Dierenliefde ontaardt in zware mishandeling te Blankenberge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:20

Bandida schreef:
Dan was het een rotslechte smid die wat wil meehypen en zich ook natuurlijk bekapper noemt ;-)

Gezien de ijzers er achterstevoren onder zaten, lijkt het mij voor de hand liggend dat het niet eens een smid was, maar iemand die zich daar voor uit gaf (blijkbaar in de gaten hoe naief die vrouw was)
Misschien toevallig familie van de zogenaamde dierenarts????? }>

Lijkt me voor de hand liggend dat de kerel die zichzelf smid noemde, zich niet presenteert bij iemand die ook maar de geringste kennis heeft van paarden.
Komt namelijk niet zo geweldig over als je als smid bij een paardenkenner komt en er vervolgens het ijzer achterstevoren ondermept.

Lijkt me dat dat nogal gevolgen heeft.

Brainless

Re: Dierenliefde ontaardt in zware mishandeling te Blankenberge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:10

Tot een paar jaar geleden was het heel normaal dat hoefsmeden bij hoefbevangen paarden een ijzer er achterstevoren onder sloeg. Dit om de toon druk vrij te houden.

Sinds enkele jaren is bekend dat dit niet helpt, en je ook druk op de zool moet hebben. Helaas zijn er nu nog steeds hoefsmeden die dit in de wind slaan en een ijzer er achterstevoren onder slaan.

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:11

lovelanga schreef:
Toekie schreef:
Walgelijk dit... vier maanden!!! Hoe is het mogelijk. |(
Dit heeft imo helemaal NIETS te maken met dierenliefde.

Wat ben ik jaloers op het Amerikaanse systeem wat betreft het ingrijpen en optreden tegen zulke eigenaren...

inderdaad!!! vind het systeem hier veel te slapjes!

Idd.. aj op Animal Planet kijkt wa er snel gereageerd word.. en wa voorn straffe en boetes er op dit soort dingen staat
ik vind dat se dat hier in nederland ook mogen doen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:13

Ook in Amerika krijgen de eigenaren eerst een waarschuwing en de opdracht om er een (goede) DA erbij te halen.
Pas als er na (diverse) controles/waarschuwingen er niets veranderd is wordt tot inbeslagname overgegaan.

Ze hangen niet voor niets eerst een waarschuwing aan het hek (als ze geen eigenaar aantreffen) om ze te waarschuwen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:40

Maar als de eigenaar verzaakt na de waarschuwing wordt er daar wel consequent en adequaat ingegrepen! Niets geen 'de dierenarts belemmerd het onderzoek', nee, gewoon opladen die hap en medische hulp geven.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:12

@Abeltje77, in dit geval is het paard zelfs zonder waarschuwing meegenomen voor medische behandeling.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:32

Dat is nu ook gebeurd, er is geconstateerd dat de toen gestarte behandeling niet effectief was.
De eigenaresse heeft toestemming gegeven de behandeling uit handen te geven aan ervaren mensen (zowel de verzorgers/da/hs).
Nu is wel een goede behandeling gestart.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:38

Ik ging uit van het artikel en daar staat dat de dierenarts het onderzoek stagneerde. Heb ik dan zo scheel gelezen?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:44

Abeltje, onderop staat nog een regeltje dat het paard is verplaatst. Hij staat nu dus onder behandeling van een andere DA en HS, en krijgt alle zorg die hij nodig heeft.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:09

Alsjeblieft zeg! Hoe kan het hier nu weer zo lang duren alvorens ingegrepen wordt? Dat dier ligt er al weken/maanden zo te zien. Gadverdorie ! Mijn honger is weer over nu bij het zien van dit lieve, arme dier!
Ook al wil deze vrouw goed doen, elk beetje mens ziet dat die gewoon niet te aanvaarden is ? Daar hoef je niet eens paardenmens voor te zijn hoor... begrijp dus niet waarom deze vrouw de ernst niet inziet.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:21

Gelukkig lees ik dat er nu wel een goede behandeling is gestart.
Die vrouw wat het zo ver heeft laten komen is gewoon dom, echt dom

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:30

@Mallodie, omdat er niet eerder een melding van is gekomen.
Het dier bleek gelukkig ook niet maanden/weken te liggen (dan was hij echt al wel dood geweest, daar kunnen de darmen niet tegen), wel lag het heel veel, maar liep nog wel om te eten en te drinken.

