Vechthond valt paard aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:15

:oo Arm beest :(:)

Zulke honden moeten niet loslopen :n

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:12

ja dat kan je wel zeggen,maar als de hond nog nooit zoiets gedaan heeft.........

ik snap ergens wel dat de eigenaar niet zomaar de hond wil laten inslapen,die zal ook goed in zak en as zitten
het is misschien wel altijd een super lief dier geweest

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:14

nicci88 schreef:
zipje71 schreef:
eergister was er toevallig een pittbull en die had zich, toen de spca hem inbeslag had genomen, gewoon door de tralies heengevretenom bij andere honden te komen. Zijn hele bek zat onder het bloed, zo zielig. Die werd dus ingeslapen.

Die heb ik ook gezien.
Maar die honden zijn erop getraind...
verder was het een super lieve hond voor mensen, hebben ze er ook bij gezegd

Dat ie mensen niks deed ok maar superlief.... dat heb ik niet meegekregen.. Maar wat moet je met zo'n hond.?Hij kan nooit eens lekker met soortgenoten spelen en als je een keer ff verslapt vliegt ie een andere hond aan. Het blijft sneu en eigenlijk hadden ze de eigenaar een spuitje moeten geven maar ik ben blij dat dat soort honden niet blijft leven.

Ayasha
Blogger

Re: Vechthond valt paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:31

Bovendien is een bevel, een bevel. :) Had ze hem maar bij zich moeten houden dan had ze dat probleem niet. Ik ben heel bij dat geen enkele hond in België los mag lopen. Het is een kleine moeite om die beesten aan de leiband te houden en je voorkomt er dit soort rotgeintjes mee.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:12

Zipje: dit ben ik helemaal met je eens.
voor die hond was het beter om afgemaakt te worden.
Maar dat was een fout van de mens.
die hadden hem daarop getraind.
Ik vind dat je dat niet hiermee kunt vergelijken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 05:36

sorry pharagirlke,noem je voorvallen als dit 'rotgeintjes' ?
volgens mij heeft die eigenaar het niet expres gedaan!

honden zouden wel los mogen,maar dan in bv afgezette stukken speciaal voor honden,zo'n uitlaatpark.

de dieren zijn wat dit betreft weer de dupe van de mens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:08

ja dat noem ik rotgeintjes :) In de meest figuurlijke zin van het woord maar kennelijk is het voor bokt nogal moeilijk om dingen niet zo letterlijk op te nemen :) Vroegah kon dat nog.

zorg voor genoeg ruimte aan huis zodat de hond de beentjes kan strekken, dan hoeft de hele maatschappij zich niet aan te passen aan een stel hondeneigenaren die een hond willen ondanks dat ze daar eigenlijk de plek niet voor hebben. (en ik ben zelf een hondeneigenaar dus nu niet gaan zeuren dat ik iets tegen honden heb oid)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:32

een eigenaar die zijn verantwoordelijkheden dus niet neemt.. ik hoop dat de politie snel langs gaat, voordat de hond weer 'iets' aanvalt, want hij heeft dus wel gedragsproblemen, en als de baas gewoon niet thuisgeeft dan is die dus niet geschikt om de hond op te voeden :n

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:06

Allereerst heel erg voor de meiden en de paarden,echt heel erg als je dit moet meemaken!

maar vind het toch jammer om te lezen hoe sommige mensen weer denken. Heb een klein voorbeeldje,
Ik heb zelf 1 amerikaanse stafford (anderhalf nu) en 1 waarmee ik altijd loop en die vaak meegaat (jaartje of 4)
Mijn eigen heb ik als pup gehaald en is altijd bij me geweest,vanaf het begin overal mee naartoe genomen,
hij kan overal mee lopen,paarden,schapen,mijn papegaai is hij zelfs onderdanig na,want die was eerder bij ons als hem, hij doet ze echt helemaal niks,maar als hij een hond
tegen komt die groter is is hij vals,en gaat hij helemaal door het lint. Heeft al een paar keer gevochten (door loslopende honden overigens die op hem afkwamen,hij was dan aangelijnt )en waar de baasjes niet van te zien waren of totaal geen reactie vermogen hebben,want de meeste mensen met een vechthond zijn toch veel allerter en oplettender als mensen met een hond die "niks"doet..
gelukkig heb ik altijd op tijd kunnen reageren en zijn hun honden heel gebleven.

