Anky van Grunsven is niet bang voor de allerlaatste rit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:32

Ik hoor wel vaker dat mensen duren paarden kopen, en dan denken ze dat ze zo maar kampioen kunnen worden. Maar zo gaat helemaal niet ,als je geen (super)talent bent met gezond verstand ,en er niet heel veel voor over hebt ,24 uur p dag 7 dgn in de week kom je er niet. Je moet keihard (200-300%)werken om aan de top te komen , en er moet ook wel een heel team (gezin) achter je staan, die dat er ook nogeens voor over heeft. Wat te denken van al die sponsoren/grooms e.d die je tegenwoordig nodig hebt om in de top mee te kunnen draaien, want laten we wel wezen het kost handen vol geld. Anky heeft het zeker niet voor niets gekregen,maar dat heeft niemand die zo aan de top staat,het is keihard werken op welk gebied van welke (top)paardensport dan ook. Er zullen best wel goede ruiters/amazone's/menners zijn die heel veel talent hebben maar jammer genoeg niet de (fin) middelen om zover te komen. Anky heeft geluk dat haar Ouders een goedlopend bouwbedrijf had, maar geluk heb je overal bij nodig toch.Mijn zwager had in die tijd ook een bouwbedrijf en heeft goud verdient aan de (bouw)stenen zegt hij altijd.Maargoed ze heeft 3 gouden plakken en die neemt niemand meer van haar af toch.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:35

pharagirlke schreef:
Heb het helemaal gelezen maar het kan best zijn dat ik een paar mensen verward heb met elkaar, ben nu ook weer geen computer kwa geheugen. ;)

Oke :)

Citaat:
Ze zegt dat ze liever iemand heeft met gezond verstand die wil leren dan iemand die barst van het talent en te hooghartig is om het ten volle te gebruiken. :roll: Kwestie van; hoe interpreteer ik alles zo fout mogelijk

Waar oh waar zegt ze het vet gedrukte stuk? Dat ze de leerlingen het liefst met gezond verstand zien is waar, de rest droom jij er aan vast en dan ga je inderdaad fout interpreteren en gaat 'kwestie' net zo goed voor jou op...

Edit: dit zei ze: 'Ze heeft er meer mee op dan met ruiters die hun kwaliteiten niet tot het uiterste benutten.' Ze zegt hier niks over barsten van talent (immers heb je volgens haar geen talent nodig) of hooghartigheid.....

Wel moet je jezelf afvragen hoe tegenstrijdig deze vrouw spreekt als ze vindt dat je niet echt talent moet hebben om de top te bereiken maar ze niks heeft met leerlingen die hun talenten niet optimaal benutten? Welk talent dan, Anky? Die heb je toch helemaal niet nodig voor de top? Of toch wel?
Laatst bijgewerkt door Adil op 24-01-09 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:36

En als je zó weinig aanlegt hebt, haal je het ook niet als je er genoeg geld in pompt dus das al evemin waar :+ Ik zei alleen maar dat ze helemaal niet zegt dat als je er maar genoeg geld in pompt het wel gaat. ;) En of je zonder aanleg het kan halen, tja ik denk ook van niet, maar dat is haar mening en die mag ze toch ook rustig hebben? Misschien is ze nog niemand tegen gekomen die zo weinig aanleg had... Dan kan ze daar haar mening ook niet op baseren.

Ik vond het goede woord niet. Maar:
Citaat:
Ze heeft er meer mee op dan met ruiters die hun kwaliteiten niet tot het uiterste benutten.

Kortom: mensen die niet willen luisteren/leren.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:40

pharagirlke schreef:
En als je zó weinig aanlegt hebt, haal je het ook niet als je er genoeg geld in pompt dus das al evemin waar :+ Ik zei alleen maar dat ze helemaal niet zegt dat als je er maar genoeg geld in pompt het wel gaat. ;) En of je zonder aanleg het kan halen, tja ik denk ook van niet, maar dat is haar mening en die mag ze toch ook rustig hebben? Misschien is ze nog niemand tegen gekomen die zo weinig aanleg had... Dan kan ze daar haar mening ook niet op baseren.

Ik vond het goede woord niet. Maar:
Citaat:
Ze heeft er meer mee op dan met ruiters die hun kwaliteiten niet tot het uiterste benutten.

Kortom: mensen die niet willen luisteren/leren.

lees mijn reactie boven je, gaat hierover..

Ayasha
Blogger

Re: Anky van Grunsven is niet bang voor de allerlaatste rit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:43

Als je wíl luisteren en leren dan gebruik je bij een persoon als Anky al je talent. Of denk ik nu zo onlogisch?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:44

Nee dan loop je naar Sjef, want het is ook uiterst bizar dat zo weinig mensen bij hem willen trainen vindt ze zelf, wil ze dan gewoon niet snappen dat deze manier niet iedereen aanspreekt? (LDR)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:46

Tja, ik zou mijn paarden ook niet LDR rijden, maar een lesje Sjef zou ik toch niet voor terug deinzen. ;) Dan leert ie me maar alles met het neusje op de loodlijn, ik zit er op, ik bepaal hoe diep ik haar pak.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:50

Ach ja, vandaag won ze weer op de FEIworld. Mijn ma (echte leek) vond Isabelle Werth veel netter rijden al was het maar omdat Satchmo vierkant stond en PaintedBlack nog niet eens stil kon staan. Maar wààrom krijgt Anky daar dan goede punten op? Zelfs in onze "simpele" proefjes krijg je een vier als je niet onbewegelijk stil staat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:53

Was het een kür?

