Anky van Grunsven moet met wildcard naar finale in Las Vegas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:26

RCHLLKE schreef:
Jeetje, of ze wilt d'r naam gewoon hooghouden.. Ook al heet je Anky, regels zijn regels!

Jep inderdaad, en die regels houden in dat mensen wildcards kunnen krijgen. Dus niets "ook al heet je anky". Ze houd zich gewoon aan de regels.

Lielle

Re: Anky van Grunsven moet met wildcard naar finale in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:32

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:13

pharagirlke schreef:
Ik train hard als ik 5e word, maar die wat 1e word, heeft overduidelijk hárder getraind! Anders had die immers niet boven me gestaan. :+ Nee zou daar niet boos om worden, ben realistisch genoeg om te beseffen dat er mensen zijn die nu eenmaal zwaarder trainen dan mij.

Welk steekhoudend argument om haar geen wildcard te geven heb jij dan al naar boven gehaald behalve "de andere krijgen hem ook niet" (dat is nu eenmaal het idee achter een wildcard, dat maar een paar mensen hem krijgen)

Wat dacht je van misschien meer aangeboren talent? Ik vind het echt onzin wat je zegt want dan zou iedereen die net zo hard traint als anky 1e kunnen worden. Als je aan je tax zit zit je aan je tax, keihard getraind of niet. Dus ook de paarden die geen 1e zijn geworden zullen last hebben van hun reis naar en optreden op de OS. Wat dacht je van de springpaarden?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:56

@Pharagirlke, bespaar je de moeite om het nog verder uit te leggen, de meesten hier zijn kennelijk of te dom om het te begrijpen of te afgunstig of ze hebben meer gif dan bloed in hun aderen.........

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:59

Beaux schreef:
@Pharagirlke, bespaar je de moeite om het nog verder uit te leggen, de meesten hier zijn kennelijk of te dom om het te begrijpen of te afgunstig of ze hebben meer gif dan bloed in hun aderen.........

?
Maar vind je zelf dan niet dat een Sjef een beetje naast zijn schoentjes begint te lopen? Ster allures?
rRegels worden er toch niet voor niets gemaakt? *D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:02

Nogmaals: 'gespeeld vinnig', 'licht dreigend'......Snap je het nou??

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:02

Ja ik snap je wel, maar waarop basseer je het gespeelde?

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:07

Beaux schreef:

Sorry?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:12

Heb even het stukje gelezen. Sorry hoor, de Telegraaf maakt er sowieso graag een sopa van.
Regels zijn idd regels.
Om dan meteen et concluderen dat mensen dom of jaloers zijn, vind ik kort door de bocht.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:21

Je moet toch wat als geen argumenten hebt.

Lielle is de enige die met duidelijke argumenten komt zonder gekat. De link die ze plaatst, laat ik zeggen dat ook daar Imke dan geen wildcard van mij had mogen krijgen.
Al vind ik daar het volgende stukje heel anders over komen: "Normaal mag Nederland drie deelnemers afvaardigen naar de finale. Van Grunsven, Laurens van Lieren en Schellekens-Bartels zou logisch zijn, maar Callaghan verdiende in de mager bezette kwalificatiereeks in het voormalig Oostblok een punt meer dan Schellekens. ,,Dat is nu eenmaal het systeem en ook wel de lol van de wereldbeker. Maar we gaan wel informeren naar een extra plaats'', aldus Janssen"

Het is dus ook het systeem dat Anky nu gewoon mee had kunnen rijden. Niet eens met doel eerste te worden, maar er gewoon maar zijn. Een stuk minder zwaar dan perse bepaalde punten te moeten behalen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:17

kazary schreef:
Het is dus ook het systeem dat Anky nu gewoon mee had kunnen rijden. Niet eens met doel eerste te worden, maar er gewoon maar zijn. Een stuk minder zwaar dan perse bepaalde punten te moeten behalen.

