Reining demonstratie Anky op tv. Update: ook online

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:12

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:14

Nijn schreef:
sjorsie schreef:
er zijn 1 miljoen mensen die een of meer keer per week op een of andere manier met paarden bezig zijn en hier gaat veel geld in om.
Als jij het gezever vind zit je denk ik verkeerd, dit is een forum van paardenliefhebbers en die kunnen nooit genoeg paarden zien. *D Anders was het wel een voetbalforum.

En jij denkt dat 1 miljoen mensen meer is dan de voetballerij :D
In de voetbal gaat nog heel wat meer geld om in de paardensport dus ook dat ''argument'' gaat niet op.
Ik snap de frustratie enigszins wel, maar om alleen maar te kijken naar wat mensen hier op het forum willen is totaal niet reëel :)
Dan er bij, je kunt er wel over blijven struikelen en je ongenoegen uitspreken, maar dat zal echt niets oplossen :)

Het is niet alleen voetbal, ook tennis, wielrennen, biathlon en notabene langlaufen besteden ze nog meer aandacht aan dan aan de paardensport. En ja, ik erger me ook aan dat eeuwige voetbal-voor en voetbal-na gezeur ondanks dat ik het geen vervelende sport vind.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:16

Potverdorie. Ik wou om 8 uur op bed. Zag ik dat de demonstratie van anky vanavond op tv kwam. Wou ik toch wel even zien...

Druk aan het bokken en spelletjes doen.... en ja hoor vergeten....bedenk het mij net

Manonx

Re: Reining demonstratie Anky vanavond op tv bij de NOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:18

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:19

anneliesdj schreef:
En jij denkt dat 1 miljoen mensen meer is dan de voetballerij :D
In de voetbal gaat nog heel wat meer geld om in de paardensport dus ook dat ''argument'' gaat niet op.
Ik snap de frustratie enigszins wel, maar om alleen maar te kijken naar wat mensen hier op het forum willen is totaal niet reëel :)
Dan er bij, je kunt er wel over blijven struikelen en je ongenoegen uitspreken, maar dat zal echt niets oplossen :)

Het is niet alleen voetbal, ook tennis, wielrennen, biathlon en notabene langlaufen besteden ze nog meer aandacht aan dan aan de paardensport. En ja, ik erger me ook aan dat eeuwige voetbal-voor en voetbal-na gezeur ondanks dat ik het geen vervelende sport vind.[/quote]

Ben ik wel met je eens. Ben ook groot voetballiefhebber(werk ook bij de FC). Maar hoef het op tv niet zoveel te zien.
Samenvatting van de gespeelde wedstrijden prima. En dan verder alleen nog over voetbal lu.llen op eredivisie tv. Hebben 4 zenders...

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:21

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:31

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:42

Goh wat een tegenvaller...Niks over de prestaties van Rieky in deze tak van sport. En idd een vreselijk irritant muziekje :roll: Hopelijk komt de NOS de volgende keer met een betere reportage. ;)
Ik ben bang dat ik me naar de dressuurruiters moet blijven verdedigen, en ik had eigenlijk gehoopt ze in de toekomst gewoon op dit filmpje te kunnen wijzen...Helaas pindakaas, gemiste kans.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:25

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:39

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:51

Je moet het zelf gefilmd hebben en je moet er ook zelf commentaar bij maken.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:10

Zat laatst uit pure verveling het programma "de reunie" te kijken, en daar werd meer reclame gemaakt oor de westernsport dan in dit filmpje van de NOS.
Het ging over de eigenaar van Einstein's revolution. Vond het erg indrukwekkend allemaal.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:15

Die aflevering van de reünie heb ik ook gezien. Mijn ouders riepen me er nog bij toen. Was zeker heel erg leuk om te zien! Die stallen, die ruimte daar!!! Maarja...t blijft wel Texas, dat is minder.

Ik ga eens even vragen een iemand die ik ken bij studio sport wie het filmpje van Anky gemonteerd heeft. Want die muziek erbij... :\

Ik vind dat er ook wel wat meer aandacht mag zijn voor Western en paardensport in het algemeen. Het is wel de sportsector waar (als je hobby meerekend) 3 miljard per jaar in omgaat...dus zeker niet onbelangrijk!

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:37

Ze doet het toch maar die Anky. :)) Het lijkt makkelijker dan het is.
Toch leuk, ze wordt ook ouder en dan is het hebben van een hobby toch perfekt ?

Frappant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:25

Ben ik daarvoor wakker gebleven, dacht ik na het filmpje te hebben gezien op NOS... wat een domper zeg!!

10 min. tennis en al die andere **** de rest van de tijd en 2 min. Anky!! Flauw hoor!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:42

Er zijn ook mensen die tennis wél leuk vinden hoor ;) *steekt hand op*
Vind het een beetje kinderachtig om zo af te geven op de NOS, paardensport is maar één van de vele populaire sporten in ons land. Deze twee weken is ook de Australian Open, een Grand Slam toernooi. Dat is voor veel mensen wel iets belangrijker/interessanter dan Anky op een westernpeerd ;)

Om dingen maar even in een iets ander perspectief te plaatsen :)

Ik vond het leuk om te zien :j het was alleen flink duidelijk dat ze een goed getraind paard onder haar had, en het zelf nog niet zo heel lang deed. Maar, het zag er niet verkeerd uit.
Leuk dat ze er allebei nog wat over te zeggen hadden.
Vind de combinatie Anky&Western ook helemaal geen gekke, beide takken van de sport kunnen nog heel wat leren van elkaar.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:13

Zag er heel leuk uit :D
Ik vind dat ze het echt heel knap heeft gedaan.
Mooie manier om de afstand tussen western en dressuur te verkleinen +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:20

TE5 schreef:
Sunshine80 schreef:

Dat is een behoorlijk negatieve reactie.

