Kleding van dressuurruiters gemoderniseerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:55

Ik bedenk me net dat in mijn ponyclubtijd ik met zwarte rijbroek, rode sweater en witte kol reed. Dat waren de kleuren van mijn ponyclub. Zwarte rijbroek was hartstikke praktisch en ik moet zeggen dat op een kringconcours je natuurlijk van diverse ponyclubs mensen had rijden en dat het een bont geheel was, maar totaal niet storend.

Nu heb ik juist voor de dressuur een pinguïnoutfit aangeschaft omdat ik dat juist wat speciaals vind hebben. In de endurance rij ik wel gewoon met kleuren rond. Dat is handig voor de herkenbaarheid in het veld.

Dat de kleuren vrij zijn gegeven is niets mis mee. Misschien dat in het begin wat mensen met rare combi's komen, maar ik denk dat dat meer uitzondering dan regel zal worden. Een mooie bruine of grijze combi kan heel sjiek zijn!

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:34

classics schreef:
He he een verlossende boodschap van de KNHS, eindelijk een beetje leven en kleur in de dressuursport, hartsikke leuk!!!! Wij zullen vanaf maart, op Indoor Brabant de eerste rijjasjes presenteren in nieuwe kleuren, gecombineerd met prachtige plastrons met een nieuw design en nieuwe kleuren. Dit kan uiteraard allemaal zelf samengesteld worden naar je eigen keuze. We zullen naar verwachting de eerste foto's binnenkort op onze website zetten http://www.noconcept.eu :-)

heb even een kijkje op jullie website genomen .... echt super!! Ben benieuwd!!
echt heel erg mooi en sjiejk leuk hoor!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:07

SteffieA schreef:
Pipo,

Ik ben het helemaal met je eens.
Bij ons op stal zijn er ook een aantal mensen die enorm ophef maken als ze tegen 'bekende namen' moeten. (en dat zijn mensen die zelfs Z rijden, zou je denken dat ze daar toch een beetje overheen zijn omdat ze zelf kunnen rijden, maar ja...)
Ik vind het juist geweldig tegen die 'bekende namen' te rijden, kan ik precies zien waar ik sta met mijn paard en opleiding en hoe ver we nog moeten :D

Maar terugkomend op de kleuren, ik zelf blijf voor zwart!
Al is heel misschien een heel klein licht krijtstreepje ook niet zo heel verkeerd.

En verder zien we wel waar dat schip strand.

In de L vond ik het ook nog leuk om tegen bekende namen te rijden. Want dan hadden die bekende namen nog groene paarden bij zich en was er nog wel eens van te winnen. In het Z moet ik zelf al alle zeilen bijzetten om een winstpuntje te halen en hebben de bekende namen hun paarden vaak wel goed voor elkaar (zal niet de eerste keer zijn dat je ze een paar maanden later >65% ziet halen in de LT) en dan valt er echt niet meer van te winnen. Mij persoonlijk kan het niet zoveel schelen, maar kan me goed voorstellen dat mensen ervan balen. MIjn favoriete startlocaties zullen trouwens wel sneller vol gaan zitten, daar zijn meestal geen selecties maar wel alles op zand en binnen losrijden :P .

Ik denk dat het met die bonte kermis op concours echt wel mee zal vallen. Zoals ik het hier lees willen de meeste gewoon voor bruin/grijs/krijtstreepjes gaan. Ik vind in het bruin ipv donkerblauw starten op den duur ook wel leuk, maar zal toch eerst een outfit bij elkaar moeten sparen, ga dat echt niet ineens aanschaffen. (Al zullen er genoeg zijn die dat wel doen)

kohtje

Re: Kleding van dressuurruiters gemoderniseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:19

Had ook fijn geweest als je nu een broek mocht dragen in een donkere kleur.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:32

Weet niet hoe het bij jullie zit met prijsuitreikingen, maar hier is het prachtig om een prijsuitreiking zien, paarden netjes met wit dekje, ruiters mooi in het pak.... Echt super die eenheid, als dit doorgetrokken word naar Belgie, rijd ik geen prijsuitreikingen meer. Te voet prijs halen en hup. Als ik tussen een stel clowns wil staan huur ik die wel in :o

Nou als je het daar voor doet, hier in Nederland komt er niemand meer in vol tenue of te paard naar de prijsuitreiking. Iedereen staat daar al met een vest aan, all stars aan en die overbroek er weer overheen, dus daar hoef je het hier echt niet om te doen. Toen ze bij de regio hier laatst vroegen of iedereen in tenue wilden verschijnen voor de prijsuitreiking, zag ik de helft zuchtend en steunend richting trailer vertrekken :=

Ik vind het super dat we nu in een anderkleurig jasje mogen starten, ik ben al op zoek geweest naar een mooie grijze, kan alleen nog niets vinden :=

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:00

kohtje schreef:

Nou dat vind ik nou net weer niet. De broek mag wat mij betreft wel ligt blijven en de mooie kleuraccenten, voornamelijk in het jasje.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:01

Ja, dat vind ik ook. :j
Anders wordt 't wel een grote kermis op 't dressuurterrein. :+

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:03

mbkaatje schreef:
kohtje schreef:

Nou dat vind ik nou net weer niet. De broek mag wat mij betreft wel ligt blijven en de mooie kleuraccenten, voornamelijk in het jasje.