Nu mijn uitlaathond,ook een stafford,kan met alle honden,doet helemaal niks,echt een lul wat dat betreft,onwijs knuffelbeest en zo lief,gaat nog janken als mijn hond hem teveel pijn doet met spelen,maar ik nam hem dus een keer mee naar de paarden,hij lag heel lief naast mij en viel opeens uit tegen een paard ,hij was aangelijnt en trok hem meteen terug dus hij kon niks doen,maar hij wilde hem wel echt pakken.

moet hij dan nu meteen afgemaakt worden ?????? Heeft hij nu dan meteen een gedragsprobleem ????? sorry hoor,maar behalve dat hij dus blijkbaar niet van paarden houd is het een schat van een beest!!! (waarschijnlijk had hij wel nog nooit een paard gezien)

je weet nooit wat er in hun hoofd omgaat,voor hun kan een paard een groot gevaarlijk beest zijn wat hun wilt aanvallen,en dan gaan ze een gevecht niet uit de weg..zeker een stafford niet! Misschien is dit ook wel het geval geweest met deze situatie,stapten deze meiden of gingen ze in draf of galop voorbij ?en als hij net te laat was met zijn hond terug roepen,omdat hij misschien de paarden nog niet gezien had ,weten wij veel hoe het precies is gegaan,en die hond gaat,dan krijg je hem niet meer terug. Als mijn hond opeens ergens achterna rent kan ik ook roepen tot ik een ons weegt,hij hoort me niet meer,terwijl hij echt goed luisterd altijd! ook als hij losloopt en een hond ziet,luisterd hij nog! En als die hond erna gaat vechten hoort hij je zeker echt niet meer!
en dat hij zijn hond niet kan pakken is logisch,probeer jij eens een hond te pakken die met een paard staat te vechten als je nogeens met paarden omgaat,waarbij het paard staat te trappen,dat doet zelfs een ervaren ruiter niet.. Met een stok slaan had hij uiteraard ook kunnen proberen,maarjah moet er ook maar net voor het oprapen liggen!

Het is jammer dat veel mensen hier hun oordeel al meteen weer klaar hebben liggen.. :n
Vind het erg voor de meiden die dit hebben moeten meemaken,hoop dat het paardje er weer helemaal bovenop komt,maar vind het ook erg voor de eigenaar van de hond,aangezien het dier ook nog niet eerder wat heeft gedaan zoals in een eerdere update vermeld stond,is hij misschien wel net zo geschrokken van heel dit voorval als die meiden maar volgens mij denkt niemand daaraan,want als mijn hond zoiets zou doen zou ik net zo geschrokken zijn dan als mij dit gebeurde bij mijn paard! (schade aan het paard dan even niet mee gerekent want dat is natuurlijk erger,maar iedereen zal geschrokken zijn) zeker als je het niet verwacht van je hond.

(sorry dat het zolang is geworden,wilde het toch even kwijt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:16

als je de update leest zie je dat het dier wel degelijk gedragsproblemen heeft ;)

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:25

MandyR schreef:
UPDATE

Een psycholoog en een dierenarts hebben de hond onderzocht en beide het advies gegeven dat de hond ingeslapen moet worden.
De eigenaresse heeft hier echter nog geen gehoor aan gegeven en wacht tot de politie langs komt en haar verplicht om de hond in te slapen.
Waarom ze nu nog geen afstand wil doen en wacht op een verplichting is onbekend.

Het paard staat nog steeds in de kliniek en de verwachting is dat ze daar nog anderhalve maand moet blijven.
In het voorbeen met de kleinste wond is een spier flink geraakt maar, volgens de behandelend arts gaat dit nog goed komen.
Het andere voorbeen heeft nog steeds een wond van 25 x 10 centimeter en ook dit geneest goed maar, er moeten nog wel meerdere huidtransplantaties plaats vinden.

bedoel je deze update of ben ik er nou nog over 1 heen gelezen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:27

ja die bedoelde ik ja, bij een hond zonder problemen geven ze het advies niet om hem in te laten slapen, dus ik vind dat de eigenaar zijn verantwoordelijkheid moet nemen, en de hond dus in moet laten slapen..

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:33

Tjee heftig maar toch ook vooral de discussie hier, deze hond is echt gaan flippen en had gewoon niet los mogen lopen.
Ik ben zelf gek op grote honden maar neem ze niet omdat ik kleine kinderen heb maar waar je ook gaat ,strand bos enz overal lopen van die grote joekels los.
Stel je voor dat die hond mijn dochtertje op haar shetje tegen was gekomen moet er niet aan denken.
Jammer dat hier een verkeerde discussie over ontstaat, als eigenaar hoor je gewoon je verantwoordelijkheden te nemen , nu is een ander weer het slachtoffer en dat moet een ophouden.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:43

Is er al wat meer bekend over hoe het met het paard is?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 16:08

