Paard sterft na trektocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:45

Over de toedracht en of de man wel of geen schuld, daar laat ik me verder niet over uit.

Maar de mensen gebruik maken van dit soort 'atracties', zij maken dat er nog steeds paarden voor de te zwaar beladen koetsen lopen.
Ik ga never nooit, van zoiets gebruik maken. Vreselijk dat de mensen/toeristen dit nog steeds doen.

Caira

Re: Paard kan niet meer en sterft van uitputting na trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:50

Maar stel dat dit in NL gebeurd was, bij een bokker? En ipv 2 grote trekpaarden waren het 2 shetjes met 8 mensen in de kar. Zouden jullie de bokker dan ook publiekelijk willen stenigen?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:52

Mensen: wat Kaartje23 zegt, DAT bedoelde ik nou te zeggen maar ik heb echt een chaos-brein dus dat komt er zoooo fout uit, dan wil ik het snel goed zeggen en dan gaat het mis. Meer heb ik daar niet over te zeggen.

Die onzin terzijde, Silly_Woman jij bent handig! :) Die paarden lijken me inderdaad zwaarder dan 500kg, ze zijn vrij grof gebouwd natuurlijk vanwege het werk dat ze moeten doen dus ik denk dat ze eerder 600kg wegen... Misschien zelfs wel meer maar ik zou niet weten hoe groot ze zijn.

Morris: er is hier al eerder vermeld dat niet iedereen daar verstand van heeft. Bij veel mensen houdt het op bij "vroeger deden die beesten dit ook altijd". Dat kan twee kanten op: of de mensen denken dat de paarden het zwaar hebben en gaan van aaaah zielig terwijl er niets aan de hand is, of de mensen denken dat er niets aan de hand is, en dat is er wel. Geen idee of je dan als toerist stom bent als je van zo'n attractie gebruik maakt.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:55

Caira schreef:
Maar stel dat dit in NL gebeurd was, bij een bokker? En ipv 2 grote trekpaarden waren het 2 shetjes met 8 mensen in de kar. Zouden jullie de bokker dan ook publiekelijk willen stenigen?

Nou... wat denk je? Als je bokt een béétje kent...... ja dus. Dan zouden de verontwaardigde reakties ook echt niet van de lucht zijn.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:55

Toch is het zo, dat (ik noem het maar even) de toeristen zorgen voor werk. En werk betekent geld in het laadje voor de beste man.

Als we willen dat dit stopt, moet de toerist bewust gemaakt worden met deze paardenslavernij. Zolang de toerist hier niets van mee krijgt, blijven zulke situaties zich voordoen.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:56

@ Nemurin Dank je, ik hou van Logisch denken en ik ben wel voor de optie eerst bewijs en dan pas schreeuwen. ;)
Laatst bijgewerkt door Silly_Woman op 27-07-09 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:57

vreselijk te walgelijk voor woorden

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:58

never schreef:
vreselijk te walgelijk voor woorden

Wat is te walgelijk voor woorden? De reactie van sommige bokkers? Nee idd, ben ik helemaal met je eens. ;)

willemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:00

Vreselijk :(:)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:06

Silly_Woman schreef:
@ Nemurin Dank je, ik hou van Logisch denken en ik ben wel voor de optie eerst bewijs en dan pas schreeuwen. ;)

Ik ben nou eenmaal op de wereld gezet door een stel nuchtere, paardenliefhebbende mensen die blijkbaar het ultieme dierenarts-gen hebben doorgegeven. Daar moet wel logisch denken uit volgen, niet? ;)

Caira: helemaal mee eens, maar aan de andere kant zitten we hier op een forum met mensen die er echt om geven en is dat filmpje gewoon ideaal neergezet voor het uitlokken van zulke reacties, dat kun je gewoon zien. Dan is wat gepiep hier en daar wel het minste dat je kunt verwachten, dat gebeurt altijd en overal.

... En nee ik klets helemaal niet te veel, hoe komen jullie erbij. ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:09

Ik vind het gewoon wonderlijk dat mensen zo gemakkelijk hun gezonde verstand overboord gooien. En dat ze in staat zijn om iemand die ze niet kennen, in een situatie die ze niet kennen, door een filmpje van amper 2 minuten te veroordelen. Thank god dat wij geen jurysysteem hebben bestaande uit bokkers.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:10

Al die mensen staan te kijken... Maar waar blijft een emmer water? :|

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:11

mireya schreef:
Al die mensen staan te kijken... Maar waar blijft een emmer water? :|

je ziet 2 min uit 2 uur..

wie weet hebben ze dat al geprobeerd? Of de emmer is onderweg...

weten wij veel!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:12

Daar erger ik me met al die Animal Planet programma's zo aan. Dan zetten ze erbij van "de mensen in deze documentaire zijn onschuldig tot het tegendeel bewezen is" enzo heel netjes, maar intussen gaat de commentator allerlei woorden als "vreselijke verwondingen" gebruiken bij schrammetjes, enzovoort. En alles uit context gerukt natuurlijk.

