Power and Paint: kreupel of helemaal niet betaald

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

botje

Re: Power and Paint: kreupel of helemaal niet betaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:27

Jeutje, dat beestje behaalt dadelijk nog een nieuwe status!
Niet als pony die veel bereikt heeft, maar als pony waar de meeste media-rompslomp omheen is geweest.

Nu dit weer. Rare zaak. Ben wel benieuwd wat uiteindelijk de waarheid is. En ookal hebben die mensen nog zo veel geld, zo'n meisje zal heus wel aan haar pony hechten, en ik vind het sneu voor haar.

Maar waarschijnlijk zal dit gedoe P&P aan zijn kont roesten, hij zal heus niet zomaar ergens gedumpt worden (of ben ik hier te goedgelovig?). Hopelijk krijgt hij een fijn pensioen Lachen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:28

Roos_s schreef:
denk dat DVB geheel buiten dit gezien moet blijven.....

Op zich wel ja. Het gaat om een overeenkomst over de aan- en verkoop van een pony tussen Pasch en Fokker. Aan wiens kant van Balen staat en of ze van de blessure weet doet er niet toe. Wij weten ook niet of zij aan de kant van de koper of de verkoper staat, en of ze bemiddeld heeft of niet.

Ik denk echter wel dat als de pony een blessure had of heeft gehad, zij dat wel degelijk geweten zal hebben. Maar haar rol in deze zaak is onbekend en doet er eigenlijk ook niet toe.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:30

Nou Fokker loopt ook lang genoeg bij DVB om wat over Powers gesteltheid te weten.... Daarnaast heeft DVB hier niets mee te maken denk ik, ligt als ik het zo begrijp tussen pasch en fokker...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:31

Nou en een koper heeft ook altijd nog een onderzoeksplicht. Maar goed, de pony was gekeurd...

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:39

Maar afwachten hoe dit afloopt.

Mariska_R

Re: Power and Paint: kreupel of gewoon niet betaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:45

elout schreef:
Als het echt zo is van die peesblessure,is dit wel erg voor power,
maar,als een pony in gerechtelijke bewaring staat,en niemand weet waar hij staat ... Wordt hij dan eigenlijk goed verzorgd ?

Dit vraag ik me nu ook af..

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:46

joke20 schreef:

Ach, de pony schijnt bij Pasch te staan. Tenminste, dat is ergens gepost.
Het meisje heeft twee nieuwe pony's om op te rijden.

En Pasch en Fokker gaan nog een jaar of vijf procederen om het geld en wie er dan ook wint, dat geld zijn ze dan toch kwijt aan advocaatkosten en griffierecht etc.

Zo loopt het af.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:49

Ilzas schreef:
joke20 schreef:

Ach, de pony schijnt bij Pasch te staan. Tenminste, dat is ergens gepost.
Het meisje heeft twee nieuwe pony's om op te rijden.

En Pasch en Fokker gaan nog een jaar of vijf procederen om het geld en wie er dan ook wint, dat geld zijn ze dan toch kwijt aan advocaatkosten en griffierecht etc.

Zo loopt het af.

En ik geloof dat je daar nog goed gelijk in gaat krijgen Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:01

wie weet nog in welk topic er rijfoto's stonden van Rachel met Power?

Ze is er wel mee gestart dit jaar, en ze had toen iets van 61%? met zoeken kon ik het niet meer terug vinden.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:14

Heel sneu, zowel voor de pony als voor Rachel. Ondanks dat ze 2 nieuwe pony;s heeft staan, is dit emotioneel heel zwaar. Het is wel haar "topper" die ineens kreupel is en wat naar alle waarschijnlijkheid niet meer goed komt. Is ook een flinke domper.

Maar ik denk inderdaad dat het nog wel eventjes gaat duren voordat dit verhaal een einde krijgt. Ondertussen heb ik er lekker een zak popcorn bij Haha!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:21

Ik denk niet dat het enkel emotioneel zwaar is omdat P&P een topper is... Maar ik denk dat die pony echt wel een supper karakter heeft waardoor je als amazone zo verliefd op hem bent Lovers

@ Ilzas: mooie theorie...

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:06

amondi schreef:
wie weet nog in welk topic er rijfoto's stonden van Rachel met Power?

Ze is er wel mee gestart dit jaar, en ze had toen iets van 61%? met zoeken kon ik het niet meer terug vinden.