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:36

Hoe kan je t in godsnaam zover laten komen??? Dit is geen dierenliefde meer bah.... Hoop dat ie t gaat redden en er bovenop gaat komen...Word idd echt tijd dat hier een soortgelijk systeem gaat komen als in Amerika, ze zijn hier veel te soepel met dieren.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:53

tsja, mensen kunnen dierenliefde hebben, maar geen kennis van dieren. of de vrouw echt niet van het dier hield etc kunnen wij niet over oordelen vind ik.
wel absurd dat iemand niet ingrijpt als hij zijn eigen dier zo aantreft dag na dag en geen verbetering ziet.

wel fijn dat ze de behandeling uit handen heeft gegeven.

volgens mij moeten ze een regel gaan maken dat je eerst een diploma moet gaan halen voordat je een dier aan mag schaffen... voorkom je `onwetendheid` en kun je het daar ook niet op gooien als het zo ver komt. kunnen er ook gelijk hogere straffen worden toegekend en strengere maatregelen worden genomen...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:20

Maar zij heeft netjes de DA ingeschakeld en heeft zijn adviezen opgevolgd. Ook ging het in het begin redelijk en liep hij veel meer, het is echt aan het ineens veel slechter gegaan.

Cartouche_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:19

afschuwelijk! ;(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:16

Ondanks dat er van alle kanten smoesen vandaan komen dat de vrouw wel naar de DA luisterde en dat opeens veel slechter ging... Snap niet dat zo iemand nog zover verdedigd word...

dit had NIET mogen gebeuren!
Ik hoop dat dit paard er weer gezond en wel uit komt!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:06

Dus eigenlijk is het artikel te ongenuanceerd?

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:16

Jolliegirl schreef:
Ondanks dat er van alle kanten smoesen vandaan komen dat de vrouw wel naar de DA luisterde en dat opeens veel slechter ging... Snap niet dat zo iemand nog zover verdedigd word...

dit had NIET mogen gebeuren!
Ik hoop dat dit paard er weer gezond en wel uit komt!

Want jij weet tenslotte precies hoe de vork in de steel zit????

Wij hopen allemaal dat het paard er goed vanaf komt en daar doen ze erg hun best voor.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:18

Oetje gaat vooruit en dat is nu het belangrijkste. Het wordt een lange weg, maar hij krijgt nu alle zorg en behandelingen die hij nodig heeft.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:28

doe effe aanvallend ofzo.... ik weet dat dit dier in goede handen is... niets mis mee... het is nu keihard hopen.,,.

ik wete niet hoe de vork in de steel zit, maar vermagering.. minder lopen.. dat ZIE je toch?? :)

Succes met het paard, is in goede handen, weet/hoop dast eht goedkomt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 23:16

Met Oetje gaat het inmiddels redelijk. Hij staat bij Potverdikkie hier op het forum, veel mensen zullen haar wel kennen door het geweldige werk wat ze met Canjer heeft gedaan, dus we kunnen er wel zeker van zijn dat hij de beste zorg krijgt.
Ik heb wat foto's van hoe zijn hoeven er een paar dagen geleden uitzagen en hoe ze er nu zo'n beetje uitzien. Ik heb ze in link gezet, want ze kunnen schokkend zijn voor sommige mensen met een zwakke maag.

Net na de behandeling
http://i39.tinypic.com/6sqczm.jpg
Een paar dagen later
http://i42.tinypic.com/2qsnm77.jpg

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 00:25

tja...staat hij nog op pijnstillers?
en belast hij zijn vier voeten gewoon?
Dit kan goed komen hoor!

Je al verstelt staan hoe het er over 4 weken uitziet..worden de voeten in verband gezet?
Zijn het alleen de voorvoeten of achter ook?
het heeft alleen veel tijd nodig en veel verzorging...maar daar zijn jullie gelukkig niet vies van!

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 00:26

Hoe gaat het inmiddels met deze kanjer???

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 00:48

Jolliegirl schreef:
doe effe aanvallend ofzo.... ik weet dat dit dier in goede handen is... niets mis mee... het is nu keihard hopen.,,.

ik wete niet hoe de vork in de steel zit, maar vermagering.. minder lopen.. dat ZIE je toch?? :)

Succes met het paard, is in goede handen, weet/hoop dast eht goedkomt.

Ja en daarom was hij ook al onder behandeling van een DA (incl medicijnen ed).
Eerst ging het ook beter, tot er een terugval kwam en haar (oude) DA ook zei dat dit normaal was en zij even door moest zetten.
Over het afvallen......Paarden kunnen van stress (pijn/ziekte/verhuizing) ontzettend snel afvallen.