Vader mishandelt pony na val van kind in Wezep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:38

diesel_ schreef:
om even op voorgaande reacties op mijn post te reageren:

er staat: ik loop er nog naast omdat mijn dochtertje pas twee is. Daaruit maakte ik op dat haar dochtertje van twee weleens op de pony zit.

Om welke reden je pony ook bokt, je neemt of een pony met een superbraaf karakter of je zorgt er eerst voor dat je pony zo getraind is dat hij niet gaat bokken (al is het om joligheid etc). Lukt dat niet? Dan moet je zo'n kleine meid er niet opzetten.

Maar mensen: dat is mijn mening, zo denk ik erover.

ik ben het met haar eens.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:39

Wat een kl*te vader zeg!!!
Laat hij z'n dochter eerst goed leren paardrijden ipv de pony de schuld te geven :?
Hij weet dat z'n dochter met die sport een risico loopt om er een keer af te vallen.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:40

Er is overigens geen pony die je zo kunt trainen dat hij dat NOOIT doet... dieren blijven onvoorspelbaar. Ik zal wel een afwijkende mening hebben maar kinderen moeten wat mij betreft plezier hebben met hun pony en spelenderwijs leren, niet zo bloedfanatiek bezig zijn met wedstrijden rijden....daar hebben ze (even generaliseren) over het algemeen het geduld nog niet voor.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:41

anais96 schreef:
diesel_ schreef:
om even op voorgaande reacties op mijn post te reageren:

er staat: ik loop er nog naast omdat mijn dochtertje pas twee is. Daaruit maakte ik op dat haar dochtertje van twee weleens op de pony zit.

Om welke reden je pony ook bokt, je neemt of een pony met een superbraaf karakter of je zorgt er eerst voor dat je pony zo getraind is dat hij niet gaat bokken (al is het om joligheid etc). Lukt dat niet? Dan moet je zo'n kleine meid er niet opzetten.

Maar mensen: dat is mijn mening, zo denk ik erover.

ik ben het met haar eens.

De pony is doodbraaf, maar blijft een dier. En juist om te voorkomen dat ze gekkere dingen in haar kop haalt krijgt ze op haar mieter zodra ze een keer gekkigheid uithaalt. Geen fratsen, dat scheelt ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:43

kazary schreef:
Maar de zoveelste klacht kan dan wel de druppel zijn voor een maatregel. Jammer als dan net die ene keer de tik wel terecht was. Maar dat is dan even niet meer zo geloof waardig.

Tjee, als er meer mensen op Bokt zo over denken ga ik zo eens een tijd bemiddelen. Een stuk sneller, makkelijker en Bokt binnen no time overtredersvrij. :D :D :D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:43

Maflinger_S schreef:
Arme vader. Is toch hartstikke triest dat je als man waarschijnlijk een aardig postuur hebt maar als mens nog een beetje moet groeien... Zal best lastig worden nu het respect en vertrouwen van z'n dochter zo is beschaamd.

Arme vader? Arme pony!!!

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:45

Buitensporig gedrag! hij zou ontzegd moeten worden uit het recht om paarden (dieren in het algemeen) te mogen houden.
Zo ga je toch ook niet met mensen om. Idioot! :(

anais96

Re: Vader mishandelt pony na val van kind in Wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:48

als ze het niet bij mensen kunnen maken doen ze het wel bij dieren. De verdedigen zich minder (DE MEESTE)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:54

het eerste waar ik aan denk: als hij al zo met dieren omgaat, wieweet hoe het er thuis aantoe gaat!

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:59

het is wel een beetje... als die familie bokt heeft, wat zullen ze dan wel niet denken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:01

anais96 schreef:
het is wel een beetje... als die familie bokt heeft, wat zullen ze dan wel niet denken?

dan zullen ze zich aardig kut voelen als ze lezen wat iedereen over pappie zegt.

laat ik eens een verhaaltje vertellen, mijn moeder is bang voor paarden, ik mocht nooit rijden! Uiteindelijk heeft mijn pappie haar toch over gehaald en ik mocht rijden. En ja toen ben ik keihard gevallen en weten jullie wat de reactie van mijn moeder was: Jij mag niet meer rijden maar ze sloeg toch zeker geen pony!

En ik denk wel dat dit een zeer ernstig geval is: anders was het niet in het nieuws

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:02

zitake schreef:
Gerner schreef:
Een paard die geslagen wordt, accepteert dit met lede ogen.
Uit liefde voor de mens pikt dit waanzinnige dier al het leed wat hem aangedaan wordt.

Dan is die van mij een mooie uitzondering.

