Inspekteur toch naar Dressuurstal Van Baalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimmm

Re: Inspekteur toch naar Dressuurstal Van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:46

Inderdaad nu ex paard.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:47

Overigens is de KNHS nog noooooooooooooit zo snel geweest met het afgeven van een startkaart :+
Zal er dan toch eindelijk verbetering zin ingetreden op het secretariaat? :+

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:51

vanaf het moment dat je je aanvraag indient kun je starten.
heb je nog geen coupons dan kun je een blanco kopen.
nu op de fax morgen starten als je wilt!

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:54

eeuhhhh, ik kom wat laat op dit topic en heb al eens iets eerder gelezen in een ander topic en nu dus deze laatste pagina.
en wilde nu toch wel ff wat kwijt!

Ik vind het super TOP dat hij lekker naar dvb gaat en door wordt gereden (ongeacht of hij nog in de ring verschijnt of niet) zo'n super kan willen we allemaal wel eens toch?? en super verzorging daar, zal niets te kort komen.

Maar ben het eens dat sommige toch iets minder hun neus in andermans zaken moeten steken, of het nu om dit onderwerp gaat of om iets wat ik laatst weer tegen kwam, soms schrik ik daar echt van, ietsje minder mag ook wel eens...houden we het soms iets langer gezellig met elkaar in een topic

PLUKdeDAG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:00

Jeez, is dit nu de kick van de bokkers?
Zich zo druk maken dat een paard nog wat wedstrijdjes moet lopen met een meisje erop? En daar nog 7 pagina`s over doorzagen? :roll:
Als de bokt-moderaters willen voorkomen dat hun site een zeur- en roddelsite wordt voor alle stuurlui aan wal zouden ze dit topic (en nog vele waarin ook deze sfeer hangt) op slot zetten om het nivo niet nog lager te laten zakken.
Er zijn zoveel ex-topppaarden die na hun pensioen nog wat met kinderen erop rondlopen om ze bezig te houden. Super toch dat ze die beesten niet laten wegkwijnen? Een paard dat op zo`n nivo heeft gelopen geniet echt van het wedstrijdritme en vaak is het snel met ze gedaan als ze ergens op een veldje gedumpt worden en niet meer gereden worden en alle aandacht daaromheen.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:03

Citaat:
Haha het maakt mij niets uit hoor dat je off topic bent gegaan! Met Spekkie gaat het heel erg goed. Het is wonder boven wonder heel erg goed genezen waardoor hij gelukkig nog gebruikt kan worden voor de fokkerij en recreatie. Ook doet hij zo nu en dan een dressuur "experience", dan kan hij op zo'n dagje weer even laten zien dat hij alle kunstjes nog prima beheerst!! Bedankt voor de belangstelling.

dat bedoel ik met tegnstrijdig.... of een wonderdokter????

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:07

Of wonderbaarlijk genezen, of zonder training een Z2 wedstrijdje in Uden lopen...
Het zijn de berichten die door de ex-eigenaresse zelf naar buiten worden gebracht.
Wanneer dat niet past wordt dat ineens door de "fanclub" bestreden en mag niemand er een kritische noot op geven.
Dat snap ik niet helemaal :n

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:10

Sjonge jonge.. mensen waar zit jullie verstand?!? Ik snap (persoonlijk) überhaupt niet waarom je hierop in gaat Wendy. Ik denk dat het beter is hier niet meer op te reageren.

Wie welke post heeft geopend maakt niet uit. De verhalen zijn tegenstrijdig wat vragen en discussie opwekt, dit is heel normaal.

Het gaat op dit moment helemaal niet meer over het paard maar eigenlijk draait het hele verhaal nu alleen nog maar om de berichtgeving en de inhoudelijke verschillen daarin...

Ik las op bokt dat het paard met pensioen gaat en er is een afscheid geweest met Marrigje, enige tijd daarna gaat Kimberly hem als 'leer-paard' gebruiken, nou leuk idd en leerzaam natuurlijk! En dan start hij gewoon weer op wedstrijd, oké vooruit nu nóg in de basissport, maar daar hoeft ze hem als 'leer-paard' toch niet voor mee te nemen? Ze heeft nog 2 andere paarden die op datzelfde niveau (of hoger) mee op wedstrijd gaan.. :?

Het was beter geweest geen berichten neer te zetten, dit is voor iedereen leesbaar en het gaat niemand wat aan (dat zeg je zelf ook), maar doordat het publiekelijk op een openbare site wordt gezet trekt het juist de aandacht. Vooral ook door Wendy omdat zij zelf de meest betrouwbare informatie bron is die informatie verstrekt over desbetreffende situatie in desbetreffende topic's. (Wendy is degene die het dichtstbij het onderwerp staat én dat is Inspekteur, dus die is het meest betrouwbaar) Als dan blijkt dat er uitspraken worden gedaan en vervolgens heel iets anders gebeurd roept dat bij mensen vragen op, heel logisch.

Alle respect voor Wendy, begrijp dat het niet leuk is zo, maar je moet ook de andere kant(en) van het verhaal inzien en de consequenties voor de door jouw gedane uitspraken ervaren :)

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:14

_/-\o_
dat probeerde ik dus ook duidelijk te maken!

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 06:34

Wendy, fijn dat je een goede plek voor Spekkie hebt gevonden, waar hij niet wegkwijnt maar doet wat hij het liefst doet +:)+

En nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! :-)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 08:55

Sluit me aan bij Jola.

