Rallypiloot knalt paard meters hoog de lucht in *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:16

Breezke schreef:
verschrikkelijk om te zien :( |(
vind dat de mensen die dit soort dingen organiseren het iets beter kunnen doen hoor.
het is tenslotte een gebied waar wilde dieren leven.

Het paard was ontsnapt, als het om vrij levende dieren zouden gaan zou dat ontsnapt niet meer kloppen. ;)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:17

Sommige mensen nemen ook niet even de moeite om goed te lezen! Het is een ontsnapt dier, geen wild.

En vind je nu echt dat een rallychauffeur ook nog zn eigen leven in de waagschaal moet zetten om te kijken hoe het met het paard is? Hier is de organisatie voor.

*edit* er was me iemand voor :o

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:19

met wilde dieren bedoelde ik niet alleen het paard.
sorry maar zie nu pas dat er 'ontsnapt' stond.
sorry voor het ongemak

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:05

Dus als jou paard ontsnapt en een of andere idioot vindt het nodig zijn race te winnen en rijdt jou paard even plat want tja er was geen rekening mee gehouden dat jou paard wel even kon ontsnappen dan zeg je ook; tja daar kon ie niets aan doen????? snap wel dat ie is door gereden???!!!!1 ik had hem als nog vermoord :([/quote]

Het was onmogelijk voor de bestuurder om te stoppen voor het paard, dat zie je toch ook op het filmpje? En ik snap ook wel dat ze gewoon doorrijden achteraf.. ze zitten midden in de race en kunnen toch niets meer doen.
Wat een overdreven reacties hier allemaal zeg.[/quote]

Ik ga toch niet naar een filmpje kijken waarin een paard aangereden wordt !! sorry hoor ik ben liefhebber hebben hier genoeg van die viervoeters staan, ik hoef zoiets verschrikkelijks niet te zien!

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:09

Je ziet feitelijk geen leed. Je ziet geen gewond paard oid. Je ziet 'alleen' een paard door de lucht vliegen en twee anderen nog net op tijd terugschrikken.

Gelukkig heb ik jou definitie van leed niet Abeltje77 , dit is wel degelijk LEED :([/quote]

Het spijt me Scandicnr1, gezien jouw eerdere -nogal overtrokken- reakties in dit topic kan ik je 1: niet erg serieus nemen en 2: raad ik je aan mijn reaktie boven jouw reaktie nog maar eens te lezen.[/quote]

Het spijt mij voor jou dat jij leed iets vindt als je de gebroken benen en het bloed wel zie, ik vindt het leed als ik het lees.... ik snap heus dat ze er weinig aan kunnen doen, maar ik vindt het werkelijk resectloos, de organisatie had de boel stil kunnen leggen of idd een saftycar ervoor want zoals ik het hoor waren er genoeg mensen, walgelijk dat dan de sport voor het dier gaat en ze gewoon doorknallen, tja jammer van die halve sec arme jongens :(:) duhhhhhh

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:10

Scandicnr1 schreef:
Ik ga toch niet naar een filmpje kijken waarin een paard aangereden wordt !! sorry hoor ik ben liefhebber hebben hier genoeg van die viervoeters staan, ik hoef zoiets verschrikkelijks niet te zien!

Blaas dan niet zo achterlijk hoog van de toren als je niet eens weet waar je het over hebt.

Sorry hoor, maar wordt dit 'gezeur' een beetje zat. Je wilt geen filmpje zien, prima, maar ga dan ook geen dingen roepen die gewoon weg niet kunnen.

Die mannen hadden NOOIT op tijd kúnnen remmen ;). En een tweede is dat ze waarschijnlijk ook nooit hebben kunnen zien dat het een paard was.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:11

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door PussInBoots op 18-08-09 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:11

Er zijn geen safetycars bij een rally omdat ze niet achter elkaar rijden zoals bij indicar of formule 1. Ze komen elkaar nooit tegen. Ieder rijd zijn ronde en degene die dat het snelst doet wint.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:12

@Scandicnr1

Inderdaad, niemand kan en hoeft er rekening mee houden dat mijn paard wel even kon ontsnappen! En als dat wel gebeurt en iemand rijdt hem aan, dan ben IK degene diehier verantwoordelijk voor is, want het is MIJN paard die IK netjes op mn EIGEN erf behoor te houden.

Wat een kortzichtigheid zeg.

Ik ben ook liefhebber, maar ken nog wel mn verantwoordelijkheden en zie niet alles door een roze bril.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:14

Scandicnr1 schreef:
Het spijt mij voor jou dat jij leed iets vindt als je de gebroken benen en het bloed wel zie, ik vindt het leed als ik het lees.... ik snap heus dat ze er weinig aan kunnen doen, maar ik vindt het werkelijk resectloos, de organisatie had de boel stil kunnen leggen of idd een saftycar ervoor want zoals ik het hoor waren er genoeg mensen, walgelijk dat dan de sport voor het dier gaat en ze gewoon doorknallen, tja jammer van die halve sec arme jongens :(:) duhhhhhh

Heb je dan echt werkelijk 0,0 inlevingsvermogen? Daar stil gaan staan is veel te gevaarlijk. Een safetycar... yeah right, ook al onmogelijk volgens mij. Het gaat niet om die halve seconden (halve minuut gaat het om overigens, lezen is ook een vak), dát heeft de krant verzonnen. Nogmaals, ze hebben waarschijnlijk niet eens gezien dat het een paard was.

