Vrouw die te paard door tunnel reed snapt commotie niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:57

Bij mijn weten mag je niet galopperen op de rijbaan, of wel? Weet het niet zeker...

Ayasha
Blogger

Re: Vrouw die te paard door tunnel reed snapt commotie niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:58

Denk niet dat daar een wetgeving over is....

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:02

Tieneke schreef:
Bij mijn weten mag je niet galopperen op de rijbaan, of wel? Weet het niet zeker...

is ook niet zo goed voor je paard ze benen ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:04

Om ver gereden worden ook niet en over die grote kans doe je niet moeilijk? :')

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:06

pharagirlke schreef:
Om ver gereden worden ook niet en over die grote kans doe je niet moeilijk? :')

nee dat is toch super gaaf om daar met een bloedend paard dat over de zijk is uit te komen 8-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:07

Ik denk niet dat ie er nog zelfstandig uit komt als ze hem daar omver rijden :')

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:09

pharagirlke schreef:
Ik denk niet dat ie er nog zelfstandig uit komt als ze hem daar omver rijden :')
als die op de moterkap licht en die auto een beetje door rijd misschien wel
(krijg die nog een lift ook) wat wil je nog meer. me paard staat al te trappele om dr heen te gaan

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:16

ieder weldenkend mens snapt dat je daar gewoon niet moet komen met je paard :S

ik moet denken aan de tunnel in rotterdam, waar je ook maar 50 km mag, geloof dat het de maaslandtunnel is... en daar wil je ook echt niet door rijden met je paard, braaf of niet, gewoon wegblijven...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:35

Ik weet dat daar wel regels over zijn, ook ivm binnen en buiten de bebouwde kom of de aard van de weg, maar ja.

Gezond verstand, gezond verstand, gezond verstand, de toverwoorden op de openbare weg.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:51

Ik had uit het bericht ook niet opgemaakt dat het een autoweg was. Dan is de boete natuurlijk geheel terecht.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:53

(niet alle reacties gelezen, sorry als ik in herhaling val)

Waarom zag ze het niet zitten om een trailer te huren (of aanhangwagen zoals onhandig omschreven in dit stukje)? Omdat dat teveel moeite was? Te duur? Te veel gedoe? Nee dan maar het leven van je paard in gevaar brengen... wat een zot.

(en betreffende de vraag, 'waar moet ze dan rijden'? nou... niet, in dit geval. Niet alle plekken in NL zijn paardvriendelijk, we leven nou eenmaal niet in de tijd dat je overal te paard naartoe moet/kan. Dat sucks soms, maar het is niet anders.)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:11

nevermind :+

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:05

ik geloof dat in de wet staat dat je niet met je paard op het fietspad mag,maar wel op de autoweg.
Maar die tunnel,daar razen mensen soms met 100 per uur door,
doet mijn vader ook heel vaak , en nog heel veel anderen [al mag hetniet]

Maar een vrouw met gezond verstand,kan toch heeeel goed weten,dat je echt niet met je paard door de konijnenpijp moet joh :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:09

Moet je toch eens je regels doorlezen want een paard mag niet op de autoweg. Wel op een openbare weg, niet op een autoweg.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:16

pharagirlke schreef:
Moet je toch eens je regels doorlezen want een paard mag niet op de autoweg. Wel op een openbare weg, niet op een autoweg.

is dat dan alleen in belgie? hier in de buurt lopen doieso alle aangespannen paarden op auto wegen ( wel altijd in draf) en wij rijden onder het zadel ook altijd langs of over een provinciale weg, kom ook geregeld politie tegen maar die hebben er nog nooit iets van gezegt we rijden hier ook met de paarden dwars door de stad waar het barst van de mensen, mag ook gewoon blijkbaar.

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:19

weet niet goed,
heb nog nooit ergens anders gereden dan in het bos,
maar iedereen hier gaat altijd op de autoweg ipv het fietspad als we naar het bos rijden .

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:20

Billy schreef:
Sizzle schreef:
Als er geen bord staat dat het verboden is voor paarden of langzaam verkeer vind ik de boete onterecht.
Paarden moeten zelfs officieel op de rijbaan en mogen eigenlijk niet eens in de berm, fietspad of andere zijstroken.
Of het verstandig was is een andere vraag, maar een boete geven voor iets wat niet verboden is slaat natuurlijk nergens op.

