Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anya schreef:Waar een wil is, is echt wel een weg. En zelfs al wil ik het paard niet meenemen, dan nog BEPAAL IK ALS EIGENAAR. Niet de KNHS. De KNHS is geen wetgevende macht. Dat zij in de regeltjes douwen dat ze over mijn eigendom zouden mogen beschikken bij overlijden op hun terrein maakt het nog niet wettig.
Shiloh schreef:Anya schreef:Waar een wil is, is echt wel een weg. En zelfs al wil ik het paard niet meenemen, dan nog BEPAAL IK ALS EIGENAAR. Niet de KNHS. De KNHS is geen wetgevende macht. Dat zij in de regeltjes douwen dat ze over mijn eigendom zouden mogen beschikken bij overlijden op hun terrein maakt het nog niet wettig.
Ik denk dat het wel gewoon rechtsgeldig is hoor. Als zij het in hun regels (voorwaarden) zetten... en jij accepteerd die voorwaardes door te starten, tjah, dan heb je denk ik geen poot om op te staan. Jou paard of niet.
Vudress schreef:Wat voor ideeen hebben de tegenstanders eigenlijk dan met de dode paarden?
Krijgen we dan gruweltopics op bokt met verhalen hoe akelig dode paarden een trailer opgesleept worden?
Degene die de andere paarden in de kudde afscheid wil laten nemen: het is een paard, geen mens. En hoeveel sportpaarden worden er in kuddeverband gehouden?
Besteed deze energie liever aan het beter leren rijden.....
kirri schreef:Vudress schreef:Wat voor ideeen hebben de tegenstanders eigenlijk dan met de dode paarden?
Krijgen we dan gruweltopics op bokt met verhalen hoe akelig dode paarden een trailer opgesleept worden?
Degene die de andere paarden in de kudde afscheid wil laten nemen: het is een paard, geen mens. En hoeveel sportpaarden worden er in kuddeverband gehouden?
op dit stukje moet ik even reageren... mijn pony (6) stond in de wei dood door blikseminslag hij heeft daar toch echt een nacht gelegen zodat de kudde (8 paarden) incl zijn moeder afscheid kon nemen, toen ze hem uit de wei wilde slepen ging zijn moeder voor de trekker staan en weigerde ervoor vandaan te gaan... een paard heeft zeker wel gevoelens.. en zeker wel dat ze afscheid willen nemen. Vind het een ondoordachte zin van jou. Je hebt waarschijnlijk nog nooit een dood paard gehad. mijn pony leefde om 12 uur nog om 3 uur was hij dood..
Caesar schreef:Overigens vind ik het wel een goede reden dat ze de MOGELIJKHEID bieden. Stel dat een paard overlijdt door een ziekte oid die een ander paard kan helpen? Of juist een epidemie kan voorkomen?
Caesar schreef:Overigens vind ik het wel een goede reden dat ze de MOGELIJKHEID bieden. Stel dat een paard overlijdt door een ziekte oid die een ander paard kan helpen? Of juist een epidemie kan voorkomen?
Esther schreef:Op het totale aantal paarden die jaarlijks op concoursen komen is het aantal van 3-5 verwaarloosbaar, waarom op deze absoluut niet representatieve groep sectie gaan verrichten?
Als ze willen controleren op doping dan denk ik dat het nuttiger is als ze bij iedere wedstrijd van een aantal paarden bloedmonsters afnemen.
Gelukkig start ik niet met mijn paard en ben ik alleen lid van de KNHS omdat ze daar tegenwoordig het ruiterbewijs hebben ondergebracht. Voor mij is het paard geen ding en wil ik fatsoenlijk de tijd krijgen om afscheid te nemen en niet weggejaagd worden van mijn eigen paard omdat iemand anders het licht heeft gezien en op ieder gestorven paard sectie wil laten verrichten..
Anya schreef:No fucking way dat op mijn paard in opdracht van de KNHS sectie wordt verricht. Dat besluit ik nog altijd zelf. En daar wil ik wel een rechtszaakje over beginnen. Om het principe
Esther schreef:Caesar schreef:Overigens vind ik het wel een goede reden dat ze de MOGELIJKHEID bieden. Stel dat een paard overlijdt door een ziekte oid die een ander paard kan helpen? Of juist een epidemie kan voorkomen?
Die paarden storten niet van het ene op het andere moment neer op het concoursterrein, met een ziek paard ga je niet rijden, laat staan naar een wedstrijd gaan. En als ze wel wat besmettelijks bij zich hebben dan is de rest al besmet voordat het paard dood neervalt.
Op het totale aantal paarden die jaarlijks op concoursen komen is het aantal van 3-5 verwaarloosbaar, waarom op deze absoluut niet representatieve groep sectie gaan verrichten?
Als ze willen controleren op doping dan denk ik dat het nuttiger is als ze bij iedere wedstrijd van een aantal paarden bloedmonsters afnemen.
Gelukkig start ik niet met mijn paard en ben ik alleen lid van de KNHS omdat ze daar tegenwoordig het ruiterbewijs hebben ondergebracht. Voor mij is het paard geen ding en wil ik fatsoenlijk de tijd krijgen om afscheid te nemen en niet weggejaagd worden van mijn eigen paard omdat iemand anders het licht heeft gezien en op ieder gestorven paard sectie wil laten verrichten..
MarvanTom schreef:Anya schreef:No fiets way dat op mijn paard in opdracht van de KNHS sectie wordt verricht. Dat besluit ik nog altijd zelf. En daar wil ik wel een rechtszaakje over beginnen. Om het principe
Mee eens. Gedeeltelijk.
Bij een gebroken been is sectie immers niet nodig.
Ik denk dus ook dat het 'dood neervallen' wordt bedoeld.
In dat laatste geval zou ik zelf wel graag willen weten wat er nou aan de hand was.
Wie dan voor de sectie zorgt, maakt niet uit, zolang ik dat maar vergoed krijg van de verzekering.
Is dat dan wel geregeld, eigenlijk?
Vudress schreef:Degene die de andere paarden in de kudde afscheid wil laten nemen: het is een paard, geen mens. En hoeveel sportpaarden worden er in kuddeverband gehouden?
Janine1990 schreef:Esther schreef:Op het totale aantal paarden die jaarlijks op concoursen komen is het aantal van 3-5 verwaarloosbaar, waarom op deze absoluut niet representatieve groep sectie gaan verrichten?
Heeft iemand hier ooit al eens bedacht dat het misschien juist vóór het welzijn van het paard wordt onderzocht?
Mocht er doping geconstateerd worden, zal die conclussie allicht kunnen leiden tot een strengere controle op doping.
De knhs wil écht niet jouw paard afnemen (geld voor iedereen hier), die wil de sport verbeteren, vriendelijker maken.
Maak het niet erger dan het is, je wordt heus niet bij je paard weggejaagd, ze begrijpen best dat je afscheid wilt nemen. Misschien moet je daarom juist blij zijn dat de knhs met dit initiatief komt, in plaats van een Rendac auto laten komen.
Waar ik wel tegen ben is het hoe dan ook uitvoeren van sectie op een levend paard. Een lijdend paard schiet je af, die laat je niet langer lijden dan nodig.