Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ragdollcat schreef:Sul, het is wel zo, dat er ook vaak ongelukken gebeuren onder ons, doordat we niet getraind zijn en of voldoende van nivo zijn, en of deskundigheid, er zijn er niet voor niets zoveel ongelukken met paarden en ponys, maar het is niet altijd met opzet, het gebeurd gewoon, ongelukken gebeuren overal en met alles.
Maar ik vind zelf, dat je erom vraagt door de 7 km te moeten afjakkeren en uit te putten en dan ook nog eens die 30 hindernissen, dan weet je gewoon dat er een kans bestaat dat er dooien vallen, en dat dat op een rotmanier.
Billy schreef:Gut, zo'n topic als dit mag bijna aangemerkt worden als reltopic....
Je weet dat alle leken, beestjesknuffelaars en amateurs zich erop storten als mestkevers op stront.
Zonder kennis van zaken wordt er een zeer gedecideerde mening gegeven, en iedereen die er anders over denkt wordt afgebrand.
Jammer genoeg zitten de meesten er flink naast...resport is topsport, en er gebeuren relatief heel weinig ongelukken in. De ongelukken die er wel gebeuren worden breeduit uitgemeten in de media, ten behoeve van...juist, de leken, beestjesknuffelaars en pennymeisjes, want dan hebben die ook weer eens wat om over te praten behalve: paardjes zijn zo lievvvv
suleilitha schreef:Juist in de rensport gebeuren verhoudingsgewijze de minste ongelukken. Dit komt door het hoge nivo van de jockeys en de grote deskundigheid van de paardentrainers. Om over de kwaliteit van het paardenmateriaal nog maar te zwijgen.
LauraLala schreef:
Katja schreef:Mooie tekst Apple. Ik ben het zeker met je eens dat de betutteling in Nederland in heel veel opzichten is doorgeslagen.Roosjelief schreef:Mensen dood klopt zeker, dieren dood durf ik niet te zeggen maar pijn lijden ben ik niet met je eens.Ik ben het er mee eens dat in de dressuur en springsport ook niet alles goed verloopt. Maar bij een gemiddelde dresuurproeg gaan minder mensen en dieren dood of pijn lijden dan bij dit soort races
Achter de schermen gebeuren helaas verschrikkelijke dingen het grote verschil met de rensport is dat je het in de ring niet te zien krijgt.
Fitzroy schreef:Jammer dat ik de Grand National gemist heb. Ik vind het een prachtige race om te zien. Wel zwaar, maar de paarden worden er ook voor getraind en - niet onbelangrijk - hebben ook lol in wat ze doen.
En die zweepslagen: heb je dat wel goed gezien? Meestal laten ze alleen de zweep zien in de ooghoeken van het paard zonder daadwerkelijk te slaan.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vroegah toen ik nog een pennymeisje was ook 'sielugh' vond maar na wat boeken over de rensport gelezen te hebben valt het allemaal erg mee.
Fitzroy schreef:Jammer dat ik de Grand National gemist heb. Ik vind het een prachtige race om te zien. Wel zwaar, maar de paarden worden er ook voor getraind en - niet onbelangrijk - hebben ook lol in wat ze doen.
En die zweepslagen: heb je dat wel goed gezien? Meestal laten ze alleen de zweep zien in de ooghoeken van het paard zonder daadwerkelijk te slaan.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vroegah toen ik nog een pennymeisje was ook 'sielugh' vond maar na wat boeken over de rensport gelezen te hebben valt het allemaal erg mee.