Deelnemers Wereldbekerfinale dressuur in Las Vegas bekend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:41

Freggel schreef:
De bovenste 3 van jouw lijstje hebben zich gewoon netjes geplaatst door de wedstrijden in hun eigen league. Anders zou bijna iedere WB-beker finale een voornamelijk Europees feestje worden.

Sterker nog:
16 duitsers
4 nederlanders
1 amerikaan op een duits of nederlands paard
1 verdwaalde scandinavier

En dan schat ik het percentage duitsers nog laag in denk ik.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:53

@Shanty_Muis: Als je op die manier redeneert dan kun je beter de hele wereldbeker afschaffen en meer van dat soort evenementen.

Als je alleen maar mee mag doen als je bij de top 3 kunt eindigen. Schrap dan ook de Olympische spelen maar.

Maar dat is eigenlijk een hele andere discussie.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:20

[quote="Rymke"]zipje71, ze wilde later wel naar Gotenburg, daar heeft zelfs nog een bericht van op bokt gestaan, waarin staat dat Anky door rugproblemen heeft moeten afzeggen. Beetje dom om dan een oud bericht erbij te halen, terwijl die niet meer telt. Erg slap argument is dat.

Ja ze wilde later wel naar Göthenburg omdat ze doorkreeg dat die wildcard er niet in zat! Maar die wedstrijd zat dus niet in de planning en dat was omdat ze er vanuit gingen een wildcard te krijgen. Zo duidelijk?

corina_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:45

Ik vind eigenlijk dat ze Anky gewoon moeten laten starten.
Het staat bijna voor 100% vast dat wanneer Anky wel 2 wedstrijden had gereden met Salinero ze lang en breed geplaatst zou zijn voor Las Vegas, aangezien ze zo ongeveer nog nooit onder de 70% heeft gescoord met Salinero.
Natuurlijk zijn regels regels, maar ik vind dat ze voor de beste amazone van de wereld in dit geval best een uitzondering mogen maken. Ik neem aan dat deze regels zijn ingesteld omdat ze in Las Vegas goede sport willen laten zien, dan moeten ze vooral Anky weigeren...

Koekje_

Re: Deelnemers Wereldbekerfinale dressuur in Las Vegas bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:07

@ Shanty_muis: Dus alleen mensen die kans maken op de titel mogen heen? Dat wordt het een verdomd klein groepje. En omdat Anky en Isabelle enorm vaak winnen betekent niet dat ze altijd winnen. Outsiders hebben altijd kans, al is het alleen al op een 3e plaats.

@ Corina_90: Nee Anky is de beste van Nederland. Op de wereldranglijst staat ze op nummer 3.
En als ze nu een uitzondering maken, hoe moet dat dan de jaren hierna? Als dan Adelinde Cornelissen of Isabelle Werth in hetzelfde schuitje zit? Moet er dan ook een uitzondering gemaakt worden?
Dan kunnen ze beter ook per direct die hele regel afschaffen. Maarja, dan zal Sjef wel weer een advocaat in de arm nemen omdat het zijn regel is :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:30

Jori X

Gek he dat ze op 3 staat als ze zo'n tijd geen wedstrijden heeft gereden? :(:)

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:06

Anky de beste dressuurruiter van de hele wereld? _O-

Mensen, ook juryleden, staren zich blind... En als je Anky niet laat winnen dan neemt Sjef een advocaat in de arm, dus pas maar op! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:16

IrisLove schreef:

Mensen, ook juryleden, staren zich blind... En als je Anky niet laat winnen dan neemt Sjef een advocaat in de arm, dus pas maar op! :P

Ik zie jou naam niet in de wereldranglijst staan, dus ik zou niet te hard roepen als ik jou was.

Verder..... was Briar niet gestopt? Of heb ik het nou mis? Want hij staat wel in de lijst van de deelnemende paarden?

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:19

Als het goed is is LA z'n laatste wedstrijd

corina_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:34

IrisLove schreef:

Tja, 3 keer achter elkaar olympisch kampioen met verschillende paarden + al haar andere overwinningen, ik kan geen amazone bedenken die tot nu toe iets dergelijks heeft bereikt..

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:58

@ corina_90: ik geef je groot gelijk hoor... het lijkt wel of mensen hier een persoonlijke vete tegen haar hebben ofzo.....

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:59

Waar gaat de hele discussie eigenlijk over, ze hoefde alleen maar te STARTEN (dus echt alleen maar meedoen) in 2 van de 15 mogelijke wedstrijden. :?

Is er bijvoorbeeld OOC ("out of competition") doping controle voor paarden, ik dacht het niet, dat zou dan een goede reden kunnen zijn om erop te staan dat men 2 keer deelneemt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:23

corina_90 schreef:
Tja, 3 keer achter elkaar olympisch kampioen met verschillende paarden + al haar andere overwinningen, ik kan geen amazone bedenken die tot nu toe iets dergelijks heeft bereikt..

