Staart- en maneneczeem: het onderzoek gaat door..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:15

maar nu was je hem, je gebruikt liberate en je hebt een eczeemdeken?
dat zou dan nu toch overbodig moeten zijn?

dan zou je genoeg moeten hebben aan deken, of juist zelfs zonder deken kunnen.,
als dat niet het geval is dan helpt het middel niet zoals de bedoeling is denk ik.

heb je voor flopke al es gedacht om zelf een compleet supplement te gaan geven waar ook veel mineralen etc in zitten?

benniebang

Re: Staart- en maneneczeem: het onderzoek gaat door..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:55

Flopke is van een andere eigenaar, zij gaat nu ook over op Liberate en regelmatig wassen. Complet supplement met veel mineralen etc zal ik eens aankaarten.

Ik ben ook van mening dat het supplement niet afdoende werkt. Als ik stop met wassen en smeren dan kan ik er vergif op innemen dat hij weer gaat schuren. Ik ga er aankomend jaar dan ook geen gebruik van maken. Ik neig er heel erg naar dat elk paard op andere dingen weer goed of juist minder goed reageert. Het wondermiddel is nog niet gevonden! Ik heb mazzel dat mijn paard goed reageert op het wassen en smeren met Liberate maar voor een hoop andere paarden werkt dit niet en zijn andere middels weer een uitkomst.

Het blijft lastig!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:57

Het middel claimt NIET dat het ZE geneest, wél dat het de allergische verschijnselen door de muggensteekjes tijdelijk onderdrukt, waardoor het schuren afneemt. Het wordt dan ook aanbevolen om tijdens de periode dat de mugjes actief zijn, het middel te geven. Hou je er na een maand mee op als de mugjes nog actief zijn, dan kun je er op rekenen dat de reacties weer terugkeren zoals voorheen.

Ik kan niet anders zeggen dat mijn paard er gedurende de testperiode ( met het echte spul) er absoluut baat bij gehad heeft. De vraag is nu of ik het ga doorzetten: het middel is behoorlijk duur en je zult toch gauw vanaf maart tot november moeten geven.Boven de normale kosten is dat een aardige aanslag op je portomonnee.

benniebang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 07:48

Jannepauli schreef:
Ik kan niet anders zeggen dat mijn paard er gedurende de testperiode ( met het echte spul) er absoluut baat bij gehad heeft. De vraag is nu of ik het ga doorzetten: het middel is behoorlijk duur en je zult toch gauw vanaf maart tot november moeten geven.Boven de normale kosten is dat een aardige aanslag op je portomonnee.

Ik ben ervan overtuigd dat mijn paard meer baat heeft bij het wassen om de drie dagen en elke dag smeren met Liberate dan alleen het supplement. Vanwege het feit dat het zo duur is heb ik besloten om aankomend jaar met smeren en wassen door te gaan en het supplement te laten voor wat het is.
Zo zie je maar dat elk paard er toch anders op reageert en het één wel werkt en het ander niet.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:00

Wij zijn nu een paar weken verder - en het is dus weer even geleden dat mijn paard haar laatste dosis Hippo Ex Cema kreeg... ik merk op dat het schuren weer toeneemt, hetgeen al geresulteerd heeft in een kaal plekje op de hals. Gelukkig nog geen manen eraf of plekken bij de staart maar ik merk wel dat ze zonder de Hippo meer last heeft.

Wat zijn jullie ervaringen nu een aantal weken ná de proef?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:03

Ook ben inmiddels een aantal weken door mijn Hippo Exema heen en ook ik merk dat
mijn merrie duidelijk weer veel meer last heeft. Haar manen zijn inmiddels weer afgeschuurd, ze
loopt weer rondjes in de wei (erg mooie voltes), gaat weer op haar kont zitten om met haar buik over
haar achterbenen te schuren, dus kortom, ik weet nu heel zeker dat het spul toch echt werkte voor haar
en ga eens even uitzoeken of het al te koop is ergens want dan ga ik het heel snel kopen en weer
gebruiken voor haar :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:08

Jeetje PJ.. da's wel heftig.. balen hoor..
Loopt jouw paard wel met een deken? Ik durf mijn Fries niet zonder vliegendeken met hals te laten lopen want dan vrees ik dat de manen er ook afgeschuurd worden.. Het middel is alleen via de DA ( of via internet bij de dierenapotheek) verkrijgbaar. Wel duur...

Ik ben nu begonnen met smeren van Shapeley's MTG olie en heb dat biergistspul aangeschaft om dagelijks te geven. Over beide hoor ik positieve berichten maar gebruik het nog maar zo kort dat ik nog geen resultaat kan melden.

Heb jij nog contact met de meisjes van het onderzoek? Bij mij zijn ze tussendoor een paar keer geweest om te stofzuigen ( mugjes vangen) - ook gisteravond zijn ze geweest. Zo willen ze bepalen wáár de mugjes het meest aangetroffen worden en dat is in verband met een paralel-onderzoek ivm de Afrikaanse paardenpest. Het lijkt me dat jouw paard daar een goede kandidaat voor zou zijn.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:16

Ja ze heeft het altijd heel heftig, maar met dat Hippo Exema ging het echt
super, ze had het grootste deel van haar manen nog en was eigenlijk gewoon
een blij paard. Ik heb haar wel al die tijd ook onder een eczeemdeken gehad hoor, maar
zelfs met deken krijgt ze het voor elkaar om te schuren.

Het is al een oudere merrie (22) en nu met al dat rondjes lopen is dus ook verschrikkelijk
mager aan het worden dus ook dat is gewoon zielig voor haar.

Ik heb net via weer diverse homeopatische middeltjes besteld via de Paardendrogist en weer
een smeerseltje en shampoo dus ik ga maar weer op de oude toer verder en maar zien of het
weer minder wil worden.

Ik had idd wel gezien dat Hippo Exema te koop is via internet, maar dat is behoorlijk duur.
Ik hoop dat het t.z.t. toch goedkoper wordt zodat het voor iedereen haalbaar is om het
gedurende het zomerseizoen te gaan geven :)