Power and Paint met onmiddellijke ingang met pensioen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Re: Power and Paint met onmiddellijke ingang met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:32

KarelKlaver:
Citaat:
Misschien (maar dan doe ik mee aan jullie laakbaar spelletje) waren de rekeningen van de dierenarts en kliniek
iets te hoog opgelopen.

Tot nu toe is dit een geweldig klok-en-klepel pot-verwijt-keteltopic. Clown

Pakt popcorn, cola en een warm dekentje voor over de voeten. Tong uitsteken

EDIT: wel ontzettend vervelend voor de amazone. Ach gut

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:35

randalinpony schreef:
Tot nu toe is dit een geweldig klok-en-klepel pot-verwijt-keteltopic. Clown

Haha!
denk dat de fam.fokker de huur van PP niet meer kon betalen ivm de beslaglegging Clown Tong uitsteken

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:37

Wat een apart verhaal dit! Ik wist niet dat Power blessure gevoellig was de afgelopen tijd. Dan nog is het een vreemde berichtgeving dat alles zo abrupt ten einde komt.

En over een al dan niet beslag legging op de goederen van de fam. Fokker, zoiets is al erg genoeg. Dus mocht dat waar zijn is al dat gespeculeer imo nergens voor nodig.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:40

Roos_s schreef:
wat jammer zeg, was zo ontzettend weg van deze pony he!

En het komt niet door de trainingsmethoden, ik heb stage gelopen en in mijn tijd werd hij echt niet met de kin op de borst gereden/getraint! Dan was ik wel bij anky gaan stage lopen, maar dat wilde ik perse niet. Bij van Baalen hebben ze in alle tijd dat ik daar gelopen heb nooit zo getraint! Die foto's die gemaakt waren, waren waarschijnlijk ook geplaatst met andere bedoelingen, maar goed die discussen is lang geweest... Ik vind dat die pony een goed leven heeft gehad, beter dan menige pony! Een pony die niets te kort kwam...

Diegene die de pony rijdt betaald wel de huur, niet dvb...

Sorry hoor, maar Anky haar toppaarden zijn toch allemaal wel tot op hogere leeftijd topfit geweest.
Zonder blessures, dus nogal flauw om Anky hier even af te zeiken.
Foto's met andere bedoelingen?? Tja het bijzetteugeltje komt zeker vanzelf zo strak Gestoord

Nee het blijft zonde van deze pony, maar hopelijk mag hij nu wel in het land (ipv alleen aan een touwtje grazen )

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:44

ik wil de discussie niet nog een keer oprakelen, geen behoefte aan, maar is waarschijnlijk wel beelden op verkeerde volgorde geplaatst wat zorgt voor dit beeld, helaas.
Wil niets zeggen over de fitheid van de paarden van anky, maar even vergelijk trainingsmethoden. Daarnaast is de ene pony eerder versleten dan een ander. Dat is ook bij de mens, dus waarom niet bij paarden/pony's

KarelKlaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:46

manie schreef:
Roos_s schreef:
wat jammer zeg, was zo ontzettend weg van deze pony he!

En het komt niet door de trainingsmethoden, ik heb stage gelopen en in mijn tijd werd hij echt niet met de kin op de borst gereden/getraint! Dan was ik wel bij anky gaan stage lopen, maar dat wilde ik perse niet. Bij van Baalen hebben ze in alle tijd dat ik daar gelopen heb nooit zo getraint! Die foto's die gemaakt waren, waren waarschijnlijk ook geplaatst met andere bedoelingen, maar goed die discussen is lang geweest... Ik vind dat die pony een goed leven heeft gehad, beter dan menige pony! Een pony die niets te kort kwam...

Diegene die de pony rijdt betaald wel de huur, niet dvb...

Sorry hoor, maar Anky haar toppaarden zijn toch allemaal wel tot op hogere leeftijd topfit geweest.
Zonder blessures, dus nogal flauw om Anky hier even af te zeiken.
Foto's met andere bedoelingen?? Tja het bijzetteugeltje komt zeker vanzelf zo strak Gestoord

Nee het blijft zonde van deze pony, maar hopelijk mag hij nu wel in het land (ipv alleen aan een touwtje grazen )

Je hebt waarschijnlijk nooit meegekregen hoeveel paarden van Anky door de achterdeur zijn verdwenen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:48

KarelKlaver schreef:
Je hebt waarschijnlijk nooit meegekregen hoeveel paarden van Anky door de achterdeur zijn verdwenen.

Bij welke topsport stal niet zou ik zeggen.....

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:51

Fijn dat hij lekker met pensioen kan gaan, jammer natuurlijk van de manier waarop, maar dat doet niet af aan al zijn prestaties.

Geweldige pony met een fantastiche staat van dienst.
En prachtig om te zien.

