'Door LID in beslag genomen paarden worden verwaarloosd'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:10

suleilitha schreef:
Wie kan me vertellen wie Bram is en of hij één van de dieren van de gewraakte transporten is?
En "Annemieke" wat is jouw relatie met de stichting waar je het steeds over hebt?

ik denk dat je dat beter aan mij kunt vragen. Als annemiek Dafne is heeft zij mij de foto verstuurd en wat amtelijke stukken en ja wij zijn een flut stichting die net als zovelen alleen maar praten over dierenleed :o

Als er verder nog vragen zijn van inhoudelijke aard wil ik deze graag beantwoorden.

groeten,

Henk

O ja jullie krijgen een hoef van Wenga, die helaas niet meer onder ons is :? :? om haar ben ik de strijd tegen dierenleed begonnen
Laatst bijgewerkt door henktennapel op 06-03-09 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:12

In die uitspraak staat dat ze de paarden opving voor haar stichting : horse care group...is dat niet horse concept group? :)*

frisiangirl

Re: 'Door LID in beslag genomen paarden worden verwaarloosd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:16

Ik vind jullie stichting overigens heel erg goed hoor henk, alleen deze zaak schiet mensen die meer weten een beetje in het verkeerde keelgat...en niet eens om het onderwerp, maar om het "slachtoffer" in deze zaak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:23

Wie o wie kan mij een foto laten zien van Bram??? (via PB uiteraard, dat spreekt voor zich!!)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-03-09 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

annemieke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:28

frisiangirl schreef:
In die uitspraak staat dat ze de paarden opving voor haar stichting : horse care group...is dat niet horse concept group? :)*

Lezen is vaak moeilijk, maar er staat Horse Care Good.
Maar bij de kamer van Koophandel staat: Horses Care Good, zou wel een typfout kunnen zijn denk ik.

annemieke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:28

frisiangirl schreef:
Ik vind jullie stichting overigens heel erg goed hoor henk, alleen deze zaak schiet mensen die meer weten een beetje in het verkeerde keelgat...en niet eens om het onderwerp, maar om het "slachtoffer" in deze zaak...

Die verwonde paarden, tja dat is triest.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:32

Ja, de vraag is alleen hoe dat gebeurd is....

Mmm, die stichting is nergens te vinden....En Horse concept group stond ingeschreven op haar adres...vreemd hoor...

En waar blijft mijn vragenrijtje? :D

joury15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:02

frisiangirl schreef:

hallo dapfne

zo dat ben jij dus
nou je mag van mij hoor
de stinchting
nou laten we even nadenken samen weet je nog dat je een dag het gehad voor Brooke hospital
die mensen krijgen nog geld van je
ja je kan ze bellen hoor

hmm ho ja stichting de bleskolk kinderen met een trauma ezv ezv
bellen we die ook even kijken wat die er van zeggen

ho ja en over de redding van de friesse paarden heb jij geld ingezameld
alleen weten ze daar bij de friesse paarden stichting daar helemaal niets van
maar die kunnen we toch ook bellen

dat zijn 3 dingen waar ik het zo van weet
maar jij dapfne weet er wel meer
hoeveel mensen moet jij nog over de rug
meid je hebt
voor dat oude spil in de harbrinkhoek
1.2 miljoen euro gehad stop daar dan wat van in die mooie stichiting van je
je ben verdorie miljonere dus waarom andere mensen om geld vragen

ho ja en les geven mag jij niet je hebt noooooooit je papieren er voor gehaald
en nog wat hoefsmid
helaas ook niet afgemaakt jammmmmmmmmmmmer dan he

wat nog meer
ja ik weet heel veel van je
weet je nog dat ik je de belofte gaf
dat ik niet meer zou toekijken dat jij ook nog maar een dier zou krenken
meid ik vecht door
daag me maar uit voor de rechter hoor
betaal ik netjes de boete wat was dat ook al weer 150 euro maar dat weet jij het beste
niet dan

ho ja hier gaat het prima met ons hoor
niet dank zij jou hoor
de paarden gaat het super mee
trouwens jij kent ze niet weer terug
gelukkig geen kapstokken meer zo als jij ze ons hebt
laten verhogeren
nee mooi glansende paarden die goed worden verzorgd

groetjes joury

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:23

Henktennapel: bent u betrokken bij die stichting dan? Als dat zo is: stop dan met tendensieuze berichtgeving en het plaatsen écht heel suffe pennyverhalen.... Dat zal de stichting geen goed doen.

