Gebrek aan goede sportpony's dreigt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armanie

Re: Gebrek aan goede sportpony's dreigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:00

boven de 10000 hoor!

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:54

:+ Als dat toch eens waar was: meer dan 10.000 kasseren voor je pony.
Ze kan het wel vragen, maar ik vraag me serieus af of ze dat er in de huidige markt voor krijgt.
De leeftijd heeft zij wel mee, en goed zichtbaar op concoursen. Dat is denk ik wel een groot voordeel!
Die van mij is niet zichtbaar genoeg.
Denk dat 8000 al een heel mooi bedrag is. Maar meer vragen kan natuurlijk altijd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:03

Aurian :D :n tuurlijk niet

de pony heeft namelijk L1 gelopen is dus voornamelijk springpony en dat is wel wat minder geliefd dan dressuur het is de bedoeling dat ie het einde van het jaar weg gaat dat betekend dat de pony bijna 11 is bij de verkoop.
Bovendien zien we geen foto en dan zou ik niet eens aan denken om zomaar een prijs indicatie te geven.
Pony heeft geen officieele papier dus 10.000 zeker niet en 8000 dacht het toch ook niet.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:06

Afgaand op de informatie die ik vergelijk met andere pony's.
Op dit(!) moment zo ongeveer 8000.
Foto's staan wel in haar profiel.

Het is natuurlijk maar wat de gek er voor geeft :D
Voordeel is wel dat ze in de kijker rijdt (wedstrijden) veel mensen raken geintresseerd op die manier.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:52

nou eeen goede springpony die Z/ZZ loopt krijg je echt niet meer voppor minder dan €10.000 hoor

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:06

janouke schreef:
nou eeen goede springpony die Z/ZZ loopt krijg je echt niet meer voppor minder dan €10.000 hoor

zo ff in je profiel gespiekt en ja 15 lengtes jong misschien moet je maar economie gaan studeren dan kom je er achter dat je dus wel Z-paarden heb voor onder de 10.000e

Er is ook kwalitatief een groot verschil tussen de ene Z knol en de andere Z knol zo ken ik een lelijke groninger met een lange rug die Z is, maar die wil je dus echt niet kopen voor 10.000 euries maar Z is ie, je kan er veel van leren.

Eerst nadenken voordat je zomaar wat neer typt.

Gelijk woord bij daad [EA-TK-PP] z1 dressuur ruin, enige spoed

gevoegd ie onder een oude advertentie van bokt met een Z-paard prijsklasse staat erbij

Er zijn zoveel verschillende oorzaken die ervoor zorgen wat een paard/pony waard is

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:38

ik zeg ook een goede Z/ZZ pony!! je hebt ook vele slechte in het Z lope, die overmoeste enz.

maar ik heb zelf ervaring mee dat goede ponies gewoon boven de 10.000 kosten, nog veel meer zelfs,

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:50

Ook goede kun je onder de 10.000 vinden hoor :+
Ligt er maar net aan wat de gek er voor geeft/wil hebben ;)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:51

janouke schreef:
ik zeg ook een goede Z/ZZ pony!! je hebt ook vele slechte in het Z lope, die overmoeste enz.

maar ik heb zelf ervaring mee dat goede ponies gewoon boven de 10.000 kosten, nog veel meer zelfs,

De échte toppers idd wel...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:01

Tita, bijna 10 jaar, ze is nu 9.
Ze zal, zoals het nu lijkt te koop aangeboden worden eind augustus/begin september. Na de Regiokampioenschappen, die zijn mij nog beloofd te rijden in ieder geval. En dat is dan ZZ.

Boven de 10.000 durven wij er nieteens voor te vragen!
Daar willen we zelf ook geen pony voor kopen.
Natuurlijk moet je (te) laag beginnen, maar je moet wel realistisch blijven

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:18

nou mijn pponies worden ook bijna verkocht mer denk toch echt zeker boven de 10.000! voor eeen Z ponie hé

TeS19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:24

pharagirlke schreef:
Ik vraag me af of iemand mij hier verduidelijking kan geven waarom bovengenoemde rassen niet dressuurmatig gefokt "zouden mogen worden". Die vat ik nl niet...

ik ook niet..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:39

Ik vind meer dan 10.000 voor een Z pony veel.

