Paarden zijn gevaarlijker dan de drugs xtc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paarden zijn gevaarlijker dan de drugs xtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:46

hahaha :)

_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:43

Oké,mijn eerste gdacht was, what the fuck!!??

Maar eigenlijk is paardrijden inderdaad wel gevaarlijk en het is een risico sport en het bewijst nogmaals dat het gevaarlijk is maar moest ik kiezen tussen paardrijden of XTC dan zou ik toch wel voor de paardjes gaan hoor :')

Maar cool,nu kan ik mezelf een Equasy noemen,haha :D

Xx;;

wolf_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:50

WTF?????

Wie vergelijkt nu XTC met paarden. Paarden zijn levende dieren zoals wij maar wij proberen ze zo goed mogelijk te begrijpen voordat we ermee rijden en idd paardrijden is een risicosport maar da wil nie zeggen da paardrijden gevaarlijker is dan XTC (een stom pilleke of vloeibaar middel) als je eens moest weten hoeveel mensen er sterven van XTC over de hele wereld tegenover paardrijden dan wint XTC met meer 20% erboven. Dus ga weg met paarden te vergelijken met iets da nie leeft. amateur.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 03:29

Mmmm... weer een dilemma. Als mijn dochter van 12 later thuiskomt en een XTC pil heeft genomen; moet ik dan blij zijn dat ze geen pony voor haar verjaardag wou hebben?
"Gelukkig is het maar XTC, een paard is levensgevaarlijk."

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:04

MarcoBorsato schreef:
Pardon? Ik denk dat ik genoeg research heb gedaan. XTC staat op nummer 15 in de lijst van verdovende middelen, alcohol op 3. Misschien moest jij ook eens met de huisarts gaan praten, dan word je net zo wijs als ik.

Een illegaal en dus zonder toezicht geproduceerd chemisch pilletje kán volgens mij niet gezond zijn. Maak je mij niet wijs.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:07

Misschien wordt met XTC paardrijden nog leuker. 1 pilletje is voldoende om dressuur kijken op tv toch nog leuk te maken :D

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:43

Er zijn genoeg xtc-gebruikers die eerst hun pillen laten testen voordat ze het gebruiken.
Het lab schraapt er een klein beetje van af. Dan gaan ze kijken of ze deze exacte samenstelling vaker zijn tegengekomen, zo ja: dan heb je vrij snel een uitslag over wat er in zit.
Zo niet, dan wordt de rest gebruikt om er een gedegen onderzoek naar te doen en wordt je als koper later op de hoogte gebracht van wat je hebt gekocht. Je hoeft je dus niet op te laten lichten en/of slechte pillen te gebruiken.

'Vroegah', in de tijd dat ik nog te klein was om naar houseparty's te gaan en mijn vrienden al wel gingen (zijn allemaal ouder) stonden er zelfs op het feest standjes om xtc te testen.

Daarbij betwijfel ik of er meer mensen paardrijden (volgens onderzoeken 400.000 actieve en 400.000 passieve paardenliefhebbers in NL) dan dat er xtc gebruiken.

Tevens worden inderdaad alcohol en drugs vaak apart behandeld, terwijl alcohol ook een drug is. In Engeland is een paar jaar terug onderzoek gedaan naar 20 soorten verslavende middelen op het gebied van economische, maatschappelijke en lichamelijke gevolgen. Alcohol en tabak stonden op 1 & 2 qua schadelijkheid en xtc op 20.
Het gaat niet om de soort drug, maar om de gebruiker of het wel of niet schadelijk is.

Edit: ik zie bij posts het woord 'trippen' staan, maar van xtc ga je hard, maar ga je niet trippen. Trippen ga je wel van lsd, paddow's en dergelijke. Ik wil niemand tegen de borst stuiten, maar heel veel anti-drugs-mensen zijn er vooral tegen door wat ze er over horen, maar hebben zelf 0,0 ervaring ermee en geregeld zijn dat ook nog eens mensen, die dat vertellen terwijl ze dronken zijn en/of geregeld zelf alcohol drinken. Sorry, maar drank = drugs!

Edit2: xtc is uitgevonden als medicijn voor mensen met een verstandelijke beperking, omdat zij door de mdma (werkzame stof van een GOEDE xtc-pil, daarom is testen ook belangrijk) bij een goede hoeveelheid juist scherper werden. Pas bij verhoogde dosis treedt de werking van hard gaan op, net zoals je van veel pure cacao ook van de kaart kan worden. Zijn dan ook alle vaste chocolade-eters junks? Er zit namelijk wel een verslavende stof in en het is ook nog eens niet gezond.

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:11

Wat een Bullshit zeg..!

Netals wat Amber zegt ( Colandro ) XTC tast je lichaam aan! http://www.kennislink.nl/web/show?id=101846

Heb leuke nachten van XTC gehad.. Maar rijd liever paard dan ben ik de dag ernaa tenminste niet verrot..

Zit je dan te trippen op je paard

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:14

Ik zie mezelf al een XTC pilletje knuffelen :D :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:16

sflj schreef:
MarcoBorsato schreef:
Pardon? Ik denk dat ik genoeg research heb gedaan. XTC staat op nummer 15 in de lijst van verdovende middelen, alcohol op 3. Misschien moest jij ook eens met de huisarts gaan praten, dan word je net zo wijs als ik.

