Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VivaLaVida schreef:Als jij een pessoa gebruikt om paarden op een correcte manier te beleren... dat is dat toch in het voordeel van de paarden?
en als jij wedstrijden rijdt met een dik behaarde haflinger... die na 10 minuten zeiknat is.... en dan nog 2 proeven moet en buiten adem zwetend de ring door moet... is dat diervriendelijk? of moeten we wedstrijden dan ook maar afschaffen?
Kymalin schreef:Dus als Bit roept dat de maatregelen die zij noemen verbeteringen zijn, dan zijn dat ook verbeteringen? Sorry hoor, maar dan hol je in mijn ogen ook maar achter de meute aan? Wat is er mis mee om eens te kijken wat daadwerkelijk noodzakelijk is en wat overdreven!?
sflj schreef:Ben jij nou echt zo dom of wat?
sflj schreef:Of paarden verpieteren op een stukje blubber kun je over discussiëren, veetransport is sinds een aantal jaren aan strenge regels gebonden (ik zit zelf in 't transport) en wordt aan gewerkt, net als aan de bioindustrie en nu zijn de paarden aan de beurt. Of die andere maatregelen goed genoeg zijn of niet, is ook weer een andere discussie maar het is toch goed dat er nu naar het welzijn van de door ons geliefde (toch?) dieren gekeken wordt? Ik juich dat van harte toe! Blijkbaar vindt de redactie van Bit dat er nogal wat mankeert aan het hulpteugel gebruik en hebben ze dat erbij gezet. Vraag het ze het waarom eens, zou ik zeggen!
Maar je bent toch wel met me eens dat er iets moet gebeuren? En deze maatregelen het welzijn alleen maar bevorderen?
Kymalin schreef:waar zeg ik dat ik het vind meevallen? Van mij is het niet gauw te streng, als het om dieren gaat. Zij kunnen immers niet voor zichzelf spreken.sflj schreef:Of paarden verpieteren op een stukje blubber kun je over discussiëren, veetransport is sinds een aantal jaren aan strenge regels gebonden (ik zit zelf in 't transport) en wordt aan gewerkt, net als aan de bioindustrie en nu zijn de paarden aan de beurt. Of die andere maatregelen goed genoeg zijn of niet, is ook weer een andere discussie maar het is toch goed dat er nu naar het welzijn van de door ons geliefde (toch?) dieren gekeken wordt? Ik juich dat van harte toe! Blijkbaar vindt de redactie van Bit dat er nogal wat mankeert aan het hulpteugel gebruik en hebben ze dat erbij gezet. Vraag het ze het waarom eens, zou ik zeggen!
Maar je bent toch wel met me eens dat er iets moet gebeuren? En deze maatregelen het welzijn alleen maar bevorderen?
Hmmmm, grappig, jij zit in de transport en dat vind je dus meevallen? Nou, ben je dan wel eens bij het laden alleen al geweest op bijvoorbeeld Zuidlaardermarkt? Daar gaat het altijd even netjes aan toe vind je? Daar wordt nooit overladen en daar gaan ze allemaal onbeschadigd de veewagen op, en niemand daar die de reistijden overschrijdt en de paarden onderweg constant drenkt?
Tuurlijk ben ik met je eens dat er naar welzijn moet worden gekeken. Graag zelfs! Maar kom dan ook met een breed en realistisch plan in plaats geneuzel over details.
stoffel schreef:Als je zelf in de transpordt zit komen die regeltjes te dicht bij het is makkelijker om een ander te vertellen wat er niet goed is.