Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:06

rockwitch was me voor haha :D

rockwitch

Re: Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:07

haha,
dat zal dan ook met heel veel pijn in ons hart gebeuren, want dat willen we natuurlijk echt niet, maar het moet wel een beetje een eerlijk leven blijven voor haar.
Maar daar zullen heel wat tranen om gelaten gaan worden als dat zal moeten gebeuren.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:08

maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar

daar gaan we nu nog niet aan denken eerst maar horse event afwachten en duimen duimen en nog eens duimen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:08

klopt, we gaan van het beste uit, maar goed in ons achterhoofd speelt dat natuurlijk wel.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:10

ja natuurlijk en ik hoop echt dat dat niet zal gaan gebeuren want dan kun je pvd bij elkaar gaan rapen denk ik die heeft her zoveel energie in gestoken

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:21

Vind t nog steeds zo fijn wat jullie doen voor die paarden :)

Maar ik struikel een beetje over het feit dat hi naar de drukte gebracht wordt en daar als expiriment gebruikt gaat worden voor het publiek..tuurlijk, een superkans die de eigenaar en Javi krijgen..maar om dat nou én publique te doen..een paard wat de mens al zo wantrouwt, wat tussen alle omstanders, op nieuw terrein moet staan?

Geen aanval uiteraard, maar niet mijn ding op die manier..sorry..

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:23

nu snap ik wat je bedoeld :P ^^^^

Tat_jana schreef:
wopkelover dat lijkt me inderdaad een goed plan, enkelt werkt het op bokt nooit zo.. want de volgende gaat net zo hard weer verder :j

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:26

Hmm... Ik vind het een beetje jammer dat jullie het zo zielig vinden voor Javi. Zoals al vaker is vermeld is Javi een agressief paard. Echt agressief.
Ik zie niet in wat het publiek erbij voor schade kan aanrichten. Annemarie wil laten zien hoever je kan komen door een paard op haar manier te benaderen. Het zal een hoop ogen openen.
En of dit nou Javi was, of een ander agressief paard, dat maakt niet uit.
Het gaat er nu om, dat je kan laten zien dat niet ieder agressief paard een spuitje hoeft te hebben....

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:27

haha zo gaat het altijd :j je wilt dat het stopt. maar mensen posten zonder eerst het topic door te lezen..
daar moesten ze eens een verbod op leggen :')

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:28

Coot schreef:
Hmm... Ik vind het een beetje jammer dat jullie het zo zielig vinden voor Javi. Zoals al vaker is vermeld is Javi een agressief paard. Echt agressief.
Ik zie niet in wat het publiek erbij voor schade kan aanrichten. Annemarie wil laten zien hoever je kan komen door een paard op haar manier te benaderen. Het zal een hoop ogen openen.
En of dit nou Javi was, of een ander agressief paard, dat maakt niet uit.
Het gaat er nu om, dat je kan laten zien dat niet ieder agressief paard een spuitje hoeft te hebben....

klopt maar het is geloof ik niet alleen om te laten zien wat annemarie in haar mars heeft ( natuurlijk speelt dat wel een rol ) maar geloof ook dat er aandacht gevraagd wordt voor de paarden in roemenie..
verbeter me als ik fout zit :o

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:31

Nee, daar gaat het mij persoonlijk niet om..vind het juist fantastisch dat het dier een 2e kans krijgt..net als alle andere dieren die nog een kans krijgen, zoals bij PVD etcetc..
IK weet dat Annemarie heel veel mooie bijzondere dingen kan bewerkstelligen en hoop dat ook ten zeerste voor Javi..
Zoals al eerder gezegd, wij kennen Javi niet, maar het is een forum waar iedereen zn mening mag geven en ik persoonlijk zou een dergelijk dier de stress van ander terrein niet aandoen en wellicht het spreken door een microfoon van Annemarie erbij..de spanning, die eigenlijk normaal elk dier heeft op nieuw terrein, tenzij deze het al gewend is, of zo bang is dat ie alles over zich heen laten komen, overvallen wordt als het ware.
Maargoed, das mijn visie ;)

Nogmaals hoop ik van harte dat het goed komt en heb vertrouwen in Annemarie haar kunde en denk ook die van de eigenaar van Javi, anders heb je dit al niet eens over voor je dier ;)

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:32

Jammer dat het dan einde verhaal is.
Maar beter dan ergens op de wei gegooid worden en nergens meer naar omkijken.
Nu duimen draaien voor Javi en Annemarie dus. Heel veel succes gewenst!!!