Eigenlijk vind ik het alleen maar leuk dat Anky dit probeert, dan ziet ze eens "wat anders van de wereld". En ondanks dat ook zij waarschijnlijk haar mindere momenten heeft, moeten wij nog maar zien te bereiken wat ze bereikt heeft!!! :))

Wat ik alleen wel een beetje raar vind is dat ze dan als western 'beginner' ook daar mee weer meteen moet opvallen.
Ik heb begrepen dat ze dit voor dr eigen plezier doet, waarom dan meteen die shows?
Waarom moet ze dan weer laten zien dat ze dit kunstje ook kan?
Als dressuurruiter is ze goed, dat valt gewoon niet te ontkennen,
maar ik zie niet waarom er meteen zo veel aandacht moet naar met het westerngebeuren...

zegt trouwens niet dat ik niet benieuwd ben naar de reportage :P

Ik denk zomaar dat Jumping Amsterdam ook heel blij met deze 'show' was. En daarnaast heeft anky voordat ze echt western ging rijden toch ookal wat western clinics gedaan :D (iemand anders gaf haar dan les).

Ik vind het een beetje apart dat mensen er over 'vallen' dat ze niet meteen de allerbeste westernruiter is die er is.. Ik bedoel zo gek is dat toch niet, als je met western begint. En omdat het Anky is moet het niveau maar weer meteen op wereldniveau zijn }:0

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:23

Ik had het gisteren ook gezien!
Leuk stukje!
Grappig dat als je professioneel 'dressuurt' je er western als hobby hebt; vond ik mooi klinken!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:37

Ik vind het enorm jammer dat er weer een cowboy imago aan gegeven wordt. De muziek maar ook dat Anky zegt bij de uitleg die ze geeft de cowboys!... en dan weer veder uitleg geeft. Ik had gehoopt dat Anky goede reclame kon zijn voor onze sport maar nee dat is het nu niet.. Spijtig ook dat er zo weining zendtijd aan besteed is.

Maar goed Anky have fun! ;)

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:47

anika schreef:
Ik vind het enorm jammer dat er weer een cowboy imago aan gegeven wordt. De muziek maar ook dat Anky zegt bij de uitleg die ze geeft de cowboys!... en dan weer veder uitleg geeft. Ik had gehoopt dat Anky goede reclame kon zijn voor onze sport maar nee dat is het nu niet.. Spijtig ook dat er zo weining zendtijd aan besteed is.

Maar goed Anky have fun! ;)

Ik ben het helemaal met je eens! Erg jammer dat ze de benaming cowboys er bij betrekken.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:35

Dat de "cowboys" hoorde in het verhaal thuis. In dat zelfde stukje zegt ze dat de dressuur uit de oorlogsvoering is ontstaan. Western rijden is nou eenmaal op ranches en aan de hand van het werk van cowboys ontstaan. Wat moet ze anders zeggen? Het is ontstaan uit het werken met koeien op een ranch door je weet wel van die mannen met hoeden??? :D :D :D

Ik vond overigens deze filmpjes op youtube van de Demo in Amsterdam:
http://nl.youtube.com/watch?v=_XWu2NJd9dY
http://nl.youtube.com/watch?v=RdZZOZhnASI
http://nl.youtube.com/watch?v=nAw_JObZbKg

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:01

Adrienne schreef:
Dat de "cowboys" hoorde in het verhaal thuis. In dat zelfde stukje zegt ze dat de dressuur uit de oorlogsvoering is ontstaan. Western rijden is nou eenmaal op ranches en aan de hand van het werk van cowboys ontstaan. Wat moet ze anders zeggen? Het is ontstaan uit het werken met koeien op een ranch door je weet wel van die mannen met hoeden??? :D :D :D

Ik vond overigens deze filmpjes op youtube van de Demo in Amsterdam:
http://nl.youtube.com/watch?v=_XWu2NJd9dY
http://nl.youtube.com/watch?v=RdZZOZhnASI
http://nl.youtube.com/watch?v=nAw_JObZbKg

leuke filmpjes!!
en leuk stukje op de NOS! heb het net even bekeken, thanks voor de link!

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:20

waarom is dat erg dan? dat 'cowboys' genoemd worden? als ik aan cowboys denk; denk ik alleen maar positief! :P geef mij maar ene cowboy die western rijdt :P ;) ik zou graag een cowgirl zijn :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:34

Hoewel de NLse westerrrrrnruiter nog maar weinig met cowboys te maken heeft :') zie ik het probleem ook niet zo. Veel mensen kennen de term 'western' niet eens. Die denken dan aan Clint Eastwood en Hollywood, geen ruiters die in spijkerbroek met een hoed rijden :+ Dus als het zo voor televisie wat verduidelijkt kan worden..
En die 'cowboymuziek'? Tja, het is nou eenmaal een show. Alsof ze bij de gemiddelde westernwedstrijd altijd cultureel verantwoorde muziek draaien :roll: