Zeer ernstig verwaarloosde Andalusiër uit lijden verlost

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:58

schokkend!!!

Ik ben niet snel ontroerd of emotioneel............ maar ik heb nu echt tranen in mijn ogen.........

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:59

Adil18 schreef:
Schande...Die vrouw mag wat mij betreft een verbod krijgen voor het bezit van dieren...!

Dit vind ik zelfs nog veel te mild! haar voet breken en verplichten om een marathon te lopen ofzo.

Sommige mensen verdienen het niet om te leven! :( :( :(

Mooi afscheid wel van de pony, super dat ze hem afscheid laten nemen hebben

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:01

Waarom moest freedom op een grindpad afgemaakt worden ??????

Graceful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:02

Ongelofelijk dat er nog mensen zijn die dit doen!! :(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:05

ik vind mensen die van wantoestanden op de hoogte zijn en niets doen even zo erg als de mensen die het hun dieren aandoen......

Ik vraag mij af wat deze andalusier had...waren dit de gevolgen van hoefbevangenheid...of een flinke hoefzweer daardoor?
Ik zou toch iets proberen voordat ik hem zou inslapen,maar goed.
Iedergeval flinke pijnstilling....wat dat betreft ben ik het met Arabesk eens...

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:08

kohtje schreef:
Hoe is het mogelijk dat in Nederland waar iedereen zich met alles bemoeid ,dat er niemand was die ingreep!

Dat verbaasde mij dus ook.
Er wordt gebeld als er paarden in de regen staan in een landje, maar voor een paard wat amper kan lopen wordt niet gebeld ?

Heel verdrietig !

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:32

macke schreef:
Waarom moest freedom op een grindpad afgemaakt worden ??????

A. Waarom is dit belangrijk? cq maakt het iets uit?
B. Had ie nog verder moeten lopen dan? Of nog op de trailer gemoeten ofzo?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:35

@Geerke, het paard was een jaar geleden al zwaar bevangen. Zie beginpost.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:36

waarom moest hij sowieso lopen voordat hij werd ingeslapen?
waarschijnlijk om hem op een plek neer te leggen waar rendac bij kan.
dus dit zal wel kortste weg zijn geweest voor hem, dan maar op een grindpad..

ik zou zelf dan wel iets zachts onder zijn hoofd hebben gelegd, gewoon om hem nog éven een gevoel van comfortabel zijn te geven.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:45

Oh my god.. ;( Arm dier, tranen in me ogen door het bekijken van het filmpje hoe hij loopt.
Hoe kunnen mensen het zover laten komen, dat is toch gewoon niet normaal. Zo sneu, zoveel pijn ...

Gelukkig is hij uit zijn lijden verlost, helaas heeft het zover moeten komen ... ;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 16:52

Marigold schreef:
ik zou zelf dan wel iets zachts onder zijn hoofd hebben gelegd, gewoon om hem nog éven een gevoel van comfortabel zijn te geven.

Dat lag er ook als je goed naar het derde filmpje kijkt..

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:30

regine schreef:
Ik denk dan beter een keer teveel opdraven naar een modderig paard, dan een keer te weinig naar zo'n verschrikkelijk geval als dit.
Misschien moet de campagne weer uit de kast gehaald worden en herschreven voor zowel mens als dier...

Bij mishandeling SLA... je het goed op in je geheugen zodat je een goed omschreven melding kunt maken...

Als je leed ziet DEEL DAN 3 TIKKEN UIT... 112

ik denk dat die hier nu erg goed past...

Het nummer 112 is alleen voor noodgevallen waar ernstige spoed bij is!! Daar moet je vanaf blijven tenzij er iemand naast je dood ligt te gaan of zwaar gewond is. Politie, zeker doen. Maar die hebben ook een algemeen nummer. Voor de mensen die het hier niet mee eens zijn ben ik alleen maar blij dat ze niet weten hoe het voelt om op een ambulance te wachten. Maar nogmaals, ga alsjeblieft niet met zijn allen 112 bellen voor dit soort dingen. Dan is het hek van de dam.

