Saffier schreef:@ Vorame; Die safety car kan er op een baan voor gaan rijden omdat dat steeds hetzelfde rondje betreft. Bij een rally (heb je het wel eens op tv gezien?) gaan ze over afgezette wegen, door het bos en weet ik wat nog meer, dus eer er een safety car o.i.d. zou zijn ben je zo 30 minuten verder...
Als je de beelden vanuit de auto bekijkt zie je ook dat er niet te zien is dat het een paard is. Je ziet niet wat voor soort beest het is. Voor het zelfde geld is het een tijger (bij wijze van).
Enne die coureurs mogen heus niet alles zelf bepalen, reken maar dat een sponsor veel te vertellen heeft.
Edit:
@ amillia: Bij een mens had ik het vreselijk stom gevonden om op een rally parcour te gaan lopen.
En zoals al eerder gezegd, als zoiets op de nederlandse weg gebeurd ben je als paarden eigenaar aansprakelijk!
Natuurlijk kan daar geen safety car heen, maar het is een voorbeeld van een veiligheidsmaatregel.
Door vlammen na de aanrijding is natuurlijk wat anders, ook voor de andere rijders.
En dat gebeurd dus in andere wedstrijden ook niet, maar hier wel en dat is raar.
Leek me dan wel duidelijk.
Maar blijkbaar niet.
De smoes dat aan de kant de auto neer zetten niet kan is daarom wel onzin, er is gewoon contact met de andere rijders.