Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarcoBorsato schreef:Pardon? Ik denk dat ik genoeg research heb gedaan. XTC staat op nummer 15 in de lijst van verdovende middelen, alcohol op 3. Misschien moest jij ook eens met de huisarts gaan praten, dan word je net zo wijs als ik.
sflj schreef:MarcoBorsato schreef:Pardon? Ik denk dat ik genoeg research heb gedaan. XTC staat op nummer 15 in de lijst van verdovende middelen, alcohol op 3. Misschien moest jij ook eens met de huisarts gaan praten, dan word je net zo wijs als ik.
Een illegaal en dus zonder toezicht geproduceerd chemisch pilletje kán volgens mij niet gezond zijn. Maak je mij niet wijs.
Judje schreef:Er zijn genoeg xtc-gebruikers die eerst hun pillen laten testen voordat ze het gebruiken.
Het lab schraapt er een klein beetje van af. Dan gaan ze kijken of ze deze exacte samenstelling vaker zijn tegengekomen, zo ja: dan heb je vrij snel een uitslag over wat er in zit.
Zo niet, dan wordt de rest gebruikt om er een gedegen onderzoek naar te doen en wordt je als koper later op de hoogte gebracht van wat je hebt gekocht. Je hoeft je dus niet op te laten lichten en/of slechte pillen te gebruiken.
'Vroegah', in de tijd dat ik nog te klein was om naar houseparty's te gaan en mijn vrienden al wel gingen (zijn allemaal ouder) stonden er zelfs op het feest standjes om xtc te testen.
Daarbij betwijfel ik of er meer mensen paardrijden (volgens onderzoeken 400.000 actieve en 400.000 passieve paardenliefhebbers in NL) dan dat er xtc gebruiken.
Tevens worden inderdaad alcohol en drugs vaak apart behandeld, terwijl alcohol ook een drug is. In Engeland is een paar jaar terug onderzoek gedaan naar 20 soorten verslavende middelen op het gebied van economische, maatschappelijke en lichamelijke gevolgen. Alcohol en tabak stonden op 1 & 2 qua schadelijkheid en xtc op 20.
Het gaat niet om de soort drug, maar om de gebruiker of het wel of niet schadelijk is.
Edit: ik zie bij posts het woord 'trippen' staan, maar van xtc ga je hard, maar ga je niet trippen. Trippen ga je wel van lsd, paddow's en dergelijke. Ik wil niemand tegen de borst stuiten, maar heel veel anti-drugs-mensen zijn er vooral tegen door wat ze er over horen, maar hebben zelf 0,0 ervaring ermee en geregeld zijn dat ook nog eens mensen, die dat vertellen terwijl ze dronken zijn en/of geregeld zelf alcohol drinken. Sorry, maar drank = drugs!
Edit2: xtc is uitgevonden als medicijn voor mensen met een verstandelijke beperking, omdat zij door de mdma (werkzame stof van een GOEDE xtc-pil, daarom is testen ook belangrijk) bij een goede hoeveelheid juist scherper werden. Pas bij verhoogde dosis treedt de werking van hard gaan op, net zoals je van veel pure cacao ook van de kaart kan worden. Zijn dan ook alle vaste chocolade-eters junks? Er zit namelijk wel een verslavende stof in en het is ook nog eens niet gezond.
Jet_Joey schreef:Paardrijden/paarden zijn wel verslavend! Ik kan geen dag zonder!