Ik haat die witte broek. Hij staat niet mooi bij mij (ik denk bij meerdere met een maatje meer)

wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:31

Hoef ik toch niet illigaal in m'n nieuwe blauwe jasje met blauw krijtstreepje te starten. Is net deze week binnengekomen bij Horse Riders Classics vanuit Engeland.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:43

Inujojo schreef:
Weet niet hoe het bij jullie zit met prijsuitreikingen, maar hier is het prachtig om een prijsuitreiking zien, paarden netjes met wit dekje, ruiters mooi in het pak.... Echt super die eenheid, als dit doorgetrokken word naar Belgie, rijd ik geen prijsuitreikingen meer. Te voet prijs halen en hup. Als ik tussen een stel clowns wil staan huur ik die wel in :o

Nou als je het daar voor doet, hier in Nederland komt er niemand meer in vol tenue of te paard naar de prijsuitreiking. Iedereen staat daar al met een vest aan, all stars aan en die overbroek er weer overheen, dus daar hoef je het hier echt niet om te doen. Toen ze bij de regio hier laatst vroegen of iedereen in tenue wilden verschijnen voor de prijsuitreiking, zag ik de helft zuchtend en steunend richting trailer vertrekken :=

Ik vind het super dat we nu in een anderkleurig jasje mogen starten, ik ben al op zoek geweest naar een mooie grijze, kan alleen nog niets vinden :=

dan zijn we hier iets gedisciplineerder want hier is het dus wel met paard in volle tenue... := En je hoort er hier niemand over klagen!

Elmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:20

Leuk nieuws! ;)

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:06

Goed nieuws voor de subtoppers, onze 5-jarige heeft al wel eens een oefenproef gelopen in Uden en wat rondgereden op de Hendrix-cup etc., hij heeft dus al wel wat gedaan maar voor dit paard echt te weinig.

Er zijn nu bepaalde personen bang dat de prijzen weggereden zullen worden. De meeste subtopper starten een jong paard om betreffende paard er wat van te laten leren met als gevolg dat er dus leermomenten zullen plaatsvinden in de ring waar echt de hoge punten niet aan toegekent zullen worden, tenminste zo gaat dat bij ons. Geloof me maar, met onze jonge snuiter is zeker het uitganspunt niet om eens wat vette enveloppen op zak te kunnen steken.

Het is zeker geen 1-april grap, afgelopen najaar hoorde ik al dat de kleur bruin toegestaan zou gaan worden, er waren al bedrijven druk bezig om de juiste collectie in de schappen te krijgen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:37

krackertje schreef:
Er zijn nu bepaalde personen bang dat de prijzen weggereden zullen worden. De meeste subtopper starten een jong paard om betreffende paard er wat van te laten leren met als gevolg dat er dus leermomenten zullen plaatsvinden in de ring waar echt de hoge punten niet aan toegekent zullen worden, tenminste zo gaat dat bij ons. Geloof me maar, met onze jonge snuiter is zeker het uitganspunt niet om eens wat vette enveloppen op zak te kunnen steken.

Zo boeiend is het prijzengeld nou ik niet inderdaad, maar het blijft leuk een keer eerste of tweede te worden. Maar om nu ineens te gaan zeggen dat ál die mensen het doen voor het leermoment: ja duhhh. Dat kon altijd al HC, dus daar geloof ik niet zoveel van.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:47

Wat ongetwijfeld meetelt is dat indien men HC start er toch een startkaart aanwezig moet zijn en dat zonder dat je het betreffende jonge paard kan klasseren.

Door HC te starten krijg je geen klassering op een paard, sommige subtoppers moeten het ook nogal eens van de verkoop van een paard hebben, zonder klassering is een paard minder waard dan met een klassering.

En nee, voor het prijzengeld hoef je niet hard gillend naar een wedstrijd te rennen.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:36

Het is inderdaad een feit...vanmiddag de reglementswijzigingen in de brievenbus gehad. De rijbroek moet wel gewoon in de kleuren die al verplicht waren. Ook komt er een wijziging in de I&R plicht. Er moet een nieuw (inleg)vel komen in het paspoort waarin vermeld staat of het paard bestemd is voor cosumptie. Een paspoort wat afgegeven is vanaf 2000 hebben deze vaak al, zo niet moet je een inlegvel of een nieuw paspooort aanvragen bij de KNHS, kosten 7,50 voor een los inlegvel of 20,- voor een paspoort.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 00:02

Mij boeit het eigenlijk niet zoveel. Vond het wel mooier geweest als alles dezelfde kleur was gebleven. Maarja is weer eens iets anders al die verschillende jasjes.

