Dierenbescherming start nieuwe campagne met Bonfire

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:36

Marjoow schreef:
nouja zou het niet raar zijn als een pedofiel een campagne start tegen kindermisbruik?

Wat een absurde vergelijking :+

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:50

Hypocriet of niet, ik ben allang blij dat er aandacht aan besteed wordt!
Maakt mij niet uit wie het doen, dan het liefste een bn-er.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:17

Marjoow schreef:
denk dat het niet aan het ras ligt, maar aan het leven wat hij lijdt, voeding; training; weidegang enz. enz.

een sport-kwpn zal minder oud worden dan een hobby-kwpn.

Hoeft niet :) bonfire is met een mooie leeftijd met pensioen gegaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:29

Marjoow schreef:
Ja maar dat komt vanwege hun oorsprong, een arabier zal het in Noorwegen niet redden, net zo min als een Fjord het in het Midden-Oosten overleeft.
Wat is het verschil?? Juist, huisvesting. De Noorse Fjorden worden gevestigd op de fjorden in Noorwegen, waar het koud is en weinig te eten is. De arabieren in het midden-oosten worden gevestigd in warme gebieden waar ander eten groeit, waar zij op gebouwd zijn.

Dus lijkt het me een duidelijk geval van huisvesting.

Ik vind dit geen goede vergelijking, omdat Arabieren wel degelijk tegen enorme kou kunnen. Niet alleen in het Midden Oosten komen arabieren namelijk voor.

Daarnaast kunnen paarden zich snel en vrij makkelijk aanpassen aan het klimaat. Dus beiden zouden zeker wel overleven in deze gebieden.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:32

Dan mogen we alleen een kwpn-er hier houden. Daar staat tenminste nederland in zijn naam. Al de rest kan hier niet leven, verkeerde klimaat. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:38

kazary schreef:
Dan mogen we alleen een kwpn-er hier houden. Daar staat tenminste nederland in zijn naam. Al de rest kan hier niet leven, verkeerde klimaat. :D

Haha,

Kwpn is is een mengelmoes van diverse warmbloedpaarden uit diverse landen, dus dat wordt ook moeilijk. Het Gelders paard heeft ook invloeden van buitenaf.

Dus we mogen niets houden in dit land :D

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:42

Sttt. dat weet ik, maar dat is de enige met de naam Nederland er in. Hebben nog een beetje kans dat het mag. En staat er in het papier een XX of OX strepen we dat gewoon door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:44

kazary schreef:
Sttt. dat weet ik, maar dat is de enige met de naam Nederland er in. Hebben nog een beetje kans dat het mag. En staat er in het papier een XX of OX strepen we dat gewoon door.

Vergeet dan holstein, hannover, westfalen, oldenburg, SWB, BWP, SF niet :D ;)

kazary

Re: Dierenbescherming start nieuwe campagne met Bonfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:51

jajaja, maar dat is teveel om op te noemen :)
En we moeten mensen die denken dat alles maar huisvesting is niet alles voorkauwen :) Dan hebben we dadelijk geen paarden meer, want dat past niet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:24

Pipo schreef:
Marjoow schreef:
Ja maar dat komt vanwege hun oorsprong, een arabier zal het in Noorwegen niet redden, net zo min als een Fjord het in het Midden-Oosten overleeft.
Wat is het verschil?? Juist, huisvesting. De Noorse Fjorden worden gevestigd op de fjorden in Noorwegen, waar het koud is en weinig te eten is. De arabieren in het midden-oosten worden gevestigd in warme gebieden waar ander eten groeit, waar zij op gebouwd zijn.

Dus lijkt het me een duidelijk geval van huisvesting.

Ik vind dit geen goede vergelijking, omdat Arabieren wel degelijk tegen enorme kou kunnen. Niet alleen in het Midden Oosten komen arabieren namelijk voor.

Daarnaast kunnen paarden zich snel en vrij makkelijk aanpassen aan het klimaat. Dus beiden zouden zeker wel overleven in deze gebieden.

Dus Darwins evolutietheorie van "survival off the fittest" slaat dus nergens op? Dus hij liegt maar, dat er dieren zijn die ergens niet kunnen overleven?

raar.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:44

ik zou niet zeggen dat de theorie niet klopt...
maar aangezien die dieren niet hoeven te overleven omdat ze allemaal gedomesticeerd zijn gaat de theorie niet op....
over het algemeen worden ze namelijk geholpen door mensen om te "overleven"
en dit geld eigenlijk voor alle diersoorten en ook voor de mens...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:00

Kijk maar eens in de dierentuin, de ijsbeer red het hier ook en daarnaast loopt een flamingo. Huisvesting doet echt wel wat, maar niet alles. Ik ben een grote voorstander van paarden die veel naar buiten kunnen. En zelfs fel tegenstander van paarden die niet buiten komen. Maar om daar een stelling aan te hangen dat paarden die 24 uur buiten lopen daarom ouder worden gaat me erg ver. Te ver.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:37

Ik vind het goed dat een bekende zoals anky
deze campagne doet, zodat er meer aandacht voor is..
maar vaag me ook zeker af:
- of haar paarden wel minimaal 4u per dag buiten komen
- of deze paarden dan ook met andere paarden staan desnoods met een geit..