[EV-ITP] Power and Paint ( o.a. ) YDF- Weert 2008

Dit topic bedoel je waarschijnlijk Knipoog

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:10

Wel heel vreemd dat Power ineens verkocht werd. Die pony was eerder niet te koop alleen te lease. In het verleden zijn er wel vaker probleempjes geweest met het fit houden van hem. Verder is het toch uitgesloten, sinds er een op meer cordate wijze jacht op "te grote" pony's wordt gemaakt, dat Power ooit nog op het EK komt. Familie Fokker had zich misschien toch beter moeten beraden.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:18

Insider schreef:
Wel heel vreemd dat Power ineens verkocht werd. Die pony was eerder niet te koop alleen te lease. In het verleden zijn er wel vaker probleempjes geweest met het fit houden van hem. Verder is het toch uitgesloten, sinds er een op meer cordate wijze jacht op "te grote" pony's wordt gemaakt, dat Power ooit nog op het EK komt. Familie Fokker had zich misschien toch beter moeten beraden.

Hoe kom je daar bij Insider?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:21

Doe er een strik omheen en breng hem voor me deur Haha! is een veel te leuk paard om mee te k*tten

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:39

Dutch Dressage News

Power and Paint to Rachell Fokker

October 14, 2007

The German Reitpony stallion Power and Paint has found a new rider, the 11-year old Dutch pony rider Rachell Fokker. Previously owned by the German Pasch family, Power and Paint was initially leased to clients of Coby van Baalen. Now, the Fokker family has made an agreement with the Pasch family and Van Baalen to take over the care and training of the roan stallion. Power and Paint will be Rachel's new FEI dressage pony, with whom she hopes to achieve a place on Dutch pony team.

The rising 15-year old Power and Paint (by Power Boy x Dancer) was vet checked at the clinic in Kerken on Friday October 12, 2007, after which he moved to the Fokkers. "Rachell Fokker is thrilled to be the new rider of Power and Paint," Van Baalen stated. "She comes to Brakel on a daily basis and already knows Power very well. The match with Power and Paint is amazing and Power visibly enjoys the fact that he may help yet another rider in an early sports career. Rachell Fokker and Power and Paint will be trained on a daily basis by Coby and Marlies van Baalen."

With Marrigje van Baalen, Mara de Vries and Angela Krooswijk, Power and Paint has achieved numerous national and international successes. Continuously he was part of the Dutch national team. Since 2005 Angela Krooswijk was the rider of Power and Paint . Their road to the pony top went in high speed and they have taken home the silver team medal twice and individual bronze at European Championships, to name a few of their successes.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:41

wat een plaatje die pony! Ik hoop dat hij nu goed verzorgd wordt.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:52

-
Laatst bijgewerkt door Charlottte op 24-09-24 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:53

tja dat kan je weten als je een oudere pony koopt maar idd ik dacht dat hij altijd alleen voor lease was en niet voor de verkoop... beetje raar verhaal vindt ik dit.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:58

polderke schreef:
Dutch Dressage News

Power and Paint to Rachell Fokker

October 14, 2007

Previously owned by the German Pasch family, Power and Paint was initially leased to clients of Coby van Baalen. Now, the Fokker family has made an agreement with the Pasch family and Van Baalen to take over the care and training of the roan stallion.

Oke, ik voel me een beetje dom.. maar

Hier staat toch niet dat hij verkocht is? Of wel? Bloos
Meer toch dat ze hem leasen net zoals Van Baalen dat deed? Of lees ik het nu verkeerd?

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:13

polderke schreef:
Previously owned by = voorheen eigenaar van
Initially leased = oorspronkelijk geleast.
Dus nu niet meer......tenminste dat lees ik.
Ook staat er dat Power wel degelijk gekeurd is op 12 oktober en daarna naar de Fokker familie is vertrokken.

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:13

Ik dom met je mee hoor LoveLeandro Bloos
Er staat toch dat ze een overeenstemming hebben bereikt over de zorg en training van Power?
Wel 'voorheen in eigendom van'....maar echt dat ie verkocht is maak ik er ook niet uit op... Bloos

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:14

Ahhhh voorheen stond ie natuurlijk altijd op DVB...dus daaruit kun je het wel opmaken....

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:33

Wij weten niet beter dat Power verhuurd werd door familie Pasch aan de familie Fokker.

Power wordt al geruime tijd door blessures geplaagd.

We hopen dat Power eindelijk eens van zijn welverdiende pensioen mag gaan genieten.
Want als er 1 pony is die het heeft verdiend, dan is hij het wel....... Ach gut!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:38

idd sterre2007