Maarja, wat is goed en wat niet? Iets wat in de een zijn ogen goed is, is in een ander zijn ogen nog lang niet goed.

Nederland is wel verwend qua pony's, als je ziet wat voor beesten hier lopen! Zowel springen als dressuur

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:28

nou weet niet wat jij veel vindt maar 10.000 is echt niet veel. hier in de buurt krijg je een Z pony echt niet goedkoper hoor

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:31

Hier vind je een Z pony haast niet duurder.

Voor mij is 10.000 hartstikke veel geld, had ik het maar op mijn bankrekening staan! Hallo nieuwe springzadels, hallo gpa speedair.

Kom ik aan, ik heb een pony gekocht voor 600 euro. (2 jarig destijds, inmiddels 4 jaar, op een juiste manier ingereden en mag als dressuurpony dienstdoen) Dat vind ik leuk om wat tussenweg te halen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 07:42

De pony's die voor meer als die 10.000 verkocht worden zijn idd de echte toppers. Zowel in de sport, als op papier en exterieur moeten die top zijn om die prijzen te kunnen krijgen!

janouke schreef:
nou weet niet wat jij veel vindt maar 10.000 is echt niet veel. hier in de buurt krijg je een Z pony echt niet goedkoper hoor

Ik weet niet in welke buurt jij zit, maar hier staan toch verschillende z pony's te koop die echt niet verkeerd zijn, maar allemaal rond de 5000 zitten ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:06

Zoals ik al zijn er zijn vele factoren die een prijs bepalen of de waarde van een pony.

Maar ik vind dat janouke wel een beetje loopt te provoceren.
Jij bent toch echt niet beter omdat je toevallig wel 2 ponies heb die volgens jullie ogen zoveel waard zijn.
BOVENDIEN
Zijn jouw ponies 5 en 6 volgens je profiel en dan Z springen, dat zijn nou paarden die ik niet eens wil kopen met zo'n jonge leeftijd gauw in een hoog klassement gaan raggen kun je wel beseffen hoe die paarden eruit zien als ze 10-16 jaar zijn.

Maar goed voor een toekomstige topper zoals dat paardje waar ik mee bezig was net onder het zadel 8000 euro en dan nog niet helemaal 100% gezond daar betaal je veel voor.
Maar een misstap in de wei en het is over.

Het leukste is toch altijd een paardje kopen en zelf opleiden, maar ik koop mijn paarden niet om te verkopen.

Oja voor alle pm's die ik hier binnen krijg, nee ik zoek geen sportpaard meer.
Die komen vanzelf op mijn pad ik ga niet meer kijken en zoeken het hoeft nu ook niet ik heb stuk of 3 paarden tot mijn beschikking waar ik mee mag starten als ik dat zou willen.
Maar bedankt :D

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:10

Dit zegt ze in een ander topic...
Citaat:
shutterfly: , gekocht voor rond de 15000 euro, had miss een B parcous gelopen
1.48 en komt van de hengt Darco af, die is wereldkampioen geworden
nu rond de 30000 euro waard, spring DZ met hem en Dl2 dressuur

ballerina: rond de 12500 euro, had nog niks gelopen
1.48, afstamming onbekend
nu rond de 25000 euro, ga nu DZ met hem springen

Lijkt me ietsje overdreven...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:16

Rianneke het kan wel.

Ik reed ooit voor een fokker die had paarden staan vanaf 25.000-80.000 euro dus de prijzen zijn er wel maar Janouke is typisch iemand met een provocerend gedrag een opschepperig manier van communiceren.