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:33

Nja, ik denk niet dat Annemarie wil laten zien wat ZIJ in haar mars heeft, maar meer hoe je een dier ook kan benaderen.
Ik denk inderdaad ook dat er aandacht wordt gevraagd voor de roemeense paarden :)

Ja, misschien werkt die stress negatief, maar ik denk dat paarden psychisch meer aankunnen dan wij denken...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:33

Het dient drie doelen:
1. Aandacht voor de paardenellende in Roemenie
2. het laten zien dat een hopeloos paard niet hopeloos is
3. Javi een laatste kans geven.

Drie goede doelen, die heiligen imo de middelen.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:34

ikkeh ( is zeer druk bezig met duimen

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:37

slimmerik schreef:
Het dient drie doelen:

Bedankt voor de opheldering :)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:38

slimmerik schreef:
Het dient drie doelen:

en wie hier aan twijfeld is wat mij betreft een beejte dom :7

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:39

@ Jitske;
Je valt nogal in herhaling...

Al ben ik toch wel benieuwd hoe het allemaal in z'n werk zal gaan op het HE. Op de trailer krijgen moest goedkomen las ik. Maar hoe zit het met de stalling, en het begeleiden van Javi in en uit de stal? Geeft het nog problemen bij voeren en bv opstrooien en dat soort dingen?
Ik neem aan dat jullie hier ook nog lang beraad over gaan hebben of hebben gehad?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:40

Ik ben heel benieuwd! :j

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:40

Ach dat arme beestje moet nu in alle drukte behandeld worden bij zo'n event? Waarom in hemelsnaam?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:41

daar zal alllemaal over nagedacht zijn aangezien ze ieder jaar op horse event zo,n clinic doen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:44

Trice schreef:
@ Jitske;
Je valt nogal in herhaling...

Al ben ik toch wel benieuwd hoe het allemaal in z'n werk zal gaan op het HE. Op de trailer krijgen moest goedkomen las ik. Maar hoe zit het met de stalling, en het begeleiden van Javi in en uit de stal? Geeft het nog problemen bij voeren en bv opstrooien en dat soort dingen?
Ik neem aan dat jullie hier ook nog lang beraad over gaan hebben of hebben gehad?

Ik ben er zelf ook, en laat haar zien hoe wij dat doen. Het is te doen, alleen een beetje apart.
Verder ga ik niet meer op de speculaties in, en wil ik de personen die wel begrijpen hoe de stand van zaken is bedanken voor hun opbeurende berichten.
Ondertussen werk ik (wij) met Javi gewoon door totdat ze opgehaald word.
Ik zal in de eerste instantie zelf proberen haar op de vrachtwagen te geleiden, dat is me immers al 2x eerder gelukt.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:46

Goed, heb ik voor jullie een vraag.. Waarom concluderen jullie nu al dat Javi het niet aan zou kunnen?
Als het positief uitvalt horen we jullie niet meer...
Laten we nou eerst afwachten wat voor effect het heeft in plaats van direct conclusies trekken.. Dit paard is niet zielig..
Nogmaals.. een paard is niet van suiker gemaakt en kan echt wel wat hebben.. Tegenwoordig worden paarden als porseleinen olifantjes behandeld..
Dat hoeft echt niet...

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:47

Goed dat ze zo'n dier een tweede kans geven, belachelijk dat ze zo'n dier gelijk voor de leeuwen gooien tijdens horse event.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:48

Wat Annemarie betreft: die gaat het niet om de show of bekendheid. Die kwam gratis van het westen van het land met een mega grote trailer naar het oosten van het land om het paard van mijn vriendin te laden. Anderhalf uur werk hier en daarmee de dochter van mijn vriendin het gelukkigste meisje van Nederland gemaakt. En ik ken meer van die succesverhalen van haar.