Wat niet weg neemt dat een stichting voor dit soort doeleinden een nobel streven is, maar om dan maar zo'n stuk te plaatsen terwijl de oorspronkelijke schuldige in dit verhaal (de ons bekende dame) helaas weer vrijuit gaat.... Wie wordt daar dan mee geholpen: de dieren in kwestie in ieder geval niet als ze teruggeven worden. Zolang niet kan worden bewezen wie dit heeft aangebracht bij deze dieren is zij in ieder geval minimaal net zo verdacht als de instantie die ze heeft teruggebracht. Ben ik toch geneigd om meer waarde te hechten aan de instantie als aan deze dame :o

Joury: wie is Daphne dan in jouw visie: Frisiangirl, Annemieke, Henktennapel?? Ik denk niet dat Annemieke Daphne is (maar misschien soms wel ;)'; volgens mij is het iemand anders)

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:43

Netje schreef:
Henktennapel: bent u betrokken bij die stichting dan? Als dat zo is: stop dan met tendensieuze berichtgeving en het plaatsen écht heel suffe pennyverhalen.... Dat zal de stichting geen goed doen.

Wat niet weg neemt dat een stichting voor dit soort doeleinden een nobel streven is, maar om dan maar zo'n stuk te plaatsen terwijl de oorspronkelijke schuldige in dit verhaal (de ons bekende dame) helaas weer vrijuit gaat.... Wie wordt daar dan mee geholpen: de dieren in kwestie in ieder geval niet als ze teruggeven worden. Zolang niet kan worden bewezen wie dit heeft aangebracht bij deze dieren is zij in ieder geval minimaal net zo verdacht als de instantie die ze heeft teruggebracht. Ben ik toch geneigd om meer waarde te hechten aan de instantie als aan deze dame :o

Joury: wie is Daphne dan in jouw visie: Frisiangirl, Annemieke, Henktennapel?? Ik denk niet dat Annemieke Daphne is (maar misschien soms wel ;)'; volgens mij is het iemand anders)

Ik snap er geen snars meer van, penny verhalen tendensieuze berichtgeving please wie helpt mij |( dit is een van de redenen waarom ik mij normaal niet begeef op een forum, ben er waarschijnlijk een beetje te dom voor om het te snappen wat iedereen bedoeld. Maar sorry we hebben niet enkel penny verhalen op de site. het gaat bij ons niet enkel om paarden. Ik zou je uit willen nodigen om eens goed op de site http://www.zinloosgewelddieren.nl en ik heb nog een link voor je van de jacht op de dierenbeul van twente daat mag je ook wel eens naar kijken. ik kan je wel vertellen dat het zeer zeker geen penny verhaal is. zelfs de ontgroeide penny meisjes heb ik zien huilen en de handen voor de ogen zien doen omdat er een opengesneden pony in beeld kwam...sorry ik snap het echt niet meer ;(

heb ook nog wel een paar foto's van die tijd van de verwondingen die de beul heeft toegebracht normaal plaatsen we dit soort foto's niet, maar voor jou wil ik wel een uitzondering maken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 19:52

Netje, jouw reactie komt niet echt vriendelijk over.
HenktenNapel is de eigenaar van de site http://www.zinloosgeweldtegendieren.nl en heeft oa meegeholpen bij het oppakken van de paardenbeul van Twente.

Henk, heel veel sterkte met het verlies van Wenga :(:)

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:57

Ik ken dit verhaal van deze mevrouw nou heel kort deze dame verdient geen dieren klaar, toch moet ik eerlijk toegeven dat dit soort verhalen over dieren die in beslag genomen zijn en verwaarloosd werden schering en inslag zijn, het is heel makkelijk om te zeggen maar ja de eigenaar deugde ook niet.

