Sparky10 schreef:met vorst wel of niet buiten is ieder zijn eigen keus neem ik aan , ik heb eerder al verteld dat 1 vande drie hier er nu dus niet goed bij loopt vanwege brokkelen en dergelijke en flink vies inscheuren .
en nogmaals het ruwvoer , krijgen ze hier dus echt niet voor de hele vole dag en nacht !
en het leverprobleem kwam overigens niet van ruwvoer hij stond toen op de wei en had zuuring gegeten .
dat was een voorbeeld van utrecht die dus spark zijn eetlust zodanig vonden dat ze geen medicatie als prednisolon durfde toe te dienen laat staan volop aan het kuil of hooi ...
Maar paarden die de hele dag dag in dag uit binnen staan ja daar hebben jullie zeer zeker gelijk in dat dat niet kan
Natuurlijk is dat eigen keuze, maar kijk dan ook naar het individuele paard. Ik vind het nogal kinderachtig als je voor 'verwaarlozer' wordt uitgemaakt (gebeurde in een ander topic, hoor, is niet naar jou persoonlijk bedoeld dus

), omdat je je buitenpaard wel buiten laat staan (juist omdat hij het prima kan hebben qua type, qua weerstand, qua wintervacht, qua leeftijd en gezondheid

). Ik kan me prima voorstellen dat je sommige paarden meer binnen houdt tijdens die kou. Daar zul je mij niet over horen.
Overigens krijgen die van ons kuilgras en aangezien dat sobere paarden zijn, krijgen ze dat ook maar 2x per dag aangevuld. Doen ze best lang mee en daarnaast graasten ze ook gewoon nog daarnaast (jaja, bevroren gras

). Water werd een paar keer per dag aangevuld/ontdooid/ontijst). Mijn paard is aardig 'vol' qua omvang momenteel, dus hij komt niets tekort qua ruwvoer.
Nogmaals, het is prima om naar het paardenindividu te kijken. Maar 4 uurtjes buiten, nou nee, daar zie ik nou werkelijk geen probleem in voor een gezond, normaal (stal)paard.