Maarnee, natuurlijk, laten we lekker die auto uitspringen en bij het paard gaan kijken, waardoor er wellicht nog meer ongelukken zouden gebeuren.
En laten we vooral de bestuurder lekker neerknallen, want het is zijn schuld. :z
Waar is de eigenaar? ZIJN paarden liepen daar waar ze niet hoorde, misschien is hij in dit verhaal wel de 'gelukkige' dat het slechts bij zijn paard is gebleven (ojee.... durf ik dit te zeggen :P)

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:17

Waarom moest de race stilgelegd worden. Voor het paard? Sorry maar als er een coureur overlijdt oke maar overdrijven is ook een vak.
Ik vind het heel erg dat het is gebeurt maar de mannen konden er ook niks aan doen.
En bij rally heb je volgens mij geen saftycar, dit heeft ook geen nut. Omdat ze van A naar B rijden en geen rondjes. Dus die saftycar kan nooit op tijd zijn. De overige coureurs zullen wel via de radio zijn gewaarschuwd.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:21

Saffier schreef:
@ Vorame; Die safety car kan er op een baan voor gaan rijden omdat dat steeds hetzelfde rondje betreft. Bij een rally (heb je het wel eens op tv gezien?) gaan ze over afgezette wegen, door het bos en weet ik wat nog meer, dus eer er een safety car o.i.d. zou zijn ben je zo 30 minuten verder...

Als je de beelden vanuit de auto bekijkt zie je ook dat er niet te zien is dat het een paard is. Je ziet niet wat voor soort beest het is. Voor het zelfde geld is het een tijger (bij wijze van).
Enne die coureurs mogen heus niet alles zelf bepalen, reken maar dat een sponsor veel te vertellen heeft.

Edit:
@ amillia: Bij een mens had ik het vreselijk stom gevonden om op een rally parcour te gaan lopen.

En zoals al eerder gezegd, als zoiets op de nederlandse weg gebeurd ben je als paarden eigenaar aansprakelijk!

Natuurlijk kan daar geen safety car heen, maar het is een voorbeeld van een veiligheidsmaatregel.
Door vlammen na de aanrijding is natuurlijk wat anders, ook voor de andere rijders.
En dat gebeurd dus in andere wedstrijden ook niet, maar hier wel en dat is raar.
Leek me dan wel duidelijk.
Maar blijkbaar niet.
De smoes dat aan de kant de auto neer zetten niet kan is daarom wel onzin, er is gewoon contact met de andere rijders.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:26

Wat had hij moeten doen dan? Het paard reanimeren?
Enig idee hoe vaak er een kangaroe of iets dergelijk doodgereden wordt? Het gebied word weldegelijk afgezet om dit te voorkomen trouwens, dus er is daar iets mis gegaan.
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 18-08-09 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:26

vorame schreef:
Natuurlijk kan daar geen safety car heen, maar het is een voorbeeld van een veiligheidsmaatregel.
Door vlammen na de aanrijding is natuurlijk wat anders, ook voor de andere rijders.
En dat gebeurd dus in andere wedstrijden ook niet, maar hier wel en dat is raar.
Leek me dan wel duidelijk.
Maar blijkbaar niet.
De smoes dat aan de kant de auto neer zetten niet kan is daarom wel onzin, er is gewoon contact met de andere rijders.

Ben ik niet met je eens :n. Tour de France, iedereen rijd door. Wat zeg ik, hier in NL op de snelweg, bijna iedereen kart gewoon door ;).

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:27

conclussie: Arme mannen dat ze dit moesten meemaken, goed van de organisatie dat ze niet hebben ingegrepen want het is immers een paard, tja dat is niet zo heel erg, ga je geen race voor stil leggen, kan gebeuren toch? Gaat maar om een paard dat door de lucht vliegt en waar half bokt naar kijkt, ach lekker belangrijk! Arm dier dat vindt ik !!!!!

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:28

Dus dat andere zo asociaal zijn dat ze door karren is het maar heel gewoon geworden?

Mooie wereld ;(

Ik denk dat ik maar eens een bordje op mijn achterraam plak, ik rem niet voor mensen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:29

Scandicnr1 schreef:

Zelfs als was een safety car mogelijk dan had het nog niets geholpen omdat het paard net voor de auto overstak.

Je gaat geen mensenlevens risceren en stoppen terwijl er mensen genoeg zijn die zich met het paard bezig kunnen houden.
Had het paard verder niets aan gehad en de mensen waarvan hun leven dan in gevaar worden gebracht al helemaal niets.

