Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
suleilitha schreef:Wat? oeps, een paardeneigenaar die nog nooit van Sedalin, Tranqigel of een andere vorm van sedatie heeft gehoord? Eigenlijk hoort dit in elke stal-apotheek te liggen, voor het geval een paard bijvoorbeeld vast komt te liggen en in paniek raakt, evenals een praam....
nacho_lein schreef:Province schreef:Sammie, jij kent de mensen in zake waarschijnlijk, aangezien je aanvallende manier van reageren?
Misschien handig om op dezelfde manier te reageren als jij, hoewel dat dan meteen een nare smaak geeft.
Dit vind ik pas een aanvallende reactie.
__Marloes schreef:en je hebt je paard gekocht in deze situatie dus het had je eigenlijk al eerder op moeten vallen.. Het zijn levende beeste! Maar je hebt het over het hoofd gezien. Dat kan gebeuren. Om daar nou perse een tv progamma bij te gaan halen is lichtelijk overdreven
.
yvonnedv schreef:__Marloes schreef:en je hebt je paard gekocht in deze situatie dus het had je eigenlijk al eerder op moeten vallen.. Het zijn levende beeste! Maar je hebt het over het hoofd gezien. Dat kan gebeuren. Om daar nou perse een tv progamma bij te gaan halen is lichtelijk overdreven
.
Volgens mij heb je en het programma en het topic niet helemaal gevolgd
nitouche schreef:Ik heb de aflevering gister ook bekeken, Sneu voor het paard.
Je zag duidelijk dat hij zijn coordinatie kwijt was.
Ik vind, als uit de opname, dat de eigenaar goed gehandeld heeft.
Je hebt imo vertrouwen in de kunde van je arts.
Gelukkig heeft ze een second opinion, door naar een andere DA te gaan, goed gedaan.
Wat ik mij alleen afvraag om welke DA gaat het.
Daar word niet over gesproken, natuurlijk niet relevant op dat moment, maar wel voor paardeneigenaren handig om te weten.
Je weet trouwens nooit of zo iemand toch weer aan het werk gaat als DA.
floorDaan schreef:nitouche schreef:Ik heb de aflevering gister ook bekeken, Sneu voor het paard.
Je zag duidelijk dat hij zijn coordinatie kwijt was.
Ik vind, als uit de opname, dat de eigenaar goed gehandeld heeft.
Je hebt imo vertrouwen in de kunde van je arts.
Gelukkig heeft ze een second opinion, door naar een andere DA te gaan, goed gedaan.
Wat ik mij alleen afvraag om welke DA gaat het.
Daar word niet over gesproken, natuurlijk niet relevant op dat moment, maar wel voor paardeneigenaren handig om te weten.
Je weet trouwens nooit of zo iemand toch weer aan het werk gaat als DA.
Zo iemand heeft de schrik van zijn leven gehad, die gaat nooit meer aan de slag als DA... Volgensmij is het verschrikkelijk om als DA of als gewone arts zo'n fout te maken, gelukkig voor de DA, paard en eigenaar loopt dit met een sisser af!
Province schreef:Nee ik ken ze niet. Waarom zou ik ze moeten kennen. En ik ben niet aanvallend, Ik ben directSammie, jij kent de mensen in zake waarschijnlijk, aangezien je aanvallende manier van reageren?
Dus jij gaat dan standaard altijd langs 2 dierenartsen, omdat je de eerste bij voorbaat toch al niet vertrouwd?? Dat wordt een dure hobby...Citaat:het is pas naïef om op 1 dierenarts af te gaan, en zelf je handjes en verstandjes van je paard af te houden, dat is pas naïef, en maar blindelings vertrouwen op een dierenarts.
Het gaat hier niet om instinct.. als je dan over aanvallend hebt.. jij wordt persoonlijk.. (dat is duidelijk een gebrek aan goede argumenten) ik bekijk de uitzending wat nuchterder...praat niks goed.. en ik besef dat ik niet alle feiten heb (die worden immers ook niet allemaal genoemd) en ik ben één van de weinigen, zo niet de enige die de gaten niet gaat opvullen met eigen verzinsels..Citaat:Je probeert nu van alles goed te praten, maar we hebben alle foto’s gezien, en bij de eerste foto had ik al meteen een alarm bel laten rinkelen hoor, maar jij blijkbaar niet dus. Dat is toch prima? Dan heb jij geen instinct voor paarden
Je vat het verkeerd op... Dit paard had niet zoveel pijn dat er niks mee te beginnen was, er kon (met moeite) aangezeten worden. Ze hebben immers ook kunnen scheren, na een spuit dat wel, maar het is gelukt... Wat ik wilde zeggen was simpel. Een paard dat écht zoveel pijn heeft daar kom je echt bij met de dingen die jij op noemt... Zo kwam je over, zo zul je het misschien niet bedoelen...Citaat:Jou woorden “En als die niet meewerkt”… wat doe je als paardeneigenaar dan in hemelsnaam bij die dierenarts