Begrijp dat veel fokkers hem graag voor de dekdienst willen gaan gebruiken!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:51

Moderatoropmerking:
graag ontopic reageren, het is niet de bedoeling oude zaken weer op te rakelen en de hele dressuurmethodiek weer te gaan bespreken. Speculaties dus graag achterwege laten.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:53

Naar mijn weten is P&P al sinds september geblesseerd. Ben in oktober bij hun op stal geweest, toen had hij al een blessure. Hij werd dagelijks meerdere malen aan de hand gestapt, beenbescherming om, om te voorkomen dat het erger word.
En volgens mij was t toen al de vraag of t nog wel geheel over zou gaan, zodanig dat hij weer terug kon de sport in, maar dat weet ik niet zeker.
Ik weet heel zeker dat ze daar heel zuinig op de paarden zijn. Alles gebeurt daar ook echt onder de leiding van Coby en Marlies.
Het is wel een groot verlies voor de ponysport. Hoop dat hij voor de dekdienst beschikbaar komt, want dat was hij nog niet.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:53

Beetje laag om nou van Baalen de schuld tegeven hiervan. Toen wij een half jaar geleden daar op stal waren was hij al kreupel. Maar om nou te zeggen dat het door hun komt is grootte onzin. Inspecteur is ook jaren door hun getraint en die is nog steeds top fit in orde. Jammer dat deze pony niet nog meer jonge amazones wat kan leren. Maar sommige paarden zijn eerder versleten dan een ander, jammer..

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:00

Bokt op zn best zie ik wel weer.

Een hele hoop speculatie (!!) waar totaal de waarheid weer voorbij gegaan wordt.

Ik heb de fam Fokker als een familie meegemaakt die buitengewoon goed bezig was met Power.
Ik snap niet dat hier de meest misselijkmakende roddels de wereld in gebracht worden.

Wel onwijs gaaf voor Rachele dat ze Boginov erbij heeft! Goede pony is dat. Zal ze veel plezier aan beleven.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:01

Hoe of wat , ik hoop dat Power in ieder geval nog een lang pensioen
mag genieten in goede gezondheid .......................
Hij heeft het toch wel verdiend.........
Laatst bijgewerkt door kally op 12-12-08 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:01

inspecteur had laatst toch ook iets? een ongeluk ofzo?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:02

Jimbo schreef:

Dat staat hier toch compleet los van?!?!

KarelKlaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:03

Jimbo schreef:

Inspekteur is zes jaar geleden al verkocht aan Wendy van der Helm Slapen

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:10

celano schreef:
Dat ze geen commentaar willen geven is waarschijnlijk omdat op de bezittingen van de familie Fokker beslag is gelegd. Dus missgien dat de pony daarom naar Duitsland terug iss gegaan.

Citaat:
En sinds wanneer heeft bovenstaand betrekking op de pensionering van P&P? De pony werd gehuurd, dus niet meer dan logisch dat als hij niet meer kan voldoen aan de eisen van topsport dat hij lekker in Duitsland bij zijn eigenaren de wei opgaat.
En omdat het een gehuurde pony betreft, is het ook niet aan de familie Fokker om hier commentaar op te leveren. Zal vast in de overeenkomst hebben gestaan.

Ze betaalde de huren juist niet Knipoog

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:12

Noraly_ schreef:
celano schreef:
Dat ze geen commentaar willen geven is waarschijnlijk omdat op de bezittingen van de familie Fokker beslag is gelegd. Dus missgien dat de pony daarom naar Duitsland terug iss gegaan.

Citaat:
En sinds wanneer heeft bovenstaand betrekking op de pensionering van P&P? De pony werd gehuurd, dus niet meer dan logisch dat als hij niet meer kan voldoen aan de eisen van topsport dat hij lekker in Duitsland bij zijn eigenaren de wei opgaat.
En omdat het een gehuurde pony betreft, is het ook niet aan de familie Fokker om hier commentaar op te leveren. Zal vast in de overeenkomst hebben gestaan.

Ze betaalde de huren juist niet Knipoog

Is dit een feit of een speculatie?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:14

Kan dit topic niet gewoon op slot tot er opheldering is gegeven -door de betrokken partijen?

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:15

Wat ontzettend jammer! Power kennende had hij nog wel een paar jaartjes mee willen lopen op het hoogste niveau! Ik hoop dat hij, ondanks zijn kreupelheid (?), nog heerlijk kan genieten van zijn pensioen Ach gut Het blijft een ontzettende bink met veel charisma Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:16

Fijn, misschien zal hij nu dan eindelijk eens een weiland van dichtbij zien (want daar was hij zgn ''teveel hengst'' voor Rolleyes ).

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:18

Wegens het offtopic blijven gaan ondanks meerdere moderatoraanwijzingen blijven speculeren ala klok/klepel, pot/ketel hierbij een slotje.