Dus hoewel ik zelf een veroordeler van jewelste ben vind ik dan ineens weer wel dat het gewoon niet klopt... :)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:14

de zin dat de mensen onschuldig zijn tot het tegendeel bewezen is, is puur en alleen het rechtssyteem van Amerika

;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:16

Ja dat klopt, ik vind het ook wel netjes omdat ze misschien anders belaagd worden ofzo maar alsnog. Maar wat heb je eraan? ;)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:20

tja, vrij weinig...
ze zullen het alleen wel moeten vermelden... gerechtelijk gezien...
Ik bedoel, in dat soort docu's is het eigenlijk vaak wel duidelijk dat de eigenaren de boosdoeners zijn.

maar dat vind ik ion dit geval helemaal niet duidelijk.
Je ziet 2 min uit 2 uur
zonder commentaar en zonder achtegrrond informatie...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:20

Caira schreef:
Ik vind het gewoon wonderlijk dat mensen zo gemakkelijk hun gezonde verstand overboord gooien. En dat ze in staat zijn om iemand die ze niet kennen, in een situatie die ze niet kennen, door een filmpje van amper 2 minuten te veroordelen. Thank god dat wij geen jurysysteem hebben bestaande uit bokkers.

Na alles gelezen te hebben, vind ik dit wel de meest zinnige reactie uit het hele topic (hoewel wat ik denk al verwoord wordt door Raya, Silly_Woman en Neamurin e.a...)

Want wat zien we nu helemaal?
Dit nieuwsitem moet het voornamelijk hebben van de gekleurde berichtgeving. Maar dit soort onderbuikgeroep vinden we helaas niet alleen onder bokkers...
Heksenvervolgingen bestonden al voor bokt... :+

Ware toedracht kennen we niet.

nichtjejury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:21

Ik heb het filmpje maar voor de helft gezien, dat is toch zielig voor dat paard!!!!!
Die man is duidelijk geen dierenvriend!

Roxymo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:22

verschrikkelijk paard ook nog duwen dat het op moet staan

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:24

Roxymo schreef:
verschrikkelijk paard ook nog duwen dat het op moet staan

Wat zou jij doen???

En dan doet deze meneer het nog zeer vriendelijk ook!

Ik heb ze bij mij op stal een paard met koliek wel eens hardhandiger omhoog zien proberen te krijgen

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:27

Het is natuurlijk verschrikkelijk, maar ik kan moeilijk over deze man oordelen. Hij werkt (helaas) op deze manier om aan geld te komen, heeft waarschijnlijk ook geen weet wat met het paard aan de hand is en weet ook eerst niet wat hij moet doen. Voor hem is het paard ook een kostbaar iets, want zonder dat paard kan hij niet verder met zijn werk en een nieuw paard is voor zulke mensen haast onbetaalbaar! Hij had immers wel wat zuiniger ermee mogen zijn en hopelijk doet hij dit in de verdere toekomst, want het kost hem zijn paarden.

Aan de andere kant zouden toeristen meer over zulke dingen geïnformeerd worden, om niet op zulke ritjes mee te gaan. Dan hebben de inwoners wél weer een probleem, want die worden dan werkloos.

Het liefst zie ik dat er een of andere organisatie komt die een soort goedgekeurd label aan zulke koetsritjes plakt. Ongeveer hetzelfde wat Brooke doet, maar dan met een certificaat zodat de toeristen weten waar ze naartoe kunnen. Op die manier kunnen de toeristen van hun tochtjes genieten, de inwoners hun geld verdienen en de paarden genieten een goede verzorging.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:31

Ahum, Roxymo, een paard dat te lang zo ligt als het niet lekker is kun je meteen afschrijven, die heeft niet lang meer te leven. Juist goed dat hij het in ieder geval nog probeert, dat is niet omdat ie vindt dat het beest gewoon door moet bijten.

Het is lastig te zeggen of die man niet om dieren geeft want hij kwam dus wel met een borstel en een natte lap aanzetten om hem wat af te koelen, en zoals eerder gezegd, 2 minuten uit 2 uur, wat weten wij nou helemaal.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:33

ik WIL het filmpje niet eens zien....maar wat ik mij afvraag...voordat een paard neerstort van uitputting zie je toch dat hij niet meer kan lijkt mij....op tijd ingrijpen is niet verkeerd,dan gebeurt dit niet.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:38

Zo en nu is er een plek vrij gekomen voor de eigenaar van het paard om de kar te trekken...
Niet normaal...