Is iig geen mooi voorbeeld die de vader geeft. Je kan hem wel eens een klap geven als hij echt gevaarlijk deed, maar om hem nu ter hoogte van de buik te schoppen en maar blijven doorgaan. zoiets vind ik niet echt kunnen.
Als je je kind op een paard/pony zet, weet je dat zo'n dingen kunnen gebeuren. We weten helaas niets af van de situatie dus moeilijk om te oordelen, maar iig op die manier is het toch een beetje overdreven reageren denk ik. kind er weer op en doorrijden.

Hoezo is die van jou een uitzondering?
Accepteert hij het niet?
Dat is toch prachtig, dan kan hij nog steeds zichzelf zijn, een vrije geest.
Of een heel dominant dier, die voor zich zelf blijft opkomen, totdat je echt te ver gaat.
En dan heb je echt een explosie.

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:04

Agressief standje.. opsluiten die man.. is vast niet de eerste keer, en vast ook niet alleen bij de pony... gatver, je hoort steeds meer van die walgelijke verhalen.. hebben mensen nou echt geen verstand meer???

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:11

Lekker voorbeeld voor die dochter dan _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:12

die dochter zal zich waarschijnlijk doodschamen voor haar vader en ze zal er zelf denk ik wel mee in de problemen komen ( vriendinnetjes etc)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:15

Straffen mag, maar alleen als het nut heeft en je eerlijk blijft tegenover je paard/pony.

En dit noem ik nou niet bepaald eerlijk, paarden blijven onvoorspelbaar en dan kan het wel eens zijn dat er iets gebeurd en je kind van de pony af valt, maar daar kun je alleen maar iets van leren !
Ik vraag me af of dit thuis nog vaker gebeurd bij de pony, aangezien die vader op wedstrijd waar veel mensen zijn al zo gemakkelijk zijn pony schopt...

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:17

ik zou me kapot schamen als ik zijn dochter was, alleen hoe oud was dat meisje eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:17

dat meisje is 8 jaar

Tanald

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:18

:( Wat een w**rdeloze kerel. behalve dat ik het zielig vind voor de pony, ook zielig voor het meisje. Wordt daar je lieveling even in hardhandig 'gestraft'. hoop dat haar Pappie een flinke boete krijgt!

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:19

breezy302 schreef:
dat meisje is 8 jaar

tnx, want als ze wat ouder was zou ik als ik haar was echt tegen me vader zegmaar tekeer gegaan (niet tegen de pony)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:38

Ik denk eerlijk gezegd niet dat toen dochterlief in het zand lag dat ze erbij nadacht zich te schamen voor haar vader?!

Verder tja, ik vind het altijd behoorlijk triest als het paard zich onder de man misdraagt het dan op de grond op te lossen. Blijf er dan op zitten en geef hem dan op de sodemieter.

Verder kan ik alleen zeggen: verwacht maar niet teveel maatregelen/straffen oid. Hier in de buurt heb ik ook zo'n gevalletje pony op de donder geven meegemaakt en daar werd vrij weinig tegen gedaan. Moeder en dochter trekken en plukken nog steeds vrolijk verder, maar dan op de paarden. En dan kunnen juryleden, ringmeester en parcoursbouwers hun nog zo verafschuwen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:59

Danae schreef:
Agressief standje.. opsluiten die man.. is vast niet de eerste keer, en vast ook niet alleen bij de pony... gatver, je hoort steeds meer van die walgelijke verhalen.. hebben mensen nou echt geen verstand meer???
Nou ja zeg, wat voor conclusies zijn dat nou weer?
Je baseert dit allemaal op een vaag artikeltje waarvan je niet eens weet wat daarvan klopt.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:10

Katja schreef:
Danae schreef:
Nou ja zeg, wat voor conclusies zijn dat nou weer?
Je baseert dit allemaal op een vaag artikeltje waarvan je niet eens weet wat daarvan klopt.

misschien heeft ze het al vaker gehoord dus niet alleen van bokt, kan toch?
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 01-04-09 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote gerepareerd

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:11

het bericht klopt niet helemaal, alleen de laatste zin is van mij.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:12

Urielle schreef:
kazary schreef:
Maar de zoveelste klacht kan dan wel de druppel zijn voor een maatregel. Jammer als dan net die ene keer de tik wel terecht was. Maar dat is dan even niet meer zo geloof waardig.

Tjee, als er meer mensen op Bokt zo over denken ga ik zo eens een tijd bemiddelen. Een stuk sneller, makkelijker en Bokt binnen no time overtredersvrij. :D :D :D

Ik heb geen idee hoe het bemiddelen op bokt gaat. Maar als steeds dezelfde naam daar op duikt kan ik me niet voorstellen dat er niet eerder een sanctie tegen dergelijk persoon komt dan wanneer het iemand is je nog nooit voorbij hebt zien komen.
Een veelpleger krijgt in het echte leven ook eerder een sanctie van de rechter.