En nu staat Bonfire wel mooi volgens het boekje zo in de wei..maar de andere paarden dan?
Dus ja beetje hypocriet is het zeker!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:42

kazary schreef:
Kijk maar eens in de dierentuin, de ijsbeer red het hier ook en daarnaast loopt een flamingo. Huisvesting doet echt wel wat, maar niet alles. Ik ben een grote voorstander van paarden die veel naar buiten kunnen. En zelfs fel tegenstander van paarden die niet buiten komen. Maar om daar een stelling aan te hangen dat paarden die 24 uur buiten lopen daarom ouder worden gaat me erg ver. Te ver.

Maar die dieren horen hier niet. sorry maar dierentuinen vind ik Not Done.

Maargoed, ik denk dat een Ijsbeer hier minder oud word dan in zijn natuurlijke levensomstandigheden. Die worden hier nagebootst. Voor de fjordjes word het hier niet nagebootst, ze komen in deze omstandigheden en zien maar te overleven.

ik fietste vanmorgen rond half 9/kwart voor negen naar school, ik zag bij een pensionstal hier allemaal paardjes buiten staan.

Even later (half 12/12 uur) fiets ik terug naar huis (voel me niet goed) staan ze alweer binnen. Nou dan hebben ze misschien even een paar uurtjes op een droog stukje paddock gestaan met zn allen en ze worden weer binnen gehaald.

Hele luxe stal is dat, paddocks, longeerringen, stapmolen.....

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:47

Het is hier toch een stuk warmer dan in het noorden. Ze komen niet uit deze omstandigheden. Ook is hier de wei al veel te snel te vol. Het is geen sober ras geworden omdat het in het noorden zo groen is het hele jaar door.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:48

kazary schreef:

je ziet het te oppervlakkig denk ik ;) . Jij ziet het als: 1 paard staat 24/7 buiten, die word 30, 1 paard staat 24/7 binnen, die word 25. Ruwe getallen genomen ;)

Je moet het als gemiddeld zien. Als de dieren gemiddeld vaker naar buiten gaan, meer hun natuurlijke levensomstandigheden kunnen nabootsen (wat een ijsbeer in de dierentuin kan) zal de gemiddelde sterfte-leeftijd omhoog gaan.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:52

Moeten ze ook echt Anky als "Voorbeeld" persoon nemen |o

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:53

Ik zie het juist meer als gemiddeld.
Jij komt aan met rare beweringen als een recreatie paard word ouder dan een sportpaard.
Dat is gewoon onzin.
Net als dat arabesk aan komt met dat het alleen maar aan de weidegang ligt, dat is ook onzin.
Het ligt volgens jullie helemaal niet aan ras, dat is ook onzin.
Er zijn meerdere factoren belangrijk. Ik ben geen tegenstander van veel naar buiten, dat is zeker gezond voor een paard. Maar dat hoeft ook geen 24 uur per dag te zijn. Er zijn ook paarden die daar echt niet gezonder van worden. Dan kijk je pas gemiddeld als je dat erkent.
Zo kan een sportpaard slecht gereden worden, maar een reacreatie paard net zo slecht, als je dat erkent kijk je pas gemiddeld.
Als je weet dat bepaalde rassen gemiddel ouder worden, ook al is de huisvesting gelijk aan een ander paard, dan kijk je pas gemiddeld.

En juist dat mis ik hier.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:56

Als jij in een discussie alleen maar vind dat een ander alleen maar onzin verteld, dan ben ik klaar met deze discussie :)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:59

Geef dan eens inhoudelijk weer waarom een sportpaard eerder kapot is dan een recreatie paard?
Geef dan eens met goede argumenten weer waarom een paard dat 8 uur weidegang krijgt eerder dood zal gaan dan die van 24 uur?

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:41

nou het gaat hier wel erg off topic?!
ik moet toegeven dat ik al veel sportpaarden kapot heb zien gaan of verprutst waren omdat ze op 6 jarige leeftijd al z2 liepen of hoger!Of paarden van die leeftijd al ZZ sprongen en uiteindelijk weg moesten omdat er iets niet goed was..
Het moet presteren en de leeftijd?daar wordt geen rekening mee gehouden door veel (beroep)sruiters.Stampen Stampen en nog eens stampen, achja en of een paard het eigenlijk lichamelijk en geestelijk al aankan? BRrrr. gelukkig hebben ze bij de knhs hier al wat maatregelen voor genomen.
zo nu was ik ook lekker off topic hihi

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:20

En ik denk dat iedereen dezelfde voorbeelden kan geven over recreatie paarden die zo met weg gedrukte rug, scheef in het lijf en op de voorhand rondlopen dat voor ze 8 zijn ook bij de slacht staan met ongeneeslijke HKO, maar nooit beseffen dat ze er zelf misschien een aandeel in zijn geweest.
En als jij denkt dat je een parcours van 1.30 rond komt door alleen maar te stampen kan ik je zeggen dat je je even iets verder in de sport moet gaan verdiepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:47

kazary schreef:
Geef dan eens inhoudelijk weer waarom een sportpaard eerder kapot is dan een recreatie paard?
Geef dan eens met goede argumenten weer waarom een paard dat 8 uur weidegang krijgt eerder dood zal gaan dan die van 24 uur?

De meeste kapotte sportpaarden worden recreatiepaard en dat is al sneu op zich.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:15

Dat kan een goede keuze zijn. Als een paard laat zien dat het hogere werk te veel is, waarom dan ook, dan is het fijn voor zo'n paard dat hij minder mag gaan doen.
En daar hoeft kapot de reden niet voor te zijn.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:47

maar dat ís het meestal wel.