Paardenhandelaar uit Nietap verzorgt zijn paarden wel goed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paardenhandelaar uit Nietap verzorgt zijn paarden wel goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:50

Het zou natuurlijk kunnen dat de LID nog bezig is met het één en ander Knipoog

ThePast03

Re: Paardenhandelaar uit Nietap verzorgt zijn paarden wel go

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:52

Ninx schreef:
de modder, het gebrek aan voeding..... dat staat overal te lezen, en heb je zelf ook aangegeven.
Ik zie niet heel veel verschil.......

Graag bewijzen dat dit in Nietap ook het geval is?
Als iemand een hyves maakt met de naam "paarden-nietap" is dat wel degelijk iemand aan de schandpaal willen nagelen. Helemaal als je dan ook nog eens jezelf laat interviewen door de media.

Jullie petitie staat daar los van zeg je maar je gebruikt wel elke keer dit gebeuren als je het over die petitie hebt. En ook weer vage beschuldigingen die helemaal nergens hard gemaakt worden.

En nee ik heb nergens links staan. Clown

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:52

suleilitha schreef:
Het zou natuurlijk kunnen dat de LID nog bezig is met het één en ander Knipoog

Het zou natuurlijk kunnen dat de AID nog bezig is met het één en ander Knipoog

Je kent me, ik ben niet gestoord, en ik heb gisteren aan de telefoon begrepen dat ze bezig zijn met een zaak opbouwen. Er speelt meer dan nu duidelijk mag worden, en getuigenverslagen zijn welkom.
Dat is me gezegd....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:54

ThePast03 schreef:
Ninx schreef:
de modder, het gebrek aan voeding..... dat staat overal te lezen, en heb je zelf ook aangegeven.
Ik zie niet heel veel verschil.......

Graag bewijzen dat dit in Nietap ook het geval is?
Als iemand een hyves maakt met de naam "paarden-nietap" is dat wel degelijk iemand aan de schandpaal willen nagelen. Helemaal als je dan ook nog eens jezelf laat interviewen door de media.

Jullie petitie staat daar los van zeg je maar je gebruikt wel elke keer dit gebeuren als je het over die petitie hebt. En ook weer vage beschuldigingen die helemaal nergens hard gemaakt worden.

En nee ik heb nergens links staan. :+

Ik zie niet veel verschil in de BEWERINGEN......
Men BEWEERT dat het een hel is in Nietap, men BEWEERT dat het een hel is bij Vincenza.... veronderstellingen en beweringen.
Want van beide gevallen zijn er ooggetuigenverslagen, maar beide zijn ook nog niet veroordeeld.
So what's the difference?

Ik richt me idd op een algemene petitie. Maar mij breekt wel de klomp wanneer men met dubbele maten meet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:57

Een algemene petitie is wel een goed ding maar daarmee loop je ook weer gevaar dat paarden die een ontzettend goeie baas hebben, kijkers trekken Knipoog omdat ze overdag in een modderige paddock lopen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:59

Ninx schreef:
Men BEWEERT dat het een hel is in Nietap, men BEWEERT dat het een hel is bij Vincenza.... veronderstellingen en beweringen.
Want van beide gevallen zijn er ooggetuigenverslagen, maar beide zijn ook nog niet veroordeeld.

Ik richt me idd op een algemene petitie. Maar mij breekt wel de klomp wanneer men met dubbele maten meet.

Zeg ik ergens dat ik dat andere goedkeur dan?
Ik meet nergens met dubbele maten. De andere kwestie ben ik persoonlijk niet tegengekomen op bokt dus daar heb ik nog geen oordeel over.

Het gaat hier over deze kwestie, lijkt me dat we het in dit topic ook maar beter daarbij kunnen houden?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:01

suleilitha schreef:
Een algemene petitie is wel een goed ding maar daarmee loop je ook weer gevaar dat paarden die een ontzettend goeie baas hebben, kijkers trekken Knipoog omdat ze overdag in een modderige paddock lopen.

Blij dat we het over het bovenstaande eens zijn Knipoog

Over je post: jep.... maar dat gebeurt nu al. Mensen die gewend zijn aan paarden die altijd netjes binnen in het stro zijn 24 uur pd, altijd een deken op hebben en nooit vies zijn, schrikken zich een hoedje wanneer ze een lekker aangekoekt gezellig buitenpaard zien.... Haha!
Maar goed, je zult altijd overijverige onheils-melders hebben, en je zult altijd mensen hebben die geen vezel gevoel in hun donder hebben.... Meer rechten geeft wel meer grip op die laatste groep, en dat wil ik erg graag.

