Marjoow schreef:nouja zou het niet raar zijn als een pedofiel een campagne start tegen kindermisbruik?
Wat een absurde vergelijking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:Ja maar dat komt vanwege hun oorsprong, een arabier zal het in Noorwegen niet redden, net zo min als een Fjord het in het Midden-Oosten overleeft.
Wat is het verschil?? Juist, huisvesting. De Noorse Fjorden worden gevestigd op de fjorden in Noorwegen, waar het koud is en weinig te eten is. De arabieren in het midden-oosten worden gevestigd in warme gebieden waar ander eten groeit, waar zij op gebouwd zijn.
Dus lijkt het me een duidelijk geval van huisvesting.
kazary schreef:Dan mogen we alleen een kwpn-er hier houden. Daar staat tenminste nederland in zijn naam. Al de rest kan hier niet leven, verkeerde klimaat.
Pipo schreef:Marjoow schreef:Ja maar dat komt vanwege hun oorsprong, een arabier zal het in Noorwegen niet redden, net zo min als een Fjord het in het Midden-Oosten overleeft.
Wat is het verschil?? Juist, huisvesting. De Noorse Fjorden worden gevestigd op de fjorden in Noorwegen, waar het koud is en weinig te eten is. De arabieren in het midden-oosten worden gevestigd in warme gebieden waar ander eten groeit, waar zij op gebouwd zijn.
Dus lijkt het me een duidelijk geval van huisvesting.
Ik vind dit geen goede vergelijking, omdat Arabieren wel degelijk tegen enorme kou kunnen. Niet alleen in het Midden Oosten komen arabieren namelijk voor.
Daarnaast kunnen paarden zich snel en vrij makkelijk aanpassen aan het klimaat. Dus beiden zouden zeker wel overleven in deze gebieden.
kazary schreef:Kijk maar eens in de dierentuin, de ijsbeer red het hier ook en daarnaast loopt een flamingo. Huisvesting doet echt wel wat, maar niet alles. Ik ben een grote voorstander van paarden die veel naar buiten kunnen. En zelfs fel tegenstander van paarden die niet buiten komen. Maar om daar een stelling aan te hangen dat paarden die 24 uur buiten lopen daarom ouder worden gaat me erg ver. Te ver.
kazary schreef:Kijk maar eens in de dierentuin, de ijsbeer red het hier ook en daarnaast loopt een flamingo. Huisvesting doet echt wel wat, maar niet alles. Ik ben een grote voorstander van paarden die veel naar buiten kunnen. En zelfs fel tegenstander van paarden die niet buiten komen. Maar om daar een stelling aan te hangen dat paarden die 24 uur buiten lopen daarom ouder worden gaat me erg ver. Te ver.
kazary schreef:Geef dan eens inhoudelijk weer waarom een sportpaard eerder kapot is dan een recreatie paard?
Geef dan eens met goede argumenten weer waarom een paard dat 8 uur weidegang krijgt eerder dood zal gaan dan die van 24 uur?