maar dat kun je in haar situatie niet maken. De verwachtingen zijn zo hoog gespannen - terecht - dat voor haar alleen maar meedoen geen reele optie meer is. Ze wil - en dat snap ik heel goed - alleen starten als ze ook daadwerkelijk voor de 1e plek kan rijden en dat is ze ook wel aan haar stand verplicht.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:22

Ook als ze van te voren duidelijk te kennen geeft dat ze alleen daar komt als zijnde oefenwedstrijd omdat Salinero nog in een rustig traningschema zit, maar dat ze komt omdat dat de regels zijn?
Ik denk dan toch dat er heel anders tegen aan gekeken wordt als ze dat duidelijk kenbaar maakt van te voren. Dan zijn de verwachtigen niet hoog.
Persoonlijk zou ik dat juist erg sympathiek vinden. Haar paard niet overvragen, toch aan de regels houden zoals ze zijn gemaakt. En ik zou het juist een vrouw met ballen vinden als ze eens 5e zou worden omdat ze haar paard meer tijd gunt. En het lijkt me raar dat ik de enige zou zijn die het zou waarderen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:26

denk je? Als ik de reacties hier op bokt zie, heb ik daar heel weinig vertrouwen in. Het zou zo moeten kunnen werken, maar dat is alleen in een ideale wereld. Kijk maar eens hoe er hier gereageerd werd na bv de wedstrijd in Mechelen waar er iets fout ging met de CD. Bovendien zou ik persoonlijk geen voorstander zijn van starten op een wedstrijd als je paard er niet klaar voor is.

Ik geef haar groot gelijk, en laten we eerlijk zijn "regels zijn regels" en het weggeven van een wildcard is een onderdeel van die regels.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:30

Regels zijn regels en volgens de regels zou Anky de eerste persoon zijn die die Wildcard verdient. En terecht.
Ze verdient een pluim voor de rust die ze Sali gunt. En natuurlijk mag ze als titelverdediger meerijden, daar heeft ze (terecht) al op gerekend. Ik vat dit stukje ook als komisch op.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:32

En dat weggeven van een wildcard zou van mij dan ook alleen maar mogen in omstandigheden waardoor je echt niet kunt starten. Zoals het gebroken been wat ze eerder had. dat soort situaties.

Waarom is daar wat op tegen om zo je paard te starten? Bij de springruiters is het ook heel gewoon eens een oefenwedstrijd in het ZZ te springen. Ook omdat het paard niet klaar is voor alweer het echte werk.Dan kun je toch ook wel starten voor spek en bonen en om eerlijke en gelijke deelname aan Vegas te willen? Het er meteen van uit gaan dat ze als titelverdedigster wel een wildcard mag hebben vindt ik een rare gewaarwording.Ze heeft al voorrecht als titelverdedigster,dat is het alleen maar te hoeven starten.
Maar hier gaan we nooit uitkomen. Geeft ook niets. Ieder zijn idee erover. Bedankt voor je waardevolle bijdrage Lielle.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:35

Goed, ik zal weer gaan buiten spelen (geintje ;) )

Ik ben het met je eens dat dat zo zou moeten kunnen werken, maar in de praktijk gaat dat iig niet zo. Alleen al omdat het een jurysport is ;)

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:37

kazary schreef:
En dat weggeven van een wildcard zou van mij dan ook alleen maar mogen in omstandigheden waardoor je echt niet kunt starten. Zoals het gebroken been wat ze eerder had. dat soort situaties.

Als ik even Sientje (p.1) mag quoten:
Sientje schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wildcard_(sport)
In de sport spreekt men van een wildcard als in een sportevenement, waarvoor bepaalde selectiecriteria gelden, een speler of een team kan worden uitgenodigd door de organisatie die niet aan de selectiecriteria voldoen. Redenen waarom een wildcard aan een bepaalde speler of team wordt gegeven, kunnen bijvoorbeeld zijn:

sterke speler of een sterk team welke om een of andere reden niet aan selectiewedstrijden hebben meegedaan;
speler/team welke afkomstig is uit stad, regio of land waar het evenement wordt georganiseerd;
speler/team welke populair is bij het publiek;
speler/team welke van iets lager niveau is dan de rest van de deelnemers, maar snel beter worden of anderszins veelbelovend zijn.

