Ik zou als ruiter echt nooit zoiets vreselijks doen, rijden gaat toch om het plezier van het rijden zelf.
Toch niet voor je paardje te martelen zo dat die zen benen wat hoger heft.
Vreselijke om te zien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
suleilitha schreef:Ik denk dat je volledig de plank misslaat want waar komt menig paard vandaan in de huidige topsport, waar zijn ze begonnen, juist, op die provinciale keuringen. Verder is het fokken van KWPNers en goeie Friezen niet zo hobbymatig als het eruit ziet, moet je eens kijken wat voor bedragen er in om gaan. Ja, je leest het goed, in onze Nederlandse huis- tuin- en keukenfokkerij.
Daphaan schreef:Mijn opa fokte friese merrie-kampioenen. Heb hem nooit met sambal in de weer gezien.
Wildgirl schreef:Daphaan schreef:Mijn opa fokte friese merrie-kampioenen. Heb hem nooit met sambal in de weer gezien.
Nee dat zou ook aardig dom zijn aangezien hij waarschijnlijk niet wil dat zijn merrie de staart op de rug gooit......
Ik ken een fokker hier uit de buurt die dit soort sambaltrucs 2 á 3 keer per jaar toepast op concours.
Daarna worden de paarden goed gewassen dus de schade blijft beperkt tot max 3 keer 20 minuten.
Zijn paarden staan wel het hele jaar door, zij het met deken, in de wei.
Ze hebben genoeg vrijheid,eten,arbeid en aandacht.
Ik moet zeggen dat ik me er bij niet heel erg aan stoor, hij verdient zijn geld met het fokken en uitbrengen van tuigers; hij probeert zo goed mogenlijk voor zijn dieren te zorgen en slaagt daar imo ook goed in.
Ik heb hier véél minder moeite mee als met de gemiddelde dressuurruiter die zijn paard 23 u/p/d met 5 kg krachtvoer in een stal laat staan.
Tenslotte blijven het wel dieren, geen mensen.
De voorbeelde van dit topic gaan idd véél en véél te ver maar alles over 1 kam scheren tot en met een corrigerende tik aan toe, dat gaat me ook te ver.
In dat geval mogen jullie hier de DB wel eens langs sturen
Ndewilde schreef:
Daphaan schreef:En suleilitha, stop zelf lekker een beetje sambal naar binnen, en kijk wat je ervan vind. Ik zou het mezelf graag besparen, en ik denk dat veel paarden dat ook vinden.
suleilitha schreef:Ach, een beetje sambal bij een tuiger kan echt geen kwaad. Verder is het geen fout maar een gebruik wat er in is geslopen door de jaren heen. De keus is aan mensen of ze het gebruiken ja dan nee. Ik niet meer in elk geval, ik hoef nooit meer paarden keuringsklaar af te leveren op keuringsterreinen her en der omdat ik al langere tijd een andere weg ben in geslagen.