Dat een paard voor de wet gelijk staat aan een fiets is iets dat iedereen hier erg graag veranderd zou zien toch?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:03

Ninx schreef:
Dat een paard voor de wet gelijk staat aan een fiets is iets dat iedereen hier erg graag veranderd zou zien toch?

Zijn ze daar al niet volop mee bezig met de nieuwe dierenwelzijnswet dan?
Geloof me daar kunnen nog dingen uitkomen waar menig paardenliefhebber helemaal niet blij mee is.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:04

ThePast03 schreef:
Ninx schreef:

Zeg ik ergens dat ik dat andere goedkeur dan?
Ik meet nergens met dubbele maten. De andere kwestie ben ik persoonlijk niet tegengekomen op bokt dus daar heb ik nog geen oordeel over.

Het gaat hier over deze kwestie, lijkt me dat we het in dit topic ook maar beter daarbij kunnen houden?

Een redelijk aantal mensen was het niet eens met die hyves-actie.
Maar van een link die op vele profielen als onderschrift staat wordt niet gerept. Als je die over het hoofd hebt gezien moet je even je brilletje op zetten :D
Ik spreek me niet uit over het 'goed of fout' van sommige acties, maar vraag wel om 'fair' commentaar....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:05

ThePast03 schreef:
Ninx schreef:

Zijn ze daar al niet volop mee bezig met de nieuwe dierenwelzijnswet dan?
Geloof me daar kunnen nog dingen uitkomen waar menig paardenliefhebber helemaal niet blij mee is.

Dat weet ik... ik ben me daar van bewust. En als dat betekent dat ik bepaalde zaken zou moeten opgeven.... dan kan ik daarmee leven.
Maar het MOET beter.
En vanzelfsprekend niet alleen voor paarden....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:08

Ninx schreef:
Een redelijk aantal mensen was het niet eens met die hyves-actie.
Maar van een link die op vele profielen als onderschrift staat wordt niet gerept. Als je die over het hoofd hebt gezien moet je even je brilletje op zetten Haha!
Ik spreek me niet uit over het 'goed of fout' van sommige acties, maar vraag wel om 'fair' commentaar....

Sorry ik let echt totaal nooit op onderschriften. Even gekeken en dit is een onderschrift naar een ander forum, geen enkele zin om dat door te gaan lezen.
Ik reageer op wat hier op bokt gepost wordt en waarover het onderwerp gaat.

Lijkt me handig als iedereen het zou houden bij het onderwerp van dit topic.

Vind je zo'n petitie dan niet een beetje overbodig als je weet dat er strengere eisen aan zitten te komen door de dierenwelzijnswet?
Persoonlijk vind ik zo'n petitie ook alleen zin hebben als je de bron aanpakt, degene die er voor zorgen dat dit soort paarden in de handel terecht komen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:10

als die petitie komt, wat gebeurd er dan?
wordt het dan straks verboden om pony's 24/7 buiten te hebben staan ook in de winter, in de regen etc..
enig idee hoeveel pony's er dan ineens niet meer gehouden kunnen worden, en waar komen die terecht,
op de markt misschien?

ik bedoel, mn shet staat ook met dikke vacht, bijna steeds natgeregend, buiten.
en ik heb vaak genoeg het menselijke gevoel dat ik haar graag onder een dekentje op stal zou hebben,
omdat je dan lekker kan tutten, en je geen zorgen hoeft te maken over het weer,
maar ondanks al mn zorgen vermaakt onze pony zich echt goed buiten, zoals het shetlanders betaamd.
Laatst bijgewerkt door Marigold op 05-12-08 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:10

ThePast03 schreef:
Vind je zo'n petitie dan niet een beetje overbodig als je weet dat er strengere eisen aan zitten te komen door de dierenwelzijnswet?
Persoonlijk vind ik zo'n petitie ook alleen zin hebben als je de bron aanpakt, degene die er voor zorgen dat dit soort paarden in de handel terecht komen.

Je eerste vraag: nee.... zie het als een pressiemiddel. Boven een bepaald aantal stemmen kan dit ingebracht worden in de 2e kamer... en dus is het zeker bruikbaar. Daarnaast zou je het kunnen zien als een stukje 'bewustwording' naar buiten toe.