Jeetje zeg, je kunt ook perse willen overdrijven. Wat had het paard er verder mee opgeschoten als de race was stopgezet?
Denk je zelf dat een race of military wordt stopgezet als er een hond losbreekt en onder een paard terecht komt en vervolgens overlijdt. Ik weet wel zeker van niet.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:30

En omdat iedereen altijd maar doorkart, moet het dan ook maar normaal gevonden worden?

Buitenom het feit dat blijkbaar op bokt dergelijke filmpjes worden geplaatst en mensen ook nog de behoefte hebben om te bekijken hoe een paard door de lucht wordt geslingerd vind ik het werkelijk het toppunt van individualisme om het dan ook maar normaal te vinden dat de sport boven een levend wezen staat.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:30

vorame schreef:
Dus dat andere zo asociaal zijn dat ze door karren is het maar heel gewoon geworden?

Mooie wereld ;(

Dat zeg ik niet ;) (had die reactie al verwacht)
Jij zegt dat het in andere takken van sport niet gebeurt, maar dat is wel zo ;), wat heet, het gebeurt zelfs in het dagelijkse leven.

Als er een MOGELIJKHEID is om te stoppen, dien je dat te doen. Is dat er hier? Nee, ik vind van niet

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:32

zap schreef:
vorame schreef:

Mooie wereld ;(

Dat zeg ik niet ;) (had die reactie al verwacht)
Jij zegt dat het in andere takken van sport niet gebeurt, maar dat is wel zo ;), wat heet, het gebeurt zelfs in het dagelijkse leven.

Als er een MOGELIJKHEID is om te stoppen, dien je dat te doen. Is dat er hier? Nee, ik vind van niet

Ja hoor, genoeg mogelijkheid tot stoppen.
Gewoon na de aanrijding.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:33

Als in Nederland iemand jou paard aanrijdt en doorrijdt want hij heeft een vergadering waar hij optijd wil zijn en hij belt even de politie om te zeggen dat er een paard ergens op de A4 ligt, vindt een deel van de bokkers dat dus gewoon ok wat het was de verantwoordelijkheid van de bokker te zorgen dat zijn paard niet ontsnapt ?! ik hoop dat dit echt nooit gebeurd bij iemand van jullie, dan is jullie reactie wel even anders :(:)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:34

Rhodos schreef:
En omdat iedereen altijd maar doorkart, moet het dan ook maar normaal gevonden worden?
Buitenom het feit dat blijkbaar op bokt dergelijke filmpjes worden geplaatst en mensen ook nog de behoefte hebben om te bekijken hoe een paard door de lucht wordt geslingerd vind ik het werkelijk het toppunt van individualisme om het dan ook maar normaal te vinden dat de sport boven een levend wezen staat.

Dat zegt volgens mij niemand, maar wordt heerlijk aangenomen na mijn berichtje. Als het berichtje dan toch wordt gelezen, lees dan gelijk even waar ik op reageer, scheelt een hoop gespeculeer ;)

Dergelijke filmpjes kunnen wel degelijk 'nuttig' zijn. Zou nog mooier zijn als er de moeite wordt genomen om ze daadwerkelijk te zien en dán pas een mening te vormen. Scheelt een hoop gespeculeer en een wijzend vingertje naar de 'schuldige'. En het red het leven van de courours denk ik van een 'bokt-aanval' :P.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:35

vorame schreef:
Gewoon na de aanrijding.

Jij denkt dat een race, draverij, military, springconcours of zelfs een dressuurwedstrijd wordt stilgelegd als er per ongeluk een hond losbreekt en onder het paard terecht komt: paard slaat en hond overlijdt?

Je weet zelf ook wel dat dat niet zo is. Net zo goed als helemaal niemand er wat aan gehad als deze auto gestopt was, dan waren er alleen ook nog mensenlevens in gevaar geweest en misschien ook nog de levens van die andere paarden.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:35

vorame schreef:
Gewoon na de aanrijding.

Natuurlijk joh, doen we even :+

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:36

en hoe zou bokt gereageerd hebben als het een tijger/kameel/koe/varken/geit was geweest?

het is kennelijk erg moeilijk om te begrijpen dat dit niet met opzet is gebeurt, coureur er NIETS aan had KUNNEN veranderen. Kijk allemaal eens goed naar de onboardbeelden in het filmpje; coureur ziet het paard pas op het moment dat hij het/hem/haar raakt en als men het stukkie goed leest staat daar ook duidelijk vermeld dat desbetreffend paard was ontsnapt, ergo ONGELUK!!!!! Heel sneu, verschikkelijk etc etc, maar gebeurt is gebeurt. Dit is een filmpje wat toevallig hier op bokt terecht komt. Maar bedenk met zn alleen eens goed hoeveel dieren er dagelijks op de snelweg worden aangereden met 120km per uur? Hoeveel mensen stoppen er dan?