Dit soort verhalen komt bij allerlei dieren voor, vooral bij honden nu de zogenaamde pitbullachtige schijnen walgelijke praktijken voor te komen, tja moeilijk want je eerste reactie is ja dat mens moet vooral niets zeggen maar wel een gevaarlijke reactie want dit soort verhalen komen al jaren binnen maar er word nooit iets mee gedaan.
(mijn moeder werkt voor een dierenrechtenorganisatie en deze dame is aardig bekend maar toch schijnt hier een kern van waarheid in te zitten)

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:01

henktennapel schreef:
Netje schreef:

Ik snap er geen snars meer van, penny verhalen tendensieuze berichtgeving please wie helpt mij |( dit is een van de redenen waarom ik mij normaal niet begeef op een forum, ben er waarschijnlijk een beetje te dom voor om het te snappen wat iedereen bedoeld. Maar sorry we hebben niet enkel penny verhalen op de site. het gaat bij ons niet enkel om paarden. Ik zou je uit willen nodigen om eens goed op de site http://www.zinloosgewelddieren.nl en ik heb nog een link voor je van de jacht op de dierenbeul van twente daat mag je ook wel eens naar kijken. ik kan je wel vertellen dat het zeer zeker geen penny verhaal is. zelfs de ontgroeide penny meisjes heb ik zien huilen en de handen voor de ogen zien doen omdat er een opengesneden pony in beeld kwam...sorry ik snap het echt niet meer ;(

heb ook nog wel een paar foto's van die tijd van de verwondingen die de beul heeft toegebracht normaal plaatsen we dit soort foto's niet, maar voor jou wil ik wel een uitzondering maken

Zo dan wat schokkend dit zeg, zijn we in Nederland dan helemaal de weg kwijt, Henk ik ken jou via mijn moeder, ik weet wie je bent en waar je mee bezig bent, je bent een geweldige man en wij hebben veel respect voor jou en deze kortzichtige reactie verdien je zeker niet.

Henk ga door waar je mee bezig bent , het zou fijn zijn als ieder dier een henk zou hebben.

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:16

a ja ja ja zo is het wel weer genoeg :o ik doe gewoon wat ik kan voor de dieren.

We ons straks wederom inzetten voor de door iedereen vergeten honden en wel de pitts, we hebben daar nog wel wat dingen voor in petto *D we gaan gebruik maken van de WOB wet openbaarheid van bestuur om te vragen hoeveel pits er nog zitten en als er een paar minder zijn hoe deze zijn overleden, want afmaken mag niet meer op grond van biv besluit inbeslag genomen goederen klinkt heel vervelend dat dieren als goederen worden gezien...maar toch de wet staat bomvol met regeltjes over goederen..... :D kun je dus ook handig gebruik van maken }>

zal de media wel weer van smullen wij willen dat die honden nu eens vrij gaan komen, opes sorry ik ga off topic we hebben het hier over paarden niet over honden B-)

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:23

Ja dat gaf ik ook al eerder aan, dit gebeurd ook bij andere in beslag genomen dieren niet alleen bij paarden, bij de pitbulachtige is het zelfs extreem maar niemand die iets doet, laten we hopen dat hier nu meschien verandering in komt, als mensen dieren verwaalozen is dat te gek voor woorden maar waar moet je heen als dieren die in beslag genomen worden ook verwaarloosd worden.

Mijn moeder heeft zoveel dieren opgevangen dat ik de tel kwijt ben, ja hoor zij krijgt daar een vergoeding voor maar volgens mijn moeder hebben ze meer nodig, dit betaald ze uit eigen zak.
Er komt geen screening als je een dier opvangt, dus als je op geld uitbent is het easy money, hoog tijd dat de boel eens onder de loep genomen word.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:24

Henktennapel mijn excuses dan; snapte even de link niet meer en wie nou wie is in dit verhaal. Het verhaal van: mijn leven als inbeslaggenomen paard komt mij echter - in die vorm - een beetje vreemd over. That's it. Het was niet de bedoeling om onaardig te zijn en weet uit eigen ervaring (maar niet met dieren, maar van een forum wat ze beheerde) wat een leugenachtig type Daphne is. Vandaar dat ik er grote moeite mee heb dat De Telegraaf haar verhaal als zoete koek geplaatst heeft. Kreeg een beetje de indruk dat de stichting van - naar nu blijkt - Henk ten Napel door figuren als 'Annemiek' werd gerund.... Helemaal fout dus: sorry :o :o

joury15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:23

henktennapel schreef:
suleilitha schreef:
Wie kan me vertellen wie Bram is en of hij één van de dieren van de gewraakte transporten is?
En "Annemieke" wat is jouw relatie met de stichting waar je het steeds over hebt?

ik denk dat je dat beter aan mij kunt vragen. Als annemiek Dafne is heeft zij mij de foto verstuurd en wat amtelijke stukken en ja wij zijn een flut stichting die net als zovelen alleen maar praten over dierenleed :o

Als er verder nog vragen zijn van inhoudelijke aard wil ik deze graag beantwoorden.