Tweede vraag: de petitie pakt die bron ook aan. Dat heb je al eerder aangeslingerd, en ik heb al aangegeven dat dit punt verwerkt is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:13

Ninx schreef:
Je eerste vraag: nee.... zie het als een pressiemiddel. Boven een bepaald aantal stemmen kan dit ingebracht worden in de 2e kamer... en dus is het zeker bruikbaar. Daarnaast zou je het kunnen zien als een stukje 'bewustwording' naar buiten toe.

Tweede vraag: de petitie pakt die bron ook aan. Dat heb je al eerder aangeslingerd, en ik heb al aangegeven dat dit punt verwerkt is.

Ok, veel succes dan. Knipoog

Hoop alleen dat de vage beschuldigingen nu wegblijven en de hetze tegen deze man ophoudt todat er keiharde bewijzen zijn dat die paarden verwaarloosd worden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:15

Marigold schreef:
wordt het dan straks verboden om pony's 24/7 buiten te hebben staan ook in de winter, in de regen etc..
enig idee hoeveel pony's er dan ineens niet meer gehouden kunnen worden, en waar komen die terecht,
op de markt misschien?

Moet ik hier op antwoorden?
Ik ben zelf iemand die vind dat dieren zoveel mogelijk naar buiten moeten.
Dus als er wat mij betreft IETS veranderd, dan is het juist het tegenovergestelde van hetgeen jij noemt.
Het lijkt me duidelijk dat er niet op korte termijn hele extreme veranderingen gaan plaatsvinden. We zijn allemaal oud genoeg
om te weten dat dat niet zo werkt.
Het zal met kleine stapjes gaan.
En een goede stap is een verbod op de levendige handel in zieke dieren, en meer vrijheden voor instanties om mishandeling en verwaarlozing harder aan te pakken.

En nee, dan hebben we het niet over modderige goed doorvoede pony's...... dat spreekt voor zich lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:18

Tja, en waar ligt dan de grens? Als je een oud beessie hebt waar je een pak hooi per dag ingooit, krijg je die vaak niet in een toestand dat ze er goed gevoed uitzien en het zou goed kunnen dat in dat soort gevallen de instanties geheel onterecht op de stoep komen te staan.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:18

ThePast03 schreef:
Ninx schreef:

Ok, veel succes dan. Knipoog

Hoop alleen dat de vage beschuldigingen nu wegblijven en de hetze tegen deze man ophoudt todat er keiharde bewijzen zijn dat die paarden verwaarloosd worden.

Het is voor de man in kwestie, en de pony's te hopen dat het inderdaad een storm in een glas water betreft.... En voor mij ook, dan hoef ik me daar niet druk om te maken.
En als er keiharde bewijzen komen dat er niets ad hand is, of juist dat het er vreselijk aan toe gaat, kunnen we er verder over praten. Tot die tijd houdt ik mijn oren gespitst.

En zo'n petitie.... ach, je weet niet wat zo'n iniatief uitricht. Maar het voelt beter dan niets doen... en op deze manier doen we toch 'iets'.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:20

suleilitha schreef:
Tja, en waar ligt dan de grens? Als je een oud beessie hebt waar je een pak hooi per dag ingooit, krijg je die vaak niet in een toestand dat ze er goed gevoed uitzien en het zou goed kunnen dat in dat soort gevallen de instanties geheel onterecht op de stoep komen te staan.

Jep.... maar het is vaak 'de leek' die denkt dat het hier om een ernstig verwaarloosd paard gaat.
Een 'keurende' veearts, of zelfs een vrijwilliger van de DB (ik noem maar iets) zal weten dat je het er op een bepaalde leeftijd moeilijk 'aan' voert.....

Daar maak ik me dus niet zo druk om. Ik maak me drukker om alles dat er niet mogelijk is wanneer iemand echt verkeerd bezig is.... daar ligt mijn zorg.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:23

Ninx schreef:
Marigold schreef:
op de markt misschien?

Moet ik hier op antwoorden?
Ik ben zelf iemand die vind dat dieren zoveel mogelijk naar buiten moeten.
Dus als er wat mij betreft IETS veranderd, dan is het juist het tegenovergestelde van hetgeen jij noemt.
Het lijkt me duidelijk dat er niet op korte termijn hele extreme veranderingen gaan plaatsvinden. We zijn allemaal oud genoeg
om te weten dat dat niet zo werkt.
Het zal met kleine stapjes gaan.
En een goede stap is een verbod op de levendige handel in zieke dieren, en meer vrijheden voor instanties om mishandeling en verwaarlozing harder aan te pakken.