Er staat ook nergens dat het verboden is om een paard in de lift te zetten en naar de 11 verdieping te gaan.
Maar denk jij dat iemand met gezond verstand dat in zn hoofd haalt?

JA! Ik ben er zelfs een op internet tegen gekomen die op de 8e verdieping of zo zijn stal had. Dacht in New York, een koetspaard. Geen enkel probleem, smile.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:27

roybrit schreef:
pharagirlke schreef:

is dat dan alleen in belgie? hier in de buurt lopen doieso alle aangespannen paarden op auto wegen ( wel altijd in draf) en wij rijden onder het zadel ook altijd langs of over een provinciale weg, kom ook geregeld politie tegen maar die hebben er nog nooit iets van gezegt we rijden hier ook met de paarden dwars door de stad waar het barst van de mensen, mag ook gewoon blijkbaar.

op openbare wegen. Niet op autowegen. Gewone dorpswegen en stadswegn zijn geen autowegen. ;)

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:44

oh,maar een gewone baan mag wel toch?
geen drukke,gewone autobaan,
of mag dat ook niet,
k snap er echt niks meer van :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:45

een gewone weg idd wel. Maar dit is een autoweg. Dat houd in dat er geen paarden, brommers, landbouwvoertuigen en nog wat dingen op mogen. Wat ze deed was dus gewoon tegen de wet. Op een gewone stadsweg/dorpsweg mag je dus wel met het paard maar niet op een autoweg. Een autoweg word aangegeven met een speciaal bord (staat de pagina hier voor) Een bord dat ook voor deze tunnel staat.
Afbeelding
Dit bord geeft dus aan dat het een autoweg is en daarmee geeft het ook de beperkingen aan. Dus welke voertuigen er wel en niet mogen komen. Paarden mogen er niet. ;) Dat is wat anders dan een gewone weg dus. Bij een gewone weg ben je idd verplicht om op de weg te gaan rijden gezien je als ruiter als bestuurder gezien word. Maar op een autoweg mag je gewoon helemaal níet komen met een paard. Zelfs niet met een brommer.

Ik krijg echt het idee dat ik gewoon tegen mezelf aan't praten ben... Ik hoop dat jullie niet op de baan komen :=

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 01:33

Toch blijf ik het raar vinden. Lijkt me wel een uitdaging :+

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 01:57

Ik vind het knettergek en geniaal tegelijk.

Dit stukje voorbeeld mag wat mij betreft doorgestuurd worden naar weet-ik-het-wie die bepaalt waar je met je paard nou wel of niet volgens de wet ("veilig") mag rijden. Wat voor opties hebben we nou eigenlijk ... je kan of het ruiterpad op ... of met de trailer op pad ... want te paard over de weg is in de meeste steden nou niet echt een veilige optie.

Ik ben het wel eens met de boete hoor ... in het verkeer is een ruiter een bestuurder --> mag/moet dus de weg op <-- maar een autoweg is toch weer net weer wat anders he :+

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 07:07

pharagirlke schreef:
Ik krijg echt het idee dat ik gewoon tegen mezelf aan't praten ben... Ik hoop dat jullie niet op de baan komen :=

Nee hoor, ik lees met bewondering iedere keer weer je geduldige uitleg! Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat niet iedereen alle pagina's doorleest EN het Belgie-Nederland verschil (in taal)
Afijn, het bord schept helderheid.. (hopelijk)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:15

Het was dus gewoon verboden om daar te rijden gezien het bord autoweg.
Dan vind ik de boete nogal meevallen.....

Wilder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:21

Ik heb die foto's van de tunnel gezien, zou er zelf ook niet door heen willen. Laat staan met paard, al is die zo rustig. Voor die 50 euro had ze beter een trailer kunnen regelen. En ze had toestemming gevraagd bij de politie en die wisten van niks af? Dat kan toch gecontroleerd worden, of je zorgt dat als je toestemming vraagt je het zwart op wit hebt staan. Jezelf in dekken ...