Vandaaltjes moeten naar dood paard komen kijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rachelle_K

Re: Vandaaltjes moeten naar dood paard komen kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:07

eilleen333 schreef:
Edit: En onder die leeftijd horen ze geen vuurwerk te hebben... Die ouders ook... Onbegrijpelijk...

Toen ik vanmiddag naar het dorp fietste zag ik ook kindjes van net 10 al met rotjes gooien. Zo onuitstaanbaar hoe die ouders dat kunnen toestaan Scheve mond

trixie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 00:14

ik vind dat echt vreselijk als mensen bij dieren vuurwerk gaan afsteken honden katten paarden..!!
wel goed dat ze het zo heeft kunnen oplossen...ze hebben gewoon geen respect meer voor dieren..!!!
ik heb een halflinger van in april [2008] 3 jaar geworden hy is nu een half jaar onder zadel gaat altijd wel goed met vuurwerk hij vliegt er niet van door en hij bokt enzo niet...todat een paar jochies EXSPRES rotjes tussen zyn benen gung gooien..!!! vlak by de weg..!!
ik zy daarna NOG wat maar het had geen zin en ze hebben het gewoon weer gedaan...!!!
hij staat daarom met het vuurwerk nu tijdelijk ergens anders...maar kijken hoe die er in 2009 weer lekker loopt...vast wel Knipoog
Laatst bijgewerkt door Winged op 01-01-09 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Grote aangepast + bold en cursief verwijderd

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:35

Bah ik lees dit verhaal met verbijstering... Heel veel sterkte voor de eigenaresse...

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:32

shera schreef:
Heel goed!
Ik denk dat deze straf meer aankomt dan een bestraffend vingertje van de politie.
Sterkte voor de eigenaresse Ach gut (en de ouders... ik zou me diep diep doodschamen als mijn kind zoiets uitgevreten had en me serieus afvragen wat ik fout had gedaan....)

Meer kan ik er niet aan toevoegen.
Wil de eigenaresse wel heel veel sterkte wensen

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:49

Knap van die eigenaresse dat ze het zo op wil lossen..

Heb echt een hekel aan vuurwerk, ze zijn hier nu nog bezig.
Laat de politie maar harder straffen voor vuurwerk gebruik.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:45

Mijn moeder had dit in de krant gelezen,de vandalen zijn al bij de eigenares geweest en hebben al gekeken en zijn er goed ziek van geweest,ze waren de hele dag stil vertelden de ouders...mooi,net goed voor ze.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:46

Wat een fantastisch moedige vrouw... Ik weet niet of ik dit gekund zou hebben ondanks dat ik zeker weet dat dit meer uit zou halen dan een andere straf...

Respect...

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:07

WTF was dat paardje maar 6 maanden!!!
wat zielig!!
en wat sneu voor de eigenaresse!!:'(
Gaaaap echt lelijk die mensjes die dat veroorzaakt hebben Boos!
Sterkte en respect voor de andere paardjes en eigenaresse

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:14

Bah wat een vreselijke rotkinderen! Arme vrouw.
Maar erg goed opgelost van de vrouw.
Ik hoop dat die jongens er goed van leren!!! Scheve mond

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:33

Wat erg zeg! Ik snap de oplossing wel, maar zou zelf
vinden dat ze ook wel wat meer mochten doen.. zoals
bijv. taakstraf in de vorm van dieren-asiel of wat dan ook..
Ze beseffen niet wat ze de eigenaren en het paard hier mee aan doen. Hopelijk
snappen ze dit straks wel.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:36

_Nelleke_ schreef:
Marshaha schreef:
het zal niet opzettelijk gebeurt zijn mss, zoiets ernstigs hebben de jongetjes vast niet voorzien

Ik denk niet dat ze perongeluk het vuurwerk hebben aangestoken en in het weiland hebben gegooid... Hoe oud ze ook zijn, hoe puberaal gedrag ze ook vertonen, ze kunnen heel goed bedenken dat dieren en vuurwerk geen goede combi is. Ligt m.i. erg aan de opvoeding en normen en waarden van de ouders.

Zo liep ik gister met paard langs een jongetje die rotjes aan het afsteken was. Mijn paard reageert daar amper op (gelukkig), maar toch stopte het jochie ruim van tevoren, zei toen ik langsliep: 'Ik stop maar even, want straks schrikt je paard ervan.', en ging pas weer verder toen ik op ruime afstand was. Kind was jaar of 12, bewijs dat ze op die leeftijd dus wel helder kunnen nadenken.

Ik vind het trouwens wel heel super van die eigenaresse hoe ze dit oplost. Echt heel knap!

er zijn genoeg mensen die niet de ernst ervan inzien denk ik, dat wou ik ermee zeggen
tuurlijk hebben ze opzettelijk een pijl afgestoken en dat is niet goed te praten, maar dat het dit als gevolg zou hebben... daar hebben ze wss niet bij stilgestaan
dat bedoel ik

en kinderen die met dieren of paarden in dit geval opgroeien zullen er meer besef van hebben, en zoiets simpelweg laten

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:27

Goede manier, hoop dat die etters er wat van geleerd hebben.

Ik wens haar heel erg veel sterkte.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:43

inderdaag goed van die eigenaar dat ze het zo heeft gedaan.

ik vind dat ze ook naar halt moeten en allemaal vieze klusjes laten doen. echt achterlijk van die stomme jongens

Moonlight_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:05

Ik hoorde het nieuws op de radio, ik dacht is dit echt? Hoor ik dit nou goed?
Wie doet zo iets, hoe haal je het in je hoofd?
En wat een drama en een verdriet voor haar.
En wat een leed voor het paard!
Ik wens u dan ook heel veel sterkte met het verlies van u paard.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:12

EeCee schreef:
Heel fijn dat de dadertjes bekent zijn! Zo kan dit inderdaad een goede les zijn!