De reden dat ze niet meedeed aan de selecties doet er dus niet echt toe (ik vind het overigens een zeer goede reden, maar dat terzijde), volgens de criteria zou ze de wildcard dus alleen al krijgen door het eerste punt. Verder speelt het derde punt natuurlijk ook mee.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:38

haha, ik was juist diegene die buiten wilde gaan spelen. Jij bent uiteraard vrij hier te blijven spelen. ;)

Zou dat niet eens de ultieme jury test zijn? Maar dat is weer een ander onderwerp.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:40

Lianne84,dat heb ik gelezen. Maar als er van mij een verandering de regels mag komen zou het dat wel zijn.Jansen veranderd regels over aantal starts,dit zou van mij een aanpassing mogen hebben. Niet alleen voor Anky hoor.Gewoon in zijn algemeen.
Maar nu ga ik buiten spelen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:55

detour schreef:
Ja ik snap je wel, maar waarop basseer je het gespeelde?

Zie het stuk tekst.
Ik snap gewoon niet dat jullie de humoristische ondertoon en het sarcasme van het stukje niet begrijpen. Dat vind ik dus dom. Jammer als jullie het daar niet mee eens zijn. Het woord jaloers heb ik nergens genoemd, ik noemde afgunst omdat er vergelijkingen komen met kringkampioenschappen ed.
Dit is gewoon het systeem en Anky en Sjef gaan daar in het stukje op een speelse manier mee om.
Jullie maken ervan dat ze arrogant zijn en de regels willen veranderen. De regel van de wildcard is nu eenmaal zo.
En wb het gif in de aderen: waarom nu altijd elke kans aanpakken om deze mensen zwart te maken, op een bepaalde manier af te schilderen en het liefst onderuit te halen? Waarom? Voelt dat fijn ofzo?

Jolien_pssb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:21

hahahahhaa wat een drama. Ik zou zeggen: Als ze met Salinero die 2 wedstrijden rijdt en dan wel de wildcard rijden met hem, als ze dat wil en het zo mag... dan mag ze van mij da gerust doen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:54

Beaux;
Jij vind het dom, ik vind de krant niet objectief, maar wanneer is de Telegraaf dat wel? Als een hondje van Bea stikt in een konijnenhol haalt dat de voorpagina! Bizar.
Afgunst is imo jaloezie.
Met Anky haar instelling heb ik geen probleem hoor, vnid Sjef gewoon onsportief in deze, maar dat is ie vaker.
Of het fijn voelt dit?
Nee hoor.. Vind het gewoon nogal onsportief, deze manier van opstellen. Ik denk dat je er teveel emoties achter zoekt.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:33

valt me ook tegen van anky dit, regels zijn regels waar ook anky zich aan moet houden lijkt mij

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:37

Jeanneee_ schreef:
valt me ook tegen van anky dit, regels zijn regels waar ook anky zich aan moet houden lijkt mij

ze hóud zich aan de regels... ;)

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:45

Ze is toch gekwalificeerd met painted laat ze met hem gaan Een wildcard vind ik niet echt voor haar aangezien ze alle mogelijkheden heeft gehad om gewoon twee kwalifiacties te rijden ook met salinero.
Het is toch een beetje vreemd dat een topsporter nu nog in rust is na de OS dat is toch al een maandje of vier vijf geleden. Isabell rijd toch ook alweer met haar topper.

Bovendien een regel door haar man in het leven geroepen moet nu gebroken worden omdat het hem even niet uit komt.
En of het sarcastisch bedoeld is of niet is gezegd dus staat het.