groeten,

Henk

hallo henk

ik heb het hier niet over jou stichting hoor
maar over hcg of wel horse concept croup
die dapfne de bruijn heeft opgezet
waar die ook voor mag dienen dan
groetjes joury

O ja jullie krijgen een hoef van Wenga, die helaas niet meer onder ons is :? :? om haar ben ik de strijd tegen dierenleed begonnen

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:32

henktennapel schreef:
suleilitha schreef:
Niet te vinden, Bahoe. Er staat een Pennyverhaal op over een paard, dan nog het krantebericht.

hier staat de link

http://www.zinloosgewelddieren.nl/jooml ... &Itemid=43

Nou ik heb het allemaal gelezen.
Staat nergens dat de dieren onterecht in beslag waren genomen. Staat dat de rechtbank het belang van klaagster om teruggave vond opwegen tegen het belang van vervolging. dit m ede vanwege de verklaring van klaagster dat ze een opvanghuis is voor paarden. daarnaast staat er dat de dierenarts die contra-expertise uitvoerde op het opslagadres vond dat de paarden schraal waren (dat was dus nadat ze al ruim 6 weken in opslag waren en men daar bezig was ze te helpen opknappen) maar in voldoende conditie om teruggeplaatst te worden. die dierenarts zegt daarin niets over onterecht in beslagname, aangezien hij de dieren ook niet heeft gezien in de toestand waarin ze zes weken eerder waren weggehaald. dus er is idd een uitspraak van de rechter die opdraagt de paarden terug te plaatsen, maar dat is niet hetzelfde als een uitspraak dat de inbeslagname onterecht was.

Kijk Annemieke, ik kan best goed lezen.................

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:52

Moderatoropmerking:
Het wordt hier in het topic steeds persoonlijker. Graag wat meer afstand van elkaar houden en niet op de man spelen. :)

annemieke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:00

Wat ik nu het vreemde vind, nu lezen jullie wel dat artikel.
In wezen heb ik niets anders bedoeld dan dat artikel.
Hoe men het leest, tja dat moet ieder voor zich zelf weten.

Maar het gaat erom dat de paarden rechtmatig, weer in handen zijn van de eigenaar.
Dat de LID ze terug moest brengen, en dat op het transport de verwondingen klaarblijkelijk zijn onstaan.

Maar we komen nu dichterbij.

Opeens een andere toon??
Gelukkig maar.

Nee, ik vecht voor de rechtvaardigheid van de dieren....
En als er meerdere zijn die weten dat er dingen gebeuren door de LID die niet door de beugel kunnen, waarom meld zich niemand?????

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:07

Annemieke, ik heb even weergegeven wat in die uitspraak staat.
Dat artikel heeft vast iedereen gelezen. of op de site of in de telegraaf of hier.
Heb al eerder gezegd dat de foto's van het letsel erg zijn, maar niets er op wijst dat dat tijdens het vervoer is gebeurd. kan net zo goed op een ander moment zijn geweest.

en zoals ik eerder zei, voor en na lijkt me net zo belangrijk. uit die uitspraak en de andere documenten op de site blijkt dat er wel degelijk reden was voor in beslagname. waarom heb jij er iets tegen die gegevens mee te nemen in de beeldvorming over dit verhaal?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:46

Ik geloof ook niet dat er meerderen zijn die denken/weten dat er 'dingen' gebeuren bij de LID die niet door de beugel kunnen Daphne..je kunt beter daar een andere oproep voor plaatsen, of er mensen zijn met slechte ervaringen op transport bv ;).
Je gooit je eigen glazen hier in en dat zou erg zonde zijn als je bezig bent hier werk van te maken. Vooral nu Henk zo bezig is dit ondert de aandacht te brengen voor jullie.
Henk is niet bezig met jouw verleden, Henk vestigd enkelt zijn aandacht op de verwondingen en om bewijzen te verzamelen wat er op de transport is gebeurd..daar heb je vooralsnog geen andere meldingen voor nodig van andere zaken...eerst jouw zaak maar he ;)

annemieke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:48

Heb alleen willen zeggen, dat ik steeds gewezen heb op dat artikel.
Niemand vond het nodig, dit serieus te lezen, nu ineens wel, dat is ook goed zo.

En wil alleen zeggen, dat er meer dingen zijn die (lees het artikel van bezelbub) niet door de beugel kunnen die de LID doet.