En nee, dan hebben we het niet over modderige goed doorvoede pony's...... dat spreekt voor zich lijkt me.

ik bedoel het niet verkeerd he,
maar je loopt de kans dat men in den Haag een wetsverandering instelt waardoor de grens tussen natuurlijk houden van paarden, en verwaarlozing wel erg eng wordt.
dat wil ik ermee zeggen, niet meer en niet minder.

scherpere regels tegen handel in zieke of slechte paarden, en meer vrijheid om verwaarlozing aan te pakken, daar ben ik helemaal voorstander van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:24

Weet je waar ik me heel druk om kan maken? Om die inspecteurtjes die op het erf staan als er een ziek paard in de wei hebt liggen waar drie keer per dag een dierenarts bijkomt, dáár kan ik me vreselijk druk om maken!!!!!!!!! Zelf meegemaakt, de dierenbescherming was opgetrommeld door de plaatselijke Pennybrigade, die overigens bestond uit dertig plussers.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:24

Ninx schreef:
Jep.... maar het is vaak 'de leek' die denkt dat het hier om een ernstig verwaarloosd paard gaat.
Een 'keurende' veearts, of zelfs een vrijwilliger van de DB (ik noem maar iets) zal weten dat je het er op een bepaalde leeftijd moeilijk 'aan' voert.....

Alleen blijkt dat een hoop mensen die keurende veeartsen of AID/DB niet serieus nemen, dat zie je wel weer in dit topic. Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:25

suleilitha schreef:
Weet je waar ik me heel druk om kan maken? Om die inspecteurtjes die op het erf staan als er een ziek paard in de wei hebt liggen waar drie keer per dag een dierenarts bijkomt, dáár kan ik me vreselijk druk om maken!!!!!!!!! Zelf meegemaakt, de dierenbescherming was opgetrommeld door de plaatselijke Pennybrigade, die overigens bestond uit dertig plussers.

precies!
mensen die langslopen met hun hondje, en dan steeds niemand bij die 'zielige natgeregende pony' zien,
en dan de DB gaan bellen..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:27

ThePast03 schreef:
Ninx schreef:

Alleen blijkt dat een hoop mensen die keurende veeartsen of AID/DB niet serieus nemen, dat zie je wel weer in dit topic. Knipoog

Jep, tot tweemaal toe zelfs.....
Maar goed, het is ook verwarrend. Het is niet slechts 1 iemand die het heeft gezien en flink verdrietig was, het zijn er een flinke hoop.
Waaronder ook veehouders, en mensen met paarden.... die zouden toch wel IETS moeten weten van paarden en geen 'mietjes' zijn.
Maar goed, ik geef het je.... het is verwarrend.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:29

suleilitha schreef:

Hahaha, arme inspecteurs.... voor Jan l.u.l. op pad! Ik heb het ook wel meegemaakt hoor.
Van zondagmiddag-wandelaars, die een stel paarden overdag in de modder zagen staan. Lag echter wel een groot droog stuk met een ruif erop, en een bestraat stuk achter.... maar die dieren stonden liever in de modder! haha!
En 's avonds lekker op stal...

Tja, die mensen weten niet hoezeer die dieren in hun hoefjes mogen knijpen dat ze uberhaupt naar buiten mogen.
Over een punt waar ik me witheet over maak gesproken..... grrrrrrrr!!!!!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:30

Ninx schreef:
Jep, tot tweemaal toe zelfs.....
Maar goed, het is ook verwarrend. Het is niet slechts 1 iemand die het heeft gezien en flink verdrietig was, het zijn er een flinke hoop.
Waaronder ook veehouders, en mensen met paarden.... die zouden toch wel IETS moeten weten van paarden en geen 'mietjes' zijn.
Maar goed, ik geef het je.... het is verwarrend.

En het is ook niet slechts 1 iemand die het gezien heeft en die zeggen dat die dieren voldoende ruwvoer hebben, vers water en schuilmogelijkheid. Ja er staan magere paarden tussen, logisch als je bedenkt dat het de overblijfselen waren van de Zuidlaardermarkt maar daar wordt iedere keer overheen gepraat.
En die mensen waren ook mensen met paarden en veehouders.

Tot nu toe nergens beelden gezien die bevestigen dat die paarden verwaarloosd zijn.
Lijkt me toch als het zo schrijnend is dat iemand daar wel een foto van kan laten zien?
En dan niet van een paard in slechte conditie want daardoor zijn ze oa niet verkocht op die paardenmarkt en heeft die handelaar ze opgekocht.