Vind het wel wat overdreven dat je nu weer een nieuw paspoort aan moet vragen...alsof alles niet duur genoeg is.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 00:26

Ben benieuwd naar de ontwikkelingen als de grote ruiters L2 mogen gaan starten..
Menig ruiter heeft niet zo'n kwaliteit paard a'la Vivaldi, daar valt geloof ik niet tegen op te rijden.
Nu moet je het er nog wel uit kunnen rijden, daar niet van dus absoluut geen afgunst.
Zeker niet in combinatie met de ervaring die mensen als Hans peter minderhout hebben op hoog niveau..
Ik ben heel benieuwd.

Over de kleuren: Mag ik dan ook met mijn fluor gele hoofdstel starten dan? :+

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 00:55

Nee dat vind ik ook niet eerlijk. Maar goed dat is mijn mening. Snap dat die jonge paarden ook wat ervaring op moeten kunnen doen, maarja vind dat op deze manier toch niet zo eerlijk.

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 01:01

Jammer dat de KNHS meegaat in het kleurenfestijn. Voor de dressuurruiters vind ik toch echt blauw of zwart het mooist. Zeker de laarzen...
Het wordt nu meer een trainingsoutfit.

Wat betreft de Subtop ben ik blij dat de KNHS eens inziet dat ook een groen paard ervaring op moet doen en een kans moet krijgen. Nu beginnen sommige te stijgeren over het feit dat zij de prijzen wegkapen maar misschien kun je het ook eens van de andere kant bekijken. Welzijn van het paard, deze paarden verdienen ook een kans. Als je HC moet starten kost het je een startkaart en je krijgt geen klassering toegekend bij het desbetreffende paard. Voor de prijzen hoef je het niet te doen want daar kun je de auto nog niet voor starten. En op kampioenschappen mag je niet deelnemen dus dat lijkt me een prima regeling.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 12:10

elmiran schreef:
Vind het wel wat overdreven dat je nu weer een nieuw paspoort aan moet vragen...alsof alles niet duur genoeg is.

Je leest het maar half.. Een inlegvel a 7,50 of een nieuw paspoort als je dit vel niet voor 1 juni of juli hebt aangevraagd..

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 12:20

judithh schreef:
Het is inderdaad een feit...vanmiddag de reglementswijzigingen in de brievenbus gehad. De rijbroek moet wel gewoon in de kleuren die al verplicht waren. Ook komt er een wijziging in de I&R plicht. Er moet een nieuw (inleg)vel komen in het paspoort waarin vermeld staat of het paard bestemd is voor cosumptie. Een paspoort wat afgegeven is vanaf 2000hebben deze vaak al, zo niet moet je een inlegvel of een nieuw paspooort aanvragen bij de KNHS, kosten 7,50 voor een los inlegvel of 20,- voor een paspoort.

typfoutje..moet 2004 zijn, paspoort even nakijken of het erin zit!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 12:31

Bij het KWPN zijn de paspoorten al eerder voorzien van de bewuste blz. Volgens mij wel vanaf 2000.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:15

Fitzroy schreef:
Bij het KWPN zijn de paspoorten al eerder voorzien van de bewuste blz. Volgens mij wel vanaf 2000.

Die van mij komt uit 2001 en heeft hem nog niet.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:11

Als westernruiter ben ik altijd op zoek naar het juiste setje met ene goede uitstraling. Ik hou wel van dat individuele.
Bij de dresuuur hoefde je niet na te denken over wat je aan moest. Lekker uniform! Beide heeft zijn voordelen en nadelen ( die witte broek!!!)

Ik ben benieuwd wat voor combies er voorbij gaan komen. ik weet dat het witte dekje niet verplicht was, maar de meeste ruiters kozen voor wit omdat het bij de outfit paste natuurlijk.

De jury jureert op een verzorgd uiterlijk, niet op smaak! Ik zou in elk geval voor stijlvol gaan en niet te zeer voor trendy. Maar dat is mijn mening.

Heel egr jammer vind ik idd de prijsuitreiking, eigenijk mag het niet eens zo genoemd worden. Bij de western is dit nog steeds een acte presènce in tenue met applaus. Onze onderdelen liggen dan ook wat dichter bijelkaar natuurlijk, maar toch, iets meer ceremonie zou leuk zijn.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:47

Ben misschien vreselijk mutserig maar ik vond het juist zo respectvol naar iedereen toe dat er uniformiteit in de kleiding was. Dan is iedereen gelijk.