Lovely1

Re: Zeer ernstig verwaarloosde Andalusiër uit lijden verlost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:01

Afgelopen zomer liep er bij ons door de buurt ook een kat, erg mager maar wel monter. Buren gaven 'm te eten maar na een aantal dagen hebben we 'm bij ons in huis genomen. Direct naar de dierenarts, op vlooien nagekeken en gewoon bij de andere kat en de hond gedumpt en dat ging helemaal prima op wat arrogantie na van onze eigen kat. Vervolgens amivedi gebeld en een foto op marktplaats gezet. Een aantal dagen later hadden we de eigenaar aan de deur die de kat al 7 weken kwijt was. Het was een echte wegloper en bij ons bleef hij wel. Na overleg met haar man mocht de kat lekker bij ons blijven. Af en toe loopt hij weg naar hen terug of op de vrije voeten maar door de chip komt hij wel weer bij ons terecht ;) De oude eigenaar wou graag de dierenartskosten met ons delen en we hebben goed contact.
Wat ik hiermee wil zeggen: Draai je kop niet te snel weg en doe moeite! Veel mensen zijn te lui of het kost teveel geld.. wat is geld op een leventje?!
Deze eigenaresse mogen ze van mij opsluiten en daarna een verbod geven op het houden van dieren...werkelijk waar afschuwelijk!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:01

als eerst een applaus voor de agenten, super dat ze zo gehandeld hebben.
en die buurtkinderen liepen daarmee?!
echt dat is nu mijn grootste ergenis, kinderen en dieren.
kinderen zien maar weinig bij paarden en snappen vaak niets van het wezen paard.
en dan bedoel ik niet gewoon jonge kinderen zoals ze op bokt voorbij komen, die een verzorgponytje hebben.
maar die buurtkinderen die amper ooit een paard hebben gezien, maar wel ervoor willen zorgen.

ik heb mijn jaarling op het moment in een wei omgeven met hoog hekwerk, een slot op het hek waar je naar binnen gaat en boven op het hek schrikdraad.
en nu komen ze weer binnen. gister allemaal halsters gevonden en poetsspullen en een zelfgemaakte zweep.
ik ben als de dood dat ze erop gaan zitten ofzo, dan heeft ze zometeen rugklachten, want haar maatje is hoogdrachtig en erg bang, die krijg je niet te pakken zomaar. dus is mijne al gauw de pineut.
zit al twee dagen te posten, door zulk tuig. als ik ze heb sleep ik de ouders erbij.
vorige keer waren het gewoon wat kinderen, die het wel stoer vonden. alles aangepast en nu weer.... ik word er doodmoe van.

en wat ik mis in dit stukje is de straf.... hier kom je toch niet zomaar me weg.dit beestje had nog een heel leven kunnen hebben als dat mens haar hersens had gebruikt.
en geerke: tuurlijk kon jij wat doen, je kon hem helpen, maaer je doet precies hetzelfde als die andere die je de schuld geeft..niets.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:05

joh! hoe komen die binnen dan?

ben maar dubbel voorzichtig... als er iets gebeurd ben jij ook nog eens aansprakelijk!

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:05

Gatverdamme zeg!
Kan me zo kwaad maken om mensen die dit blijkbaar normaal vinden! :(
Snap niet waarom je dan dieren hebt, als hun welzijn je toch geen snars kan schelen :(

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:32

Ohohoh, wat erg zeg.. ;( Ik moest er toch wel even van slikken, arm beest!! ;(

Ik denk dat de keuze om het dier in te laten slapen de beste is geweest. Als 2 dierenartsen hetzelfde zeggen lijkt het mij gewoon de beste keus.

Jasses, wat ontzettend laks om het zo ver te laten komen.. :n

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:39

Gruwelijk, dat doe je een dier toch niet aan!!

Is iedereen in de buurt daar nu maanden stekeblind geweest???

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:41

tranen stromen over mijn wangen na het zien van de filmpjes
wat afschuwelijk, wat heeft dit dier een ontzettend tragisch pijnlijk laatste leven gehad
ontzettend verdrietig dat het dier zoveel pijn heeft gehad en niet meer te redden was

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:45

schiet hier vresselijk vol van verdriet |(
arm beestje en wat een *** eigenaar hoe kan je zn dier zo laten lijden zeg :(
verschrikkelijk triest vindt ik dit |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:51

jemig vindt dit zo gemeen zo'n paard vraagt er niet om.

mag hij rusten in vrede

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:53

Het arme dier, hier moesten echt hele hoge straffen voor worden gegeven zoiets zou toch niet in een land als nederland voor mogen komen, mensen bemoeien zich overal mee maar als ze zoiets zien grijpen ze niet in, echt vreselijk gelukkig heeft het diertje nu geen pijn meer jammer dat het zo gelopen is

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:54

Diep triest dat zoiets nog gebeurt :n

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:57

OMG wat erg! Wat een verschrikkelijke mensen die dit een paard kan aandoen!

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:04

Ik heb de filmpjes maar gewoon weggeklikt. Ik kan er niet naar kijken. Mensen kunnen zo verschikkelijk achterlijk zijn. En de dieren worden daar de dupe van. De tranen staan in mijn ogen..