Vrouwen verkiezen paard boven partner

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:43

Mijn man komt op de laatste plaats in de veestapel :+ }:0

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:51

Ik denk dat dit onderzoek beter had kunnen gaan over het emotionele beoordelingsvermogen van de vrouw en het nuchtere pragmatische denkvermogen van de man.

Een vrouw handelt uit emoties en gevoel een man handeld vanuit een nuchter en praktisch denkvermogen. Vrouwen vinden denk ik primair het opbouwen van een band met een paard iets belangrijker dan een man. Een man vind het misschien toch belangrijker dat een paard presteerd en doet wat er van hem gevraagd wordt en zijn functie vervuld. Ik denk dat een man zakelijker met een paard omgaat dan een vrouw al zullen er natuurlijk overal uitzonderingen op de regels zijn.

Ik hou van mijn man en kinderen maar zeker ook netzoveel van al mijn paardjes! Net als mijn andere dieren. Dieren blijven afhankelijk van onze aandacht en verzorging en daarom gaat er heel veel tijd zitten in de verzorgign van paarden.even borstelen van 3 paarden en je bent zo 2,5 uur verder..even voeren, mestten etc..allemala erg tijdrovend. een man kan zelf zijn eten maken en voor zichzelf zorgen.

Daranaast denk ik dat het voor een hoop vrouwen met een drukke baan en/of kids een vorm van ontspanning is..dat is het zeker voor mij. 3 kleine kids, helke dag bezig dus dan is het heerlijk om even een uurtje voor jezelf te hebben samen met je paard. Nu staan de paarden bij ons aan huis omdat mijn man dat perse wilde. Zo ben ik niet elke avond een paar uur weg maaer kan ik mijn verzorging van d epaarden verdelen over de hele dag. En dan zijn de avonden voor manlief en mij samen!!!

een keuze kan en wil ik niet maken omdat ze allemaal evenveel voor mij betekenen! Ik ga voor beiden door het vuur!

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:53

Mijn man zegt altijd: paardenvrouwen zijn de beste vrouwen, maar ook de duurste vrouwen.... :j :j
Ook zegt hij er dan snel achteraan dat hij niet anders zou willen...

AsKaBaNMaNoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:57

mijn vriend en mijn paard staan op een gedeelde eerste plaats :P
en ja dat zeg ik ook eerlijk tegen hem.
gelukkig heb ik tot nu toe alleen maar vriendjes gehad die daar mee konden leven,want ik denk dat het anders niet lang duurt O:)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:01

Nou een gedeelde eerste plaats is toch ook prima!!

smurffie

Re: Vrouwen verkiezen paard boven partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:15

paard, die verraad je never de nooit niet en staat ALTIJD voor je klaar. Zal je blindelings vertrouwen als de band sterk genoeg is ;) een vriend kan het altijd mee fout gaan

duckydive

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:29

smurffie schreef:
paard, die verraad je never de nooit niet en staat ALTIJD voor je klaar. Zal je blindelings vertrouwen als de band sterk genoeg is ;) een vriend kan het altijd mee fout gaan

Komt het dan niet allemaal voort uit onzekerheid?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:30

Dat hoeft toch geen onzekerheid te zijn? Dat kan ook nuchterheid zijn.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:31

smurffie schreef:

Stel, je zet je paard in een lege bak. Jij gaat aan de ene kant staan met niks, en een compleet onbekend persoon staat aan de andere kans met een bak biks. Ik weet zeker dat 99% van de paarden naar degene met het biks zou lopen. Een paard kiest voor de situatie die hem het beste uitkomt, als de mogelijkheid er is om ergens anders heen te gaan waar het beter is zal het paard dit ook doen.
Een paard denkt niet als jij verdrietig bent: "Ach, mijn baasje is verdrietig, laat ik eens extra lief zijn vandaag en laat ik luisteren naar haar problemen."
Dit is geen emotionele band die je dan met je paard hebt, het komt van één kant. Als jij je paard verkoopt, zal hij misschien wel merken dat je weg bent, maar je niet missen.

Als mijn eventuele vriend zou zeggen dat zijn paard ( :+ ) op nummer één staat, dan ben ik weg. Het spijt me maar als ik niet op nummer één sta zit er toch iets niet goed in je relatie.
Met een partner is dat heel anders, je zit op één lijn met elkaar, je begrijpt elkaar en je kunt elkaar het soort liefde bieden wat erg belangrijk is. Als mijn eventuele vriend zou zeggen dat zijn paard ( :+ ) op nummer één staat, dan ben ik weg. Het spijt me maar als ik niet op nummer één sta zit er toch iets niet goed in je relatie. Je partner en jij houden (als het goed is :P ) onvoorwaardelijk van elkaar. Jij kunt natuurlijk ook onvoorwaardelijk houden van je paard, maar dat is niet wederzijds.
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 28-01-09 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

duckydive

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:35

Ik vind het eerlijk gezegd niet nuchter als je er vanuit gaat dat je paard je blindelings vertrouwt.
En de keuze voor een paard op 1, omdat een relatie onzeker kan zijn komt dan toch voort uit onzekerheid.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:39

Ik haal uit het samenzijn met mijn paard een bepaalde energie. Die heb ik nodig om goed te kunnen functioneren in mijn dagelijks leven. Daar heb ik zelf baat bij, maar mijn partner ook. En hoe je het ook wendt of keert: een relatie ís onzeker. Je partner (of jijzelf) kan doodleuk op een dag besluiten dat het over is tussen jullie, om wat voor reden dan ook.

Overigens is voor mij een paard geen vervanging voor een partner. Het is ook niet mijn kind of mijn vriendje/vriendinnetje. In mijn geval is mijn paard vooral mijn sportmaatje, net zoals iemand anders een hardloopmaatje, fietsmaatje of zijn voetbalelftal heeft. Alleen kan de medemens voor zichzelf zorgen, een paard kan dat niet. En dat is jammer genoeg iets wat niet iedere partner begrijpt. ;)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:50

smurffie schreef:

Een paard net zo goed, die kan ook gaan staken. :Y)
Dus jij wil beweren dat een paard je blindelinks kan vertrouwen? Knap. Dat zou dan een paard zijn dat nooit maar dan ook nooit bang is in jou bijzijn, altijd er vol voor gaat en nooit is 'zegt' nee,dit kan/durf ik niet.
Is dat wel een paard? }:0

En idd, dames, wanneer jou vriend zijn voetbal op nr 1 heeft staan, wat vind jij hier dan van?
En nee, een voetbal heeft geen verzorging nodig maar ook dat is zijn hobby/sport.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:58

Als mijn vriend voetbal op 1 heeft staan? Ik denk dat ik dan vooral blij ben dat mijn vriend ook een passie heeft, net als ik.

Maar ik denk zelf dat bij mij het beste iemand past die net als ik afwisselend partner, hobby (passie), werk, familie en eventueel andere dingen op 1 heeft staan.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 03:17

Zou interessant zijn om dit onderzoek te herhalen op bokt.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 07:54

Karin schreef:
Ik haal uit het samenzijn met mijn paard een bepaalde energie. Die heb ik nodig om goed te kunnen functioneren in mijn dagelijks leven. Daar heb ik zelf baat bij, maar mijn partner ook.

Idd, dat heb ik dus ook. Als ik een tijd niet bij de paarden ben geweest kan ik af en toe niet te genieten zijn :D
Vaak is het zo dat ik van die energie heel erg druk kan worden, m'n vriend zegt dan ook vaak 'oooh jee, ben je weer bij de paarden geweest?' :D

Maar de paarden en m'n vriend staan wel gelijk op nummer 1.
Ik zou het heel erg vinden als ik zonder m'n paardjes zou moeten leven, maar ook als ik zonder m'n vriend zou moeten leven.
(goh, dit klinkt nu wel heel dramatisch, maar ik denk dat jullie het wel snappen ;) )

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 08:26

Mijn paard staat met een heleboel dingen op nummer 1.
Maar als ik echt in een situatie kom waar ik moet kiezen tussen mens en dier, dan zal ik nooit een dier voor een mens zetten. Mijn vriend zal me nooit vragen te kiezen, hoe erg we ook in de shit zouden zitten.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 08:51

Paarden liegen niet, bedriegen niet, en zullen er altijd voor je zijn! :+:

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:02

ik heb me paard al langer dan dat ik me vriend ken
waarom zou ik dan me vriend kiezen
die je kan je zo weer kwijt raken door iets wat er tussen komt of iets

idd passieX geef je helemaal gelijk :D

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:03

Heike schreef:
Zou interessant zijn om dit onderzoek te herhalen op bokt.

