Bokker met trailer en paard aangereden op de snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:48

Jeetje ten eerste wil ik zeggen, wat een nachtmerrie zeg!!
Ten tweede, ik kan me de frustratie van de TS wel voorstellen. Hoe kun je een trailer over het hoofd zien op een snelweg? Natuurlijk gaat het niet met opzet, maar het is natuurlijk wel een bijna dood ervaring. En dan snap ik best dat je dan kwaad op diegene bent en voor alles uitmaakt.
Kan me niet voorstellen dat welke bokker dan ook in wat voor een situatie nog nooit iemand wat voor iets heeft uitgemaakt zonder goeie aanleiding. Ookal vind ik dit duidelijk een goeie aanleiden.

Meid veel sterkte

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:48

Wat erg zeg! Zoiets hoop je toch nooit mee te maken.Veel sterkte voor jou en voor het paard! Ik hoop dat jullie beiden er niets aan overhouden.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:50

Bijzonder jammer dat 'bokt' weer een mening klaar heeft over danwel TS, danwel veroorzaker of wie of wat dan ook :n

Het is en blijft een nachtmerrie voor iedere paardenbezitter om aangereden te worden, bewust doet niemand dat. Ik neem mijn petje voor haar af dat ze gehandeld heeft zoals ze heeft gedaan. Ik denk dat ze hier met een slecht gevoel terug leest, bijzonder vervelend en totaal niet nodig...

Dus Bianca bij deze krijg je een knuffel voor alle vervelende reacties :(:)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:52

Wat een nachtmerrie :oo Wat vreselijk zeg. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Wat een ongelooflijke knuppels rijden er toch rond :(

Dit is de nachtmerrie van iedere paardeneigenaar die met de trailer de weg op gaat! Heel veel sterkte voor jou en het paard. Ik hoop dat dat arme beest weer helemaal opknapt en geen trauma's aan de trailer overhoudt. Hopelijk kun jij zelf weer een goede auto terugkopen en valt het mee met je nek (whiplash). Beterschap en heel veel sterkte ook voor jou, flinke traumatische ervaring zeg!! Petje af trouwens voor hoe je gehandeld hebt! Dikke knuffel :(:)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:53

een vreselijke nachtmerrie!
gelukkig is alles goed gekomen

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:54

Wat een gruwelijk verhaal, een echte nachtmerrie!!
Heel veel sterkte en beterschap voor jou en het paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:56

Diane, succes en petje af voor je handelen!! Kun je niet die mand aansprakelijk stellen voor emotionele en materiele schade? Schrijf een brief aan dat bedrijf?

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:58

Fitzroy schreef:
silfie35 schreef:
@ fitzroy: wat een domme opmerking! Hoe weet jij nou dat die man dat wel kan betalen? heb je zijn bankafschriften gezien? Weet je hoe die heet? NEE! Helemaal niks!

Nee, maar hij rijdt toch een leasewagen. Dan heb je zo weer een nieuwe auto en 't kost je niets.

Voor zover ik weet betaal je voor een leasewagen eigen risico en betaal je wel iets mee, bij mijn ex ging er in ieder geval wel altijd een bedrag van zijn salaris af.
Bovendien heeft mijn ex 1x een auto total loss gereden en dan begint de lease maatschappij wel moeilijk te doen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:00

Ik denk dat iedereen die dit overkomt het recht heeft om woest te zijn op degene die hem/haar heeft aangereden!! Logisch dat iemand het niet expres doet, maar ik zou persoonlijk die vent op zijn minst flink hebben uitgescholden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:01

Uitgescholden? Ik had hem aangevallen.. :(

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:02

Fitzroy schreef:
silfie35 schreef:
@ fitzroy: wat een domme opmerking! Hoe weet jij nou dat die man dat wel kan betalen? heb je zijn bankafschriften gezien? Weet je hoe die heet? NEE! Helemaal niks!

Nee, maar hij rijdt toch een leasewagen. Dan heb je zo weer een nieuwe auto en 't kost je niets.

Even offtopic, maar leaseauto is echt niet gratis (was het maar waar!!!) en eigen schuld ongeluk kost echt wel wat (ook heel erg terecht!)

Maar dat zal Bianca allemaal een rotzorg zijn (en zeer zeker ook erg terecht!!!)

Serengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:03

Pfoe, hier ben ik vrijdag langs af gereden (aan de andere kant van de snelweg). Ik vroeg me al af hoe het afgelopen was want het zag er verschrikkelijk uit. Ik ben toch blij om te lezen dat je een sterke trailer bij had en dat het paard het straks nog na kan vertellen (hinniken ;) )

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:07

neff schreef:
Fitzroy schreef:

Even offtopic, maar leaseauto is echt niet gratis (was het maar waar!!!) en eigen schuld ongeluk kost echt wel wat (ook heel erg terecht!)

Maar dat zal Bianca allemaal een rotzorg zijn (en zeer zeker ook erg terecht!!!)

Dat ligt er maar net aan hoe je het leasecontract hebt afgesloten. Onze werknemers moeten de leasepremie voor hun leaseauto voor 2/7 deel zelf betalen (wordt ingehouden op hun salaris). Zo kunnen ze er ook in het weekend in rijden. De lease auto's zijn via de leasemij all risk verzekerd. Daar zit geen eigen risico aan vast. Alles wordt gewoon vergoed. En dat wordt zeer zeker niet verhaald op de werknemer. Dat zit al allemaal verwerkt in de premie die je altijd al hebt moeten betalen.
Dus, als het goed is, dan krijgt degene die zijn leasebak total loss rijdt, gewoon meteen en nieuwe onder zijn kont.
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 23-06-09 23:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:08

Ik denk dat veel mensen hier niet weten wat voor impact zo'n ongeluk op iemand kan hebben...
Volwassen of niet, zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten. Dan zeg je misschien dingen die je normaal gesproken niet zou zeggen.

Ik heb zelf ooit een ongeluk met de trailer gehad, dat was deels mijn eigen fout en deels een constructiefout in de bevestiging van de remkabel aan de auto. Ik vergeef mezelf dat nooit meer, het is al een hele tijd geleden, maar ik kan mezelf nog wel voor mn kop slaan. En ik heb nog regelmatig kriebels als ik met de trailer op pad ben (wat ik overigens een aantal maanden niet eens meer durfde). Ik check alles altijd minstens 5 keer voor ik weg ga en regelmatig stop ik onderweg om nog eens te checken.

Als zoiets mij zou overkomen, al zou iemand mij met de trailer aanrijden, dan zou ik compleet flippen naar die persoon toe en niet voor mezelf instaan.
Echt alleen als je zoiets hebt meegemaakt begrijp je denk ik die emoties pas... Zeker als het nog maar zo kort geleden is.
Op het moment zelf ben je in een soort roes, maar niet lang daarna ga je beseffen wat je hebt meegemaakt en komen al die emoties pas los.

Ik vind sommige reacties hier wel heel erg ongepast. :\
Tuurlijk zal die man er mee zitten dat hij iemand heeft aangereden, maar dat veranderd niks aan het feit dat hij er op dat moment dus gewoon niet helemaal bij was. (En dan maakt het niet uit wat daarvoor de oorzaak was.) En als slachtoffer is het niet meer dan normaal dat je zo iemand dan niet de hand boven het hoofd houdt.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:09

russel schreef:
Uitgescholden? Ik had hem aangevallen.. :(

Ja hahaha daarom zei ik ook maar op zijn minst uitgescholden := Ik denk namelijk dat ik hem uit zijn auto had getrokken!!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:09

heel veel sterkte ik zou als eigenaar van het paard heel blij zijn geweest hoe jij het afgehandeld heb!

ik vind het respectloos hoe sommige mensen hier tekeer gaan tegen de TSer verplaats je even in haar schoenen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:10

Helemaal mee eens Volcano!! *edit* ook helemaal eens met Orienta!
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 23-06-09 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:10

bosmonster schreef:
veel beterschap, zowel voor jou als voor je paard.
denk dat diegene die jou heeft aangereden ook wel erg geschrokken zal zijn..., ookal heeft ie een dikke leasebak. een ongeluk gaat niemand in de koude kleren zitten.
ik hoop dat je paardje er ook weer helemaal bovenop komt!!!!

Helemaal mee eens :j
Heel erg voor jou en je paard. Misschien moet je iets minder vooroordelen over de aanrijder hebben.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:12

Wat een vreselijke nachtmerrie voor je.Ik kan me voorstellen dat je je dood geschrokken bent.

Wel zou ik me doodschamen dat mijn vader zo'n brief instuurt.
Het is een ongeluk diegene rijd jou ook niet expres aan.