Tuurlijk zijn er zulke duren ponies maar iemand met een beetje verstand gaat daar niet over lopen opscheppen.
Iemand met een beetje verstand gaat ook niet zo snel Z-springen met zulke jongen ponies...trouwens mag dat wel met een 5-jarige (dit is maar een vraag hoor)

Verder kun je je afvragen waarom een 15-jarige zulke dure ponies heeft want internationaal zal ze niet meer doorbreken en heeft ze nog maar 1 jaar.

Ach laat maar waar maak ik me druk om

IIG weet ik wel dat er genoeg leuke leerpaarden en ponies die Z lopen die je voor rond de 5000 euro kunt kopen en tuurlijk er zijn altijd paarden die meer waard zijn.
Maar dat heb je altijd is vraag naar aanbod.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:31

tita schreef:
Ik reed ooit voor een fokker die had paarden staan vanaf 25.000-80.000 euro dus de prijzen zijn er wel

Maar dan heb je het over prijzen van paarden toch?
Bij paarden ligt dat dan weer net wat anders vind ik kwa prijzen...

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:42

Ik zie het wekelijks om me heen , meiden met zeer dure ponies die nationaal of internationaal hebben gestart. Met dito vrachtwagens en spullen omdat er in het Z , op NK en het liefst internationaal.
Helaas geld voor deze meiden net zo goed als voor meiden met een minder dure pony dat kunnen rijden de eerste vereiste is.

Onze pony was geen koopje, maar bleek wel een goude koop. Het is pony die er altijd voor wil gaan, een ware proffesor die meedenkt en je wil leren hoe het wel moet. Voor mijn dochter is haar ponytijd een leerschool, vanwege haar lengte nooit nagedacht over een D pony. Dus sowieso staat bij ons de discussie nationaal/internationaal helemaal ver van ons bed. Mijn dochter geniet van haar ponytijd en haar behaalde succesen. Niet lang geleden leek het doel Z te springen heel ver weg, het is mooi als je dit weet te bereiken in je tienerjaren.

Regelmatig komen er mensen op me af tijdens wedstrijden om te vragen of onze pony in de verkoop staat, en worden er bedragen geroepen waar een mens gierig van kan worden. Helaas voor deze mensen, mijn dochter is zijn baasje en die beslist. En ookal zijn het hoge bedragen, de pony gaat niet weg.

Om echt aan de top te geraken is meer nodig dan alleen een goede werkwillige pony, ouders spelen bij jonge ruiters/amazones een zeer belangrijke factor. Zij moeten de tijd en het geld er in willen stoppen. Vooral de tijd, om van hort naar her te rijden, we hebben het dan nog niet over de financiele factor.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:45

Rianneke schreef:
tita schreef:
Ik reed ooit voor een fokker die had paarden staan vanaf 25.000-80.000 euro dus de prijzen zijn er wel

Maar dan heb je het over prijzen van paarden toch?
Bij paarden ligt dat dan weer net wat anders vind ik kwa prijzen...

ja groen en nog niks gedaan je betaalde voor de naam van fokker en de afstammeling van de paarden ;)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:53

Ja maar wel paarden en dat vind ik wel weer een tikkie anders. Paarden hebben vaak een heel andere toekomst als een pony...
Ik ken ook een fokker waar ze voor zijn fokproducten in de rij staan... 9 van de 10 keer zijn de veulens al in de buik verkocht, en als hij er 1tje aanhoud zijn de prijzen voor een "normaal" persoon ook niet te betalen... Maar met paarden heb je meer toekomst. Bij paarden zijn ze veel meer bezig met sport en fokken (embyo's spoelen etc etc)

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:03

@fuegojoy: denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat.
Daarnaast zullen de mensen met "echt" geld niet zo snel gaan kijken bij een hobbyfokker, maar kiezen voor een pony van een "bewezen"stal.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:22

aurian schreef:
@fuegojoy: denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat.
Daarnaast zullen de mensen met "echt" geld niet zo snel gaan kijken bij een hobbyfokker, maar kiezen voor een pony van een "bewezen"stal.

:j
Helemaal mee eens.