... Ik zou ze zelf wel aan hun oor mee willen trekken, dat wel... Bloos Maar misschien doen de ouders dat...

ik zou denk ik zelfs nog wel meer doen dan heel hard aan hun oor trekken... lost niets op dat weet ik maar echt ik kan zo slecht tegen dit soort berichten.

Wat moet dit beestje door een ontzettende hel zijn gegaan Verdrietig

Ieder jaar is het weer een hoop ellende met dat stomme vuurwerk, ik zat om 0.15 in de auto en er vloog toen al een brandweer met sirene's en zwaailichten voorbij...

Om nog maar te zwijgen over hoe ontzettend gestresst alle dieren de 31e en de 1e zijn, en helaas blijft het dus veel te baak niet alleen bij stress...

Ik vind het knap hoe de eigenaresse van duckie dit heeft opgelost en wil haar heel veel sterkte wensen!

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:33

Weet niet of het hier al is geplaatst:

http://www.destentor.nl

Tieners moeten voor straf kijken bij dode paard
donderdag 01 januari 2009 | 12:38 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 01 januari 2009 | 21:33

IJSSELMUIDEN - De tieners die verantwoordelijk zijn voor de dood van een paard in IJsselmuiden hebben voor straf moeten kijken bij het dode dier.

Zie ook:
Paard breekt drie benen na vlucht voor vuurwerk
Dat zei eigenaresse Luchanna Lub(55) van het paard woensdag.

Vier jongens in de leeftijd van 12 tot 15 jaar staken maandagochtend vuurwerk af in de buurt van hengst Duckie, die samen met twee andere paarden in een weiland bij de IJsselmuider Trekvaart stond. Die schrok zo van het gefluit van de pijlen dat hij op hol sloeg. Het dier gleed uit op de gladde ondergrond, brak drie benen en moest worden afgemaakt.

Lub vond dat de tieners met eigen ogen moesten zien wat ze hebben aangericht en liet ze dinsdag kijken bij Duckie. ,,De ouders van de kinderen stemden hiermee in. We waren het er allemaal over eens dat dit de juiste straf voor de jongens is. Toen ze het paard zagen, boden ze meteen hun excuses aan. Volgens hun ouders waren de kinderen daarna de hele dag doodstil."

De politie van het team Kampen bevestigt de gang van zaken en volgens een woordvoerster is het korps het eens met deze manier van straffen. De jongens hoeven zich nu niet meer te verantwoorden bij Justitie. ,,We hebben het hier wel over kinderen. Zij hebben door deze aanpak hun lesje wel geleerd."

http://www.destentor.nl/regio/kampen/4278681/Tieners-moeten-voor-straf-kijken-bij-dode-paard.ece

royke_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:48

Wat afschuwelijk voor de eigenaresse. De straf lijkt mij een goede manier zodat ze goed beseffen wat ze aangericht hebben. Ik moet er tenminste niet aan denken dat het mijn pony overkomt of dat ik een uur lang naar een dood paard moet kijken.

anneliesjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:47

een hele goede oplossing, en hopen dat de jongens er wat van leren!

gister liep ik ook met me paard over de weg, jongens waren vuurwerk aan het afsteken maar stopte toen ze mij aan zagen komen.
toen ik erlangs liep vroeger ze nog 'is uw paard geschorkken van ons, anders sorrie!'
zo zie je maar, er zijn nog genoeg mensen die wel normaal kunnen doen met vuurwerk!

sterkte voor de eigenaaresse!
(ik had het zelf niet gekunt!!! eigelijk vint ik ook dat de ouders mee moeten gaan om te kijken wat hun kinderen allemaal met vuurwerk doen!

Horsezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:10

Triest, erg triest. Dat is dan ook 1 van de redenen waarom ik niks met vuurwerk heb, ze kunnen zoveel dingen kapotmaken die je lief zijn..

sam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:47

echt te erg voor woorden

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:16

_Nelleke_ schreef:
Ik denk niet dat ze perongeluk het vuurwerk hebben aangestoken en in het weiland hebben gegooid... Hoe oud ze ook zijn, hoe puberaal gedrag ze ook vertonen, ze kunnen heel goed bedenken dat dieren en vuurwerk geen goede combi is.

Idd, anders zijn ze gewoonweg wel heel erg dom als ze dat niet beseffen!

Ik wens de eigenaar heel erg veel sterkte en hoop dat zij de traume te boven komt.
Voor de jongens; Ik hoop serieus dat die een trauma voor de rest van hun leven houden en ervan leren.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:26

Wat vreselijk zeg, ik krijg hier echt de rillingen van! Ach gut

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:16

Wat erg.. Heel veel sterkte voor de eigenaresse van het paard..

Ik weet eigenlijk niet of de jongens hier wel van zullen leren, schrikken wel ja, maar jongens van 12 tot 15 jaar vergeten snel.

royke_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:36

ik vind het goed dat ze naar het dode paard moeten kijken

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:48

Ik ben benieuwd of de ouders ook naar het dode paard gekeken hebben. Zij zijn immers moraal èn wettelijk gezien verantwoordelijk voor het gedrag van hun kinderen en behoren zich behoorlijk achter de oren te krabben over waar het in de opvoeding misgelopen is.

Hoe vaak zie je niet jonge kinderen met vuurwerk over straat lopen, al weken voor oud&nieuw. Dat vuurwerk krijgen ze toch echt van pap en mam mee (zijn ze tenminste even 'zoet' met het vuurwerk buiten aan het spelen).