Nou, wat let je? :D

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:27

Soms les ik hier: Je paard staat tenminste altijd voor je klaar.....
Maar is dat niet omdat wij het gevangen houden in een box of weiland? :+ Tuurlijk is het er tenzij het ontsnapt. ;)

Heb er eentje gehad die lijflijk aanwezig was maar enorm op zichzelf en weinig kado gaf. Zij koste me kopzorgen. :(:) Was het een vent gehad dan was hij er eerder uitgekickt; dit dier mocht het anderhalf jaar bij me proberen. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:19

LauraMc schreef:
Als mijn eventuele vriend zou zeggen dat zijn paard ( :+ ) op nummer één staat, dan ben ik weg. Het spijt me maar als ik niet op nummer één sta zit er toch iets niet goed in je relatie.

Waarom zou een relatie met een medemens àltijd de hoogste prioriteit moeten hebben en het àlleràllerbelangrijkste in een mensenleven moeten zijn?
Dit is voor iedereen anders.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:34

Weet je wat het is, als je écht van elkaar houdt respecteer je elkaars hobby's en beperk je de ander niet door te zeggen: ga je nu alweer naar je paard? Mijn vriend sport en werkt heel veel, tuurlijk vind ik dat soms vervelend maar ik zou NOOIT zeggen dat hij moet minderen voor mij. Wie denk ik wel niet dat ik ben :D.

Als mijn vriend me voor de keuze zou stellen paard of vriend dan is het écht :evaw: vriend. En ik vind dat iedere vrouw (of man) die niet dezelfde keuze zou maken een vreselijk tekort aan zelfvertrouwen heeft en een enorm onvermogen om gelukkig te zijn alleen (maar dan mèt paard ;) ). Maar dat is mijn bescheiden mening :o .

Ik hou rekening met mijn vriend voor zover dat kan mbt de paarden door zoveel mogelijk te gaan als hij sport of werkt. Zouden wij echter hetzelfde ritme hebben dan gaat dat niet. Soms beslis ik wel eens een dagje over te slaan maar dat doe ik omdat IK bij hem wil zijn en niet omdat hij dat eist.

Overigens waren de vorige twee exen van mijn vriend paardenmeisjes dus I did not have to break him in, hij kende het klappen van de zweep al HAHAHAHA :D.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:46

Mijn vriend is het belangrijkste, mijn paard gaat echter in de meeste gevallen voor. Duidelijk denk ik? Dit meer omdat mijn vriend zelfstandig dingen kan ondernemen en mijn paard mij nodig heeft voor haar levensbehoeftes. Persoonlijk vind ik dit een raar onderzoek, mannen met paarden is equivalent aan appels en peren?

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:22

Mijn vriend en ik hebben allebij een paard. Dus die keus zullen we elkaar niet opleggen. En hij is erger, na dat ik 3,5 jaar naast mijn paard heb gelopen vanwege een niet te genezen peesblessure heb ik tegen hem gezegd dat ik er toch wel over nadacht om haar als fok merrie weg te willen doen. Ik wil ook graag rijden. Weet je wat hij zei, en als ik ooit in een rolstoel terecht kom doe je mij dan ook weg.......

Maar dan nog vind ik het een moeiilijke stelling kiezen tussen mens en dier... appels en peren...

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:25

Ik vind het geen goede vergelijking. Mijn paard gaat in de meeste gevallen voor, in die zin dat mijn paard nu eenmaal afhankelijk van mij is én ik ben verantwoordelijk voor haar. Mijn vriend redt zijn eigen hachje wel :D.

Hij haalt het ook niet in zijn hoofd jaloers te zijn, hij heeft ook zo zijn passies en wij respecteren dat van elkaar.

Verder heeft het voor mij niets met 'verkiezen boven...' te maken, het zijn twee totaal verschillende dingen, twee totaal verschillende liefdes, die ik niet wíl en kán vergelijken. Wel weet ik dat de liefde voor mijn paard onvoorwaardelijk is en de liefde voor mijn vriend daarentegen altijd breekbaar en morgen over kan zijn (al voorspel ik dat niet).