We maken allemaal wel eens zaken mee waardoor we van richting moeten veranderen, dus prima toch dat je een plekje heb gevonden waar je paard op zijn plaats is.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 08:58

Het gaat mij niet alleen om de tegestijdige berichten...
Wendy leek heel stellig over het feit dat het NIET de bedoeling was dat Spekkie opnieuw gestart zou worden. Daarom vroeg ik me af of Wendy hiervan op de hoogte was en of dat dat inderdaad wel binnen de afspraken viel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:04

Kimmie_girl schreef:
Ik proef jaloersheid!

:D Nou ik dus ook!!

Wendy, je bent nog kort bokker, je had van te voren niet kunnen inzien dat het zo zou gaan als je een topic opent en je bent eigenlijk wel "iemand" in de paardenwereld. Gaat toch niet meer over spekkie, toch? Het lijkt wel een hetze tegen jouw.

Heb ik Anky niet een keer horen zeggen dat Bonny zuur was geworden toen hij met pensioen ging en dat ze hem daarna weer regelmatig is gaan rijden? Of dat nog zo is, dat weet ik niet, wat dat was toen hij pas met pensioen ging. Dus bokkers....rustig.

Dan een gewetensvraag:

Je bent jong en je wilt wat. Je krijgt een topper van je ouders. Je kunt heel behoorlijk rijden, je wilt ook graag een Coby of een Anky worden en je thuisbasis helpt je daar mee....Dat staat er ineens een Spekkie in je stal. Wat doe je.... Rijden toch? Lessen toch? Dan toch echt wel bij Coby toch? Die kent het paard, dus dan is het helemaal top! Ga je dan niet op Wedstrijd???? Blijf je dan in je achtertuin rijden want stel dat paardenland boos wordt???

Jemig de pemig, stel dat ik spekkie in mijn stalletje had gehad, nou ik ging ook op wedstrijd hoor :P liet ik al die mutsen toch een poepie ruiken.

Zo een ervaren bonk van een beest met zo een spinnetje op zijn rug die nog aan het begin van haar carrière staat, wat is dat nou voor een belasting. Het dier mag blij zijn dat hij niet is stil komen te staan, Rust Roest. Daar weten wij paarden mensen alles van.

Mijn 15 jarige hobbelknol heeft een jaar stil gestaan, ja gewoon overdag buiten met maatje, maar beest zijn weerstand was wel een stuk minder, conditie weg, hoestje terug. Nu rij ik weer regelmatig, dier weer stevig, vrolijk, weg hoestje en voelt zich weer helemaal The Man. Toch zielig dat het dier nu op een weitje moet gaan staan omdat men vind dat hij al afscheid heeft genomen.

Alle paarden die in de basissport goed hebben gelopen en verkocht worden al leerpaard, die vind je toch weer terug op wedstrijd met de pennies?? Dat was toch ook de bedoeling? Als je wilt leren moet je wedstrijden gaan doen, dan heb je de test hoe het in het echie gaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:11

Wendy kan op dit moment niet reageren wegens een ban voor het posten onder een SA (antibokker).

@Russel, mooi gezegd! :)

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:21

Weet iemand een uitslag van vandaag? Daar ben ik wel benieuwd naar! :)

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:24

naar wat ik hoorde was hij 3e ofzo in het Z2 :j

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:31

Hele bijzondere wending in het verhaal 'Inspekteur te koop als recreatie/'leer'paard''.

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:36

Wienna schreef:
naar wat ik hoorde was hij 3e ofzo in het Z2 :j

Ja?? Had wel verwacht dat ie boven aan zou staan.. (hoeft natuurlijk niet, maar met zijn staat van dienst) Maar ook netjes 3e!

Had ie wel hoge punten of weet je dat niet?

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:38

Ik heb hem met losrijden gezien, erna was ik weg.

Vond het leuk om hem weer eens in het echt te zien, maar dat extra wat ik hem altijd vroeger vond hebben was ik nu kwijt bij hem.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:40

Wienna schreef:
Ik heb hem met losrijden gezien, erna was ik weg.

Vond het leuk om hem weer eens in het echt te zien, maar dat extra wat ik hem altijd vroeger vond hebben was ik nu kwijt bij hem.

Dat extra wat ie vroeger had, is al een hele tijd verdwenen. Niet voor niets kwam de terugtrekking uit de topsport door Marrigje. Desalniettemin erg knap van Kimberley dat ze zo, op een voor haar nog niet al te bekend paard(iig ga ik vanuit), kan debuteren in het Z2.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:42

netjes voor de eerste keer!
ze heeft hem ja net.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:25

ok, dan blijkt de vrees die ik had (wat de reden van mijn posts was) ongegrond....

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:36

nou ik sta nog steeds achter mijn posts,dat neemt niet weg dat ik het de nieuwe eigenaar niet gun,zei kan niks aan de situatie doen.hij kwam te koop,en dat is voor haar een hele mooie kans!
dus ik wens haar veel succes met hem,en ik hoop dat als hij straks te oud is of wat dan ook waardoor hij niet geschikt meer is voor de sport,ze hem een mooi waardig pensioen geeft.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:37

knooopje schreef:
en ik hoop dat als hij straks te oud is of wat dan ook waardoor hij niet geschikt meer is voor de sport,ze hem een mooi waardig pensioen geeft.

Lijkt me verstandig dat ze dat niet op Bokt aankondigt :+ :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:42

}> OOO, jullie oudjes zullen het vast wel beter hebben...