen. Dat is wat ik het mooiste vind aan de paarden, de band die je er mee opbouwt.

Ik ben benieuwd of ze haar deel gaat verkopen en of het emotionele gaat mee spelen?, we zullen het zien.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:08

Nee dat doet ze niet. Tijdens een interview afgelopen maandag op TV Drenthe heeft ze dat duidelijk gezegd, ze verkoopt niet, nooit.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:22

Logisch toch ook dat ze niet verkoopt. Misschien niet eens zo zeer om emotionele redenen maar om (wat al eerder gezegd is) dat er zo talentvol Parzival misschien maar 10 paarden op de wereld zijn. En Adeline een sportvrouw is en graag op het hoogste niveau wil presteren. Dat kan alleen met dit paard, en ook al verdient ze 1 miljoen aan de verkoop, dan is dat verre van een garantie dat ze er net zo'n toppaard mee terugkrijgt.
Ik vind het onzin om de beslissing om niet te verkopen af te doen als emotioneel of 'echt iets voor vrouwen'. De kans dat je ooit nog zo'n paard vind is gewoon heel klein, ook al heb je 1 miljoen te besteden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:38

Cryozootech's Parzival klinkt wel lekker. Kunnen ze m mooi klonen en Adelinde kan blijven rijden:-)

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:36

janderegelaa schreef:
Cryozootech's Parzival klinkt wel lekker. Kunnen ze m mooi klonen en Adelinde kan blijven rijden:-)

Tot in de eeuwigheid van kloon op kloon :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 07:22

Lante schreef:
Moet een flinke sponsor zijn, pfff. Goed van sjef dat hij zijn nek gaat uitsteken. Zakelijk zou je het paard inderdaad verkopen, maar ze staat nog maar net aan het begin van haar carriére en ik (als vrouw ja ;) ) begrijp dat het te vroeg komt. Bovendien wordt ie nòg duurder als hij meer gaat winnen.

Ik hoop dat we hem voor de sport kunnen behouden hier.

En ruinen kun je ook kloonen, dus wie weet wil het KWPN hem of zijn toekomstige kloon ook wel erkennen haha, misschien is Cryozootech een mogelijke sponsor?? Klinkt best goed; Cryozootech Parzival :P :+ Heeft ze over een tijdje een stal vol Parzivallen! :D

Goh, orgineel idee Jan!! O:) :P

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:02

Zeker nog nooit van "2 zielen 1 gedachte gehoord"?

drupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:15

ja echt goed van sjef!!Maar vergeet niet dat ie heel graag de helft wil verkopen.Gaat ie er lekker tussen zitten,verdient ie ook nog een paar ton 8-)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:21

janderegelaa schreef:

Jawel hoor, dat gezegde ken ik inderdaad, alleen kwam mijn 'gedachte' een paar pagina's/dagen eerder, geeft niet hoor; goed idee (al zeg ik het zelf :+ ). :D :D

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:46

Lante schreef:
janderegelaa schreef:

Jawel hoor, dat gezegde ken ik inderdaad, alleen kwam mijn 'gedachte' een paar pagina's/dagen eerder, geeft niet hoor; goed idee (al zeg ik het zelf :+ ). :D :D

Chapeau!
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 04-09-09 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:48

gossie.... heb ik me zojuist voor het eerst toch getemd zeg.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 13:47

Waarover, toch niet over ons grapje hoop ik..? :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:05

janderegelaa schreef:
Lante schreef:

Chapeau!

Ik neem aan dat hier eerst wat anders stond, anders hoeven mensen niet te temmen neem ik aan, heb je net een PB gestuurd, kunnen we het hier gezellig en luchtig houden met een grapje en een knippoog op zijn tijd. ;) Hoop dat je het ermee eens bent. :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:08

Gossie. Je hebt gelijk Lante, hier stond heel iets anders!