Aan het jureren kan zij IMO niets doen :?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:54

Ja de kur met Painted. Maar ik denk dat je als jury Anky ook nergens een vijfje op moet geven, dan kan je oprotten, maar daar kan Anky (denk ik) niks aan doen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:56

Kur word het groeten toch niet beoordeeld? (meende dat Anky dat ooit zei, dat die halt nooit goed lukte (gaf ze zelf toe) maar dat daar ook niet op beoordeeld werd dus dat ze daar eigenlijk een beetje "mazzel" had ivm kur)

Tja, ik zie hier ook rotslechte proeven die dan hoge punten krijgen, dan denk ik "tja... Wat moe je hier dan mee?" maar daar kan de ruiter niets aan doen. Want de meeste ruiters staan dan zelf ongelovig naar hun protocol te staren :')

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:56

Leest Anky haar protocols dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:57

Lijkt me wel := Maakt dat verschil wb de punten die een jury geeft?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:58

pharagirlke schreef:
Als je wíl luisteren en leren dan gebruik je bij een persoon als Anky al je talent. Of denk ik nu zo onlogisch?

Ach kom, das geen talent maar een instelling die je hebt...Je wilt luisteren of je wilt het niet, maar het is geen talent...iedereen kan luisteren als hij maar wil...!

Oakland1990

Ik ken zat ruiters die hun protocol niet lazen omdat ze toch gewonnen hadden, en op mijn niveau zijn er ook zat jury's die geen kritiek geven als je meer dan 5 hebt.

_Lotte_

Oakland1990 schreef:
Ach ja, vandaag won ze weer op de FEIworld. Mijn ma (echte leek) vond Isabelle Werth veel netter rijden al was het maar omdat Satchmo vierkant stond en PaintedBlack nog niet eens stil kon staan. Maar wààrom krijgt Anky daar dan goede punten op? Zelfs in onze "simpele" proefjes krijg je een vier als je niet onbewegelijk stil staat.

Hier ben ik het niet echt mee eens.
Isabel had een paar grote fouten en Warum Nicht stond op het einde ook niet stil ;)
Anky had ook niet super gereden, maar vond het wel beter dan Isabel.
Alleen vond ik het puntenaantal wel heel ver uit elkaar liggen, had het terrecht gevonden als Isabell ook iets van 80% had gekregen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:59

pharagirlke schreef:
Was het een kür?

Aan het jureren kan zij IMO niets doen :?

Daar kan ze niks aan doen, maar ze kan er dankbaar gebruik van maken ;)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:59

_Lotte_ schreef:
Oakland1990 schreef:

Hier ben ik het niet echt mee eens.
Isabel had een paar grote fouten en Warum Nicht stond op het einde ook niet stil ;)
Anky had ook niet super gereden, maar vond het wel beter dan Isabel.
Alleen vond ik het puntenaantal wel heel ver uit elkaar liggen, had het terrecht gevonden als Isabell ook iets van 80% had gekregen.

Ik had het logischer gevonden als Anky ook 78% had gekregen...

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:00

Dat kan ook :P
Als ze maar dichter bij elkaar lagen kwa punten ;)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:01

Anky krijgt al 3% meer gewoon omdat ze Anky heet, maar dat is mijn visie, misschien incorrecte...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:01

Adil18 schreef:
pharagirlke schreef:

Ach kom, das geen talent maar een instelling die je hebt...Je wilt luisteren of je wilt het niet, maar het is geen talent...iedereen kan luisteren als hij maar wil...!

Dat zeg ik ook niet! Jeetje lees mijn berichten eens. Ik zeg dat als je niet wil luisteren of leren, je ook je talent voor het paardrijden onmogelijk ten volle kan ontplooien. Dus als je als talentvolle ruiter met een k*tinstelling bij Anky terecht komt (of Sjef, doet er even niet toe) dan kunnen zij niet alles er uit halen wat er in zit., Dus is dat niet ten volle gebruiken van talent bij winnaars als Sjef en Anky het gevolg van niet willen luisteren/leren.

Kom op zeg adil, doen wij toch ook? Als jij goede punten krijgt ga jij dan met een instelling van stomme jury hem vragen hoe hij het in zijn hoofd haalt je zulke punten te geven? Ze is boven al MENS. Als ik betere punten krijg dan ik verdient had denk ik "tja, eigenlijk verdien ik ze niet" maar ik denk ook meteen er achterna "ach, mooi meegenomen toch?"

Oakland: en kan Anky er aan doen dat jury's ook mensen zijn :(:)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:03

:= ze mogen gerust Anky en Isabell eens van paard wisselen, kijk wie dan wint, ik denk dat ik het antwoord wel ken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:04

Ik denk van niet eerlijk gezegd := Denk dat dat nog wel eens verrassend zou kunnen worden want dat zijn allebei geen doetjes.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:04

Weet jij mijn antwoord dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:05

neen maar denk dat dat sowieso een verrassing word. Zou echt geen van beide kunnen inschatten wat dat betreft, die twee zijn zodanig aan elkaar gewaagd....