Euh, Isabell Werth? :D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:26

Tussen individueel goud en teamgoud zit een subtiel verschil ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:42

Myour schreef:
Tussen individueel goud en teamgoud zit een subtiel verschil ;)

Werth heeft alleen ook al genoeg op haar naam gezet hoor ;)

Wat kan Werth er nou aan doen dat Duitsland vaak een sterker team heeft :Y)

*rent weg en zoekt dekking* :+

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:47

Ik ben niet gevaarlijk hoor _O- ik had dezelfde mening gehad als Isabell in dit schuitje gezeten had.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:49

Myour schreef:
Ik ben niet gevaarlijk hoor _O- ik had dezelfde mening gehad als Isabell in dit schuitje gezeten had.

Das dan tenminste eerlijk :j

Ik had ook 'regels zijn regels' gezegd als Werth in hetzelfde schuitje als Anky had gezeten ;)

laaaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:53

Beetje raar gedrag hoor allemaal..
Wat wil ze nou bereiken als ze een advocaat gaat inhuren enzo..
Had ze zelf maar gewoon eerder moeten bedenken dat ze 2 wedstrijden moest rijden!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:55

ik zou ook dezelfde mening gehad hebben als het Isabell was geweest, dan zou ik het ook zonde hebben gevonden voor de wedstrijd.
Als 1 vd 2 niet meedoet is het een stuk minder spannend, dan heeft de ander het haast in de zak voor het begint

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:14

Nagini schreef:
Hmm ik weet niet zo goed wat ik ervan denken moet.
Aan de ene kant; regels zijn regels.
Aan de andere kant, waarom mag ze niet op het paard na keuze starten (ben niet zo thuis in die regels/wereld). Vind het wel vreemd dat ze niet met painted wil gaan.. komt een beetje over dat ze ''bang'' is om te verliezen.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Vooral met het dikgedrukte.

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:18

Nagini schreef:
Aan de andere kant, waarom mag ze niet op het paard na keuze starten (ben niet zo thuis in die regels/wereld). Vind het wel vreemd dat ze niet met painted wil gaan.. komt een beetje over dat ze ''bang'' is om te verliezen.

Nee ze weet gewoon dat ze waarschijnlijk geen 1e zal worden met Painted.. Het kan inderdaad twee kanten op gaan.. Als ze gaat, gaat ze natuurlijk voor de hoofdprijs, logisch.. En daarvoor heeft ze Salinero nodig.
Waarom denk je dat ze Painted niet als opvolger van Salinero ziet voor bijv. Londen 2012? Eigenlijk wil ze niet naar de spelen, maar misschien wel als ze dan echt een goede opvolger heeft voor Salinero, die echt aan hem kan tippen. Painted komt wat dat betreft toch tekort en hij zal Anky dr keuze dan ook niet worden.. Hoe hard dat ook klinkt, het is zo en daar is Anky zich ook wel bewust van..

Als we dan toch alvast vooruit kijken... als het aan mij ligt wordt het Adelinde met Parzival op 1 !!!

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 02:04

unexpected_ schreef:
Nagini schreef:

Nee ze weet gewoon dat ze waarschijnlijk geen 1e zal worden met Painted.. Het kan inderdaad twee kanten op gaan.. Als ze gaat, gaat ze natuurlijk voor de hoofdprijs, logisch.. En daarvoor heeft ze Salinero nodig.
Waarom denk je dat ze Painted niet als opvolger van Salinero ziet voor bijv. Londen 2012? Eigenlijk wil ze niet naar de spelen, maar misschien wel als ze dan echt een goede opvolger heeft voor Salinero, die echt aan hem kan tippen. Painted komt wat dat betreft toch tekort en hij zal Anky dr keuze dan ook niet worden.. Hoe hard dat ook klinkt, het is zo en daar is Anky zich ook wel bewust van..

Als we dan toch alvast vooruit kijken... als het aan mij ligt wordt het Adelinde met Parzival op 1 !!!

Dan moeten die Amerikanen wel hun applaus- en gekrijsmachine uitzetten tijdens de proef *D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:49

Maar als alle ruiters zo zouden denken als Anky, dan zouden we nog maar 3 of 4 ruiters overhouden, want waarschijnlijk hebben die amerikanen en scandinaviers ook geen kans, dus waarom zouden ze dan gaan? van Duitsland en Nederland win je toch niet :\

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:44

Anky is daar om d'r titel te verdedigen, andere ruiters niet. Je wilt je titel verdedigen met je beste paard, niet met een paard waarmee je daar geen kans op hebt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:48

Myour schreef:
Anky is daar om d'r titel te verdedigen, andere ruiters niet. Je wilt je titel verdedigen met je beste paard, niet met een paard waarmee je daar geen kans op hebt.

Dan had ze Salli twee keer moeten starten :D