Een illegaal en dus zonder toezicht geproduceerd chemisch pilletje kán volgens mij niet gezond zijn. Maak je mij niet wijs.

Het is ook niet gezond... Wat raar... ik kan me niet herinneren dat ik dat getypt heb.. En ik kan het nergens vinden ook...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:17

Judje schreef:
Er zijn genoeg xtc-gebruikers die eerst hun pillen laten testen voordat ze het gebruiken.
Het lab schraapt er een klein beetje van af. Dan gaan ze kijken of ze deze exacte samenstelling vaker zijn tegengekomen, zo ja: dan heb je vrij snel een uitslag over wat er in zit.
Zo niet, dan wordt de rest gebruikt om er een gedegen onderzoek naar te doen en wordt je als koper later op de hoogte gebracht van wat je hebt gekocht. Je hoeft je dus niet op te laten lichten en/of slechte pillen te gebruiken.

'Vroegah', in de tijd dat ik nog te klein was om naar houseparty's te gaan en mijn vrienden al wel gingen (zijn allemaal ouder) stonden er zelfs op het feest standjes om xtc te testen.

Daarbij betwijfel ik of er meer mensen paardrijden (volgens onderzoeken 400.000 actieve en 400.000 passieve paardenliefhebbers in NL) dan dat er xtc gebruiken.

Tevens worden inderdaad alcohol en drugs vaak apart behandeld, terwijl alcohol ook een drug is. In Engeland is een paar jaar terug onderzoek gedaan naar 20 soorten verslavende middelen op het gebied van economische, maatschappelijke en lichamelijke gevolgen. Alcohol en tabak stonden op 1 & 2 qua schadelijkheid en xtc op 20.
Het gaat niet om de soort drug, maar om de gebruiker of het wel of niet schadelijk is.

Edit: ik zie bij posts het woord 'trippen' staan, maar van xtc ga je hard, maar ga je niet trippen. Trippen ga je wel van lsd, paddow's en dergelijke. Ik wil niemand tegen de borst stuiten, maar heel veel anti-drugs-mensen zijn er vooral tegen door wat ze er over horen, maar hebben zelf 0,0 ervaring ermee en geregeld zijn dat ook nog eens mensen, die dat vertellen terwijl ze dronken zijn en/of geregeld zelf alcohol drinken. Sorry, maar drank = drugs!

Edit2: xtc is uitgevonden als medicijn voor mensen met een verstandelijke beperking, omdat zij door de mdma (werkzame stof van een GOEDE xtc-pil, daarom is testen ook belangrijk) bij een goede hoeveelheid juist scherper werden. Pas bij verhoogde dosis treedt de werking van hard gaan op, net zoals je van veel pure cacao ook van de kaart kan worden. Zijn dan ook alle vaste chocolade-eters junks? Er zit namelijk wel een verslavende stof in en het is ook nog eens niet gezond.

_/-\o_

anoniem15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:44

Jet_Joey schreef:
Paardrijden/paarden zijn wel verslavend! Ik kan geen dag zonder! ;)

ik ook niet hoor! :P

sorry, maar dit is nu toch een tijdverspilling om in zo'n 'vergelijking' je tijd te steken. ik denk wel dat iedereen weet dat paarden gevaarlijk kunnen zijn, maar paardrijden is een sport (in tegensteling tot wat anderen denken! :S ) en van sporten word je gezond.
van een (te) grote hoeveelheid XTC ga je dood, van een (te) grote hoeveelheid paarden word je alleen maar blijer! :D (in mijn geval toch)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:53

Dat paardrijden verslavend is, is dat ook meteen de enige overeenkomst die ik zie :D

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 02:32

De arme wetenschapper wilde alleen maar een discussie op gang brengen over onze normen ten aanzien van gevaar in de samenleving maar hij heeft buiten de paardenwereld gerekend! Had ie nou maar wielrennen als voorbeeld genomen... :+

BHS woedend over vergelijking drugsgebruik en paardrijden13/02/2009 12:09
De British Horse Society heeft woedend gereageerd op de vergelijking die topadviseur professor David Nutt deze week maakte tussen de gevaren van ecstasy (XTC) en paardrijden. De voorzitter van de adviesraad over drugsmisbruik van het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken concludeerde dat gebruik van de drug niet gevaarlijker is dan 'equasy', zoals hij verslaving aan paardrijden noemt.

Nutt stelde in een gepubliceerd artikel: ,,Er is weinig verschil tussen de twee verslavingen. Waarom accepteert – stimuleert zelfs – de maatschappij bepaalde vormen van in potentie gevaarlijk gedrag en wordt het drugsgebruik afgekeurd?” De BHS wijst in een reactie voornamelijk op de voordelen van het paardrijden. Paardrijden kan een gezonde invloed hebben op onder meer lichaamsgewicht, diabetes en hartproblemen en staat daarnaast bekend om de verhoging van het zelfvertrouwen en het verminderen van stress. ,,Hoe iemand kan suggereren dat de gevaren van drugsmisbruik vergeleken kunnen worden met de gevaren van paardrijden is me een raadsel”, aldus Mark Weston van de BHS.

Bron: Horsetalk

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:31

Nou als alle amazones en ruiters overstappen op xtc, is het dan nog steeds gevaarlijker?
'Zo, jij rijdt vriendelijk, mag wel wat agressiever! Zweepje hier, spoortje daar, misschien eens proberen?'
'Goed idee, morgen ga ik het gelijk uitproberen! *D '