Nikki_L, ik heb gisteravond nog een update geplaatst (pagina 6). Verder heb ik er niets meer over gehoord.
Ik ken de betrokkenen niet persoonlijk dus ik moet het ook doen met wat op tv komt. :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:51

pharagirlke schreef:
ja dat noem ik rotgeintjes :) In de meest figuurlijke zin van het woord maar kennelijk is het voor bokt nogal moeilijk om dingen niet zo letterlijk op te nemen :) Vroegah kon dat nog.

kennelijk is het voor jou dan nogal moeilijk om dan uit te leggen wat je bedoeld,hoe moet ik een rotgeintje anders opvatten?
ik bedoelde het helemaal niet kwaad ofzo hoor!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:17

Wat geeft zo'n eigenaresse die weigert haar hond af te laten maken een slecht imago teken af hiermee voor dergelijke hondenbezitters :oo Het professionele advies van DA èn psycholoog naast zich neerleggen.....

Helemaal fout om dan toch zo'n hond aan te willen houden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:20

het is toch logisch dat ze niet meteen roept: ja doe maar
het is voor haar misschien wel een dier met betekenis.

en waarom geeft zij dan een slecht imago teken af voor 'dergelijke hondenbezitters' ?

ik hoop wel dat ze uiteindelijk verstandig is,en wel met het advies meegaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:28

een rotgeintje is dat paardenbeest dat nu staat te revalideren omdat een eigenaar haar hond niet onder controle had. :) Dat is het "rotgeintje" ;)

En ze geeft een slecht imago omdat ze haar verantwoordelijkheid niet neemt nu ze de kans heeft. Het was niet haar bedoeling, dat heb ik wel door, maar alsnog is het onverantwoordelijk geweest. Nu heeft ze de kans om haar verantwoordelijkheid te nemen, de hond is onderzocht en moet afgemaakt worden. Toch neemt ze die verantwoordelijkheid (weeral) niet. Terwijl het hele geval had voorkomen kunnen worden door dat beest gewoon aan de leiband te houden én hem ook nog eens op te voeden.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:29

Gut wat een ontzettend vervelend ongeluk zeg! Ik weet hoe het voelt, 4 jaar geleden is ons shetveulen dood gebeten door een kruising labrador/border collie.. Dus voor mij hoef je niet aan te komen met vechthonden, onze rottweilers zouden dat nooit doen. helaas was deze hond van thuis weggelopen en bij ons de wei ingelopen. Had overigens moeder ook nog 2x in de voorbenen gebeten die het veulen wou beschermen.. Uiteindelijk een DA rekening van 540,00 voor moeders, en een dood veulen.
Gelukkig heeft de eigenaar van de hond de DA rekening betaald. Heb alleen nooit sorry gehoord..

Dit is compleet de schuld van de baas, niet van de hond. Beest weet niet beter.
Veel beterschap voor de paarden en de meisjes..

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:41

Citaat:
Labrador hoor je nooit wat over, omdat het niet het type hond is dat aanvalt of uberhaupt doorbijt, met nadruk op doorbijten.
[/quote]

Ook een labrador kan zonder reden bijten. Mijn vriend heeft dit meegemaakt, hond ligt rustig te slapen springt in een keer op en grijpt mijn vriend. Konden door na het ziekenhuis.

Heb zelf ook honden, maar als 1 van mijn honden dit zou doen kreeg die een spuit.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:31

het is gewoon een heel triest verhaal voor alle kanten

(en misschien ben ik een zeurpiet,maar het woord rotgeintje vind ik in dit geval nogal ongepast,ondanks dat het in de figuurlijke zin van het woord oid bedoeld is. niemand heeft dit zo bedoeld neem ik aan)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:39

Ik geloof graag dat het niet de bedoeling was maar nu kan ze haar verantwoordelijk nemen en doet ze het niet. ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:40

tuurlijk dat is ook zo,maar ik kan me ergens indenken dat ze het er misschien ook wel moeilijk mee heeft,omdat die hond misschien wel erg dierbaar is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:44

Snoevie, akkoord, maar een dier dat een paard zodanig heeft toegetakeld dat er huidtransplantaties nodig zijn? Dat doen ze echt niet zomaar. Neen, dan neem je je verantwoordelijkheid... Ik zou heel heel heel hard janken als het mijn hond was. Echt heb erg isteren eens over liggen denken als mijn Jack zo iets zou doen... Ik kan het me niet voorstellen omdat dat echt de liefste, zachtste hond is die ik al ooit ben tegen gekomen maar stel... En echt, ik denk dat ik daar maanden niet goed van zou zijn... Maar als het door psychologen is vast gesteld dat het dier niet okee is? Desnoods haal je er voor je eigen gemoedsrust nog een neutrale (niet doorde politie uitgekozen) psycholoog bij... Maar als ook die zegt dat het niet okee is...... Is het dan het risico waard?