Heb al eerder geschreven, waar moeten de dieren (hier de paarden) hun verhaal halen?????
Zij zelf kunnen het alleen in hun gedrag tonen, maar ze kunnen het niet zeggen.

En als je normale mensen verstand laat gaan, dan kun je ook begrijpen, dat paarden ook een gevoel hebben, en dat als ze opeens in een andere omgeving gebracht worden, ook niet tot rust komen, en snel kunnen herstellen.
Het waren geen wedstrijdpaarden, die het gewent zijn, om naar trainingen te gaan en veel te reizen.
Dus 6 weken is niet een limiet die mij wat zegt.

Er staat ze waren in een schrale conditie, maar waren gezond.
Dat schraal zijn, duidt niet op hongerlatten of zoiets.

Die voorgeschiedenis, wie weet dan precies de voorgeschiedenis van elk paard????
Dit is weer veroordelen en oordelen, zonder de werkelijke achtergronden, wat elk paard te weten.

Dat paarden, ook een geestelijk van de rel raken, en dat ook een tijd duurt voordat weer "normaal" is, is toch bekend.

En men weet toch ook dat mensen met stress ook hun eten slechter kunnen verteren, en afnemen???
Dus dat is ook geen steekhoudend argument, dat ze op depot erop verbeterde.
Het is niet zo, prop ze maar vol, en ze worden dik.
Dat kan je met ganzen doen, niet met paarden.
Het woord heimwee, dat kennen ze ook bij paarden.
En geen paard reageerd hetzelfde, dat weet iedere ruiter en iedereen die met paarden omgaat.

Feit is, dat de paarden weer teruggebracht moesten worden, en dat de LID dat gedaan heeft, in vorm van de depot houder.
Hoe precies dat weten waarschijnlijk wel meerdere mensen, ik weet het niet hoe en wat.
Maar ik trek de Stichting Zorgeloosgeweld tegen dieren, niet in twijvel dat ze zomaar iets in het openbbaar brengen, zonder de achtergronden te weten over dit transport.

En hier op het forum, werd er geschreven dat er wel meer dingen gebeuren bij de LID, die niet door de beugel kunnen.
Daarop vraag ik mij af, waarom reageren deze mensen niet, en vertellen hun verhaal????????

annelies2468

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:51

Ja, ik zeg het ook. De foto's van het letsel zijn erg, maar niets er op wijst dat dat tijdens het vervoer is gebeurd. Kan net zo goed op een ander moment zijn geweest.

Henk, ik vind het super wat je doet. En er zouden meer mensen zulk werk moeten doen. Waar waren de mensen zoals u toen ik die nodig had.

Maar sorry als u op Mvr. D. aan komt. Dan kunt u gewoon veel weerstand verwachten. En persoonlijk lijkt het me helemaal niet goed voor u en uw stichting om zo iemand te helpen of steunen. Maar ik snap wel dat als het om dierenleed gaat u gelijk in de benen springt, echt super vind ik dat. Ik snap dat u voor zulke dingenen opkomt.

Maar waarom uitgerekend met het transport van de paarden uit Harbrinkhoek. Waarom niet een ander transport, maar dat transport, wat openbaar moet worden gemaakt. Doen jullie geen vooronderzoek. En sluiten jullie niet bepaalde mensen uit. Wij zijn gewoon bang dat u schade loopt.

De foto's zijn gewoon erg. Maar Henk waar maakt u uit, dat dit door transport komt? En niet ergens anders van komt.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:55

Citaat:
En hier op het forum, werd er geschreven dat er wel meer dingen gebeuren bij de LID, die niet door de beugel kunnen.
Daarop vraag ik mij af, waarom reageren deze mensen niet, en vertellen hun verhaal????????

Zoals eerder gezegd, open een nieuw topic daarover..als je dat mee wilt nemen in je zaak, denk ik dat je daar veel antwoorden op krijgt. Als je een zaak tegen de LID wilt aanspannen, denk ik dat je op die manier luceratiever bezig bent...
Of gebruik de zoekfunctie en pb betreffende mensen..

edit: schraal en schraal, er is een verschil tussen. Je paarden zullen er ongetwijfeld nu velen malen beter bij staan..feit blijft wel, als je eenmaal onder toezicht staat en op de 'zwarte lijst' staat als het ware, men dat ook niet gauw loslaat..en in beslagname van schrale paarden zal men mss gedaan hebben om te voorkomen dat de situatie uit handen zou lopen en er paarden de dupe zouden worden?