Ik heb ooit met mijn oude golf een leasebak aangereden.
reed achterop een file die ik niet meer kon ontwijken in stomende regen.
Blij dat de meneer van de leasebak erg aardig en sociaal was...Ik ben me toen lam geschrokken

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:14

Veel sterkte! Ik weet hoe het is een wiphlash te hebben en hoop voor je dat het niet lang duurt! Daarnaast hoop ik dat jij en het paard geen trauma op hebben gelopen aan het rijden met/in een trailer!

Even mening:
Een trailer zie je niet over het hoofd, of je bent met je hoofd heel ergens anders en dan moet je niet in de auto zitten.
Ik zou me kunnen voorstellen dat je zo'n klein aanhangwagentje van max 500 kilo over het hoofd kunt zien, maar niet eentje groter dan je eigen auto!
Tis waar een ongeluk zit in een klein hoekje, maar daar is meer voor nodig dan een oeps... trailercombinatie niet gezien.

Krijg je niet het eea van de verzekering?

Mocht je trouwens erg last krijgen van je Wiphlash, vergeet vooral niet gemaakte kosten te verhalen op de aanrijder (zijn verzekering)

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:15

Heel veel sterkte, en gelukkig is het paard er goed vanaf gekomen.

Ik snap de frustraties van de TS, maar ik snap ook de reacties
van andere bokkers, als ik iemand aan zou rijden zou ik mezelf
wel voor mn kop kunnen slaan (of erger...) maar dan kun je er
niets meer aan veranderen.

Ik vind alleen niet dat je mag oordelen over iemand zijn
financiële situatie. Je kunt niet in iemands portomonnee kijken,
dus zeg dan ook niet 'dat die persoon toch wel geld zat heeft'.

Voor hetzelfde geld heeft hij ook niet zo veel, ondanks dat hij
in een lease auto zat. heb je (TS) hem gesproken?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:16

Nimber schreef:
Wat een vreselijke nachtmerrie voor je.Ik kan me voorstellen dat je je dood geschrokken bent.

Zoiets noem je eerder nalatig. Het was dag, regende niet, geen rare omstandigheden als files, gewoon niet goed opgelet

Dat je bijna op stilstaande auto's rijd als je geen hand voor ogen ziet is een hele andere situatie. dat is een ongeluk.

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:16

Wat een nachtmerrie. Veel sterke voor jou en hopelijk houden jij en het paard er geen trauma aan over. Hopelijk houd het paard er ook niks aan over.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:18

Ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte met het verwerken van deze hele gebeurtenis!

En Bianca ik had ook zo gereageerd op de bestuurder.

Ik heb laatst door een inhaal actie van een tegenligger bijna (scheelde echt nog geen haar, bewijs zit op mijn bumper en spiegel...)een frontale botsing gehad en helaas bij mij is de bestuurder door gereden.
Op het moment zelf was ik kalm maar toen alles eruit kwam heb ik echt niet vriendelijk over deze persoon gesproken.
Er ging echt niet door mijn gedachte heen een ongelukje kan gebeuren.
Nee dit was gebeurt door het niet goed nadenken over de eventuele gevolgen door de andere bestuurder.
Heb weken last gehad als ik een tegenligger tegen kwam en zag alles weer opnieuw gebeuren...

En ik vindt dat dit ook bij de veroorzaker van het ongeval van Bianca is gebeurt.
Tuurlijk heeft de beste man het niet expres gedaan maar rekening houden met een ander is op de snelweg regelmatig ver te zoeken.

Het valt me helaas ook vaak op dat dit is door mensen in grote dure bakken, vrachtwagens en "jongelui" in hun stoere auto...

Ik wens je nog vele goede km's en vraag gerust hulp om meer de eerste keren op de snelweg te gaan met een trailer.
Ondanks dat je echt super rustig heb gereageerd gaat zoiets niet in de koude kleren zitten en krijg je daar je naweeën van, zowel lichamelijk als psychisch.

Nogmaals heel veel sterkte met alles!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:18

manishdra schreef:
Nimber schreef:

Zoiets noem je eerder nalatig. Het was dag, regende niet, geen rare omstandigheden als files, gewoon niet goed opgelet

Dat je bijna op stilstaande auto's rijd als je geen hand voor ogen ziet is een hele andere situatie. dat is een ongeluk.

Goh zoals jij alles omschrijft zou je denken dat je erbij in gezeten hebt, zo goed als jij weet wat er gebeurd is...